PLO 6max: call vs 3b - hvad skal man have i BB/100h her?

#1| 0

Hey guys


Sidder og prøver at improve mit 6max PLO.


Jeg havde en antagelse om at jeg taber for mange penge når jeg callvs3bet. Det viser sig også når jeg tjekker HEM at jeg er i stort minus her (undtagen BTN). Dog er det vel ligesom med ens winrate i BB; den ikke kan forventes at være i +, men hvad er en god BB/100h vs callv3b? Fortæl evt hvad I selv ligger på.


Kom gerne med nogle tanker / evt teori ang at calle vs 3b IP/OOP. Er den gængste opfattelse ikke stadig at vi defender rigtig mange af vores opens pga playability? Eller er jeg måske for flawed her pga HUPLO hvor man defender rigtig meget vs3b pga position?


Jeg har RIO Elite medlemsskab, så hvis der er en video der omhandler dét derinde så skriv endelig :)

13-05-2015 01:30 #2| 0
OP

For at få lidt tal på bordet så kan jeg sige at jeg over de sidste 10000 hænder har foldvs3b på 12%. Tænker den skal ligge omkring 30% istedet?

Det er også relevant at sige at min VPIP er 29% og PFR 20%. Med lavere VPIP og PFR vil 30% nok være for nittet.

Det er klart at foldvs3b også afhænger af modstandernes tendenser.


Men lad mig høre lidt tanker :)

Redigeret af msm89dk d. 13-05-2015 02:35
13-05-2015 09:01 #3| 0

Ved ikke hvad der er korrekt, prøver med learning by doing, og spiller over 150k+ hænder 30/21 med en fold to 3bet på 6%. Det er nok ret lavt.

13-05-2015 13:14 #4| 0
OP
freakstar skrev:Ved ikke hvad der er korrekt, prøver med learning by doing, og spiller over 150k hænder 30/21 med en fold to 3bet på 6%. Det er nok ret lavt.

Allright det kunne være spændende at høre hvad din bb/100h er hvis du filter i HEM til kun at se de hænder hvor du callvs3b?


Jeg havde selv en foldv3b% på 7 før de sidste 10k hænder. Jeg mener at have lært at der er en del hænder vi bør folde ud vs 3b som ikke har nok kørende for sig. Fx J10J3xx, den har singlesuit som kun nutter til strflush og så har den 1 str draw kombo. Dens reele værdi ligger i at setmine, hvilket ikke er nok til at calle i PLO både pga modstanderes re-equity når vi rammer og reverse implied odds er langt højere end i NL, men altså mest bare pga vi kun flopper set 12,5% af gangene. Selvsamme hånd ville være ganske fin at calle 3b med i HU, pga position, samt håndens direkte showdown value imod en HUPLO 3b range.
Mange regulars har en 3b% på mellem 6-9, så hvis vores initial range fra fx CO og MP er 35%ish så kan det være ret loose at peele et flop. Der skal dog modregnes, hvis det er vs blinds har vi pos og hvis det er vs BTN er deres BTN3b% oftest højere end overall.


Redigeret af msm89dk d. 13-05-2015 13:30
14-05-2015 18:33 #5| 0
OP

Ingen der vil snakke lidt PLO teori her på forummet?

Så må man jo søge andre græsgange, zwei plus zwei...

14-05-2015 18:36 #6| 0

msm89dk jeg gider godt, men fatter hverken stats, hem eller pt4 desværre.

27-08-2015 13:32 #7| 0
msm89dk skrev:Ingen der vil snakke lidt PLO teori her på forummet?


Så må man jo søge andre græsgange, zwei plus zwei...

Nu er det længe siden jeg har spillet noget PLO, men har da stadig nogle hænder i HEM. I HEM er der en fornuftig kort video i Leakbuster lige netop om dette og som jeg husker det skal/er man stort tabende i denne stat. Nu er det så længe siden jeg har brugt HEM, kan satme ikke huske hvordan man ser denne stat. Men jeg arbejder lige lidt på det og vender tilbage.


27-08-2015 13:48 #8| 0

Min databse er så helt fucked, jeg har kun 500 hænder under denne stat med en winrate på 268.17 bb/100, hvilket er overraskende. Men det hænger nok sammen med min lave 4b% Og at jeg spiler en noget stærkere range af hænder end dig, Jeg spiller 22/17 med 3b% på 5.


Men som han siger i videon hvor han viser han har -155 bb/100 under denne stat at man kun skal være nervøs hvis man har -300 bb/100 eller mere.


Er ked af jeg ikke kunne være til mere hjælp. GL

27-08-2015 16:19 #9| 0

Det kommer an på hvor meget du har investeret i potten når du bliver 3bettet. Hvis du igennemsnit har investeret 3bb, så skal du bare have en bedre wr end -300bb/100, hvilket er hvad et fold vil give i wr. Det bør være logisk nok


Mht til frekevnser ligger min "2bet and fold to 3bet" på 10% (7% IP og 13% OOP). Hvis jeg flatter et open raise og der squeezes bag mig, så folder jeg nærmest aldrig. Der er spillere jeg synes er gode, som er nede på 0%. 30% lyder latterligt højt og personligt ville jeg 3bette dig meget liberalt.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar