Party 300k. AA tidligt

#1| 0

Har ikke hh så hånden bliver fra hukommelsen.

Reads:

Villain 1: Virker løs og ikke videre aggressiv. Har været med i en del pots. Er givet vis ret donket.

Villain 2: Dynamisk / Frede Hostrup. Han virker til at spille frisk til tidligt.

Villain 3: Total ukendt.

Hero: Har ikke vist en hånd ned endnu og været stille / kortdød. Har dog været involveret i et par pots hvor jeg har måttet folde og har taget en enkelt ned med et 3bet squeeze PF.

Stacks: Hero har ca 4.2k. De andre har mig dækket med omkring 5-6k alle sammen.


Blinds: 30/60


Villain 1 limper tidligt, Hero siger 240 med AA i mp(farver er ligegyldige), Villain 2 kalder i lp, Villain 3 kalder SB, Villain 1 kalder.

Flop (pot = 1020): K99 med en fd.

Hero siger 650, alle villains kalder - wtf?!?!. (Så vidt jeg husker tager Hostrup en tænke pause og de to andre snapper)

Turn (pot = 3670) K99 - J offsuit

Villain 1 checker. Hero?? Har cirkus psb tilbage.


Jeg er tourney donk så bare sig til hvis det er håbløst indlysende hvad der skal gøres.

12-07-2009 23:49 #2| 0

Hmm... En klam en.

Jeg giver den en tand mere pre flop, eller to hvis limperen er meget spewish.

Ellers så tror jeg nok bare jeg check/folder turn. Ingen kan bette det bord, uden at forvente at blive kaldt, så jeg tror ikke at nogen vil skyde uden en 9er.

12-07-2009 23:57 #3| 0

Hvis "pbs" er potsize med 3670, så checker jeg (giver op). Jeg tror du skal være (meget) heldig, hvis du ikke er bagud...

Men det kommer self. også an på BI.

MivJensen.

13-07-2009 00:02 #4| 0

Det er godt nok svært at se at du nogensinde er god her. Best case scenarie er vel Kx, Kx/FD og en FD, men det går ikke ud for de gange en af banditterne sidder med 9'eren og du er drawing stort set død.

Jeg kan ikke vurdere betsize flop, men det er vel bare at give op på turn.

13-07-2009 01:03 #5| 0

Miv

PSB betyder pot sized bet

Partys 300k turnering er 200+15 buy in

13-07-2009 14:28 #6| 0

Disclaimer: er mega tourney rusten!

Forstaar ikke hvorfor folk har svaert ved at se at vi kan vaere gode her?

FD rammer ikke: check!

Har en given villain en 9'er ville han vel raise i 4way m fd?! check.

KK havde vel 3bettet preflop? check

Ergo: bet?!

Eller hvad er det jeg overser her??

13-07-2009 14:35 #7| 0

imo er KeysorSoze spot on her, jeg er heller ingen tourney ekspert, men spiller for at vinde og ikke fedte mig igennem til pengene...

13-07-2009 14:42 #8| 0

Problemet er at utroligt mange donks har kvallet til touren via sats og disse donks tænker ikke så langt at raise deres 9´ér for at beskytte hånden, de slow player bare som ind i helvede..!

Dertil kommer at en semi donk sagtens kunne have kaldt med k9s

13-07-2009 15:17 #9| 0

Keyzersoze og tuddiii

Enig i at gode spillere ikke har 9x eller KK.

Men!

- Det er kun en spiller vi ved er god

- Gode spillere kalder ikke særlig mange Kxo PF. Dette betyder at der er ret få Kxs kombinationer tilbage

- De kan selvfølgelig alle tre have Kx men hvis vi ser bort fra at gode spillere popper 9x så er det a priori ret usandsynligt at de alle tre har Kx eller en fd - jævnfør at gode spillere ikke kalder K8o PF men typisk har noget Kxs halløj hvis de har en K

Så hvad er mest sandsynligt? At en eller flere er en tosse med 9x eller at de alle tre har Kx eller en fd?

Problemet er at når de alle bare kalder så øges sandsynligheden for at en eller flere er en donk drastisk. Bayesian updating ftw!



Anyhoo. Jeg c/f selvfølgelig den bedste hånd - ukendt villain3 og donk villain1 fik dem ind med KQ og K6. Results oriented thinking ftw og jeg går på instatilt!. De mennesker jeg har forhørt mig hos giver mig dog hovedsalig ret i at c/f.



jeg er heller ingen tourney ekspert, men spiller for at vinde og ikke fedte mig igennem til pengene...

Enig. Men om vi har 3.5k, 8k eller 12k på dette tidspunkt pårvirker ikke vores chance synderligt for at vinde. Hvis vi har 0k derimod kan vi i sagens natur ikke vinde. Havde det været senere i turneringen giver det meget mere mening at opsøge variansen, eller?

13-07-2009 17:00 #10| 0

@ HolchKnudsen

Præcis, du har ingen grund til at gamble da du stadig sidder med en fornuftig stack at spille med.

13-07-2009 17:10 #11| 0

Godt fold - jeg havde spillet den som dig.

13-07-2009 17:15 #12| 0

@op
Ville have spillet den som dig,

I enkelte tilt-tilfælde ville jeg have protest bet/callet... og stirret mine øjne af led over at jeg havde taget den ned.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar