Pas på Unibet 30 dages verificering

#1| 0

Kære Pokernet (og særligt nyere pokerbrugere)
Jeg er ny som aktiv bruger på pokernet, men har været flittig læser af diverse tråde. For 35 dage siden fik jeg lyst til at kaste mig ud i et online eventyr med strammere BRM end længe set herfra. Jeg åbnede en konto hos Unibet og har siden da fået grindet mig godt op via deres promotions i starten og et lille buy in fra undertegnede. Jeg bliver bedt om at bruge nem ID en gang i starten da jeg åbnede min konto, men siden dengang har jeg ikke skulle bruge det. Denne lille fejl i deres software+ min manglende gennemlæsning af T&C kommer til at koste mig min efterhånden solide rulle her 30 dage efter åbningen af min konto. Jeg har simpelthen ikke fået Verificeret min konto, og er ikke blevet informeret om det, eftersom jeg ikke har været igennem deres system på internettet. Gutten jeg skriver med efterfølgende skriver at det er teknisk umuligt og at man skal igennem deres hjemmeside for at komme ind. Da jeg efter nogle gentagelser får ham til at forstå, at det ikke har været tilfældet i denne situation, medgiver han
"Det er ikke første gang at jeg oplever dette."
Jeg er voldsomt træt af at mit hårde slid, ved microstakes bordene nu bliver skyllet ud i toilettet på denne måde og ønsker ikke at dette sker for andre PN'ere.
Så har du ikke sendt en kopi af dit sygesikring eller lignende, så få det gjort.
Håber også at en venlig PNer kan hjælpe mig med, om jeg taler for døve øre hos spilmyndighederne ift min konto eller om der vil kunne ske en undtagelse.

Under verificering på deres hjemmeside står følgende:
www.unibet.dk/help/myaccount/verify-account

"På et tidspunkt vil vi måske bede dig om at indsende nogle dokumenter. Dette er juridiske- og licenskrav, som er til for at beskytte dig imod svindel. Vi vil muligvis bede dig om at indsende dokumenter, som skal dokumentere din konto og identitet, bekræfte hvor pengene du har indbetalt kommer fra eller hjælpe os med en udbetaling."

De har på intet tidspunkt bedt mig indsende dokumterne, heller ikke over mail.

Redigeret af JSK10 d. 19-01-2015 23:31
19-01-2015 23:36 #2| 0

Enten har du misforstået eller et andet, eller også har jeg.

Kan du ikke bare sende dokumenterne ind nu?

Desuden mener jeg det er standard at man har 30 dage før man skal bruge nemid, og ikke en fejl i deres software.

19-01-2015 23:41 #3| 0
OP

Det er for sent, kontoen er frosset, men han tilbyder dog at åbne et ny konto til mig. Ved ikke hvad der er standard, men det mente supporteren bestemt ikke. Der jeg skulle være blevet bedt om det, men det var jo så ikke tilfældet.

19-01-2015 23:43 #4| 0

Normalt kan man bare sende en mail med de korrekte oplysninger, og så bliver det hele åbnet igen. Dette behøver du ikke din konto for.

Og hvis det er som du har forklaret, så må PN (som partnere af Unibet) på banen her.

19-01-2015 23:44 #5| 0

Det er da ikke din skyld?
For satan det lyder fusket!

20-01-2015 01:04 #6| 0

Jeg har også åbnet en konto hos Unibet for små 14 dage siden, men jeg er ikke blevet bedt om at sende nogle dokumenter efter jeg loggede ind med Nem-Id. Jeg fik efterfølgende en mail med en besked om, at min konto nu var verificeret. Men det lyder simpelthen for mærkeligt, hvis du ikke er blevet bedt om at logge ind med Nem-Id pga. en fejl i systemet. Det kan da umuligt være din fejl.

20-01-2015 01:14 #7| 0

Anders Sigdal og Christoffer står da netop i reklamen for Unibet Poker og siger det er vigtigt man kan spille uden Nem ID via sin tablet...

20-01-2015 01:31 #8| 0

Så snart man har brugt nemid en gang er kontoen verificeret, så mon ikke Dieb kommer på banen..

20-01-2015 06:39 #9| 0

Jeg oplevede det samme på party for 2 år siden. Konto frosset, alt overskud tabt. Nothing to do.

20-01-2015 08:49 #10| 0
 skrev:
Så snart man har brugt nemid en gang er kontoen verificeret, så mon ikke Dieb kommer på banen..



Dette er ikke gældende på alle sider dog, jeg oprettet mig på "den hemmelige bettingside" og på trods af jeg logget ind med nem id, så skulle jeg stadig sende kopi af kørekort og dankort ind til dem da jeg vil hive mine gevinster ud igen,

Sjovt nok så der intet problem når man sætter et større beløb ind, men først når man har vundet er det problemerne kom, skal dog siges at jeg fik mine penge da jeg havde sendt id ind,

Redigeret af Bridgeking d. 22-06-2023 13:15
20-01-2015 09:01 #11| 1
OP

Det er ikke blot overskuddet der er tabt :(
Jeg spillede fra min pc uden nem ID.
Jeg føler godt nok også at de har lavet det rumænske "hvor-er-kuglen-trick" på mig.

20-01-2015 09:16 #12| 0

De kan måske godt tillade sig at beholde dine winnings, hvis du ikke har imødekommet deres vilkår, men er ret overbevist om, at de kan aldrig nogensinde beholde et beløb på din konto, der svarer til dit indskud.

De kan afvise at ha' dig som kunde, men så skal de udbetale dit indskud.

20-01-2015 10:44 #13| 0

Selvfølgelig kan de kræve ekstra sikkerhed..
Men i forhold til lovgivningen er kontoen verificeret, når der er logget ind med nemid..
Og når de bruger lovgivningen som undskyldning, har de jo bare misforstået et eller andet.
Er ret sikker på de ikke juridisk kan beholde indestående, når nemid har været i brug!

Stars har da forstået det, så vidt jeg ved..

20-01-2015 15:20 #14| 1

Ud fra det de skriver ved oprettelse, er login med NemID lig med verificering.

OPRET EN UNIBET-KONTO

Det er nemt at oprette en ny konto. Udfyld formularen og spil hos Unibet i løbet af få minutter. Sørg venligst for at skrive alle detaljer korrekt for at undgå forsinkelser ved oprettelsen af din konto. NB! For at verficere din Unibet-konto, skal du logge ind med NemID senest 30 dage efter du har oprettet en konto. Vi anbefaler, at du logger ind med NemID allerede på dagen, hvor du opretter en Unibet-konto, således du ikke skal tænke på det. Rigtig god fornøjelse!

Redigeret af Hawkeye d. 20-01-2015 15:21
21-01-2015 04:37 #15| 4

Det her er ikke et angreb på Unibet, men en generel betragtning.

Det er helt væk at en udbyder kan tilbageholde noget som helst hvis man senere identificerer sig korrekt (1 måneds frist er ihvertfald en meget kort tidsfrist, hvilket er blevet drøftet her på PN ihvertfald i 2012 omkring indførelsen af den nye spillelov).
At en konto fryses midlertidigt efter 1 måned er vel ok, men permanent konfiskering af midler er sku en tand for hjernedød praksis og fuldt lovligt. Måske er det på høje tide at få givet spillemyndigheden et hardcore wakeup-call og forsøge at få lidt forbrugerbeskyttelse for en gangs skyld. De gemmer sig bag nonsense hvidvask/bedrageri-sniksnak som argument for 1 månedsfristen. Den sniksnak kan gennemhulles som en si hvis der lægges lidt kræfter i det fra PNVA.

Og er det ikke også korrekt at udbydere har ret til at tilbageholde indskud + gevinster hvis det passer dem, i så fald at man ikke også udover Nem-Id, har indsendt billed ID og hvad udbyderne ellers finder på at kræve som værende gyldig ID (læs: huslejekvitteringer, stadfæstede advokat-papirer osv.)
2012 lovgivningen var ihvertfald sådan skruet sammen og den er ikke ændret siden mig bekendt ???
I så fald er det jo helt hul i hovedet, eftersom NemId ER fuldgyldig identifikation i DK uanset hvad udbyderes T&C siger. Hvorfor bestemmer udbydere og ikke spillemyndigheden vilkår for udbydere i DK i disse tilfælde, når udbydere dermed samtidigt har ret til decideret at stjæle folks penge (både indskud + gevinster)?

Sjovt nok bliver ingen bedt om identifikation fra første log-in eller hvis de taber indskud og forsvinder igen "fordi der skal være nem adgang til spil"(hvidvask/bedrageri-beskyttelse mig et vist sted !). Jeg kender også til et tilfælde hvor ingen ID blev krævet i 4 måneder fra en licenseret udbyder, før det øjeblik hvor personen ville udbetale, SÅ kom der ID krav frem.

Kører nogen et angreb på spillemyndigheden over ovenstående venstrehånds-lovgivning, så send en PM og jeg vil hjælpe hvor/hvis jeg kan bidrage, jeg betragter denne del af lovgivningen som den absolut tåbeligste del af 2012-lovgivningen, argumenterne for den hænger bare ikke sammen. Jeg håber at andre i så fald vil gøre det samme.


EDITEDIT: selve situationen hvor man kan logge ind uden NemId og dermed med sikkerhed ikke er blevet verificeret med mindre man har indsendt dokumenter, er selvfølgeligt primært opstået efter at mobile enheder er blevet mere fremtrædende som spilleplatform og at spille-klienterne kan downloades uden NemId log-in. I det øjeblik at man så spiller fra PC/Mac skal man så bruge NemId ..eller nånej det er så heller ikke et lovkrav før efter 30 dage, hvilket jo er så blæst som det kan være i forhold til ovenstående argumenter og hvidvask/bedrageri sniksnakken fra spillemyndighederne ? de 30 dage giver bare ingen mening i min bog andet end for at fremme udbyderes/statens pengepung.

Redigeret af AA-BB d. 21-01-2015 05:14
21-01-2015 13:50 #16| 0

Vi kan hurtigt blive enige om at det er helt væk, men nu er det i første omgang vores politikere der har lavet nogle underlige regler. At Unibet så kunne være bedre til at sikre at deres kunder ALTID er verificeret efter de 30 dage, er så en anden sag.

@Op

Ville du få overflyttet din nuværende balance til den nye konto, eller hvad har de meldt op?

21-01-2015 14:54 #17| 0
OP

Jeg får intet overflyttet, blot tilbudt en ny tom konto.

21-01-2015 15:08 #18| 3

Ok, jeg skriver til dem.

21-01-2015 16:37 #19| 2

Kære Dieb.
Ja lovgiverne er de store skurke, derfor min "generelle betragtning", jeg har ingen grund til at gå efter manden, men efter bolden.
Det gør lidt ondt at skrive så surt et indlæg på PN, som jeg har stor respekt for på mange måder, uden jer havde der været dårligere rakeback,vilkår,debat - og diskussionsgrundlag med meget mere gennem årene og alene det at i mange mange gange har taget brugernes parti, ofte med jeres egne samarbejdspartnere som modstandere gennem tiden er stor ære værd. Dette er ikke en selvfølge.
Jeg valgte denne tråd til mit indlæg for relevansens skyld fremfor en ny tråd.

Redigeret af AA-BB d. 21-01-2015 16:40
04-02-2015 00:19 #20| 0
OP

Det er lykkedes Dieb at snakke med unibet, men lovgivningen tvinger dem eftersigende til intet at kunne gøre :( hverken penge på en ny konto eller genåbning af den nuværende efter fuldgyldig verificering :( det er jeg enorm træt af og jeg vil hive fat spilmyndighederne og lade dem forstå problemet. Et stort tak skal lyde til Dieb for hjælpen!

04-02-2015 00:39 #21| 1

Det er jo fuldstændigt sindssygt, jeg udbetaler mine indestående på unibet,med det samme.

04-02-2015 01:58 #22| 0

oprettede en unibet konto i sidste uge, og der var kravet også at jeg skulle logge ind med nemid inden 30 dage.. de selvfølgelig mod mine penge med det samme

04-02-2015 02:02 #23| 0

Var lige inde og læse deres vilkår.. lækker læsning

2.4 Unibet forbeholder sig ret til, efter eget valg og til enhver tid at:
nægte at åbne en konto hos Unibet og/eller at blokere eller lukke en eksisterende Unibetkonto uden angivelse af årsag
nægte at acceptere indbetalinger og utbetalinger uden angivelse af årsag overhovedet

04-02-2015 02:04 #24| 0

Trykked på verificer konto og så kom dette frem. har kun brugt nemid


VERIFICÉR DIN KONTO



Du er nu helt klar!



Der er ingen afventende dokumenter eller udbetalinger du skal bekymre dig om.
Gå blot tilbage til dit spil og nyd hvad vores side har at tilbyde.

04-02-2015 02:05 #25| 0

Tager lige et print så de ikke snyder mig om 30 dage

04-02-2015 02:07 #26| 0

Jeg har aldrig haft problemer med dem, men det lyder helt vildt...

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar