Online poker anno 2023 muligheder/begrænsninger

#1| 0

Hej kære Poker venner

Jeg er lige begyndt at spille lidt poker igen. Efter 13 års pause. Woow hvor tiden gik.

 

Jeg må jo sande, som jeg nu godt vidste, at det online poker miljø, ikke er som i de gyldne gamle dage.

Men alligevel er jeg nysgerrig på to ting.

1) Er der stadig sites hvor man kan få sig en nogenlunde rakeback deal? Kan ikke helt gennemskue alle de der mærkelige systemer med chests osv. Det hele virker bare så crappet. Men er der sites hvor man stadig kan få sig en nogenlunde aftale?

2) Hvor beatable er de forskellige games derude? I gamle dage spillede jeg mest SnG og MTT. Omkring 100-300$ i buy in. Det virker til at der stadig er et MTT marked derude, men ikke så meget et SnG marked. Overvejer at skifte til Cash game med nogle MTT'er på sidelinjen.
Men er det realistisk, som en halvseriøs spiller at kunne nette noget i omegn af f.eks 50$ i timen på cash game? I så fald hvilke stakes skal man ud i I jeres erfaring? Pt. er jeg stadig igang med at vende mig til cash game. Så vild multitabling er ikke på programmet til en start.

Enlighten me plzzz :D

09-05-2023 09:23 #2| 0

rakeback deals er omkring de 20-30 % idag og er ofte ting du skal opt-in i klients som f.eks på danskespil.

Nej på ingen måde haha. Hvis 50 dollars i timen var nemt så ville langt langt langt flere danskere leve af at spille poker. Efter 13 års pause hvis du knap nok har spillet. Så slår du næppe nl5 den dag idag. Og så der meget langt op til de ønskede 50$/hour.


Sng’s har mistet meget af sin popularitet som de havde førhen. Især efter spin n goes kom ud rykkede mange af de dårligere spillere derover da drømmen om hurtige penge / højt spin er mere tiltalende for dem. End at grinde 9 max sng’s f.eks.

Nemmeste format at slå nu til dags er imo mtts. Dog meget høj varians hvis man ikke har tiden til at smide en solid volume ind. Hvilket de færreste har.


Gl gl med poker eventyret :) godt at se flere aktive herinde med poker relevante spørgsmål / content.

09-05-2023 14:46 #3| 1

50$/time, så har du en årlig efter skat indtægt på 550-600 t.kr. for en 37 timers arbejdsuge.

Tror jeg ikke du rammer som halvseriøs spiller, medmindre du er voldsomt talentfuld.

Redigeret af arigold d. 09-05-2023 14:46
11-05-2023 11:18 #4| 0

Tak for svar Luckb0x

I forhold til rakeback.
Okay så man skal vælge Danske Spil over Party? Da de har bedre rakeback og kører på samme netværk. Hvordan opter man ind? Så vidt jeg kunne læse mig til på deres side, foregik det automatisk med deres pointtællings system. Kan bare se den der lille bar der tæller op til pengeskabet - der er vel mere end det, eller?

Hvordan er mulighederne I forhold til PokerStars? Og er der andre sites der er værd at tage i betragtning?



I forhold til de 50$ i timen kan jeg godt forstå du stejler, det er ikke et nemt mål. Med mit store ego smider jeg også lige en føler ud og mærker stemningen ;)
Jeg var en winning SnG/MTT pokerspiller i en årrække indtil jeg stoppede i 2010.

Som en start i Cash game  spiller jeg NL25 og NL50. Er min følelse at jeg er okay med. Men har stadig under 30 timers erfaring. Er i overskud so far og i NL25 føler jeg man får en del foræringer og nogle mærkelige blunders. F.eks havde jeg en person der ikke raisede mig på river med hans stone cold nutz.
Betaler pt. en del lærepenge da jeg stadig ikke helt forstå hvad forskellige mønstre betyder, men jeg læser op på Cash game teori. Så føler mit spil snart burde forbedre sig en del, da jeg har erfaring og det i første omgang er en adjustment fase.

Men lad os sige man spiller 6 max cash game - det jeg øver mig på nu. Kunne også være et mix af 6-max og større borde.
Lad os sige jeg spiller 3 borde ad gangen.
Lad os sige at målet var 30-50$ i timen på sigt.

I NL50$ ville man skulle nette 33BB (big blinds, ikke big bets) i timen pr. bord for at tjene 50$. Hvilket nok er urealistisk.
I NL100$ er vi på 16.5BB i timen pr. bord - stadig meget høj winrate.

Læser forskellige steder at en god winrate ligger mellem 10 - 22BB pr 100 hænder. 
For at regne mine muligheder ud, vil jeg gerne vide hvad man regner som en fornuftigt winrate.

 

Er en winrate på 10BB pr 100 f.eks en 1% player eller 5% eller 10%?
Og hvad med en winrate på 20 BB?
Og hvad en average winning grinders winrate in your opinion?


Svære spørgsmål. Men jeg er rimelig grøn i forhold til hvad en fornuftig winrate er. Så jeg vil meget gerne bare have nogle inputs fra rigtige pokerspillere fra pokernet og ikke fra en eller anden flashy youtube kanal.

Sorry for da long post.

Håber I vil bruge lidt tid på komme med jeres bud på disse spørgsmål :-)
Og hjælpe med rakeback!!!

Love 

Suited_Gaps

11-05-2023 12:09 #5| 2

20 % rb på ds og party

15 % rb på stars

 

Det er dine muligheder.


20bb/100 winrate virker helt hen i vejret medmindre du bumhunter (kan man ikke på ds og party) og spiller reg tables udelukkende og iø er vanvittig dygtig. Du betaler meget høj rake på lavere stakes. Vil formode at de rigtig gode regs har en winrate på 6-8bb/100.

 

Vil derudover anbefale dig at få fuldstændig styr på dit preflop spil. Samtidig kan du begynde at kigge på postflop sizings i en solver eller lignende. Der er sket meget siden dengang du spillede og det er vigtigt at orientere sig overordnet strategisk for at få en forståelse for hvordan spillet fungerer spilteoretisk, selvom du til stadighed skal spille exploitable på nl50.

 

11-05-2023 15:08 #6| 0
pw_zapffe skrev:

20 % rb på ds og party

15 % rb på stars

 

Det er dine muligheder.

 

20bb/100 winrate virker helt hen i vejret medmindre du bumhunter (kan man ikke på ds og party) og spiller reg tables udelukkende og iø er vanvittig dygtig. Du betaler meget høj rake på lavere stakes. Vil formode at de rigtig gode regs har en winrate på 6-8bb/100.

 

Vil derudover anbefale dig at få fuldstændig styr på dit preflop spil. Samtidig kan du begynde at kigge på postflop sizings i en solver eller lignende. Der er sket meget siden dengang du spillede og det er vigtigt at orientere sig overordnet strategisk for at få en forståelse for hvordan spillet fungerer spilteoretisk, selvom du til stadighed skal spille exploitable på nl50.



 Nice tak for svar :-)

I forhold til rakeback, skal jeg så aktiv gøre noget, eller er det bare gennem chests på Stars og gennem den der bare der loader mod pengeskabet på Party?

Tak for dit bud på winrate. Generelt når man skriver f.eks 8bb/100 så er det ens profit efter rake man mener ikke?

Ja har godt sat mig lidt ind i solvers. Hvilken skal man vælge? Er der nogle til en fornuftig pris? Kiggede lige på Piosolver der f.eks. koster 1100$ for den bedste version. Virker liige i overkanten med mindre jeg ender med at blive en hardcore grinder igen.

11-05-2023 15:38 #7| 0
Suited_Gapper skrev:

 

 Nice tak for svar :-)

I forhold til rakeback, skal jeg så aktiv gøre noget, eller er det bare gennem chests på Stars og gennem den der bare der loader mod pengeskabet på Party?

Tak for dit bud på winrate. Generelt når man skriver f.eks 8bb/100 så er det ens profit efter rake man mener ikke?

Ja har godt sat mig lidt ind i solvers. Hvilken skal man vælge? Er der nogle til en fornuftig pris? Kiggede lige på Piosolver der f.eks. koster 1100$ for den bedste version. Virker liige i overkanten med mindre jeg ender med at blive en hardcore grinder igen.

 

 Yep det er det som menes ved bb/100 :)

 

GTOWizard ville jeg starte med billigere, og nemmere at komme igang med. 

 

 

11-05-2023 16:08 #8| 0

GTOwizard virker som et rigtig godt sted at begynde. Man kan studere GTO preflop, uden man behoever at smide penge efter det.

 

@luckbox har du en betalt version? Kan man med denne studere spots, hvor der bliver lavet non-GTO plays? Fx Villain aabner en non-GTO sizing, og hvordan man saa derfra optimerer?

11-05-2023 16:19 #9| 0
Beck skrev:

GTOwizard virker som et rigtig godt sted at begynde. Man kan studere GTO preflop, uden man behoever at smide penge efter det.

 

@luckbox har du en betalt version? Kan man med denne studere spots, hvor der bliver lavet non-GTO plays? Fx Villain aabner en non-GTO sizing, og hvordan man saa derfra optimerer?

 

 Har ikke betalende version lige i skrivende stund,

 Men Tror ikke at du kan, mener at ha set flere på deres discord server spørger om præcis det samme :) 

11-05-2023 17:41 #10| 0

Hvor mange hænder spiller man i timen på et regular table? Hvis du spiller lad os sige 50 hænder i timen, og du skal lave 33bbs i timen. Så skal du have en bb100 på 66. På nl100 en bb100 på 33. På nl200 16.5. Blot for lige at færdiggøre udregningerne i tankeeksperimentet ^^ alle 3 scenarier pænt urealistiske

11-05-2023 17:50 #11| 0
GuldsmedeN skrev:

Hvor mange hænder spiller man i timen på et regular table? Hvis du spiller lad os sige 50 hænder i timen, og du skal lave 33bbs i timen. Så skal du have en bb100 på 66. På nl100 en bb100 på 33. På nl200 16.5. Blot for lige at færdiggøre udregningerne i tankeeksperimentet ^^ alle 3 scenarier pænt urealistiske

 

 Det ligner de fleste borde har ca. 100 hænder pr. time.

11-05-2023 17:51 #12| 0
Beck skrev:

GTOwizard virker som et rigtig godt sted at begynde. Man kan studere GTO preflop, uden man behoever at smide penge efter det.

 

@luckbox har du en betalt version? Kan man med denne studere spots, hvor der bliver lavet non-GTO plays? Fx Villain aabner en non-GTO sizing, og hvordan man saa derfra optimerer?

 

 Ty :-)

 

Prøver lidt krafter med GTO Wizzard så. Det er jo egentlig et mega rart tool, som en slags co-pilot. Men også lidt ærgerligt, da det må tynge jævnt ud i fiskebestanden :p

11-05-2023 18:07 #13| 0
Suited_Gapper skrev:

 

 Ty :-)

 

Prøver lidt krafter med GTO Wizzard så. Det er jo egentlig et mega rart tool, som en slags co-pilot. Men også lidt ærgerligt, da det må tynge jævnt ud i fiskebestanden :p

 

 Stadig utrolig mange der aldrig har rørt en solver :) men ja de dårligere regs blir lidt bedre til preflop opening ranges samt hvad de skal gøre på floppet, men turn og river blir de næppe bedre til, da mange ikke lige kan huske mere end hvad de gør med deres range på floppet i forhold til små og store bet sizes.

 

 

Redigeret af Luckb0x d. 11-05-2023 18:07
11-05-2023 18:43 #14| 0
Suited_Gapper skrev:

 

 Det ligner de fleste borde har ca. 100 hænder pr. time.

 Okay alligevel noget højere end jeg troede. Hvis det er tilfældet virker sådan en hourly lidt mere opnåelig (men stadig absurd rensende) på nl100 og 200. GL med det uanset hvad og post gerne grafer og hænder hvis du lyster!

 

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar