Ny racercykel.

#1| 0

Jeg skal have nogle kilometer i benene i år, så derfor har jeg brug for en racer. 

 

Jeg tænker, at nu må være et meget godt tidspunkt at købe på ? sidste års modeller, udenfor sæson osv. 


Budget er ca. 7500 og jeg magter ikke at købe brugt. 


Er der nogen der har nogle fifs til at navigere i cykeljunglen ? sider med gode tilbud og den slags.  :). Jeg har læst alle de andre cykeltråde på PN + feltet.dk   

 

Jeg vil gerne have Smimano 105 hvis det kan holdes inden for budget. 

 

 

01-01-2020 19:16 #2| 1

Jeg er meget glad for min CANYON Endurace AL 7.0. Den kostede  8900,- DKK og så gav jeg 500,- DKK for at få en cykelmekaniker til at samle den .:-) 

01-01-2020 19:30 #3| 0
OP
NesleiN skrev:

Jeg er meget glad for min CANYON Endurace AL 7.0. Den kostede  8900,- DKK og så gav jeg 500,- DKK for at få en cykelmekaniker til at samle den .:-) 

 

 

https://www.canyon.com/da-dk/road-bikes/endurance-bikes/endurace/endurace-al-7.0/2176.html  ?
01-01-2020 19:57 #4| 0

Hvis du skulle overveje at købe brugt så har jeg en racercykel til salg, men ellers held og lykke med købet :)

 

Har smidt min salgstråd op inde i køb og salg skulle det have interesse, ellers så er det også en super fin cykel den fra Canyon :)

Redigeret af DoubleAcesDK d. 01-01-2020 21:02
01-01-2020 20:39 #5| 0

@kochman

Lige præcis, og så er den endda på bud. ;-) 

01-01-2020 21:28 #6| 0

Har en garmin edge 810 cykelcomputer, evt. med diverse tilbehør til at ligge hvis det skulle have interesse. 

Fejler absolut intet og sælges kun pga. jeg har opgraderet til edge 830.  

 

Canyon går du ikke galt i byen med 👏 Har selv en canyon aeroroad cf 9.0. 

01-01-2020 21:37 #7| 0
OP
DoubleAcesDK skrev:

Hvis du skulle overveje at købe brugt så har jeg en racercykel til salg, men ellers held og lykke med købet :)

 

Har smidt min salgstråd op inde i køb og salg skulle det have interesse, ellers så er det også en super fin cykel den fra Canyon :)


Den er desværre for stor til mig, ellers tak 

 

02-01-2020 07:49 #8| 0

Startede med at købe en ny Scott S20 med shimano 105, den var jeg vild glad for. En virkelig god begynder cykel. Jeg gav 7.000 kr for den hos fri bike shop.

Den er dog blevet skiftet ud sidste år til en Python Stealth.

02-01-2020 08:45 #9| 0

I det prisleje, er der ikke såå stor forskel på rammerne. 

Du vil dog for alt i verden sørge for der sidder Shimano 105 geargruppe på. Klart nuts til prisen, som også gerne sidder på en del entry level cykler.

02-01-2020 08:49 #10| 0
GutShot85 skrev:

Startede med at købe en ny Scott S20 med shimano 105, den var jeg vild glad for. En virkelig god begynder cykel. Jeg gav 7.000 kr for den hos fri bike shop.

Den er dog blevet skiftet ud sidste år til en Python Stealth.

 

Hvad er dommen med Python? Jeg har kigget meget efter en upgrade til min Focus Cayo, og har kigget en del på Python og Pronghorn da jeg også godt kan lide idéen med at støtte danske virksomheder.

02-01-2020 09:26 #11| 0

Hvis du vil købe nyt, så får du stadig rigtigt meget for pengene hos Canyon, som andre også nævner.. Måske det bedste value for money mærke, der kan købes.

 

Er erfaringsmæssigt oppe på 5 Canyon cykler (lidt fordelt på familien).

 

Find en cykel i dit prisleje, tag deres størrelsesguide, tjek lageret, bestil og bum, så er du kørende! (pas dog på med mht. salt på vejene, rammer selv først landevejen til omkring marts/april).

02-01-2020 09:56 #12| 0

Nu har jeg godt nok aldrig købt racercykel fra ny, så er ikke helt inde i prislejet, men bør det ikke være muligt at finde en cykel med Dura Ace til den pris?

 

Jeg ville nok også kigge mod Canyon, og som andre siger tror jeg heller ikke, der er den vilde forskel på rammerne i det leje. Carbon bør være udelukket, da stivheden i de helt billige er helt horribel.

Som hobbymotionist i Danmark vil du alligevel heller ikke bemærke alverden på, om cyklen vejer 11 eller 12 kg.

 

I prioriteret rækkefølge ville jeg skele efter geargruppe, størrelse (at cyklen kan tilpasses dig ordentligt og komfortabelt), hjul, stel og lirfaktor.

Det betyder, at du udstyrsmæssigt - efter min mening - bør gå efter en cykel med minimum 10 speed Dura Ace gear (alternativt Ultegra), clincher hjul med en lille smule aero (fælghøjde), i aluminium og som ser fed nok ud til, at du har lyst til at tage en ekstra tur i weekenden og nøjsomt husker at pleje den.

 

Afslutningsvis skal du huske at se på, om der følger pedaler med. Og selvom der nok skal være plads på alle nye cykler, så husk at overvej, om der er plads til din cykelcomputer på styret.

Redigeret af Leopatra87 d. 02-01-2020 09:57
02-01-2020 10:28 #13| 0
Leopatra87 skrev:

Nu har jeg godt nok aldrig købt racercykel fra ny, så er ikke helt inde i prislejet, men bør det ikke være muligt at finde en cykel med Dura Ace til den pris?

 

Jeg ville nok også kigge mod Canyon, og som andre siger tror jeg heller ikke, der er den vilde forskel på rammerne i det leje. Carbon bør være udelukket, da stivheden i de helt billige er helt horribel.

Som hobbymotionist i Danmark vil du alligevel heller ikke bemærke alverden på, om cyklen vejer 11 eller 12 kg.

 

I prioriteret rækkefølge ville jeg skele efter geargruppe, størrelse (at cyklen kan tilpasses dig ordentligt og komfortabelt), hjul, stel og lirfaktor.

Det betyder, at du udstyrsmæssigt - efter min mening - bør gå efter en cykel med minimum 10 speed Dura Ace gear (alternativt Ultegra), clincher hjul med en lille smule aero (fælghøjde), i aluminium og som ser fed nok ud til, at du har lyst til at tage en ekstra tur i weekenden og nøjsomt husker at pleje den.

 

Afslutningsvis skal du huske at se på, om der følger pedaler med. Og selvom der nok skal være plads på alle nye cykler, så husk at overvej, om der er plads til din cykelcomputer på styret.

 

 Dura Ace til 7500 kr. på en ny cykel? Alene en mekanisk Dura Ace gruppe koster omkring 10k fra ny, så havner du på omkring de 20k for en ny cykel som minimum.

02-01-2020 10:29 #14| 0
NesleiN skrev:

Jeg er meget glad for min CANYON Endurace AL 7.0. Den kostede  8900,- DKK og så gav jeg 500,- DKK for at få en cykelmekaniker til at samle den .:-) 

 

 Spar op til denne og så er du godt kørende for små penge :-)

02-01-2020 10:29 #15| 0

Det er komplet urealistisk at du kan få en ny landevejscykel til 7-8k med Dura Ace. Bliver nok først nogenlunde realistisk hvis du tredobler budgettet. Kig i stedet efter 105 el. lign, som flere andre er inde på. Canyon er et fint bud, ellers kan du tage forbi en forhandler og forsøge at få pedaler og andet ekstraudstyr med til en i forvejen nedsat cykel, ala: https://cykelexperten.dk/bianchi-via-nirone-7-105-22g-2019-celeste/

02-01-2020 12:40 #16| 0
pkr_8r3n03 skrev:

 


Hvad er dommen med Python? Jeg har kigget meget efter en upgrade til min Focus Cayo, og har kigget en del på Python og Pronghorn da jeg også godt kan lide idéen med at støtte danske virksomheder.




Jeg har været rigtig godt tilfreds med købet indtil videre.
Rammen er tilfreds stiv og der er godt med fart, da den er meget aero dynamisk.
Og prisen er rigtig fornuftig, da man slipper for at en tredje mand skal score nogle penge på handlen.
Eneste minus er at jeg gav 1500 kr for at få den samlet, men der var stort set ingen ting der sad rigtigt, så måtte et par ture frem og tilbage mellem Vejle og Horsens.
Python firmaet ligger på Sjælland, men de bruger nogle lokale mekanikere rundt om i landet til at samle dem. Kan selvfølgelig og spare de 1500 og samle selv 😉
02-01-2020 13:48 #17| 0

Ikke magter at købe brugt? Så nap en canyon :) altid go value 

 

Personligt ville jeg købe brugt da du kan finde noget godt guf hvis du kigger lidt

 

Fik en sygt nice cannondale cross cykel til 3700 nypris 12000.. Har kørt 3000km på den nu og skal nok snart have skiftet bagkrans og kæde, Evt krankboks (selvom den ikke brokker sig endnu ) 

 

Altså har der intet været. Bare køb noget go kval brugt. 

 

Og god tur når du får en :) 

02-01-2020 19:43 #18| 0
OP
Eskeman skrev:

 

 Spar op til denne og så er du godt kørende for små penge :-)

 

 Den er desværre ikke på lager :( ellers havde jeg snappet den igår. 

 

 

02-01-2020 20:33 #19| 0

Giant 

 

Kunne denne værre et bud? 

03-01-2020 19:00 #20| 0
OP

hmmmmm er ikke vild med designet. Men godt bud ellers ! 

 

05-01-2020 08:37 #21| 0

Scott ( lidt over budget)


Scott ( str 56 / L)




05-01-2020 08:38 #22| 0

Bianci ( fåes også i "celeste"-farve)

 

https://cykelexperten.dk/pinarello-neor-105-lc-kampagne-sort/  ( pinarello) 

 

Kan ikke få lov at lave link 🙃 

Redigeret af rojh83 d. 05-01-2020 08:42
05-01-2020 22:52 #23| 0

Hvad er forskellen på Canyons Endurance og deres Race cykler. Synes det sidste ligner det jeg vil have, men mere fordi det ligner cykler med mere fart. Står også og leder efter ny cykel, efter at min sidste cykel til ca 12000 formentlig er game over efter et sammenstød med en bil. På den nye tænker jeg at det skal være carbon, nogle bedre hjul samt med wattmåler. Hvad skal jeg gå efter her. Umiddelbart er jeg nok til Cannondale, da det er hvad jeg har havde før, og jeg ikke rigtigt har noget at udsætte på den.

 

Hvad er forskellen forøvrigt på en Aero og en “almindelig” racer? Jeg tænker der skal bruges et par hundrede timer på landevejene i år (noget af det transporttid til/fra arbejde), og evt køre nogle Brevet på 200, 300 og måske flere kilometer. Det sagt, tænker jeg dog stadig at jeg blot skal have en almindelig racercykel....hvad det så lige er.

Redigeret af Jensen d. 05-01-2020 22:57
06-01-2020 00:22 #24| 0
Jensen skrev:

Hvad er forskellen på Canyons Endurance og deres Race cykler. Synes det sidste ligner det jeg vil have, men mere fordi det ligner cykler med mere fart. Står også og leder efter ny cykel, efter at min sidste cykel til ca 12000 formentlig er game over efter et sammenstød med en bil. På den nye tænker jeg at det skal være carbon, nogle bedre hjul samt med wattmåler. Hvad skal jeg gå efter her. Umiddelbart er jeg nok til Cannondale, da det er hvad jeg har havde før, og jeg ikke rigtigt har noget at udsætte på den.

 

Hvad er forskellen forøvrigt på en Aero og en “almindelig” racer? Jeg tænker der skal bruges et par hundrede timer på landevejene i år (noget af det transporttid til/fra arbejde), og evt køre nogle Brevet på 200, 300 og måske flere kilometer. Det sagt, tænker jeg dog stadig at jeg blot skal have en almindelig racercykel....hvad det så lige er.

 

Sådan lige uden at have kigget på det, så tror jeg der er lidt forskel på geometrien på endurance og race. 

 

Tænker du nyt / brugt? 

12k med watt-måler i en ny bliver nok ikke nemt, da garmin vector / stages vel Ca koster 3,5k, så er der ca 8k tilbage til cykel. 

 

Aero "skær" vinden lide bedre og sparer derfor en smule watt, men tvivler stærkt på at hobby cyklister kan mærke forskel på aero / non-aero. 

Står en del om det inde på feltet.dk  

 

Har selv en aero og en ganske almindelig vinter-racer, og kan ikke mærke forskel på dem iht. vinden. Men er også bare hygge cyklist med alt for få km i benene

Redigeret af rojh83 d. 06-01-2020 00:23
06-01-2020 00:24 #25| 0

Arh kan ikke redigere... 

 Havde set det som at den måtte koste 12k, min fejl


https://www.merlincycles.com/sensa-calabria-ultegra-carbon-road-bike-2019-171213.html

Redigeret af rojh83 d. 06-01-2020 00:24
06-01-2020 09:04 #26| 0
rojh83 skrev:

 

Sådan lige uden at have kigget på det, så tror jeg der er lidt forskel på geometrien på endurance og race. 

 

Tænker du nyt / brugt? 

12k med watt-måler i en ny bliver nok ikke nemt, da garmin vector / stages vel Ca koster 3,5k, så er der ca 8k tilbage til cykel. 

 

Aero "skær" vinden lide bedre og sparer derfor en smule watt, men tvivler stærkt på at hobby cyklister kan mærke forskel på aero / non-aero. 

Står en del om det inde på feltet.dk  

 

Har selv en aero og en ganske almindelig vinter-racer, og kan ikke mærke forskel på dem iht. vinden. Men er også bare hygge cyklist med alt for få km i benene

 Tænker ny cykel. Prismæssigt omkring 20k. Som nævnt er det wattmåler og hjul som har lidt fokus. Kan til dels leve med 105 gear , da jeg ikke føler jeg har manglet noget der tidligere, men skyldes måske at jeg ikke har prøvet ultegra eller bedre.
 

06-01-2020 09:27 #27| 0

Var på politiauktion i december. Der gik en spritny racer for 1900 + 25% salær. Til auktionarius' forbløffelse 🙂

 

Måske et forsøg værd?

06-01-2020 10:05 #28| 1
Jensen skrev:

Hvad er forskellen på Canyons Endurance og deres Race cykler. Synes det sidste ligner det jeg vil have, men mere fordi det ligner cykler med mere fart. Står også og leder efter ny cykel, efter at min sidste cykel til ca 12000 formentlig er game over efter et sammenstød med en bil. På den nye tænker jeg at det skal være carbon, nogle bedre hjul samt med wattmåler. Hvad skal jeg gå efter her. Umiddelbart er jeg nok til Cannondale, da det er hvad jeg har havde før, og jeg ikke rigtigt har noget at udsætte på den.

 

Hvad er forskellen forøvrigt på en Aero og en “almindelig” racer? Jeg tænker der skal bruges et par hundrede timer på landevejene i år (noget af det transporttid til/fra arbejde), og evt køre nogle Brevet på 200, 300 og måske flere kilometer. Det sagt, tænker jeg dog stadig at jeg blot skal have en almindelig racercykel....hvad det så lige er.

 

 Forskellen er fart og komfort. Deres Endurance modeller er skabt til lange rolige ture og deres race cykler er skabt til at køre stærkt. Jeg har ejet begge dele og i min verden er der kæmpe forskel. Der skal simpelthen trædes flere watt for at holde samme høje fart. Havde min Endurance model i et par måneder og så måtte jeg tilbage på en race ramme. Aero tilbyder ofte en lidt mere aggresiv position og igen, så gør det noget ved farten. Til gengæld er det måske ikke verdens fedeste cykel til et 300 km brevet (men kan dog sagtens gennemføres uden problemer).

 

Til 20k, så ville jeg kigge brugt. Specielt cykler uden skivebremser kan man lave en god handel på pt., da folk gerne vil med på moden (skivebremser).

06-01-2020 12:05 #29| 0
fryden skrev:

Var på politiauktion i december. Der gik en spritny racer for 1900 + 25% salær. Til auktionarius' forbløffelse

 

 Hvor og hvordan finder man information om disse? 

06-01-2020 12:54 #30| 0
Jensen skrev:

Hvad er forskellen på Canyons Endurance og deres Race cykler. Synes det sidste ligner det jeg vil have, men mere fordi det ligner cykler med mere fart. Står også og leder efter ny cykel, efter at min sidste cykel til ca 12000 formentlig er game over efter et sammenstød med en bil. På den nye tænker jeg at det skal være carbon, nogle bedre hjul samt med wattmåler. Hvad skal jeg gå efter her. Umiddelbart er jeg nok til Cannondale, da det er hvad jeg har havde før, og jeg ikke rigtigt har noget at udsætte på den.

 

Hvad er forskellen forøvrigt på en Aero og en “almindelig” racer? Jeg tænker der skal bruges et par hundrede timer på landevejene i år (noget af det transporttid til/fra arbejde), og evt køre nogle Brevet på 200, 300 og måske flere kilometer. Det sagt, tænker jeg dog stadig at jeg blot skal have en almindelig racercykel....hvad det så lige er.

 

 Race er mere aerodynamisk end Endurance, mens Endurance har mere komfort på cyklen. Det er den primære forskel.

06-01-2020 18:08 #31| 0
Eskeman skrev:

 

  Til 20k, så ville jeg kigge brugt. Specielt cykler uden skivebremser kan man lave en god handel på pt., da folk gerne vil med på moden (skivebremser).

Når jeg læser på Feltet.dk, så virker det bare til at man ikke rigtigt bør købe carbonrammer brugt. Ikke det fedeste at betale 20k for en ramme som man ikke har en chance for at vurdere om er skadet.


Det crash jeg lavede henover køleren på en bil, ville ramme ikke have godt af, ej heller selvom det ikke kunne ses, og ikke fedt at være køberen af sådan en cykel. Blot hvad jeg tænker, og mindes at have læst.

06-01-2020 18:12 #32| 0
Eskeman skrev:

 

 Forskellen er fart og komfort. Deres Endurance modeller er skabt til lange rolige ture og deres race cykler er skabt til at køre stærkt. Jeg har ejet begge dele og i min verden er der kæmpe forskel. Der skal simpelthen trædes flere watt for at holde samme høje fart. Havde min Endurance model i et par måneder og så måtte jeg tilbage på en race ramme. Aero tilbyder ofte en lidt mere aggresiv position og igen, så gør det noget ved farten. Til gengæld er det måske ikke verdens fedeste cykel til et 300 km brevet (men kan dog sagtens gennemføres uden problemer). 

 

 

pkr_8r3n03 skrev:

 

 Race er mere aerodynamisk end Endurance, mens Endurance har mere komfort på cyklen. Det er den primære forskel.

 

 Men er det ikke bare federe at være på race cyklen, uanset hvad man skal. Jeg forestiller mig ikke at det er helt håbløst at køre en endog meget lang Brevet (over 1000km) på en race cykel, men kan da godt ske at jeg bliver klogere. Tænker bare at når jeg skal ud og træne, så kan jeg få samme motion på en gammel havelåge som på en racercykel, men det sidste er bare sjovere, også sjovere end Endurance.


Men igen, så kunne man med samme argument også sige at jeg burde tage en Aero.

06-01-2020 19:24 #33| 0
Jensen skrev:

 

 

 

 Men er det ikke bare federe at være på race cyklen, uanset hvad man skal. Jeg forestiller mig ikke at det er helt håbløst at køre en endog meget lang Brevet (over 1000km) på en race cykel, men kan da godt ske at jeg bliver klogere. Tænker bare at når jeg skal ud og træne, så kan jeg få samme motion på en gammel havelåge som på en racercykel, men det sidste er bare sjovere, også sjovere end Endurance.

 

Men igen, så kunne man med samme argument også sige at jeg burde tage en Aero.

 

 I et 1000 km Brevet ville jeg klart foretrække komfort fremfor fart. Man kører jo ikke specielt stærkt der. Til et 80 km motionsløb, hvor der skulle gives max gas, ville jeg klart foretrække en aero racer for nu at sætte tingene lidt på spidsen. Forskellen kan jo snildt være 10+ km/t.

06-01-2020 20:05 #34| 0

Hvad er forskellen på en “almindelig” racercykler for os dødelige, også til det i kalder for en aero racer? Og hvad er prisforskellen?

08-01-2020 15:24 #35| 0

Ellers så tjek Bianco ud, bruger selv en bianco carbon som jeg købte brugt for 6k, køre som en drøm. Cyklede fra Københavns i sommers uden problemer, der er mange penge at spare hvis du handler brugte cykler 

02-05-2020 12:32 #36| 0
OP

Ja, jeg fik aldrig besluttet mig :), men nu skal der ske noget. 



jeg satser på at gå med den her. 


https://cykelexperten.dk/scott-speedster-se-2018/?attribute_pa_cx-cykelstrvoksen=m54cm&attribute_pa_cx-farver=blackgrey

Kan se at der ikke følger pedaler med, er der nogen anbefalinger til dette og hvad med cykel computer ? 

 

 

02-05-2020 12:42 #37| 0

Jeg bruger Speedplay pedaler, hvilke jeg kun kan anbefale. De er nemme at klikke ind/ud af. Kan klikkes i fra begge sider. Derudover, er der mulighed for at have ret stor frihed i indstilling af hvor meget fødderne kan bevæges.


www.cykelpartner.dk/pedaler-til-racercykler/speedplay-zero-crmo---racerpedaler---walkable---sort

02-05-2020 14:25 #38| 0

En garmin edge bundle kunne være et godt bud.

Så kan du følge puls og kadence, samt nørde alt muligt andet. 

Kører selv med Edge 830 og den er jeg yderst tilfreds med, da jeg både bruger den til landevej og mtb ✔️ 


02-05-2020 15:27 #39| 0

Jeg har fået tilbud en cykel magen til den her, også fra 2014:

http://www.bikeroar.com/products/canyon/roadlite-al-6-0-sl-2014/l-deep-black-ano-yellow

Jeg har aldrig købt racercykel før, vil kyndige folk mene det er et godt køb?

- Fra 2014
- Kun brugt få gange år 1, lidt mindre år 2 og ellers hængt i garage

- Har "Sram Apex" gear, skidt?
- Umiddelbart ligner det ikke en "fuldblods racercykel", nok også deraf navnet "roadlite", er det korrekt forstået, og burde jeg holde mig væk af den grund?
- Han gav 8000 i sin tid inkl. pedaler, lås og cykelcomputer. Kan nok godt forhandle ned i maksimum 3.000kr



Redigeret af Skankhunt42 d. 02-05-2020 15:33
02-05-2020 16:07 #40| 0

Bilka sælger de fleste modeller til halv pris omkring jul. Der er lang tid til, men man plejer at kunne få en carbon med 105 til ca. 7500:
https://www.bilka.dk/fritid-skoenhed/cykler/racercykler/racercykler-til-herrer/sco-rebel-sh105-carbon-racercykel-28-shimano-105-22-speed-2020---54-cm/p/100476361

Hvis jeg skulle købe en nu, havde jeg nuppet en Canyon. Hjulene er nok en del bedre end SCO's/Bilka's modeller. 

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar