Overpar mod ukent/donk NL100

#1| 0

Ikke rigtig nogle stats da jeg kun har 30 hænder på Villian. Der har han dog spillet 50/16. SÅ går ud fra han ikke er for skarp.
Har kun spillet 1 hånd mod ham hvor jeg raiser BT han betaler som eneste i BB.
6 handed.

Flop 332 pot 7,5 check check
Turn Q pot 7,5 han check caller et pot bet.
River J pot 21 han check caller et lille overbet på 28 med Q8 og jeg viser KK op.

Nu til hånden 160 BB dybe.
Foldet til mig på BT med AA siger 3,5
SB folder
Villian betaler

Flop T82 pot 7,5 Villian checker Hero better 6,5 Villian raiser til 18. Hero caller.
Det er vel standard selvom der er en del draws derude? Da vi trodsalt er 160 BB dybe og han nok formentlig er passiv.

Turn 9 pot 43,5 Villian better 29. Hero folder?

09-06-2009 00:26 #2| 0

Hvad mener du at 9eren har completed?? Den er altså ret blank, så hvis du folder den, så fold til reraiset IMO.

09-06-2009 00:30 #3| 0

Ja kan godt se din pointe. Mener egentlig ikke rigtig den har completed noget. Dog ser jeg bare sommetider donks raise flop med alle mulige hænder, for derefter at give op på turn. Derfor jeg caller og så folder turn. Synes bare det er ekstremt weakt at folde flop. Så hvordan vil du så spille den?

09-06-2009 00:44 #4| 0

Synes det er meget stramt at folde turn. Som spillet caller jeg turn da 9'eren completer connectors (to par) og folder til yderligere action på river, men jeg 3-better også floppet til 45-50 stykker. Tror ikke du er så skidt inde som du selv tror.

En donkish villian kan sagtens tænke at sidst spillede han en god handske rimelig weak så nu gør han modsat og viser stor styrke med 10'er, 8'er, 79, J9, FD.

Ikke så teoretisk analyse. Det var bare lige mine tanker omkring hånden.
Håber I forstår hvad jeg skriver. Blev lidt rodet.

Edit: Har du ingen yderligere info på ham? Fold to c-bet? Bare et eller andet? Du ligner iøvrigt meget et træk. Villian kan sagtens tro at han kan skubbe dig af et træk ved 2nd barrel.

09-06-2009 00:53 #5| 0

@Gokke27

Jeg betalte nu også turn, men mest bare fordi jeg er en tyr.(ikke kan folde et overpar)

Sad også og tænkte på et flop reraise, men synes bare den var lidt klam. Dels fordi at en donk nogle gange kan lave syge ting og pushe flop med en handske som jeg er godt inde mod. Derfor blev det et call.

09-06-2009 00:57 #6| 0

Og river kom? Og action på river?

09-06-2009 01:08 #7| 0

River kom en blank 3'er og han stak lidt over halvpot. Og jeg foldede! Ikke tit det sker..

09-06-2009 01:14 #8| 0

"Sad også og tænkte på et flop reraise, men synes bare den var lidt klam. Dels fordi at en donk nogle gange kan lave syge ting og pushe flop med en handske som jeg er godt inde mod. Derfor blev det et call."

øøøhhh.. jeg forstår ikke rigtigt argumentet - hvad er problemet i at han pusher flop ? - hvis han gør er det et snap call.

jeg ville også reraise flop, alternativt vil jeg også reraise turn som spillet. du ligner en draw -cb og så call.

tror du er godt inde. jeg smider aldrig her. Q eller klør ville være mere problematiske turns.. så ind med pengene !

09-06-2009 01:34 #9| 0

Ahh - kan godt se jeg får det skrevet forkert, men min mening var at jeg ville folde hvis han pushede. Da jeg næsten aldrig tror vi kommer godt ind for 160 BB med overpar mod en sådan modstander. Dog bare at han nogle gang skubbede mig af den bedste hånd.

Derfor jeg tager den meget pasive linje her. Kan dog så se at du mener noget andet! Mod forholdsvis ukendt vil du altid ind med AA her for 160 BB. Fordi hans stats er 50/16 (kun 30 hænder) eller hvorfor?

09-06-2009 01:38 #10| 0

Du vil simpelthen re-raise/folde AA på floppet? Villain er jo obv. en kæmpe donk. Re-raise floppet, kom til midten og ha' et stort smil på læberne!

09-06-2009 01:41 #11| 0

Kan ikke lide det spil. Som Granvorka er det et flop jeg også gerne vil til midten på. På trods af at han har taget en weak linje i en tidligere hånd. I den tidligere hånd synes jeg han spiller den meget fornuftigt (bortset fra at calle 8Qo pre).

På river skal du være godt inde 25% af gangene, og det tror jeg altså at du er.

09-06-2009 02:20 #12| 0

@SS
Nej det er jo det jeg helts ikke vil! Derfor jeg ikke RR.

@alle
Skal dog måske ikke være så scared bare fordi vi har 160 BB foran os. Har bare været i en periode hvor jeg føler de "altid" har den. Det har så været ligemeget om de har været kæmpe donks så har de bare haft 2 par eller bedre. Nu også derfor jeg postede den da jeg var bange for jeg var for weak! Ser sådan ud så må jeg jo bare se at få skillingerne til midten noget mere :)

09-06-2009 11:37 #13| 0

Hvorfor vil du ikke til midten med AA på et two-tone T82 flop mod en 50/16?

09-06-2009 12:25 #14| 0

Har egentlig ikke så meget imod at slowe den en smule lige præcis mod ham her, medmindre dine reads siger andet.
En type som ham må formodes IKKE at spille draws aggressivt, og vi kommer derfor stort set aldrig godt ind her med et 4-bet.

Du vælger dog så en passiv linie, men du folder river? WTF?
Hvad er det du mener der har ændret sig?

Som spillet snapper jeg river, og skriver en fin note, hvis vi ikke er bedst. Med kun 30 hands på villain, så folder jeg aldrig her.

MVH Skod

09-06-2009 21:50 #15| 0

@PH
Kun 30 hænder på villian. Eneste read er at han har været pasiv på TP.

@skod
Glad for at se det ikke er helt skidt at slowe ned mod sådan en villian. Skulle så bare have callet river når jeg tager denne linje. Synes bare ofte NL100 spillere der better river har NHs.

09-06-2009 22:16 #16| 0

Jeg tror det er et call på river. Efter den første hånd, hvor du har kk, har han nok svært ved at sætte dig på et overpar, når du better flop denne gang. Jeg tror han sætter dig på et draw, efter dit call på flop. Og efter check, check på turn ved han ikke hvad han skal gøre med sin J10-A10. Tror ikke der er så mange med hans stats, som reraiser fldr ude af pos, og har han trips better han vel turn hver gang, efter reraise på flop. En sjælden gang viser han 108.

Dog noget tid siden jeg har spillet nl100+, så kan godt være jeg er helt væk med mit bud.
Måtte desværre trække rullen ud :(

10-06-2009 17:35 #17| 0

Som spillet kalder jeg river. Du formoder at han er passiv, men du ved det ikke, og efter at have investeret så meget i hånden, for til sidst at folde river, så ved du stadig ikke om han kan finde på det der med bare top par, eller om du skal folde alle et par hænder, som han check-click raiser.

ellers vil jeg mene at det er et flop som jeg er glad for at komme all in på. Han kan have alt muligt som du kan slå, og som han aldrig slipper fra (Tx, over par). Selv hvis han har en tosset hånd som T8, så har du 8 outs, samt en back door nut flush. Sets er en sjældenhed, når hans pre flop range er så bred som den er, så dem vil jeg heller ikke bekymre mig for meget over.

Desuden vil jeg ikke være så bekymret for at "9eren completer"... Du har jo selv lige set at hans pre flop range er så bred at connectors er en meget lille del af den. Det er altså svært at vurdere hvilke flops det er mest sandsynligt at han rammer to par/straights på.

10-06-2009 17:46 #18| 0

For lige at illustrere, så se lige på hvor godt du vil være inde på floppet imod selv denne meget pessimistiske range:

equity win tie pots won pots tied
Hand 0: 60.546% 59.44% 01.11% 25302 472.50 { AcAd }
Hand 1: 39.454% 38.34% 01.11% 16323 472.50 { TT+, 88, 22, ATs, T8s, ATo, T8o }

10-06-2009 20:39 #19| 0

Sygt at være stolt af man sjældent folder AA, og så ende med at gøre det mod en 50/16 mand, kunne være du skulle revurdere hvornår du gør det =)

3bet floppet, ellers får du aldrig stacks ind (Det vil du så åbenbart heller ikke)

10-06-2009 21:35 #20| 0

@igordk

Forstår ikke helt din post da den jo ikke går check check på turn?

@SC
Ja okay kan godt se at jeg nok skal RR flop og helt sikkert IKKE folde river.

@Joonas
Mener ikke jeg har sagt at jeg er stolt over ikke særlig tit at folde AA. Postede den jo lige netop fordi jeg foldede river. For derefter at blive i tvivl om der overhovedet skulle foldes. Hvilket flertallet hvis ikke mener.

Kommer bare ofte i tvivl når man begynder at blive dybt med dårlige hænder som over par og TP's. Selvom 160 BB selvfølgelig ikke er alverden er det alligevel lettere med 100 BB.

10-06-2009 22:50 #21| 0

"Kommer bare ofte i tvivl når man begynder at blive dybt med dårlige hænder som over par og TP's."

Hvilket hand chart bruger du siden overpar og top par er dårlige hænder? :D

10-06-2009 23:11 #22| 0

hehe jah dårligt formuleret igen! mente bare den dårligste ranges man kommer ind på når man er dyb :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar