Nybegynder werewolf 2015 dag 6

#1

Allundberg bliver nightkilled. Han var Vanilla villager


Deltagere:
fukdifuk
Jensen
Joanna47
k0ngen1
LoneRangR
mckrogh
zybr



Døde:

Schmug - Vanilla villager - Lynchet Day 1
Pellez - Vanilla villager - Nightkilled Night 1
retzzz - Vanilla villager -Lynchet Day 2
NNameNShame - Vanilla villager -Nightkilled Night 2
repsak - Vanilla villager -Lynchet Day 3
Kjeldgaard1/Perro - Vanilla villager -Nightkilled Night 3
Nitrammm - vanilla villager - lynched dag 4
Knuser - seer - nightkilled Night 4

zonki - Werewolf - Lynched dag 5

Allundberg - Vanilla villager - Nightkilled Night 5


Vi spiller med MAJ lynch
Når og hvis der kommer 4 stemmer på en spiller kaldes der nat.
Er jeg på dette tidspunkt ikke i tråden bedes i kalde NAT selv og der må derefter ikke postes i tråden før der bliver kaldt dag igen.


Hvis der ikke opnås MAJ nat er næste lynch mandag kl 22.

Det er nu dag igen og der må postes.

19-04-2015 20:17 #2

Zybr

19-04-2015 20:24 #3

Sorry, var lige væk fra tråden. Men kan se at tingene er som aftalt, og der nu bare skal stemmes.


K0ngen


19-04-2015 20:24 #4

K0ngen

19-04-2015 20:31 #5
OP

votecount tom #4


[] fukdifuk -
[] Jensen - k0ngen1

[] Joanna47 -
[2] k0ngen1 - Zybr

[] LoneRangR -
[] mckrogh - k0ngen1

[1] Zybr -

19-04-2015 21:46 #6

Tak for spillet, var rigtig sjovt :)

19-04-2015 22:00 #7

I lige måde. Hygge spil. Er klar på flere i fremtiden :). GG


Og sry hvis jeg har brugt nogle stødende ord, det har ikk været personligt, men kun for at opnå ting i spillet.



19-04-2015 22:24 #8

k0ngen1


19-04-2015 22:24 #9

op med endnu en ulv!

19-04-2015 22:37 #10

K0ngen1

19-04-2015 22:38 #11

nat !!


Der må ikke postes mere

20-04-2015 06:16 #12
OP

Kongen1 Lynches, han var werewolf/varulv


ulvene nightkiller zybr, hangar vanilla villager


Vi fortsætter bare i denne tråd.


Deltagere:
fukdifuk
Jensen
Joanna47
LoneRangR
mckrogh


Det er dag og der må gerne postes

20-04-2015 06:46 #13

også var det fukdifuk?

20-04-2015 09:26 #14

ja fukdifu

20-04-2015 09:27 #15

manglede et k. Fukdifuk

20-04-2015 12:52 #16

Ja Tak for spillet til alle. Var meget sjovt og udfordrende! :)

20-04-2015 13:25 #17

Yea GG. Det var sjovt :-)

20-04-2015 13:45 #18
OP

votecount tom #17


[2] fukdifuk -
[] Jensen -
[] Joanna47 -
[] Baarup - fukdifuk

[] mckrogh - fukdifuk

20-04-2015 14:33 #19

fukdifuk

20-04-2015 14:35 #20

NAT

20-04-2015 15:08 #21

Det ser ikke ud til, at thirdTA er omkring lige nu, og jeg tror ikke, han ville have noget imod, at jeg kalder den, så:


fukdifuk blev lynchet. Han var normal indbygger.


VARULVENE VINDER!


Tillykke til Jensen, mckrogh, k0ngen1 og zonki.

Redigeret af Thingyman d. 20-04-2015 15:11
20-04-2015 15:09 #22

Alle kan nu frit skrive i tråden.


Jeg håber, at I nød spillet :)


Jeg synes selv, det var meget sjovt at følge, og der ser ud til at være masser af talent ;)

20-04-2015 15:17 #23

Kæft jeg er en idiot! Da jeg smed seer trumfen var jeg så tæt på at vælge zonki som mit falske seer pic.. fuck fuck fuck

20-04-2015 15:19 #24

GG :-)


Var godt nok lidt nervøs efter vi havde NK Perro som viste sig ikke at være seer.

20-04-2015 15:19 #25

At være ulv mod os indbyggere har været nemt vidst.... jeeeesus....

Troede faktisk vi havde den :(

Men rigtig sjovt og være at være med længere end dag 1 !!! :)

20-04-2015 15:21 #26

Jeg ved ikke helt hvad man sku ha gjort anderledes men vi var heller ikke gode nok til at ramme de der i starten :(


Redigeret af zybr d. 20-04-2015 15:25
20-04-2015 15:23 #27

@ zybr


Du skal lave linjeskift efter at have c/p'et linket ind i boksen. Altså trykke enter efter linket.

20-04-2015 15:32 #28

Haha det er fandme godt spillet af ulvene.

Jeg kan kåre mig til verdens dårligste til at ramme. Er jo helt sygt.

Men altså når ulvene spiller så godt har jeg det sgu fint med at tabe.

20-04-2015 15:33 #29
Thingyman skrev:@ zybr

Du skal lave linjeskift efter at have c/p'et linket ind i boksen. Altså trykke enter efter linket.

Tadaaa :D

Ja jeg valgte og skrive en lille tekst i stedet ...

gg! Er helt sikkert frisk en anden gang

20-04-2015 15:35 #30

@MOD

Det er mig en gåde hvordan man kan starte dette spil, og skrive at der ikke spilles med MAJ. Så på dag5 bliver det indført?????


Jeg ved ikke om det er FPS, men jeg er overbevist om at jeg kunne have counterclaimet Seer da Knuser gør det. Nitram var stadig røget ud. VI havde NK en eller anden.. Også havde det været min troværdighed over Knuser, hvilket vil sige at hvis vi havde vidst MAJ blev indført, kunne vi MAJe Knuser og sweepe.

20-04-2015 15:40 #31

Hvis nogle af de erfaren gutter læser mig, eller mod/gm har tid, må de gerne påpege nogle klare fejl i vores allesammens spil, så vi kan lære lidt :).


Ellers GG. Jeg er klar på flere normals og turbo i fremtiden når jeg vender hjem fra ferie :)

20-04-2015 15:42 #32

Ulvene var btw sikker på zybr var Seer, lige indtil Knuser claimer. Ret sikker på at med et peak mere, så havde vi ulve tabt. Men lidt trist der har været nogle inaktive folk som næsten ikke har skrevet mere end 1-2 indlæg pr dag, hvori den ene stemme blot er en 1-liner stemme. Det har nok også gjort det ekstra nemt for ulvene. Håber det næste spil er med flere aktive spillere.

20-04-2015 15:45 #33

Jaaa! Sådan ulveboys! Hvor er det fedt. Super fedt spil.

20-04-2015 15:46 #34
zybr skrev:At være ulv mod os indbyggere har været nemt vidst.... jeeeesus....
Troede faktisk vi havde den :(
Men rigtig sjovt og være at være med længere end dag 1 !!! :)

Hvordan fik jeg overbevidst dig om jeg ikke var ulv?

20-04-2015 15:47 #35

Altså nu vil jeg ikke sige hvad sagde jeg, men mckrogh din fucking ulv, jeg havde dig som nummer 1 fra start! :D GG :D

20-04-2015 15:48 #36
NNameNShame skrev:Altså nu vil jeg ikke sige hvad sagde jeg, men mckrogh din fucking ulv, jeg havde dig som nummer 1 fra start! :D GG :D

hahaha, vil du fortælle mig hvordan og hvorfor? Meget rart at vide hvad jeg gjorde som var ulvet?

20-04-2015 15:50 #37

Kan jeg ikke huske, forklarede dig det dag 1, men er lidt nedern over at folk ikke så Jensen skiftede fra dig på dag to, lige inden luk :b

20-04-2015 15:55 #38

os tak til mods.

20-04-2015 15:55 #39

Jeg synes sejren for ulvene kom den dag hvor Knuser claimet seer. Det var vigtigt at der ikke røg en ulv ud og nit røg ud som jeg husker det. Så var vi 4vs5 og tingene så lidt mere lyst ud og seer fik ikke et peek mere fordi han blev NK.


Det gør det også lidt lettere for ulvene at nogle af indbyggerne er inaktive.

20-04-2015 16:01 #40

yea tak til mods!

20-04-2015 16:21 #41

WP til ulvene :)
Dejligt at se, at der var mange, der lagde en god arbejdsindsats og engagement i spillet.
Jeg har ikke rigtigt fuldt med, men min umiddelbare tanke var, at Allundberg måtte have udelukket sig selv fra at være seer, siden han ikke bliver NK'et qua hans aktivitet og deraf den tydeligste villa i spillet. Derfor ville det være oplagt at kigge på hans fakepeeks, da der ofte vil være et forkert peek imellem.

Derudover, så tror jeg ikke at Nittrams stunt var super godt. Nu kom den rigtige seer ikke frem, heldigvis, men det kunne ellers måske have inducet ham til at claime (i øvrigt et sygt countercliam, perro!). Specielt ikke når du claimer med en ulv. Men okay, hvem er jeg til at kommentere på det: I mit første spil claimede jeg også seer som vanilla på d3 :D

20-04-2015 16:35 #42

Turbospil i aften kl. 20 til dem som har mod på mere. For at hjælpe jer alle lidt på vej er det værd at bemærke at zonki vaskede gulv med os igår, så alle kan være med ;)

20-04-2015 16:45 #43
Duracell skrev:Turbospil i aften kl. 20 til dem som har mod på mere. For at hjælpe jer alle lidt på vej er det værd at bemærke at zonki vaskede gulv med os igår, så alle kan være med ;)

tror bare det var luck.. aner jo ikk hvad jeg laver blandt jer. Men man lære hele tiden lidt, selvom man bare er en brik i jeres spil :)

20-04-2015 17:20 #44

GG


Tak til Third og Thingy. Og wp til ulvene. Havde aldrig ramt McKrogh her. Sjovt at være med igen, på trods af den korte tid.

20-04-2015 17:45 #45

Jeg vil lige sige en speciel anerkendelse til jensen og knusers spil, synes fanme i var vilde. og ærgeligt at nameshame og pelez røg ud så hurtigt da jeg tror jeres meninger kunne have hjulpet os godt på vej :)

20-04-2015 17:49 #46

og så vil jeg lige sige at til alle dem der ikke gad at deltage synes jeg at det var ret lamt for os andre indbyggere, da vi reelt ikke havde en chance når der specielt til sidst ikke er nogen udover de to confirmed indbyggere der gider at skrive mere end 2 linier over en hel weekend.

Men alt i alt stadig sjovt, dog overvejer jeg kraftigt om jeg orker et spil til hvis det bare bliver glemt af så mange af dem der signer op.

20-04-2015 17:52 #47

Inaktivitet er altid et større problem i nybegynderspil end i normale spil med erfarne spillere - erfarne spillere ved godt, hvad der skal til for at deltage tilstrækkeligt :)

20-04-2015 17:59 #48
Thingyman skrev:Inaktivitet er altid et større problem i nybegynderspil end i normale spil med erfarne spillere - erfarne spillere ved godt, hvad der skal til for at deltage tilstrækkeligt :)

Er der nogen konkrete råd du kan give n00bs med på vejen

20-04-2015 18:00 #49
Perro skrev:GG

Tak til Third og Thingy. Og wp til ulvene. Havde aldrig ramt McKrogh her. Sjovt at være med igen, på trods af den korte tid.

Fedt fedt fed

20-04-2015 18:00 #50
Nitrrrrrram skrev:Kæft jeg er en idiot! Da jeg smed seer trumfen var jeg så tæt på at vælge zonki som mit falske seer pic.. fuck fuck fuck

vildt at det du er mest ked af at du valgte forkert og ikke at du lavede movet ;) hold kæft jeg var på tilt hele dagen over det seer claim der...

men bagefter kunne jeg godt se at du bare ikke havde tænkt det igennem og det er helt fair, meget sjovere end hvis du bare havde AFKet den :D

20-04-2015 18:01 #51

og os et til knuser. Var nogen fed "battles" vi havde.



20-04-2015 18:02 #52

jeg vil også lige sige tak til mods gjorde et godt arbejde med at prøve at skifte spillere ud og det hele og give den bedst mulige oplevelse for os spillere.


20-04-2015 18:04 #53
zonki skrev: tror bare det var luck.. aner jo ikk hvad jeg laver blandt jer. Men man lære hele tiden lidt, selvom man bare er en brik i jeres spil :)

Lad nu være med at være beskeden, det var tydeligtvis god coaching fra din medulv :)

20-04-2015 18:04 #54

hvor højt var jeg på din ulve/indbygger liste allund

20-04-2015 18:12 #55
mckrogh skrev: Er der nogen konkrete råd du kan give n00bs med på vejen

Jeg lavede helt tilbage i 2010 en bootcamp-tråd, hvor jeg svarede på diverse spørgsmål: http://www.pokernet.dk/forum/werewolf-bootcamp.html


Men meget af det er måske mest henvendt til folk, der har mere end ét spil på bagen.


Hvis I har konkrete spørgsmål, besvarer jeg dem glædeligt. Det er svært at give generelle råd, da der er så mange aspekter i spillet og så mange situationer og roller osv. osv.


Jeg vil sige dette: Det sker næsten altid (og det skete også i dette spil) i nybegynderspil, at dem der poster meget eller er de første til at nævne suspekte selv bliver dem, der kommer heat på. Generelt er det aggressive og fremme-i-skoen spillere, der bliver lynchet i nybegynderspil. Når man har spillet lidt flere spil begynder man at indse, at det faktisk er indbyggeragtigt af folk at være sådan - især når de er nye. Fordi man ikke har spillet før og ikke selv har været varulv i sit første spil (hvis man er indbygger), så kigger man på alle stærkt og aggressivt formulerede indlæg og tænker ulv, fordi man er paranoid og har en formodning om, at ulvene prøver på at manipulere og styre.


Men når man selv har prøvet at være ulv bare én gang, så indser man, at det faktisk er svært at være sådan som ulv (og at det er mere +EV bare at lade indbyggere gå i flæsket på hinanden). Nybegynderulve vil ofte gå i baglås og ikke vide, hvordan man skal bidrage til tråden. Ikke at dette nødvendigvist var tilfældet i dette spil (så meget læste jeg heller ikke med, skal jeg indrømme), men jeg vil næsten gerne vædde med, at der ikke var nogen ulve, der råbte højt op og kom med teorier om, hvordan ulvene var ved at manipulere det hele osv. Det er oftest indbyggere, der gør sådan noget.


Så tænk over motivationen bag folks indlæg: Prøver de på at lede efter ulve? Er de reelt forvirrede, frustrerede og / eller rundt på gulvet? Virker de paranoide? Er de nuancerede i måden, de giver reads på - ændrer de lige pludseligt et read fuldstændigt? Alt dette er oftest indbygger tells. Ulve har perfekt information, så de skal fake alt det her, og det gør de som regel ikke - især ikke i nybegynderspil hvor de ikke engang er klar over, at de bør prøve på det.


Det var mest råd til at fange ulve, men hey, ulvene vandt, så dem behøver jeg ikke give feedback til :P

20-04-2015 18:17 #56
mckrogh skrev:hvor højt var jeg på din ulve/indbygger liste allund

kommer meget an på hvornår i spillet :D

da jeg stemte på dig lå du nok på omkring 25%

dagen efter var du lidt højere.


til sidst have jeg dig slet ikke som ulv, faktisk mere jensen jeg var bange for. pga. en underlig kommentar på dag 4. men skænkede den først en tanke efter jeg røg ud.

synes virkelig at alle ulvene spillede rigtig godt og jeg havde slet ingen chance for at ramme jer.

altså kongen var jeg helt sikker på inden knuser sagde det. men troede virkelig virkelig ikke at nitrrram ville spille sådan som indbygger, så jeg tænkte at jeg bare tog det lette argument først.

Zonki var jeg begyndt at tro meget lidt på, men da jeg troede nitrrram var ulv ville det ikke give mening for ham at inkludere zonki.












20-04-2015 18:39 #57
NNameNShame skrev:Kan jeg ikke huske, forklarede dig det dag 1, men er lidt nedern over at folk ikke så Jensen skiftede fra dig på dag to, lige inden luk :b

Skiftede fra Lone på dag 2 :-)

20-04-2015 18:44 #58

Og også tak herfra til GM's, det var fedt.


Til indbyggerne, så troede vi ulve jo nærmest at vi kunne få efter er sweep, men da Knuser kom på banen røg den jo ligesom. Som allerede beskrevet, så tror jeg at det havde været et close call hvis han havde fået et peek mere, inden han havde afsløret sin identitet, da vi var helt sikker på at zybr var manden!

20-04-2015 18:46 #59
Jensen skrev: Skiftede fra Lone på dag 2 :-)

Og mit last minute move var forøvrigt som beskrevet fordi det gik for stærkt på min iPad, så var nødt til at starte computeren op, og kom så ind i sidste minut.


Forøvrigt et nice move første dag var at alle ulve stemte forskelligt, egentligt uden at det var planlagt.

20-04-2015 18:58 #60
Jensen skrev:Og også tak herfra til GM's, det var fedt.

Til indbyggerne, så troede vi ulve jo nærmest at vi kunne få efter er sweep, men da Knuser kom på banen røg den jo ligesom. Som allerede beskrevet, så tror jeg at det havde været et close call hvis han havde fået et peek mere, inden han havde afsløret sin identitet, da vi var helt sikker på at zybr var manden!

hehe jeg troede også zybr var seer, var helt 100 :D

men altså jeg forstår ikke hvorfor i ikke ville gå efter knuser, han kunne også være en mulig seer som han spillede og han var clearet villa.

hvis jeg var ulv havde jeg taget knuser :D


hvad havde i gjort hvis knuser ikke havde kommet ud og ventet til næste dag og så skrvet at jensen+zonki+kongen var ulve? havde en af jer claimet at være seer? går ud fra du havde taget teten?










20-04-2015 19:29 #61

@ Allund


Een af os skulle selvfølgelig have gjort et eller andet, men vi havde haft Kroghen til at køre den hjem :-)


Ved dog ikke hvor close det var for mig. Eneste der havde mit i spil var NN, samt Joanna der havde en stemme på mig i ca 2 timer, og ellers var jeg ikke rigtigt i søgelyset.

20-04-2015 19:31 #62
OP

Tillykke til ulvene og tak for god ro og orden. 😄 Håber vi ses en masse i forumkategorien fremover..

20-04-2015 19:58 #63

Tak for spillet alle sammen :) var spændende og lærerigt

Vil sige mckrogh spiller en rigtig god dag3, hvor stort set alle clearer ham villa, selv om der var heat på ham på både dag 1 og 2.

Og mht. Det thingy siger med at dem der poster mest og er mest fremme i skoene bliver stemplet ulve i nybegynderspil, det er spot on :P . Det fik jeg at mærke i slutningen af dag 2, hvor jeg gjorde alt hvad jeg kunne for at få Lone og Joanna ud af de skide vogne. Ingen havde ulve vibes på mig på det tidspunkt, men endte med at blive lynchet på de 10-15 indlæg jeg skrev på den times tid.

20-04-2015 20:00 #64

Joanna spillede godt fra hvad jeg så :-)

20-04-2015 20:19 #65


Alexanderbp skrev:Joanna spillede godt fra hvad jeg så :-)

Tight passive som ved filten, ikke? :-)

20-04-2015 20:23 #66

For en udefra tilskuer - for hvad det er værd. Allundberg gjorde en stor indsats for at samle landsbyen i f9. Og var der ikke faldet en uheldig stemme på zonki var det måske gået anderledes - svært at læse nogen der stort set ikke poster andet end stemmer og one-liners. Men et par af ulvene gjorde det rigtig flot!

20-04-2015 20:25 #67

Det counterclaim sad måske ikke helt i skabet. Jeg troede på ham, og forsøgte at rede ham endnu en nat. Det under mig dog at villas var så interesserede i om nit eller jeg havde ret. I mine øjne havde ulvene vel ingen interesse i at tage den chance på dette tidspunkt. Var det virkelig så skidt spillet?

20-04-2015 20:34 #68

@ Perro


Vi vidste jo at Nitram var helt off, så bare god lir for os. Vi skulle så gætte på om du var for real eller ej, men da vi ikke havde noget bedre at gå efter, så var du det helt oplagte NK. På den led var dit counterclaim fint, da vi så ikke tog Knuser (som dog nok heller ikke var i spil), men må være godt for Jer at en vanilla indbygger tager et NK, og ikke Seeren.

20-04-2015 20:43 #69

gg


Vidste faktiske ikke om jeg skulle claime brugt hele dagen på at vælger og jeg skulle ikke skulle.

og havde peeket jensen da jeg havde ham som ulv og fik også peeket men kunne intet sige


syntes også jeg lagde stor vægt på dagen inden jeg døde at jeg var 99% sikker på jensen som

ulv men slet ingen der finer ud af det dagen efter


men fun var det


næste gang må det være et turbo jeg prøver :)



Mckrogh vi havde vores fights og har dig som mest ulv hvis jeg skulle have valgt den 4 fjerde





← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar