Optimering anno 2015

#1| 0

Det nye står næsten bogstaveligt og kigger én i øjnene, og klart nok skal der strammes op over hele linjen. Alt har relevans, så længe det er +EV i længden.

Mit nuværende setup består af Logitech-whatever tastatur. Har aldrig kunne vænne mig til numpad-only, men er lidt lunken omkring, hvor vidt det kan betale sig at prøve igen og hvad det vil give ift. multitabling.

Musen er Logitech HPLM M950, som jeg har haft en del år. Føler den passer mig perfekt, men er åben overfor evt. andre løsninger, så længe det er en mus, og ikke et eller andet ergonomisk kugle-pjat. Jeg har aldrig haft problemer med at have ondt efter brug af mus, så det skal udelukkende være med forbedret performance, hvis noget skal ændres.

Musemåtten er en Raptor-gaming af en art, som passer okay. Trænger dog til udskiftning - evt. til en bedre. Kunne godt bruge noget lidt mere opdateret.

Skærmene er en Dell ultrasharp 30 tommer og en 24 tommer Samsung. Det er reelt et levn efter den anden ultrasharp 30 stod af og har ikke fået erhvervet mig en ny. Jeg skal have mig en ny 30'er. Er ultrasharp stadig den eneste rigtige skærm her? Har før haft 305T, men der var der problemer med billedrøret og var til rep 3-4 gange over samme antal år. Så gik over til US og den har virket upåklageligt. Den anden skærm stod af pga. rengøringsvold.

Computeren er en ganske hurtig af slagsen med 16 GB RAM, men kun 300 GB HD. Den er partitioneret i to på en måde, så c-drevet brokker sig over plads mangel ofte, indtil jeg flyttede min PT4-DB til d-drevet.

Har en back-up strømforsyning, men det uoptimale er, at den ikke kan tage imod stikkontakter. Kan der fås et stik, som går ud fra denne, som omdanner til 230V? Det er ret essentielt at internettet forbliver oppe, selvom strømmen går, men jeg har back-up forbindelse via mobilt bredbånd.

Bordet er hæve/sænke og fungerer fint.

Stolen er whatever fra BoConcept, men fungerer fint. Overvejer Herman Miller Embody eller
lignende. Kunne godt bruge noget input omkring det.

Jeg bruger Gunnars gaming glasses sammen med f-lux. Det fungerer ret optimalt og mindsker klart træthed i hovedet.

Ellers har jeg ikke indrettet kontoret med mange andre features, men overvejer køleskab, vandtårn og andre ting, som kan optimere både tids- og præstationsmæssigt. Jeg har kontoret i et anneks ifm. med mit hus, så skal ikke langt væk hjemme fra, hvilket også har noget at sige.

Ser frem til input og godt nytår!

/D

30-12-2014 15:22 #2| 0

En massage stol kunne Være Nice.

30-12-2014 16:42 #3| 0

Fed tråd, bringer minder tilbage om AJ's optimeringstråd back in the day!
Er selv i en lignende situation så glæder mig til at følge med.

Fandt ud af, at min dyre MBP kunne have 2 skærme tilsluttet, så har shippet endnu en DELL U27 Ultra Sharp og so far har jeg julelys i øjnene
Så behøver ikke shippe en ny computer foreløbigt.

31-12-2014 06:22 #4| 1

Hvis ikke din harddisk i computeren er SD, så anbefaler jeg at du anskaffer sådan en og gør den til dit nye C-drev. Effekten af en sådan opgradering er helt vanvittig.
Bedste computer opgradering jeg har foretaget mig længe.

31-12-2014 13:42 #7| 0
OP

@ Mo

Spændende - kan du anbefale en bestemt HD?

Mere: Hvad stakes/games/sites spiller folk og hvornår er der mest action? Det er mest ift. hvornår det bedst kan betale sig at træne på dagen, for at undgå at misse god action. Føler jeg har et godt overblik, men lytter gerne.

Hvad siger folk til stolvalget?

04-01-2015 10:26 #8| 0
OP

Bumper lige her.

04-01-2015 13:05 #9| 0

Du kan bare kigge forbi og prøve min Embody hvis det er - jeg er yderst begejstret for den!

Angående vand - så har jeg altid et kæmpe lager af 1/2 vand stående på kontoret, køber dem i Tyskland til en billig penge. De er godt nok ikke kolde, men fungerer fint for mig.

Hvordan med espresso, før havde jeg en Dolce Gusto - men er så gået over til insta-espresso. Overvejer skridtet til en rigtig espresso-maskine. Should I do it?

04-01-2015 15:22 #10| 0

@Dalle
Hvad er dit main game nu om dage?

Så er det måske lidt nemmere at svare på spørgsmålet om action.

Redigeret af Houen1 d. 04-01-2015 15:23
04-01-2015 15:32 #11| 0

Hvorfor bruger folk numpad fremfor tastatur?

04-01-2015 20:11 #12| 0

Tastemykebab må man spørge hvorfor du har skilt dig af med din dolce gusto?

04-01-2015 20:37 #13| 0
tastemykebab skrev:
Hvorfor bruger folk numpad fremfor tastatur?


Er det ikke for at have musen i højre, og numpaden til venstre hånd, hvilket ikke spiller helt via tastaturet?
05-01-2015 10:03 #14| 0
OP
tastemykebab skrev:
Du kan bare kigge forbi og prøve min Embody hvis det er - jeg er yderst begejstret for den!

Angående vand - så har jeg altid et kæmpe lager af 1/2 vand stående på kontoret, køber dem i Tyskland til en billig penge. De er godt nok ikke kolde, men fungerer fint for mig.

Hvordan med espresso, før havde jeg en Dolce Gusto - men er så gået over til insta-espresso. Overvejer skridtet til en rigtig espresso-maskine. Should I do it?


Spørg Mike, han har lige anskaffet sig én :) Jeg kommer og prøver din Embody én af dagene.

Har du link til de der ½L vand?

@ All

Er der nogen der er inde i Skrill gebyrer? Jeg er ved at fumle med at bruge EUR i stedet for DKK, men synes det virker uoverskueligt mht. gebyrer. I "gamle dage" kunne man registrere sin konto værende i EUR og så vekslede den selv fra EUR til DKK til middelkursen i stedet for en overkurs.

Hvordan kommer jeg omkring dette?

Har i øvrigt bestilt en 30 tommer US mere.
05-01-2015 10:16 #15| 0

Overvej 4K skærme.

05-01-2015 11:23 #16| 0
OP
MoPe skrev:
Hvis ikke din harddisk i computeren er SD, så anbefaler jeg at du anskaffer sådan en og gør den til dit nye C-drev. Effekten af en sådan opgradering er helt vanvittig.
Bedste computer opgradering jeg har foretaget mig længe.


Kan nogen hjælpe her?
05-01-2015 11:44 #17| 0
www.edbpriser.dk/hardware/ssd-solid-state-drive.aspx
05-01-2015 11:48 #18| 0
OP
becks skrev:
www.edbpriser.dk/hardware/ssd-solid-state-drive.aspx


Tak - passer den til de fleste nyere motherboards eller skal jeg have nogle ekstra ledninger af en art? Har ikke installeret indmad i en comp i flere år.
05-01-2015 13:03 #19| 0

@Jensen
Måske - men fatter folks venstre hånd noget?

@mtobberup
Går rimelig meget op i økologi - og man kan ikke få økologiske doolce gusto-kapsler. Så det var et naturligt skridt at skrotte den. Nu har jeg så fundet ud af at insta-bønner ikke er fyldt med alt det gode, som de friskmalede har.. Men er de 'friske' så meget bedre, at det er bøvlet værd at investere penge i en maskine, og hvor længe tager det at lave en rigtig espresso? Sorry for derail :)

@Dalle
Det er bare almindelig 1/2 liters vand, købt i Fleggard, tror det er mærket Denice. Mener de kostede 1 kr styk. Af og til kan man få dem til samme pris i Rema1000 herhjemme + pant obv.

Redigeret af tastemykebab d. 05-01-2015 13:04
05-01-2015 13:14 #20| 0

Hvorfor købe vand? Vi har vel noget af verdens bedste drikkevand i hanerne i DK.

05-01-2015 13:26 #21| 0
Vegas CHEF

fin tråd Dalle

@TMK

personligt er jeg på Nescafe Gold Blend og en varm kande vand, så jeg altid kan blande kaffen mens jeg spiller - men jeg har i en lang periode stiftet dagligt bekendskab med en espresso maskine og der er ingen tvivl om, at det er den absolut bedste kaffe - på alle måderne muligt - genialt også til at varme mælken selvfølgelig men selve kaffesmagen afhænger af kvaliteten af bønnerne

tidsmæssigt er det dog noget af en røver - en espresso tager vel ca. 1 minut - så no problem der mens en latté tager tæt på 2-2½ minut pga. opvarmningen af mælken (påregn også oprydning)

espresso maskinerne er normalt af god kvalitet af sig selv og havde selv overvejet på et tidspunkt at købe en brugt men fik aldrig gjort det - hvis ej dba så måske et andet sted hvor man kan få fat i café rester/opkøb/konkurser

denne maskine her, skulle være en af de bedste på markedet: Pasquinia-Livia-90-Gear-Patrol

men den står vist også i en 1.750$

09-01-2015 08:48 #22| 0
OP

Har en Nespressomaskine og den producerer et acceptabelt shot på meget kort tid - har ikke lige haft stopuret fremme dog. Nyder ikke kaffe nok, til at jeg vil putte penge i en dyr maskine. Vil vurdere kaffen maskinen spytter ud til at være nogenlunde 5/10-ish. Den kræver desuden minimal vedligehold og fylder næsten ingenting.

Har fået sat en u3014 mere op. Minus EV det tog en time, men det var fordi jeg ikke fattede jeg skulle vælge DP på skærmen. Rodede med DVI, DP og HD uden at være tæt på at fatte hvad der foregik.

01-04-2015 23:22 #23| 0

Hej Dalle, fin tråd men er det fordi lever af / eller prøver på at leve af poker, du gør så meget ud af dit " poker room " :-) ?

Nu Har jeg ikke den vildeste pc selv, men det er ganske fin til mig og det som om man skal have en gamer pc før man kan køre alle jeres hjælpe programmer til poker? Er det sandt? :-)

Jeg bruger ikke nogen programmer selv, men overvejer det lidt efterhånden, spiller mest tours og lidt NL 6 max.

Mvh Anders

02-04-2015 00:00 #24| 0

Stærkt bump alligevel! :)


Dalle renser vist af i NLCG og har gjort det i en del år efterhånden. Correct me if im wrong.

03-04-2015 23:59 #25| 0

troede dalle var pool renser ?

Synes da engang det var fremme han mådte ned efter en bærbar i en pool

04-04-2015 09:33 #26| 1
MoPe skrev:Stærkt bump alligevel! :)

Dalle renser vist af i NLCG og har gjort det i en del år efterhånden. Correct me if im wrong.

Tror det er HUSNG. Medmindre han har skiftet maingame.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar