pacific 5/10 hånd

#1| 0

Sidder med AQ i mp3 pos.

Alle folder til mp2 som limper, jeg raiser, alle folder til BB som reraiser, mp2 caller, jeg caller.

flop: A J 6 rainbow

BB checker, mp2 byder, jeg raiser, BB caller, mp2 caller.

turn: 2

BB byder, mp2. caller, jeg raiser, BB reraiser, mp2 folder, jeg caller.

River: Q

BB byder, jeg raiser, BB reraiser, jeg caller. BB viser AA.


Synes nok selv at jeg overspiller hånden. Har måske lidt for travlt med at være aggressiv. Det lugter langt væk af at BB slowspiller en monster
Comments?

12-01-2005 11:50 #2| 0

Jeg ville nok blive nervøs på turn, da BB pludselig byder ud efter at have 2-bettet preflop for derefter at nøjes med at calle 2 bets på flop.

2´eren kan næppe have hjulpet ham, så AA, AJ eller JJ begynder at se sandsynligt ud her. AJ kan måske udelukkes hvis du er sikker på at han ikke kunne finde på at reraise dig preflop med sådan en hånd.

Synes dog dit raise på turn er fint nok, da du finder ud af hvor du er henne i hånden.

Det er dit raise på river jeg er i tvivl om. Selvom din hånd bliver forbedret er den næppe stærk nok til at slå hans længere. Igen kommer det meget an på hvilke reads du har på ham, men jeg ville have svært ved at blive ved med at sætte ham på AJ her. QQ/KK kan vel også udelukkes efter turn. Så er der næsten kun AA eller JJ tilbage han kan have...

Men det er nemt at være bagklog... Jeg havde sikkert spillet den ligedan.

Mvh Mika

P.S. Velkommen tilbage. Synes det er lang tid siden vi har set en post fra dig :-)

12-01-2005 12:04 #3| 0

Jeg havde alt andet lige callet på turn da 2éren ikke giver ekstra anledning til nogle draws. Enten har BB intet eller også har han monster - og ville hælde til det sidste.

@ Miwala. Du skriver at raise på turn er fint nok, da han finder ud af hvor han står. Siger du dermed samtidigt at du ikke ville calle et reraise (3 bet) og efterfølgende calle på river?

Jeg mener det er for dyrt at raise på turn for at finde ud af hvordan man står.

Mvh. Pokerking.dk

12-01-2005 12:22 #4| 0

@Pokerking.dk

Du har vist ret her... Var nok lige aggressiv nok i min analyse af hånden...

Mvh Mika

12-01-2005 12:35 #5| 0

reraise fra blinds betyder som regel problemer med mindre det er maniacs (og dem er der vel rigeligt af på pacific når man gider spille der,

jeg tror faktisk jeg havde callet hele vejen uden at røre på mig før river, hvor jeg ville raise og calle reraiset.

12-01-2005 12:48 #6| 0

I min verden er hero alt for aggressiv her. BB"s reraise preflop skal have respekt.

Jeg synes at raiset på floppet er fint til nu at se, hvordan man står. Når BB ikke folder, er man i krise.

Herfra bør man calle den ind. Også kun call på river, idet BB ikke nødvendigvis stanger ud med AK når Q falder.

(Jeg kan faktisk ikke helt sige mig fri fra tanken om at selv fold på turn kan komme på tale. Men måske er det, fordi jeg er influeret af hans aktuelle hånd).

12-01-2005 12:55 #7| 0

Hvis en person har siddet stille på floppet, og pludselig bliver aggressiv på turn, kan man som regel regne med, at det han foretager sig på turn er mest passende til hans hånd (det gælder også modsat, hvis han er aggressiv på flop og passiv på turn).
I denne situation er han enormt aggressiv inden floppet, coldcaller "kun" på floppet, for så at bette ud på turn. Det bør få en advarselslampe til at blinke, specielt når turnkortet er en total blank.

Jeg bryder mig ikke om dit raise på river, med ovenstående i mente.

Jeg bryder mig heller ikke så meget om dit turnspil. Når han byder, og du raiser, skal du vel være parat til at folde til et reraise, da du så formentlig enten er drawing dead eller har meget få outs.
Alternativet havde været at gå i call mode på turn og river.

12-01-2005 13:06 #8| 0

@Gene. Helt enig i din analyse.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar