PLO 10/25$ live

#1| 0

Hånden i sig selv er måske ikke så svær, men der er imo en del range wise tanker inden over.

Spillet er 10/25$ live plo i Punta Cana. Hero har ca 6k $ og er by far mindste stack på bordet.


Hånden aktuelt. Jeg har været på bordet i omkring 1,5 time. Jeg sidder i sb kigger i AA92 no suits. Btn straddler 50. Jeg flatter, kæmpe fisk 1 og 2 betaler før ung frisk amerikaner potter den i 300. Btn betaler op, jeg gør det samme.

Så sker der sjove. Fisk 1, siger 1k, fisk 2 flat, reggen obv repotter.


Reggen har ca 20k. Fisk 1 har vel 50,fisk 2 har 30. Mig de der 6k.

Reg er kæmpe nit.
Fisk 1 har været weak passive, hvis jeg skal høvle stats på er han vel 40/10/5
Fisk 2 har spillet 2 hænder på den tid hero har været på bordet. Bla et 6k $ stack pre med aq72ds.

Kommentarer til alt action,men hovedsageligt til hvilken pre range vi sætter ind. Også taget i betragtning at vi sidder i et 5 fisket 7 handed game hvor folk har 15-100k $

09-11-2014 09:56 #2| 1

Er "ung frisk amerikaner" og "kæmpe nit reg" den samme? Eller er det BTN som er reg? Sidder den unge friske amerikaner i MP eller CO? Ej, men jeg forstår ikke action, som du forklarer det!

Anywow, så ville jeg 3b pot til de 1200 ish du kan, efter BTN har kaldt de 300. Det vil efterlade dig med en spr på under 2 HU mod ung frisk amerikaner og obv. en lavere spr, hvis den går multiway. Med så lav spr er det ret nemt at spille AA92r på flops. Det vil jeg langt hellere end kalde de 300 og gå 5-vejs til floppet OOP.

09-11-2014 11:38 #3| 0

Jeg flatter den som dig i første omgang som dig. Vi får den ikke HU nok i et dybt live spil og 4vejs har vi næppe en eq edge.

Hvis reggen der 3better og 5better er en nit, så er det imo et nemt fold.

09-11-2014 11:39 #4| 0

Hvis du er begrænset i forhold til at købe ind igen, er det et endnu nemmere fold. Så kommer der noget "stack protection" ind i billedet

09-11-2014 18:30 #5| 0

Øøøh vi pusher obv. en eq. edge ved at 3b. Det kan godt være at vi ikke er "foran", hvis den går 5-vejs, men går den 3-4vejs pusher vi en eq edge. Ikke desto mindre realiserer vi imo. nemmere vores eq, end ved at setmine pf. :)

Som spillet; Hvis nitreggen altid har AAxx, så er jeg enig i at det er et fold, men come on! Lirspiller1 har stadig en ret bred range og lirspiller2 sidder med AQ72ds, så mon ikke reggen 4b end del bredere for value, når de nu sidder 400bb dyb? Har svært ved at forestille mig en plo5k reg kun 4b AAxx i denne situation - og er 1½ time ikke lidt for få hænder til at definere en spiller som kæmpe nit?

09-11-2014 18:47 #6| 0

Skrub1

Det er imo en ret stor fejl at 3bette pre. Vores hånd bliver face up og vi får ikke nok ind. Og nej, vi har ikke den store eq edge, hvis overhovedet nogen, 4 eller 5vejs. Og det er imo håbløst naivt/optimistisk at tro vi får de to lir spillere eller BTN til at folde.


Angående 5bet er vi enige. Jeg ved ikke rigtig om nedenstående var henvendt til mig, men jeg har ikke rigtig påstået noget der er i modstrid med det. Hvis reggen er dårlig/abc og dermed AA tung: fold. Hvis reggen er kompetent eller frisk og gambolly: jam

Som spillet; Hvis nitreggen altid har AAxx, så er jeg enig i at det er et fold, men come on! Lirspiller1 har stadig en ret bred range og lirspiller2 sidder med AQ72ds, så mon ikke reggen 4b end del bredere for value, når de nu sidder 400bb dyb? Har svært ved at forestille mig en plo5k reg kun 4b AAxx i denne situation - og er 1½ time ikke lidt for få hænder til at definere en spiller som kæmpe nit?
Redigeret af HolchKnudsen d. 09-11-2014 18:57
09-11-2014 19:23 #7| 0

@HK

Du har ret i at vi ikke har den store eq. edge pf (vi pusher like 1-2%), men det essentielle ved at 3b er at vi kan realisere vores equity, når vi nu sidder i en så sucky position, som vi gør. Ved at 3b, får vi som sagt en spr mellem 1-2, hvilket er ret nemt spille med elendige esser. Så jeg er uening med dig i at vi ikke får nok ind preflop. Desuden synes jeg ikke at vores hånd bliver face op, da det ikke er den eneste hånd vi har i vores 3b range her. Ikke at det gør så meget, at de tror vi har, hvad vi har, da vores range som sagt er sammensat anderledes og spr'en er rigtig lav på flop.

09-11-2014 19:56 #8| 0

Skrub1

Du er med på vi flatter straddlen i første omgang ikke? Det mener jeg er ret afgørende for at vores hånd er face up. Den slags flat - back 3bet er imo super ofte AA. Så folk vil sætte os på præcis den hånd vi har

09-11-2014 21:40 #9| 0

Enig med skrub1 vedr. 3bet pre. Det er SAFTIGT.

Vi skubber en fin equity edge med lav spr, når potten bliver HU eller 3vejs. Vores noneshowdown winnings har retning mod månen. I multiwaypots nyder vi godt af protection. Vores 3betting range er iøvrigt meget bredere end aaxx i dette spot.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar