PLO 100 - Preflop beslutning

#1| 0

Et bord med en del action, både preflop og post.

Villian 1 har ikke gjort meget væsen af sig.

Villian 2 er donket og spiller mange hænder. Kan godt lide at raise fra blinds når der er limpet rundt. Spiller pænt aggr.

$100 USD PL Omaha
Table Table 167001 (No DP) (Real Money)
Seat 2 is the button
Total number of players : 6

Seat 1: Hero ( $135.24 USD )
Seat 5: Villian 1 ( $102.24 USD )
Seat 6: Warrack_Hunt ( $212 USD )
Seat 3: dathai12 ( $17.93 USD )
Seat 2: jagtboe6179 ( $419.57 USD )
Seat 4: Villian 2 ( $261.35 USD )

dathai12 posts small blind [$0.50 USD].
Villian 2 posts big blind [$1 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero A K K 8
Villian 1 calls [$1 USD]
Warrack_Hunt calls [$1 USD]
Hero calls [$1 USD]
jagtboe6179 folds.
dathai12 calls [$0.50 USD]
Villian 2 raises [$5 USD]
Villian 1 raises [$20 USD]
Warrack_Hunt folds.

Hero?

Er interreseret i den aktuelle beslutning med et raise fra BB, et limp-re-raise fra UTG og så Hero der sidder med en nogenlunde hånd.

Fold/Call/Raise? Hvad siger PN?

28-10-2009 01:44 #2| 0

Jeg er PLO-retard med stort R, men hvorfor i alverden raiser du ikke selv til at starte med? Du har to af de højeste billedkort, en 1'er, en 8'er og så endda doublesuited - hånden ser ret flot ud imo:-)

28-10-2009 02:08 #4| 0

jeg folder der--men jeg havde også raiset pre fremfor limpet med

28-10-2009 02:08 #3| 0

Det er altså premium konger. kæmpe leak ikke ta potte i første omgang imo

Villain 1 har AAxx sådan cirkus 100% af tiden her hvilket betyder villain 2 ikke har og at du er foran hans range. Jeg ser ingen grund til at repotte hvis vi vil fortsætte da det bare vil isolere os mod villain 1 som vi er bagud til.

Så spørgsmålet er for mig call eller fold? Jeg kan ikke umiddelbart se det for mig at folde en double suited hånd med nut og second nut draws multiway.

Supernemt call for mig

28-10-2009 03:46 #5| 0

Vores haands flop equity distribution er IMO for lav til at vi skal involvere os. Baade 3 vejs og heads up.

28-10-2009 03:48 #6| 0

Som jeg skrev, er jeg kun interesseret i den aktuelle beslutning. Limpet pre-flop er ikke til diskussion.

28-10-2009 03:50 #7| 0

Dit preflop limp boer vaere til diskussion hvis du vil udvikle dig som PLO spiller. Din haand er fundamentalt meget bedre end "nogenlunde".

Som spillet synes jeg det bliver et fold fordi vi kun flopper noget vi kan fortsaette med omkring 30% af flops.

28-10-2009 03:56 #8| 0

Tak for kommentarerne indtil videre, folk virker lidt splittede :-)

"Nogenlunde" var ironisk ment, det fremgik åbenbart ikke tydeligt nok - og nej, det er ikke std. at limpe med den hånd, det er vi 100% enige om.

28-10-2009 03:58 #9| 0

@ Miv
Hvis du nogensinde vil nå nogle vegne med pokeren, eller bare generelt dygtigøre dig, bliver du nødt til at droppe den attitude - den bringer dig INGEN vegne.

Åbent sind, lyt og lær, overvej ALLE afspekter, også dem der sidder på rygraden, så vil du udvikle dig i langt højere grad end ellers...

28-10-2009 04:06 #10| 0

@Jungle

Helt enig, men... :-)

Når jeg specifikt beder om den aktuelle beslutning, ikke en analyse af hånden som helhed, er det vel ok at præcisere det, så folk ikke bruger mere tid på det?

28-10-2009 04:13 #11| 0

da du ikke er involveret i hånden vil jeg folde, da den højst sandsynligt bliver reraiset endnu en gang, og du er bagud til AA en fin hånd men den må i mucken.

28-10-2009 04:53 #12| 0

@Miv

Hvis du kan begrunde dit limp er det nemmere at se bort fra. :)

28-10-2009 06:08 #13| 0

Bordet er som sagt ret friskt og en fyr i blinds raiser meget derfra. Havde selv en plan om et re-raise, men det blev lidt mere kompliceret end oprindelig planlagt.

28-10-2009 07:48 #14| 0

Miv...

Så skriv det i det første indlæg.. Det gør jo fysisk ondt at se det limp når man ikke får af vide at der rent faktisk er en grund til det. Med det sagt, synes jeg sgu stadig den skal raises op pre:) Omend jeg ikke synes det er helt skidt, at limp reraise den når du nu ved han raiser supertit fra blinds. Problemet er bare at når snart der kommer et 3 bet før dig, ligemeget fra hvem, sidder du med en lortebeslutning. Derfor må åbenraiset være bedst.

Jeg folder nu. Som sagt længere oppe er du ca altid oppe mod AAxx og pokerheh har brugt et eller andet fint ord som sikkert forklarer det jeg mener. Du caller ca kun for at lave settet og det er der ik odds til. Om vi får et f draw eller ej er ligemeget, da det ik ændrer ved at vi er bagud til AAxx.

Så raise pre og fold nu imo.

28-10-2009 16:36 #15| 0

@Jungleras

"Hvis du nogensinde vil nå nogle vegne med pokeren, eller bare generelt dygtigøre dig, bliver du nødt til at droppe den attitude - den bringer dig INGEN vegne.

Åbent sind, lyt og lær, overvej ALLE afspekter, også dem der sidder på rygraden, så vil du udvikle dig i langt højere grad end ellers..."


Så vidt jeg forstod, så var det på et tidspunkt meningen, at ideén med de nye analyse kategorier var, at OP kunne sætte standarden for trådens tone og indhold. Måske er dette blevet ændret.
Synes at det er helt i sin orden, at OP vælger at påpege, at han ikke ønsker at diskuterer PF beslutningen. Utroligt mange analyse tråde herinde kommer til at ophandle aspekter som er uvæsentlige, eller som ikke var det som OP intenderede, og jeg synes at du er lige lovligt harsh her.

Derudover så er >90% af rådene herinde Raise/Fold. Det er på PN forbudt at limpe og calle, så hvis man poster en PLO hånd hvor man limper eller caller, især limper, så vil der komme +10 bot svar som siger "raise pf".

og for the record så vil jeg lige sige, at man I PLO gerne må limpe især fra tidlig pos. på dette niveau. Jeg mener dog ikke at den specifikke hånd skal limpes.

28-10-2009 17:34 #16| 0

Hvis planen er at LRR og der er god chance for at det kan ske så har jeg det fint med at limpe. Det er en super hånd at få en masse bb ind PF med hvis det kan ske 3vejs eller mere.

29-10-2009 08:18 #17| 0

Takker igen for kommentarene og moralsk støtte fra Pumpstick.

Diskuterede denne hånd med en kammerat og vi var ikke enige om linien, så ville gerne have indspark fra andre spillere.


Aktuelt valgte jeg et call for at se V2´s action og/eller et flop.

Mener jeg har et nemt fold på et skidt flop og et nemt push (som V1 er commited til at calle) på et godt flop. Er det en helt skidt løsning?

29-10-2009 08:33 #18| 0

Umiddelbart flopper du ikke godt nok ofte nok til at et kald kan forsvares, men jeg tror videre udregninger vil vise at det er meget taet paa et neutral-ev play hvis V1 altid stacker af paa floppet selv naar vi har flush draws.

29-10-2009 14:37 #19| 0

@pokerheh

Har ikke regnet det præcist ud, men meget forsimplet kommer jeg frem til følgende:

(Jeg går ud fra at V1 har AAxx og altid stacker af, position, pot size og stacksize taget i betragtning. Går også ud fra at begge mine flushdraws er gode, selvom det langtfra er sikkert.)

Jeg flopper godt ca 35%, 11% set + 24% flush/draw

De gange jeg rammer set eller flushdraw må det være ca.
11% Set: vinder 110$ 100%
24% Flush/draw: Vinder 110$ 36%, taber 102$ 64%.

Folder på flop: 65% = -19$
Caller på flop: 35%:
Set: 31%*110 = 34$
Flopper flush: 2%*110 = 2$
Flushdraw som rammer: 67%*36%*110 = 26$
Flushdraw som misser: 67%*64%*102 = -44$
34+2+26-44 = +18$

Så et call er tæt på neutralt.
Et push er klart minus EV. Har vel omkring 30% mod hans range.

Det afgørende er nok om V2 caller også og dermed gør det profitabelt.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar