PLO 150bb - linie?

#1| 0

3bet pot i Omaha - PLO100 (5 handed table).

Jeg er bestemt ingen ekspert (afveksling fra hold'em) og skal lige høre om der er fejl i følgende spil.

Ingen særlige reads udover at der er flere der 3better uden AAxx.

Hånden - uden præcis HH til rådighed:

3bettet og 3 mand til flop. Jeg har position.

Jeg har T887 2tone og rammer top to + svag flush draw på:

T76 med 2 til min farve. Pot ca. 35.

OBS: Jeg dækker selv to 8'ere og gør 98 lidt mindre sandsynlig.

Jeg better ca 30 i pos ud efter 2 checks. Vel fint nok?

Nu check-raiser skurk2 så pot og er åbenlyst commited. Han har ikke vist vilde bluffs op og er ikke den mest agro på bordet. Han har heller ikke set mig vise gris op i større pots (tvært imod). Så tror umiddelbart kun han har stærke made hands eller draws han anser for favorit eller tæt på her i hans range.

Jeg skal altså smide ca 110 mere ind eller opgive pot nær 100.

Jeg kan vel ikke smide her - eller? Tænker selv:
- Jeg er fint inde mod 66
- Jeg er fint inde mod 98 sålænge han ikke også har en flush draw
- Jeg dækker nogle outs mod en nut draw og er derfor godt inde med mine top to, hvis han spiller et stærkt træk
- Der er dog hænder som AAxx s med nut FD som har en del outs,
- en mindre sandsynlig hånd som 66AX s med nut FD er også meget stærk her
- og en str8 der dækker min FD er naturligvis monster

Er med på lidt yderlige info - ikke mindst præcist hvordan pre-flop var - ville hjælpe. Men jeg mangler altså lige data her. Så ... kan man sige lidt generelt om spillet her er ok - ikke mindst for over 100bb uden draw på siden er til nuts?

23-03-2009 11:29 #2| 0

Han har set eller straight her, naesten altid.
Du er vel ikke saa fint inde mod 66 hvis han har bedre traek til farve eller blot blockers til farve.

Hvis den var 3 bettet heads up, saa alright, men i en 3 vejs, I dunno.

23-03-2009 13:13 #3| 0

Pf er rigtig rigtig rigtig loose call, efter min mening.

23-03-2009 13:22 #4| 0

Er andre enig med K_B_B her? Det var ikke lige pf jeg ventede kritik til.

Synes da en hånd som T887ss ser fin ud i 3bet pot, når vi det er short handed og vi har lidt stack at arbejde med efterfølgende. Var det T987ds/ss ville jeg slet ikke være i tvivl, men hvad siger andre ??

@pokerheh
Ja han har str8 eller set meget ofte her. Ydermere; hvis det er bundset, har han nok også noget på siden. Ser ham ikke på broke for 150bb med bundset alene her.

Problemet er at vi "kun" har noget i stil med 1½ x pot tilbage før det står klart.

Hvis han viser str8 face up - men uden FD - kommer vi jo gladeligt pengene ind. Det samme med bund set.

Så det virkelige spm er om jeg overspiller min hånd, netop fordi mine draws ofte er dækket af nut draws? Ikke så meget om jeg aktuelt er bagud med top to (for det er jeg nok).

23-03-2009 14:21 #5| 0

preflop: afhaengig af din spillestil og bordet kan det godt vaere meget loose. kan ogsaa vaere std.

postflop: du er altid bagud paa flop, problemet er at du aldrig kan vaere sikker paa at dine outs er true outs. selv hvis dine flush outs er gode kan der vaere blockers (og chancen er at dine flush outs ikke er gode). hvis dine flush outs ikke er gode er du aldrig godt inde mod noget andet end 76.

23-03-2009 15:40 #6| 0

Jeg er super forvirret over preflop action og flop action så tag det for hvad det er værd.

T887ds er et fint 3bet i position imo - specielt lidt dybt. Hvis du har raiset og er blevet 3bettet afhænger det lidt af om du lukker action eller ej. Stor forskel på om det er

Hero opens, SB calls, BB squeeze, hero?

Eller

Co limps, hero pots, SB rr, co calls, hero?


Flop spil afhænger helt vildt af hvad actionen var preflop. Hvis hero cbetter efter at have 3bettet og hvis 3manden folder er det et super standard stack off for mig. Hvis Hero cbetter og 3 manden kalder og vi er oppe mod et squeeze er det et snap fold

På samme måde hvis hero kaldte et 3bet preflop. Hvis vi er oppe mod et squeeze er det et snap fold. Hvis det er HU stacker jeg bare af men er ikke helt så glad for det som hvis jeg havde 3bettet preflop.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar