PLO 400 turn spil..

#1| 0

Villian er reg, virker til at have en god forståelse af spillet, han læser det godt og er ikke set i noget snavs..

Seat 3: eighty888 ($459.00 in chips)
Seat 5: Hero ($430.40 in chips)
Seat 6: JohnMeehan ($467.50 in chips) DEALER
Seat 8: alwaysawhiner ($541.70 in chips)
Seat 10: Floridarolfe ($148.60 in chips)
alwaysawhiner: Post SB $2.00
Floridarolfe: Post BB $4.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [6 7 Q J]
eighty888: Fold
Hero: Call $4.00
JohnMeehan: Raise (NF) $18.00
alwaysawhiner: Fold
Floridarolfe: Fold
Hero: Call $14.00
*** FLOP *** [A J 5]
Hero: Check
JohnMeehan: Bet $36.00
Hero: Call $36.00
*** TURN *** [8]
Hero: Check
JohnMeehan: Bet $84.00
Action hero..?

14-02-2009 20:49 #2| 0

Jeg raiser eller folder altid preflop. Limp gør jeg ikke i, så vil gerne høre hvis andre har grunde til det er godt?

Flop callet er jeg ikke sikker på jeg forstår ideen bag, når du ikke ved hvad din plan er på et turn der åbner op for alle muligheder for dine draws. Hvad er ideen med dit flopcall? Folde en blank eller? Hvad gør du hvis du laver to par? cc og cf så en blank river eller?

Synes flop er et fold.

Turn som spillet hejser jeg ind over. Hvis du siger villain er god tænkende kan han sagtens skyde her med en kæmpebred range for at tage ned, da turn jo er meget blank, så jeg tror du har fin FE.

Så raise pre, cf flop, CR turn.

(oop gør især at jeg ikke kan lide dit flop call)

14-02-2009 21:15 #3| 0

Mixer mit spil op med at raise og limpe suitede hænder som disse.. Men jeg folder sjældent en sådan hånd preflop, altså med mindre der raiset og reraiset preflop.. John har dog reraiset mig et par gange preflop, hvor jeg har ramt helt ved siden af floppet.. Så jeg har måttet tilpasse min spillestil lidt efter ham.. Så spiller mine hænder lidt mere passivt, især da han har possition på mig.. Ydermere har jeg haft en rigtig grim januar måned, som har fået min til at stramme en del op..

Jeg har da selvfølgelig en plan for hvordan jeg vil spille hånden.. ;O) Men vil gerne høre hvordan andre spiller den..

14-02-2009 21:19 #4| 0

Vil stadigvæk meget gerne høre hvad din plan er med at calle floppet, før jeg kan sige mere konstruktivt.

Mht til at limpe kan jeg stadig ikke lide at du gør det pga villain reraiser meget, så må du begynde at 4 bette ham og overtage initiativet eller begynde at lave ballade nogen gange når du ik rammer. Ellers blir det for nemt for ham, hvis han tænker sig lidt om.

14-02-2009 22:48 #5| 0

@Koller
Min plan på floppet er at holde potten nede, da jeg hverken har nutflushdraw eller ramt floppet som sådan.. Derfor vil jeg gerne se et billigt turn card..

Tråden er mest lavet for turnspillets skyld.. Men jeg er glad for comments om preflop og postflop spil også.. Tak fordi du spiller med.. :O)

Venter lige med at commentere på din turnlinie og afsløre mere.. Kunne jo håbe der var andre der ville give deres besyv med..

15-02-2009 00:19 #6| 0

Din turn beslutning er vel meget afhaengig af hvilken range du saetter villain paa.
Hvis du vaelger en passiv flop/turn linie ligner du meget hvad du er, altsaa en eller anden slags draw, saa hvis du koerer videre til river paa autocruise, saa er der mange kort som villain kan force et fold paa.

15-02-2009 00:39 #7| 0

Turn beslutningen er efter min mening ret easy, enten så folder vi eller så hæver vi max.

Nu da du selv vælger at spille sådanne hænder her OOP så vil du altså løbe ind i at smide nogle buyins hist og her. Dette her er et af disse spots. Vi kan ikke call da vi godt kan forvente ikke at få noget action fra bedre hænder på river. Fold virker også helt i skoven da du vel har "ramt/fået" det du søgte efter mere eller mindre.

Så derfor hæver jeg max og tager tabet hvis det bliver aktuelt.

15-02-2009 00:59 #8| 0

Raiser PF hver gang, og det er ik engang close at det er det mest optimale HVER GANG!!!

Som spillet CR jeg turn ind

18-02-2009 22:57 #9| 0

Jeg potter turn..

Jeg syntes nu min hånd er stærk nok til at jeg er foran og det er profitabelt i længden at skube.. Ydermere var jeg ret sikker på villian ikke var på draw og hvis flushen complettede fik vi nok ikke en penny mere ud af villian..

Seat 3: eighty888 ($459.00 in chips)
Seat 5: Hero ($430.40 in chips)
Seat 6: JohnMeehan ($467.50 in chips) DEALER
Seat 8: alwaysawhiner ($541.70 in chips)
Seat 10: Floridarolfe ($148.60 in chips)
alwaysawhiner: Post SB $2.00
Floridarolfe: Post BB $4.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [6 7 Q J]
eighty888: Fold
Hero: Call $4.00
JohnMeehan: Raise (NF) $18.00
alwaysawhiner: Fold
Floridarolfe: Fold
Hero: Call $14.00
*** FLOP *** [A J 5]
Hero: Check
JohnMeehan: Bet $36.00
Hero: Call $36.00
*** TURN *** [8]
Hero: Check
JohnMeehan: Bet $84.00
Hero: Raise (NF) $366.00
JohnMeehan: Allin $329.50
Hero: Allin $10.40
*** RIVER *** [9]
*** SUMMARY ***
JohnMeehan: [7 A A 5]
Total pot $900.90 Rake $3.00
Hero: wins $863.80

19-02-2009 04:09 #10| 0

Jeg er helt ny i omaha, men bet/folder villain virkeligt tit her på turn? Er det pga. vores passive linje at i tror han bluffer ofte på turn?

19-02-2009 17:33 #11| 0

@micki
Lad dig ikke narre, der bliver bluffet en hel del i PLO også.. Og draws bliver spillet en hel del hårdere end i NLH
Det kommer jo selvfølgelig an på styrken af villians hånd om han folder.. Men jo det sker da til tider..

Men i den aktuelle hånd ønsker jeg faktisk ikke at han folder.. Jeg har et super draw..

19-02-2009 17:41 #12| 0

okay, er det fordi, hvis du rammer dine flush outs på river så regner du ikke med at få betaling?

Du er vel omkring 40-50% når du kommer ind på turn, right?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar