Nytårsvideo - NL100€ 6max - Live analyse

#1| 1

I anledningen af det kommende nytår har jeg lavet en video hvor jeg spiller lidt 6max NLHE på Microgaming på NL100€ og NL200€.

Jeg har i år brugt en del tid på at studere og arbejde med mit 6max spil, og det er uden tvivl noget jeg kommer til at bruge endnu mere energi på i det kommende år hvor jeg ser frem til at få lagt en masse volumen.

Videoen er en anelse blurry i starten, men bare lad youtuben afspilleren køre i 20-30 sekunder og sæt den til afspille i HD format, så er kvaliteten tip-top.


Redigeret af Saibot d. 30-12-2013 17:13
30-12-2013 16:59 #2| 0

"This video is private"

Tror lige du skal rette op hos YT ;)

30-12-2013 17:04 #3| 0

Tror Saibot har lavet en lille fræk privat video til PN-folket!

30-12-2013 17:06 #4| 0
OP

Så skulle den være der :)

30-12-2013 17:07 #5| 0

Jeg havde faktisk heller ikke lyst til at se en privat video fra et soveværelse.

Så godt det er en pokervideo nu :D

Redigeret af SanderM d. 30-12-2013 17:08
30-12-2013 17:43 #6| 2

Lige et par ting.

Videoen er virkelig dårlig kvalitet, den er næsten ikke til at se. Hvorfor er der sådan en stor sort firkant udenom? - man kan knap se hvilke kort du har.

Derudover virker du alt for passiv og defender ikke nok blandt andet Q7s.
JJ er et nemt valuebet og 65s folder du SB vs. BB.

Jeg slukkede efter 15 minutter.

Men fedt du gider lave videoen helt gratis. Til en anden gang så få lige styr på kvaliteten inden du ligger noget op, det er altså ikke så svært.

30-12-2013 18:03 #7| 1
Pokernets ME vinder !

Rent konstruktivt: Umiddelbart ikke den bedste live-video jeg har set, overvej om "formatet" ligger til dig. Jeg synes der bliver sagt mange unødvendige ting som ikke rigtigt er velovervejede, f.eks. CO åbner, vi har AKs på knappen, du timebanker og begynder at snakke om, at du har en note på ham hvori der står "TT", som betyder at I har fået TTvAK ind for 50bb eller lign? Ikke rigtigt relevant for vores beslutning overhovedet. Jeg så ikke videoen særligt intenst, så jeg kan ikke lige komme med timestamps, men jeg synes der er for mange løse tanker, meget svært at finde rundt i som modtager.

Dit note system virker ligeledes som en ret unødvendig ting at bruge tid på. Hvad udleder du af noter som "jj call vs 3bet" og "TT"?

30-12-2013 19:05 #8| 0

06:50 nederst til venstre.

Er ikke en alt for stor sizing at 3 bette til 12x i sb efter at button raiser til 3x ? eller er jeg way off?

30-12-2013 21:20 #9| 0

Hej Sejlbåd,

Tak for din video. Jeg fik god nytte af den. Som eneste minus kan mine 26 og et halvt år øjne ikke så godt se de små tal. Jeg har noteret de hænder jeg synes er interessante mens jeg så din video. Mine kommentarer og inputs er som følger:

K9o - hånden hvor floppet slår AJx ttw, og vi checker til river, hvor vi bliver skudt af. Jeg sender et bluff afsted enten på flop eller turn. Boardet er i øvrigt fint til det.

77 - vi checker bag PF. Her vil jeg gerne raise. 77 er for stærk en hånd at give gratis flops med imo.

KQ - Jeg tror jeg veksler 50/50 mellem 3bet og call på dette stadie af vores session. Men han skal ikke blive ved med at åbne button, før jeg løsner noget mere op. Som spillet, kan jeg faktisk rigtig godt lide dine tanker. Specielt med bettet på river, hvor jeg tror vi blive kaldt forholdsvis lajt ret ofte. Mht bluff, hvis vi fx havde JT eller et bustet FD, som du snakkede om, så må det være en vurderingssag i spottet, om han har noget han kan kalde med. Men med TTP er jeg enig i, at det er et bet, da han alt for ofte checker bag.

67s - Siger vi 12€ til hans 3€ raise? Det er imo for meget. Jeg siger som udgangspunkt 10 bbs OOP til en 3bbs åbning, og 9 bbs IP til en 3 bbs åbning. Tanker?

JJ - Det virker lidt som om du autochecker dette flop med JJ. Det er jeg æ' helt pjattet med, som vi siger i Nordjylland. Vi får value fra AQ, AJ, AT, 9T, 87, 67 og random ting, som han kan spasse ud med. Ved at checke, synes jeg vi gør hånden svær at spille. Hvad så hvis han better turn? Vi samler et stregtræk op, men kan nærmest ikke folde til et turnbet, men det er altså velvidende, at vi er bagefter hans range, og oftest bagud inden river. Tanker?

J5o - Jeg tror jeg folder PF. Ret hurtigt fik jeg spottet (og det gjorde du vel også), at det er en spiller som ham, vi gerne vil spille pots i mod. Men i og med han spiller meget løst, kan vi godt folde bunden af vores opening-range, da vi alligevel ikke har (specielt meget i hvert fald) FE. Jeg vil hellere åbne 54s mod ham og folde skrald a la J5o etc.

Q6o - Du snakker om, at du godt kan checke dårlige 10'ere på et T97 ttw flop? Det er i mod en dårlig spiller (som jeg husker det), og det er jeg uenig i. Her vil jeg gerne bette 100 % af mine 10'ere. Vi får value fra rigtig meget, og han folder ikke specielt meget. Hånden kan imo også blive rigtig træls at spille, hvis turn hedder en 6c eller bare en 6x, og villain leader ud. Kalder vi så den, skal vi håbe på en river brick og samtidig håbe han checker den. Der er faktisk rigtig mange turnkort, som vi helst vil undgå, specielt når vi ikke har bettet floppet. Endvidere, så tror jeg vi mister alt for meget value, ved ikke at bette any TP på dette board mod et dårlig spiller. Tanker?

ATo - 17:28, openfolder du AT her? Jeg åbner som standard, også selvom det er UTG.

KTo - Jeg kan godt lide dine tanker, og synes du har fat i det rigtige. Turn er åben til debat fra mit vedkommende, om han skal shove. Hvad gør du i øvrigt, hvis river completer det floppede FD?

AJo - Interessant hånd. Helt enig i PF og flop, jeg folder hverken PF eller til c-bettet. Turnkortet er guf for os, men river er mere interessant. Jeg synes den er close, om der skal bettes. Inden I kom til showdown sad jeg og tænkte på hvilke hænder han bet-bet-checker med. Vi har TPGK, og jeg tror ærlig talt han better river igen med noget der er bedre end TPTK. Altså, jeg tror kun det er AQ han checker river til dig med. Er det helt i hampen at sende 1/2 til 1/3-potbet afsted som value?

A5s - Helt enig i dine tanker. Bet-check-bet/call kan også være en mulighed. Med bet/call på river mener jeg, at checker han river til os igen, så better vi. Skyder han river, så kalder vi. Jeg har svært ved at hvad vi slår. Men

ATs - Meget interessant hånd imo. First, jeg 3better PF. Jeg synes generelt vi har været lidt tilbageholdende, og denne er imo et skud i vejret. Call er dog ikke en fejl heller, men når vi ser et flop der hedder 864r, så raiser jeg hans c-bet. Vi har overkort, bagdørs straightdraw og bagdørs flushdraw. Nu kommer jeg rigtig meget til at lyde som den typiske bagkloge dansker, men jeg synes turn illustrerer meget godt hvorfor. Vi har utrolig svært ved at fortsætte, da turn er konge. Vi er ude i løst call og sidder til sidst med A høj på river, og kan ikke bette, fordi vi repræsenterer hat und glasses. Jeg er måske lidt en dum tyr, men har jeg nogle 3-barrels bluff mod unknowns, så er dette et godt spot imo.

77 - En shortie åbner 4vejs, selvom han kun har 35 bbs, så folder jeg ikke mit medium par.

66 - Tjaeh. Du har fine tanker, men 66 er svær at folde, når boardet løber så godt ud for vores hånd. En hjerter, A eller K er nemmere at folde til. Jeg ved faktisk ikke hvad der er den korrekte beslutning i selve spottet. Anyone?

22 - knappen åbner 3vejs og vi folder 2'ere i SB? Nit ;-)



Håber det var brugbart. Men i så fald det ikke er, vil jeg undskylde det med, at jeg ikke har spillet NL100/NL200 som regular i 4-5 år. Godt nytår til dig.

30-12-2013 22:16 #10| 0
OP

Tak for kommentarerne, fint at der både er positive og negative kommentarer, desto mere feedback desto mere er der og lære af :)

@Holgaard
Som skrevet i OP er vigtigt du lige lader videoen afspille lidt for at få optimal billedkvalitet.
- Men eftersom du skriver at du næsten ikke kan se kortene må det også være fordi du ser videoen på en væsentlig lavere opløsning / mindre skærm end min. Jeg sidder selv på 30" skærm og havde ikke tænkt over at det selvfølgelig vil være lidt småt på en mindre skærm. Men jeg har lige forsøgt at se videoen på min bærbare, og ja det er rimelig småt men synes godt det kan lade sig gøre. Men afhænger selvfølgelig også at hvilken skærmopløsning man kører med på min bærbare. Du har selvfølgelig helt ret i at bordene bør fylde hele skærmbilledet i stedet for der er en sort firkant omkring. Jeg tror egentlig der er sådan en sort firkant omkring samtlige videoer jeg nogensinde har lavet, formentelig på grund af den måde jeg producerer mine videoer på i Camtasia. Dog har det bare aldrig været et problem fordi det primært er HU videoer jeg lavet tidligere hvor jeg indtil nu aldrig har haft mere end 4 borde. Men ja, med 6 borde er det nødvendigt at finde en måde og producere videoen på hvor skærmbilledet er fyldt helt ud. Det vil jeg lige prøve at finde ud af hvordan man fikser til en evt. anden gang.

@Walth
Ja, kan godt se hvad du mener. Det er efterhånden lang tid siden jeg har lavet en live analyse video, og med 6 borde kan jeg godt se at det er begrænset hvor mange løse tanker man kan rode sig ud i førend det bliver forvirrende, så det bestemt også noget jeg vil være opmærksom på hvis jeg beslutter mig for at lave flere af disse type videoer på et tidspunkt. Der sker simpelthen også bare det at jeg lidt for ofte begynder på at forklare noget, og så må jeg afbryde mig selv fordi jeg får en hånd på et af bordene som jeg skal tage stilling til. Der er det noget lettere at kontrollere tempoet når man laver videoen som et review.

@Mancini
Super fedt med en masse gode HH kommentarer. Er lige på vej ud af døren, men jeg vender tilbage når jeg har mere tid til at svare og nærlæse dine kommentarer. En anden gang er det btw altid nice med timestamps, både ift når OP skal svare, og for dem som evt. læser med :-)

Generelt er jeg langt hen af vejen enig i de ting du skriver. I mange af situationerne tror jeg dog også at EV differencen i den linje jeg tager kontra den linje du foreslår ligger meget tæt op af hinanden.

Redigeret af Saibot d. 30-12-2013 22:19
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar