På bar bund i 3b pot... 25/25 kr. 6håndet live

#1| 0

Hej PN

Bordet 6 håndet, og der sidder 1 stor fisk og så er resten sane/reggy.

Villain har jeg set sidde i gamet en del før. Han er ret aktiv/aggressiv, positionally aware og går meget efter at iso fisken, hver hånd det kan lade sig gøre. Hero sidder med ca. 4.5k og villain dækker.


Fisken sidder i blind, villain er UTG og hero er MP. Hero har spillet TAG, en ret stram range og generelt ikke 3b specielt meget fra MP/CO.

Villain åbner til 125, hero 3b til 375 resten folder og villain call.

Hero AQ


Board: J72 (pot. 800)

Villain check, Hero cbet. 450. Villain call.

Turn 3 (pot 1700)

Villain check, Hero?


AQo er nok nær bunden af min 3b range her. Hvordan bør jeg forholde mig på følgende runout? Villain er ret tænkende men spiller samtidig en relativt bred range) Min perceived range er nok forholdsvist stærk her efter flop cbet.

Skyder PN videre på turn? Evt. riverplan. Eller er det på tide at give op..?


Jeg synes det er kritisk at jeg er i tvivl om et så forholdsvist standard spot.

25-08-2015 21:12 #2| 0

Du skyder turn og blank eller forbedret river. Hvis han kan kalde hele vejen med AJ så tillykke til ham, men da du i det lange løb har AJ slået som en TAG-spiller, må det være +ev i min optik. Du sætter ham under maksimalt pres. Han kan også have 88-TT, som gør det endnu sværere for ham.


Kaj

25-08-2015 22:38 #3| 1

Jeg kalder bare pre i pos mod en 5X åbning.



25-08-2015 22:42 #4| 1
playern skrev:Jeg kalder bare pre i pos mod en 5X åbning.


5x er en lille åbning i de fleste live games :) 3better den 10/10

25-08-2015 22:46 #5| 0

@Fatey - Det er jeg helt med på. Derfor mener jeg stadigt ikke der er værdi vs en stærk spiller næsten 200bbs dyb.

Hvor meget hader du dit liv når du bliver 4bettet?


25-08-2015 22:48 #6| 2

Bare check flop? Hvis du vil have ham af underpairs skal du blive ved med at bette turn - det er rent spew at bette flop og så checke på turn. AQ er ofte den bedste hånd, men hvis du bare better løs folder han alle de hænder du slår, og caller dig ned med en J. Du behøver ikke absolut vinde med alle hænder i din range, og du taber heller ikke altid når du checker AQ otf (BNFSD, 2 overs). Du har masser af overpairs, AJ og JJ som du kan fyre videre med her som vbet.


edit: synes i øvrigt at 3bet pre er helt fint hvis villain åbner bredt.


edit edit: du har muligvis nogle flush draws du kan bette som bluffs otf istedet for AQo.

Redigeret af Nahrven d. 25-08-2015 22:53
25-08-2015 22:50 #7| 0
playern skrev:@Fatey - Det er jeg helt med på. Derfor mener jeg stadigt ikke der er værdi vs en stærk spiller næsten 200bbs dyb.
Hvor meget hader du dit liv når du bliver 4bettet?

En del, jeg ville nok også folde til et 4bet :)

26-08-2015 20:20 #8| 0

Spillede lige en hånd der til forveksling minder om din situation. Godt nok ikke en 3bet pot, men er stadig PFR med AQ i position på J high board.


Bemærk at han stabber turn efter checkback, og vi let kan calle fordi potten ikke er åndsvagt stor. Better han river kan vi vurdere derfra baseret på villain.


http://www.boomplayer.com/en/poker-hands/Boom/15671261_55F7676299

26-08-2015 20:22 #9| 0
Nahrven skrev:Spillede lige en hånd der til forveksling minder om din situation. Godt nok ikke en 3bet pot, men er stadig PFR med AQ i position på J high board.

Bemærk at han stabber turn efter checkback, og vi let kan calle fordi potten ikke er åndsvagt stor. Better han river kan vi vurdere derfra baseret på villain.


http://www.boomplayer.com/en/poker-hands/Boom/15671261_55F7676299

Det har vel ikke rigtig nogen betydning, hvor stor potten er. Det handler jo om pot odds.

26-08-2015 20:36 #10| 0

Ja, men det er i vores interesse at manipulere pot størrelsen / antal bets efter hand strength, specielt i position. Checker vi flop, kan vi calldowne 1-2 bets efter runout / read med A høj. Better vi flop med 2 overs, er vores flop cbetting range voldsomt svag mod eksempelvis checkraises eller senere action, medmindre vi rammer A eller Q.

26-08-2015 20:42 #11| 1

Jojo, men jeg kommenterede blot på "og vi let kan calle fordi potten ikke er åndsvagt stor", hvilket ikke giver nogen mening.

26-08-2015 20:50 #12| 0
Nahrven skrev:Bare check flop? Hvis du vil have ham af underpairs skal du blive ved med at bette turn - det er rent spew at bette flop og så checke på turn. AQ er ofte den bedste hånd, men hvis du bare better løs folder han alle de hænder du slår, og caller dig ned med en J. Du behøver ikke absolut vinde med alle hænder i din range, og du taber heller ikke altid når du checker AQ otf (BNFSD, 2 overs). Du har masser af overpairs, AJ og JJ som du kan fyre videre med her som vbet.

edit: synes i øvrigt at 3bet pre er helt fint hvis villain åbner bredt.

edit edit: du har muligvis nogle flush draws du kan bette som bluffs otf istedet for AQo.

Hvorfor er det spew at cbette flop og checke den aktuelle turn?

26-08-2015 20:57 #13| 0

@SørenSnegl:

Fair nok :-)


@skrub1:

Fordi bettet effektivt er et bluff mod V's range. Kan ikke se hvad han folder som vi ikke allerede slår. De fleste par caller flop, alle J's (som V har en del af) caller flop, flushdraws / sets kan checkraise os, og så skal vi folde medmindre vi vil til at gå allin med A høj. Selv hvis han floater med en KQo-type hånd, vinder vi ikke engang specielt ofte, fordi han bare skal puste til potten for at vi taber senere i hånden. AK folder ikke. Så fordi han ikke folder noget relevant på flop, bliver vi nød til at cbette med en plan om at bette videre på turn for at få ham til at folde disse ting, og det er ekstremt ubalanceret mod en god modstander - altså skal vi have et read på at V overfolder på floppet eller senere, og V lyder til at være ret god - så hvorfor skulle vi tro dette? Hvis vi better flop og checker turn value-drukner vi essentielt mod hans par.


Uenig?


Flere lignende spots:
http://www.boomplayer.com/en/poker-hands/Boom/15671743_68049FDD35


http://www.boomplayer.com/en/poker-hands/Boom/15671761_4347EC70E8


Redigeret af Nahrven d. 26-08-2015 21:06
26-08-2015 22:22 #14| 2

Jeg spiller ikke NLHE på WorldWideWeb og har intet kørt i pokerstove-maskinen, men 13 svar og stadig en del ting som ikke er berørt...


- Hvorfor ikke flatte pre og få fisken med? I mange andre scenarier er det et fist-pump 3-bet live, merged, fordi folk tager af med alt muligt skrald (en af de største fejl folk laver live fwiw), men her virker det oplagt at få fisken med og holde villains dominerede boardways inde.

- Det virker som en fornuftig og nogenlunde balanceret strategi at bette AsQx på floppet. Jeg antager vi også better overpar+ og BsXs, men checker AQ/AKhh/dd bag. Alene det at vi, måske, kan folde AK ud på floppet, gør det nice imo. Der er også en del turns, hvor vi samler equity op - spar, A, K, Q, T. Dertil mener jeg afgjort, vi skal bette turn igen, når vi better floppet. Godt nok samler vi ikke rigtig nok equity op, men vi kan formegentlig folde 88-TT ud og best case scenario har vi også nogle clean bagdoor outs.


Og så bør du helt sikkert have en plan for hånden - både pre og post. At han er positional aware betyder bestemt ikke, at folk kan spille kort postflop.

26-08-2015 22:31 #15| 0

^Vi blokerer AK, og hvor meget flatter en aggro villain lige AK pre? Måske mere når vi er 200bb dyb, men stadig. God pointé omkring at få fisken med, men AQ spiller ikke så godt multiway IMO.

Redigeret af Nahrven d. 26-08-2015 22:34
26-08-2015 23:39 #16| 0

Jeg synes ikke om ideen om at kalde pf for at få fisken med, da der ikke er grund til at spile AQ mod flere modstandere. Det ville blive sværere at vinde hånden, idet fisken sikkert ikke folder 88 på hverken flop, turn eller ufarlig river, så vi skal ramme for at vinde hånden, og AQ er foran villains range, så et 3bet pf er også min løsning. Hvis vi kalder pf, vil der med stor sandsynlighed være andre kaldere end fisken, og det gør ikke situationen nemmere for os.

27-08-2015 00:18 #17| 0

Enig i flat > 3-bet


Jeg synes det virker som en fin hånd at bette floppet med og så give op på turn.


Som jeg har forstået det, skal man ifølge GTO altid have et vis antal % give-ups på hvert street, da det ellers ikke vil give mening for villain at kalde.

27-08-2015 12:49 #18| 0
OP
KasperT skrev:

Enig i flat > 3-bet

Jeg synes det virker som en fin hånd at bette floppet med og så give op på turn.

Som jeg har forstået det, skal man ifølge GTO altid have et vis antal % give-ups på hvert street, da det ellers ikke vil give mening for villain at kalde.




Hvad mener du med, at det ikke vil give mening for villain at kalde?

27-08-2015 19:39 #19| 0
arigold skrev:

Hvad mener du med, at det ikke vil give mening for villain at kalde?

Hvis hero c-better samme balanceret range på turn, som han better floppet med, er det ikke profitable for villain at kalde med sin call-flop-fold turn-range.

27-08-2015 21:11 #20| 1
OP

Jeg tror jeg forstår. Omend tak for at give noget at tænke over.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar