PLO 200 HU 3 tønder bluff

#1| 0

Hey PN!

Jeg spillede lige en hånd, som jeg gerne vil have et linjetjek på.

Villain virker til den underlige side. Han har klik 3- og 4bettet et par gange.
Villain virker lidt callish på floppet i single raiset pots. Han har givet turn op 50% af gangene.
Han er set chcl J6sJ w KK48r, hvor han kalder turn 9r også. River gik chch og Hero viste Q5** op. Det var en af de første hænder i matchen.
Han har spillet aggro de gange han har haft en hånd, og har 3bettet 20% og har cbettet hver gang. Hero har ikke foldet til 3b. Hero er set floate og ch turn bag og stikke ud river i bluff.
Vi har spillet 40-50 hænder da hånden udspiller sig.
Hero har et løst image, men er ikke set lave 3 tønder skum.

Hånden:

megah29 ($331)
Hero ($386)

megah29 posts (BB) $2
Hero posts (SB) $1

Dealt to Hero K Q 2 3
Hero raises to $6
megah29 raises to $18
Hero calls $12

FLOP ($36) 7 2 5
megah29 checks
Hero bets $26
megah29 calls $26

TURN ($88) J
megah29 checks
Hero bets $64
megah29 calls $64

RIVER ($216) 9
megah29 checks
Hero bets $134

Min tanke på river var at reppe 2par +. Jeg troede ikke at han troede at jeg ville kunne VB 2 par/set stort, derfor det lille riverbet.
Jeg er interesseret i at få kommentarer til min plan om at skyde turn og river mod denne type. Og om I kan lide at bette lavt på river.
Umiddelbart tror jeg kun det virker at bette lavt, hvis det er en Villain, som ved/tror at Hero VBer light på river.

19-06-2012 03:03 #2| 0
Pokernets ME vinder !

Tror det er fint. Du har desuden mange T8xx og 86xx i din range udover alle dine 2 par/set valuebets, hvilket selvf tillader os at kunne bluffe ret bredt her. Om vi skal bluffe så bredt som sådan en handske her, er jeg lidt pas på, da vores 34xx, 64xx og 98xx jo også misser, men nu er det jo HU så der er en masse gameflow/dynamik/momentum relaterede ting der spiller ind - men det er stadig værd at tænke over.

Kan godt lide idéen om en halv lav betsize, eftersom hans range primært består af bluffcatchere ala AAxx/KKxx (med undtagelse af dem der har klonket sine sidecards), og vi vil jo gerne reppe en bred valuerange.

19-06-2012 04:25 #3| 0

Hvis det er den samme megah, som spiller / har spillet højere takster, vil jeg ikke anbefale den her slags bluffs.

Derudover ville jeg nok foretrække at raise floppet.

19-06-2012 11:52 #4| 0

Asger_b

Det ser ud til du har læst HH forkert. Han 3better pre og checker til os på floppet.
Jeg ved ikke om han har spillet højere. Jeg er ny på sitet.

Kan I, når det er første gang vi er i spottet, og vi bluffer, lide at bette stort på river? Altså have et bettting tell, som Villain ikke kommer til at lægge mærke til.

Tanker:
Jeg har ham på en AA**/svage 2 par tung range(AA** og 2 par er ikke det samme for ham i dette spot, da han med 2 par har blockers for min 2 par/set VBrange).
Vi har ikke været i spottet før, så Villain ved ikke hvad min normale sizing i spottet er.
Så bliver det vel federe at skyde stort her (når vi bluffer) og alt efter hvad han gør, så justere til det næste gang.
Jeg er i tvivl om det bare gør det alt for dyrt at bluffe.

20-06-2012 16:13 #5| 0

Var megah ikke ham Portugiseren, der var indblandet i noget svans på 2+2? Jeg kan være way off her! :)

Anyways, jeg kan egentlig godt lide din linie, da vores valuerange bør være bred her.

Preflop har vi nok omkring bunden af vores 3b-calling-range. Ikke hermed sagt at vi skal folde, det mener jeg ikke, men i og med at der ikke er super mange boards vi rammer hårdt, spiller vi vores position, samt muligheden for at udnytte vores preceived range. Dvs reppe boards alá det her mod en mere statisk 3b-range.
Hans dobbelte c/c capper hans range, hvorved han oftest er marginal og faceup. Jeg kan derfor godt lide turnbettet, hvis intentionen er at bette mange rivers - bl.a. den her.

24-06-2012 21:20 #6| 1
Pokernets ME vinder !

@grethe

Du tænker nok på girah / José Macedo?

25-06-2012 15:01 #7| 0

Arh alright, yea jeg har misset action.

Generelt er der et par problemstillinger med den her hånd. For det første, så er det en mindre andel af din flop-valuerange, der også valuebetter river. Alle 2 par kombinationerne kan i hvert fald med rimelighed checke bag. Derudover er det kun 86, og T8, der completer eventuelle draws, og det er ikke alle af dem, du barreller turn med. Og endelig så har du, med undtagelse af de nævnte 2par kombinationer, ikke mange made hands der kan checke bag for sd value.

Kort sagt- vi skal ikke have at gøre med en specielt stor non-believer før EV'en ser skidt ud..

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar