PLO 200 HU turn beslutning

#1| 0

Hey PN!

Jeg havde spillet en rimelig lang session mod Villain (3xx hænder).
Han var passiv, og callish når jeg tog initiativ mod hans cbet i 3b pots.

Han havde før 3b pre og cbettet 336, hvor jeg raisede og han foldede (Ikke vildt lang tid siden i matchen).
Han havde 3b pre og cbettet Q82 (110 bb dyb pre)og kaldt mit raise, check kaldt turn T og check kald mit skub 5. Han viste AJQT. Jeg viste AQ** (Dette var helt i starten af matchen).
Vi havde også en hånd, hvor han 3b jeg kalder w JT8*. Floppet var K94, han cbetter jeg raiser, han skubber w KK** (Så han slowplayer ikke monstre på flop).


Til hånden:


JHH71 ($358)
Hero ($467)

Hero posts (SB) $2
JHH71 posts (BB) $2

Dealt to Hero 7 A J 3

Hero raises to $6
JHH71 raises to $18
Hero calls $12

FLOP ($36) 6 J 2

JHH71 bets $18
Hero raises to $58
JHH71 calls $40

TURN ($152) 6 J 2 Q

JHH71 checks
Hero bets $108
JHH71 raises to $282 (AI)
Hero folds
JHH71 wins $367


Jeg vil gerne have kommentarer til om turn er et bet (og så kald eller fold til c/r) eller ch bag?

Redigeret af SteinBagger d. 16-11-2011 15:51
16-11-2011 18:53 #2| 0

Hvilke tanker gør du dig omkring flopraise?

16-11-2011 19:11 #3| 0

Jeg synes ikke nødvendigvis det er dårligt, men jeg er også ret interesseret i dit flopraise, og vil gerne høre dine tanker, inden jeg selv kommenterer yderligere.

16-11-2011 21:10 #4| 0

Jeg har modtaget noget coaching. I starten (af coachingen) var jeg meget callish/passiv i spots som ovenstående. Så det var egentlig for at holde noget aggresivitet. Men det er vel også et spot, hvor jeg kan kalde og stikke ud ved svaghed på turn.

Jeg havde ikke som sådan en plan med at raise, det var egentlig mest for at undgå at være passiv. Det kan lidt betegnes som et info raise (ved godt det lyder donket), men hvis han kalder er hans range rimelig åbenlys. Jeg har ham til at have mange draws i sin bet kald range på floppet (hvis han har stærk hånd, tror jeg han raiser). Og så kan jeg stikke ud på mange turns/rivers alt efter om draws rammer. Det havde virket mod denne gut før, da han var passiv overfor min aggresion.

Det blev lidt rodet. Skriv endelig hvis I vil have mere info. Eller har kommentarer til min tankegang.

17-11-2011 20:20 #5| 0

Et bump efter ekstra info.

17-11-2011 21:15 #6| 0

Som Joe skriver, er flopraise ikke nødvendigvis dårligt. Det var ikke min mening at fremtille det sådan. Ville bare gerne høre dine tanker omkring det :)

Preflop er rimelig standard, trods stacks. Vi skal ikke være meget svagere, før vi kan argumentere for et fold preflop. Vi må formode, at tighter sin 3betting range op OOP deep.
Flopraise er egentlig sexy nok på mange måder. Vores range rammer boardet hårdere end villains og vi gør hånden svær at spille for ham på fremtidige streets, såfremt han caller. Vi tager nok også ned periodevis, selvom hans b/fold range nok er lidt smallere givet stacks. Hans flop callingrange er dog lidt weird udfra din beskrivelse af ham. Jeg tænker, at han nok b/3b en god procentdel af sin valuerange her, yes?

Turn er lidt noget peeez. Det forøger obv vores equity voldsomt, men rammer samtidig villains perceived range fint. Jeg er ikke vild med at bet/folde vores bagdørs equity og samtidig spiller vi skidt mod hans stackoffrange. Derfor bliver det et checkback og evaluering på river.

17-11-2011 21:37 #7| 1

Jeg giver den et ordentligt skud på turn og betaler rest. Synes ikke villain har nemt ved at fortsætte her lige på nær hvis han klonker QJ.

Der må være en del ruder draws i hans range på floppet og dem giver jeg ik gratis kort til. Synes altid det er svært at stille præcise ranges op i disse spots, men alt andet lige må han cf en stor del her på turn, hvor det altså ik er vanvittig tit han improver. Hvis han betaler turnbet igen, så begynder det at blive spændende på river:)

Som spillet her er det bare klamt, da vi har valgt en imo dårlig sizing på turn. Synes næsten kun ch og bet stort er valide options her. Da jeg ik vil cr af min hånd her.

17-11-2011 23:03 #8| 0

@Koller,

Hvilken range antager du villain shover på turn, hvis vi better?

17-11-2011 23:28 #9| 0

Top to, opsamlede kæmpedraws, overpar med hjerterdraw. Og så er jeg sgu ved at være der.

18-11-2011 08:45 #10| 0

Jeg kan heller ikke se det umiddelbart fede i flop raise. Du skriver selv at "...men hvis han kalder er hans range rimelig åbenlys". Hvad er hans range så, og hvordan harmonerer det med at bet/folde turn?

Jeg synes bet/fold turn er temmelig skidt især med din beskrivelse af, at han ikke slowplayer monsters, så det værste vi er oppe mod er AQJ*, hvor vi har godt og vel 19% og vi skal bruge godt og vel 24% med den valgte betsize. Mod nøgen QJ der ikke blokker vores two pair outs har vi 24%.

Han kan vel også check/shippe turned combidraws som Koller nævner.

Check back kontra bet/call er de options jeg ville overveje, men jeg hælder mest til bet/call fordi de hænder han bet/caller flop med stadig har OK til meget equity mod os, specielt hvis ikke han shipper hænder som 6:dd på flop.

Edit: det skal lige siges, at jeg ikke spiller HU, hvor dynamikken måske er lidt anderledes, men alt andet lige vil det nok blot tale endnu mere for, at jeg ikke bryder mig om bet/fold her.

Redigeret af SørenSnegl d. 18-11-2011 08:49
18-11-2011 11:19 #11| 0
Koller skrev:
Top to, opsamlede kæmpedraws, overpar med hjerterdraw. Og så er jeg sgu ved at være der.


Men problemet er lidt at den range har vi 31%-ish mod, deep.
AAxx, har han sjældent givet preflop. Det efterlader KK+ som eneste overpar.

Jeg tror ikke, bet/call er vores bedste option på turn.
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar