Nyt ur: budget mellem 50-80.000 DKK

#1| 0

Hey,

 

Jeg kommer snart til lidt penge, og har altid drømt om at få et lidt dyrere ur. Spørgsmålet et så hvilket det skal være, da jeg synes udvalget er enormt.


Da jeg ikke er verdens største person, skal det ikke være et kæmpe Hublot eller lign, men tænker noget mere elegant. 


Hvilke mærker tænker i ? Hvor køber man bedst / billigst/ nemmest? Andre ting man skal tænke på ifm. sådan et køb?

24-09-2019 22:23 #2| 16

Hvorfor har du drømt om et dyrere ur, når du ikke engang ved hvilket?😉

24-09-2019 22:30 #3| 0

medmindre du er kommet til rigtig mange penge vil en forsikring sikkert være fint.

 

med hensyn til ur har jeg ingen idé i den prisklasse. 

24-09-2019 22:44 #4| 19

Gik det godt med udbetaling til din vens Skrill account da?

24-09-2019 23:13 #5| 0

Lidt mere info kunne være rart. 

 

Men et elegant ur, som du søger, kunne være et Rolex Datejust 41 med smooth bezel og jubilee. Er elegant, kan både bruges som hverdagsur og dresswatch, og holder værdi (er jo et Rolex). 

Eneste "problem" med Rolex er ventelisterne. Selv på et DJ41 er der kommet måned lange ventelister hos de autoriserede Rolex forhandlere. 

Men da et DJ ikke er en sportsmodel i stål, så kan det stadig findes på det gråmarked (brug evt. Chrono24) til (tæt på) listepris. 

Koster 53-58k. Du kan også smide en sjat ekstra og så købe det med fluted bezel i stedet for smooth. Det gør det mere elegant og smukkere, men er knap så hverdag og er udelukkende dress imo. 

 

Jeg overvejer selv, om ikke den eksakte model skal blive mit næste ur (med blå skive). 

Redigeret af Niel d. 24-09-2019 23:25
24-09-2019 23:36 #6| 0

rolex daytona black - super lækkert og har i mange år solgt væsenlig over butiksprisen.

24-09-2019 23:53 #7| 0
los_champ skrev:

rolex daytona black - super lækkert og har i mange år solgt væsenlig over butiksprisen.

 

 Det får du overhovedet ikke til den pris, som OP har i sit budget. Du kan jo ikke købe uret i en autoriseret Rolex forhandler længere. Har man ikke kunne i lang tid. Kan kun fås på det grå marked, og der går det langt over OP's budget. 

25-09-2019 01:14 #8| 7
Moderator

Hvorfor købe et ur til den pris, hvis ikke du har en særlig passion for et bestemt ur?

 

Der er sådan set fair nok, hvis det bare er showoff... Men jeg forstår det nok ikke. 


Jeg er fascineret af fede ure. Især håndværket bag. Men at punge 50+ af de lange ud, efter noget jeg ikke rigtigt ved noget om, kunne jeg ikke finde på.

25-09-2019 01:17 #9| 17
Moderator

Jeg vil da også lige nævne, at den generelle holdning i min omgangskreds, til folk med flashy ure, der har dem, bare fordi de kan, er at de nok er fra Randers....

25-09-2019 02:24 #10| 30
NanoQ skrev:

Jeg vil da også lige nævne, at den generelle holdning i min omgangskreds, til folk med flashy ure, der har dem, bare fordi de kan, er at de nok er fra Randers....

 

 Folk fra Randers har sgu da ikke råd til at købe et ur til +50k

25-09-2019 07:05 #11| 1

Fedt for dig at du vil købe et lækkert ur, og har penge til det.

Jeg købte et lækkert ur for 16 år siden, og har det endnu og bruger det hver dag.

Jeg synes det er unødvendigt at have et budget som evt. gør at du fravælger ure i intervallet 15-30k. Der er så mange fede ure, og det er bestemt ikke prisen der gør dem flotte, det er designet og materiale.
Kan også være du er bedre tjent med 2 ure til 25k end 1 til 50k, så kan man skifte lidt mellem dem.

Gå ind til Hvelplund på strøget og se på en masse forskellige ure, og prøv dem du synes er flotte, og se om de også føles godt.
Og når du så har kigget/prøvet nok og ved hvad du vil have, så sørg for at købe det der hvor du fik servicen - det er det eneste anstændige.
Men få nu rabat👍

God fornøjelse med at finde dit nye ur, og glæd dig til at have et lækkert ur.

/Brunen

25-09-2019 07:18 #12| 0

Jeg købte selv et rolex submariner for et lille halvt år siden, efter at have betalt 58k istedet for de 53k det koster i butikken og affundet mig med det er sådan markedet er, så er jeg blevet rigtig glad for det.

Det skulle gerne holde sin værdi nogenlunde og måske stige lidt.


Mit bedste råd må være at købe af en du stoler på, jeg købte af mmwatches.dk og det var en super oplevelse.

25-09-2019 07:52 #13| 1

For mig bliver Rolex ofte klodset.
Jeg har selv et par IWC. Jeg synes godt deres om deres stil og at de ikke “blinker” for meget.
Deres portuguese serie er ret fed.
Hermed et par eksempler:
www.prestigetime.com/IWC-Portuguese-Automatic-Chronograph-iw371491.html www.chronoexpert.dk/iwc/chronograph-57/iwc-iw371401?gclid=EAIaIQobChMIlt2tx6Tr5AIVGM53Ch10jgK2EAQYASABEgIWIPD_BwE?id=7773

Redigeret af manonfire d. 25-09-2019 07:56
25-09-2019 09:41 #14| 0

Du kan få mange fede ure til 20-30k også!! Især nu du ikke ved så meget om det, er det åndsvagt at smide 80k bare fordi - Blot min tanke :) 

 

kig i danske urtosser på facebook

25-09-2019 10:51 #15| 0

Det er vel nærmest umuligt at vejlede i noget som helst, når der ikke gives eksempler på hvilken stil man kan lide.

25-09-2019 19:10 #16| 3
NanoQ skrev:

Jeg vil da også lige nævne, at den generelle holdning i min omgangskreds, til folk med flashy ure, der har dem, bare fordi de kan, er at de nok er fra Randers....

 

Håbløs kommentar. 
Elegante ure er ikke lig med flashy...

 

@OP. Giv dig god tid til at undersøge markedet. Jeg har en kammerat der tog til Amsterdam og købte et Rolex. Besparelsen betalte for flytbilletten og lidt til. Er det en god ide at bruge så mange penge på et ur, når man lige er blevet fyret?

Redigeret af pkr_8r3n03 d. 25-09-2019 19:12
25-09-2019 19:35 #17| 0

Jeg HAR et ur som koster/kostede 30K for 5 år siden - et Tag Heuer Aquaracer. Det er fint nok, men vil gerne opgradere lidt. Og jeg kommer ikke fra Randers ! 😉

 

Som udgangspunkt er jeg mest hooked på et IWC eller Rolex. Især Rolex Daytona Chronograph, som jeg kan se koster 87.500krish.... men kan det virkelig passe at der er flere års ventetid på dette ur? Og hvorhenne/ hvor meget ekstra skal jeg betale hvis jeg vil have det indenfor overskuelig fremtid ? 

25-09-2019 19:47 #18| 0
gucciboyman skrev:

Jeg HAR et ur som koster/kostede 30K for 5 år siden - et Tag Heuer Aquaracer. Det er fint nok, men vil gerne opgradere lidt. Og jeg kommer ikke fra Randers !

 

 

Rolex Daytona 116500 sort/hvid ligger i 150k-170k greymarket. Og ja, det er pænt svært at købe fra forhandler. Hvis du køber de diverse usælgelige guld damemodeller, kan du være heldig at få lov til at købe et.

Disse forhandlere er alle super good guys og du kan trygt handle hos dem, hvis du vil have tilgængelig og gode priser. Held og lykke i jagten :)

Timetowatch.dk
Chrono.dk
Mmwatches.dk
Unique-watches.dk
Dreamwatch.dk
25-09-2019 20:56 #19| 1

Ville egentlig blot forklare at du også kunne overveje en rem til dit ur.

Redigeret af SanderM d. 25-09-2019 23:23
25-09-2019 21:31 #20| 0
gucciboyman skrev:

Jeg HAR et ur som koster/kostede 30K for 5 år siden - et Tag Heuer Aquaracer. Det er fint nok, men vil gerne opgradere lidt. Og jeg kommer ikke fra Randers !

 

 Det er helt umuligt at købe et stål Daytona hos en AD. Du kan ikke engang komme på venteliste længere. Så du skal ud på det grå marked som også tidligere beskrevet. 

NuxZi nævner fint nogle danske forhandlere, hvor jeg ved af erfaring, at et par dem er pålidelige og yder rigtig god service. Chrono24 er også et fint bud. Bare vær påpasselig, hvem du køber fra, og sørg for det er indenfor EU. 

 

Redigeret af Niel d. 25-09-2019 21:32
26-09-2019 09:28 #21| 1
26-09-2019 12:21 #22| 0

Sygt at skulle betale overpris på det grå marked fordi fabrikationen ikke kan følge med efterspørgslen (eller Rolex med hensigt sørger for at det er svært at købe og dermed eksklusivt at få fingre i et ur).

 

For øvrigt at kopierne nu blevet meget svære at skelne fra de ægte:
https://www.youtube.com/watch?v=upAJE_XhT2Y

27-09-2019 19:03 #24| 0
dankjar skrev:

Sygt at skulle betale overpris på det grå marked fordi fabrikationen ikke kan følge med efterspørgslen (eller Rolex med hensigt sørger for at det er svært at købe og dermed eksklusivt at få fingre i et ur).

 

For øvrigt at kopierne nu blevet meget svære at skelne fra de ægte:
https://www.youtube.com/watch?v=upAJE_XhT2Y

 

 Det er selvfølgelig en helt bevidst strategi, fra Rolex side. Hvis de pludselig bare sprøjter modeller ud, så ender de som Hublot gjorde. 

Ejer selv et Datejust 41, med fluted bezel og grå Skive. Helt vanvittigt lækkert ur, som jeg bruger både på arbejde og i en t shirt om søndagen. Tanken da jeg købte det, var at et af fremtidige børn skulle arve det en dag. 

Som de andre siger, gå ud og udforsk markedet og find ud af hvad du godt kan lide :-). 

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar