PLO 10/20 live turn beslutning

#1| 0

Hey PN!

Spillet er 10/20 live i Barcelona.

Villain er en 21-26 årig gut. Han kunne meget vel være spanier. Han er ikke set lave det helt syge. Han har raiset et par gange vs limpers og skudt i limpede pots, hvor der er checket til ham.

Ingen dynamik mellem Hero og Villain.

Hero er set som værende TAG.

Villain: $4k +
Hero: €2k

Hånden:
Fisk limper UTG. Semi-fisk limper UTG + 1. Hero limper efter i UTG+2 med A5K4. Villain raiser til 130. Måske kalder en i blinds. Fisk, Semi-fisk og Hero kalder.

Flop: €570

A66
Check til Villain, som stikker €330 ud.
Foldet til Hero.
Hero kald.

Turn: €1180

8

Hero check.
Villain bet 500.
Hero gør hvad?

Hero har 13xx bag.

15-08-2012 01:35 #2| 0

folder flop, da det eneste du har er a høj. Som spillet folder jeg på turn, såfremt han har hus er du død og esser er ikke unlikely med tanke på hans linje. Men langt over mit niveau :D

15-08-2012 01:54 #3| 0

Folder flop og folder turn readless

15-08-2012 01:56 #4| 0
Pokernets ME vinder !

Synes det er fint at calle flop, dog ikke just kriminelt at folde imo. Tror ikke vi bliver bluffet med ret høj frekvens på turn givet vores perceived range og board tekstur.

Folder turn. Vi har masser af andre hænder i vores range vi kan kalde med: Axxx med ruder, Axxx med klør, A97x, 6xxx etc. Der er tonsvis af dårlige rivers til vores aktuelle hånd, og vi har stort set ingen equity når vi er bagud.

15-08-2012 03:14 #5| 0

Jeg isolerer de limpers i første omgang i hvertfald.

Som spillet folder jeg bare floppet, du kan ikke rigtig improve, og du kan ikke gøre noget hvis han skyder igen.

15-08-2012 03:46 #6| 0

Kan du ikke lige forklare dine tanker bag bare at calle preflop i det her spot? (har en idé om hvorfor, men vil gerne høre hvad du tænkte)

Og rens dem nu for satan!

15-08-2012 03:49 #7| 0
Pokernets ME vinder !
msm89dk skrev:
Kan du ikke lige forklare dine tanker bag bare at calle preflop i det her spot? (har en idé om hvorfor, men vil gerne høre hvad du tænkte)

Og rens dem nu for satan!


Hvis du med "calle" mener limpe, og altså ikke callet af villains raise, så vil jeg tro Hero limper fordi vi har en hånd der flopper dominerende draws ret ofte vs. de 2 donks. Generelt tror jeg det er ret cool at se billige flops med suitede A's i live PLO, uden at være 100% sikker dog.
15-08-2012 03:53 #8| 0

Ja, altså det er bare for at se det billige flop og holde potten nede således at vi har lavere stack:pot ratio i forbindelse med at committe os med equity right? for argumentet med at holde draws inde vi dominerer er vel ikke helt reelt, da vi må formode de 2 limpers kalder vores singleraise pretty much hver gang?

15-08-2012 06:49 #9| 0

Jeg foretrækker at raise preflop og bygge potten op, fin handske der spiller godt og dominer. Som spillet synes jeg det er et nemt fold readless, ser ingen grund til at spille igen på det lockdown flop.

15-08-2012 08:50 #10| 0

Jeg raiser pf og skyder floppet... Som spillet har du sat dig selv i et klamt spot... Uden reads må du bare folde med en grim smag i munden :/

Dog tror jeg at jeg Leader floppet for at beskytte og hurtigt og nemt finde ud af om nogen har trips..

15-08-2012 14:57 #11| 0

Jeg limper efter pre for at ikke blive 3bettet og for ikke at spille en 6-7 vejs pot OOP. Det er yderst sjældent at jeg ville kunne raise og vinde knappen.
Min strategi i spillet var at se en masse flops multi way med nut træk (pre flop er det nemmest med A*s**)
Og kun isolere med semi hænder (J679ss fx) IP, hvis det er muligt at komme 2-3 vejs med donks.

Jeg mener at hånden skal være en del bedre for at raise UTG+2 i et 9 mands spil. Minimum A9TJ med suit til A. Jeg er enig i at iso raise er lækkert, hvis vi ofte kommer til at spille potten IP vs to fisk. Det er bare ikke tit det sker i et 9 mands live sjak.

Jeg troede at det var meget weak at check folde floppet. Jeg tror han er typen, som ville cbette det med hele sin (godt nok relativ smalle) range.
Kan vi kalde cbettet og gå ud fra at han giver op på blanke turns, eller er det std for ham at skyde igen for at få os af A***?

Mine tanker i spottet:
Jeg troede at han ville iso raise en del hænder pre. Ikke super bredt, men heller ikke kun AA**. Noget a la 789T+, KK med lækkerier på siden, Gode AA, og så nogle random dobbelt suitede hænder.

Med de hænder cbetter han vel floppet 100%.
Så der kan kald vel forsvares.

Det er begrænset hvor mange 6ere vi har i vores ranges, da det trods alt er en raiser pot i et 9 mands spil. Jeg er godt klar over at der er nogle 6er danglere her og der.

Når jeg kalder cbettet repper jeg medium stærkt. Jeg har aldrig luft. Jeg har oftest minimum Ax.

Turn ændrer ikke det vilde ud over at bringe lidt draws.

Jeg tænkte at han repper AA, som er svær at have pga mit og floppets A.
Jeg havde svært ved at se hans range have mange 6ere. Og troede at han måske skød turn, for at få mig af Ax.

Jeg kan se at I alle var i direkte modsatte grøft ift mig, men jeg check shovede turn. Jeg shovede fordi at han næsten altid har et eller andet træk, som jeg ikke gad give ham frikort til.

Med mine tanker, hvad siger I så til shovet på turn? Og hvad sige I til mine tanker?


15-08-2012 15:22 #12| 0

Jeg forstår godt din tankegang bag floppet. Hvis han er bare decent, cbetter han floppet med stor frekvens. Det snitter hans perceived range perfekt og paired boards cbettes bare rigtig ofte.

Kombinatorisk er der ikke mange AAxx-kombinationer i hans range, men vi kan vel ikke helt udelukke at han isoraiser med noget rundown-ish? (6789-ish)

Turn bliver lakrids, fordi den range du caller floppet med, er rimelig showdownheavy. Med en barrel mere, kan han folde mange Ax's ud. Jeg er ikke sikker på, check/shove er så ringe endda mod hans turnbarrel-range. Jeg forstår ihf godt din tankegang bag :)

Redigeret af Grethe d. 15-08-2012 15:24
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar