ny nl200 video, kort

#1| 0

Så har jeg lavet endnu en video, igen 4tabling nl200 6max på party.
Den er ikke helt så lang denne gang, kun 24min/37mb, men syntes selv der er væsentligt flere spændende hænder end i den sidste.

www.megaupload.com/dk/?d=XP97DHZV

24-11-2007 22:45 #2| 0

henter den, og tak for den popup man får

www.megaflirt.com/?c=gallery&image=4147

24-11-2007 23:24 #3| 0

Ligesom sidste gang spørger jeg så:

Hvilket codec kræver det for at afspille .avi'en :)?

24-11-2007 23:25 #4| 0

Ingen problemer med at afspille her. Har installeret alm K-lite codec

24-11-2007 23:26 #5| 0

@raskEn

Prøv at hente "k-lite", den har det meste :)

Edit: too slow

24-11-2007 23:40 #6| 0

synes generelt der ser fint ud, men sh cash er ik mit spil, dog et par ting.

AA hånden 2 min inde er spillet helt i hegnet post flop

synes du er for aggresiv, med dine raises og c bets, jeg ville variere det lidt, flatcalle raises istedet for at bygge potten preflop engang imellem, med AJ-AQ-KQ etc

feks 11:17 hvor du gør det til 21 efter sb raiser din bb til 7

du contester sjældent potten når du ikke er orignal raiser, her checkfolder du imho for ofte

tror ofte du vil blive floatet og frataget potten med dine c bets, her vil jeg helt sikkert variere det lidt, du opgiver altid potten hvis dit c bet bliver kaldt

14:50 smider du 9-10 efter du limper med, er villain en tørfisk ? ser ham flere gange gayraise osv. umiddelbart en spiller jeg gerne vil spille mod med 10-9 i dette spot

17;56 folder du k-2 fra sb hvor i er HU ?

jeg ville indføre at spille noget mere smallpot, os for at skjule dine hænder bedre, dit abc raise raise raise c bet c bet c bet er fint nok dog ville jeg undlade at reraise helt så meget med A10 - AQ.

samt undlade alt det checkfolderi i hænder hvor du ikke er original raiser/åbner/Limper.

undlade at spille HU

25-11-2007 01:58 #7| 0
OP

@Live

Takker for responsen, rart at se...
Skal nogen af de generelle kommentarer opfattes i forhold til begge film??, kan f.eks. ikke forstå kommentaren omkring at folde som nonagressor, da jeg kun kommer ind i 3raisede pots i den her uden at være agressor og får grimme flops i dem alle. Det samme med at give op når c-bets bliver kaldt, hvilket vist slet ikke sker i denne film (folder dog til et par c-bet reraises).
AA er jeg helt med på at turn er helt i hegnet, mente jeg havde nok read på ham til at han ville bette turn 9/10 gange så jeg kunne c/r all in. Havde en lignende hånd i sidste film hvor jeg rr AA fra blinds og får et call på flop, der valgte jeg at lave et lille overbetpush på turn, det overvejede jeg også her, og burde jeg have gjort.

25-11-2007 03:50 #8| 0

PS, mine tanker kan nemt være off, men synes din c bet frekvens, samt det faktum at du ikke skyder second barrels med air åbner for udnyttelse af dit spil fordi du er så ABC som man næsten kan være i et 6 handed spil

nedenstående er en rodet omgang, (kæmper med lidt tømmermænd)

alle hænder hvor du er OOP, både som preflop agressor og caller, limper eller blinds og rammer floppet som first to act og du leader 100% af gangene hvis du rammer, og du check folder 100% af gangene hvis du ikke rammer

det jeg synes der mangler i dit spil er at du skal ud og følge dit fint aggresive preflop spil op postflop, udfra nedenstående er det meget let at se om du er interesseret i en hånd eller ej. tone lidt ned for dine c bets og ikke leade hver gang du rammer et flop og checke hver gang du ikke gør.

dine preflop raises er lidt høje, men tilgengæld ganske konstante, en smagssag.

som jeg skrev ovenover synes jeg det ser fint ud, men der er nogle småting, du er meget forudsigelig, og du contester ikke hvis du ikke har ramt

du er preflop agressor og har position, du skyder et c-bet af 99/100 gange , bliver du kaldt på flop opgiver du hånden hvis du ikke improver, synes du virker sårbar overfor at blive floated, tror jeg fandt en undtagelse hvor du raisede blinds med q-8 og checkede bagved dem på et rag flop

hvis du er preflop agressor ude af position og misser floppet så checker du 100/100 gange, men hvis du rammer så leader du 99/100 gange

prøver at finde nogle af de spots jeg mener. først tager vi alle dem hvor du er OOP og rammer floppet som first to act og du leader 100% af gangene hvis du rammer, og du check folder 100% af gangene hvis du ikke rammer

6:15 q-9 du rammer et flush draw og leader

7:49 du har A-2 OOP og raiser til 8 OOP bb kalder flop kommer 4-4-2 og du leader som altid ud i ham, var flop kommet 4-4-8 havde du check foldet den

8:23 du har J-7s i BB og kommer gratis til flop, du rammer to par og leader ud

her er du OOP preflop agressor og rammer ikke floppet, her checkes altid hvis du ikke rammer

5:30 AJ check folder et rag flush bord
der er ikke mange hænder hvor du er agressor oop, men symptonet med at checkfolde når du ikke rammer går igen i alle hænder.


her er du original agressor med position

0:30 67s c bet tager potten ned
1:54 89 c bet du bliver skudt af på flop
20:44 aj c bet du bliver skudt af

disse hænder er der mange af, de er ik så spændende, bare vigtigt for helheden, at man ved du altid skyder c bets af i position

du er limpet eller i bb og checkfolder floppet til et standard c bet.

din 34 hånd 0:52 sek, q-8 4:04 samt k-6 12:35 er gode hænder til at vise hvordan du spiller pots som non agressor, alle pots bliver opgivet hvis du ikke improver, ligegyldigt hvad villain repper med sit spil

noget helt andet 4:40 inde i filmen smider du 8-4 fra sb i en 4vejs pot, her går jeg med.


dit spil fra small blind er jeg ik vild med, du åbenfolder alt alt for ofte imho

25-11-2007 04:05 #9| 0

@Pschmid

Dit spil minder utroligt mget om mit eget NL holdem short handed spil! Det er jo lidt ligesom at se sig selv :)

Derfor har jeg heller ikke så mange kommentarer, men en enekelt specifik og et par generelle.

AA-hånden ca. 2 min henne i filmen skal skubbes 11 ud af 10 gange på turn. Bordet er MEGA draw heavy! og det eneste draw du blokker en smule er spar drawet med dit spar es (det er derfor usandsynligt at vilanden er på det draw). I det specifikke tilfælde gav du ham en gratis chance for at ramme en 10 outer ved at chekke turn og med et scare card på river kunne du ikke hive flere penge ud af ham.

Jeg er vild med at se alle de gode noter du får skrevet.

Når du spiller mod opmærksomme og tricky spillere skal du passe på at de ikke lure din straightforward aggression stil af og derfor skal du være parat til at mixe dit spil lidt op for at undgå at blive for forudsigelig og dermed også meget sårbar over floating af dine c-bets (det er noget jeg selv altid holder i baghovedet når jeg spiller).

Jeg så også din tidligere film og mit generelle indtryk af dig der var at du raisede floppet lidt for light, hvor jeg i flere situationer hellere ville lave et call i position. Dette gælder til dels også pre flop hvor jeg også godt kan lide bare at calle i postion (du reraiser f.eks. samme mand to gang i træk fra postion i blind-krig hvor jeg så ville variere lidt og nøjes med at calle anden gang). OOP er jeg meget mere tilhænger af enten at reraise eller folde, da vi gerne bare vil tage potten ned der og undgå at skulle spille den post flop OOP.

25-11-2007 12:50 #10| 0
OP

@Live

Kan garantere dig at jeg også c-better OOP selvom jeg misser flop 2way, f.eks. i A2 hånden.
AJ skal jeg vel ikke bette ud i 3way ragged monotomt uden nogen i farven.
Er med på at jeg spiller unraisede pots for straightfoward og langtfra optimalt, noget jeg skal have arbejdet med. Lige præcist de 3 "din 34 hånd 0:52 sek, q-8 4:04 samt k-6 12:35" du nævner kan jeg virkeligt bruge til.
2nd barrels ser jeg ikke rigtigt nogen oplagte af i denne film, muligvis i den første. Det at have video på og spiller færre borde end normalt gør også at man er lidt mere opmærksom på hvad man laver, dels til den gode side omkring reads, men også at man ikke vil se dum ud med moves.
Selvom jeg som sagt er lidt uenig i nogen af dine vurderinger skal du vide jeg virkeligt sætter pris på det.

@Hala

Takker, selvom du ikke har så meget at sige

25-11-2007 13:39 #11| 0

PSchmid, nu er det os en begrænset sample, men imho spiller du anderledes når du har ramt oop end når du ikke har ramt, både som agressor og non agressor

hvis vi tager aj hånden som er den eneste hvor du er preflop agressor oop (uden for blinds), hvor du check folder, havde du haft ramt det flop havde du leadet

det samme hvor du er non agressor/unraised dem er der bare en del flere af, du leader hver gang du har ramt og check folder hver gang du ikke har ramt, selvom der er flere oplagte steals

i A-2 hånden oop har du jo ramt et 4-4-2 flop, var toeren ikke kommet var den imho gået i check fold mode.

det er dog stadig småting, men overfor regulars vil det gøre dig let at spille.

men igen, det er et lille antal hænder at beømme det udfra, det var bare det jeg lagde mest mærke til ved dit spil.

evt post et sample af ældre hænder hvor du raiser OOP, både to vejs og trevejs (ikke høje pockets) og se hvordan du spiller flop hvor du rammer vs flops hvor du ikke rammer.

for det er ikke så udpræget, men grundet din måde at spille unraised flops oop forestiller jeg mig det os kunne være et problem i raised pots

og der burde være flere der poster videoer ala det her, det er langt mere lærerigt end bare et par hh´s

25-11-2007 15:40 #12| 0

Efter at have set begge film tror jeg umiddelbart at PSchmids kriterier for om han c-better, når han misser flop, er om han er kommet HU eller er i en multiway pot, og derudover floppets sammensætninge. Ikke om han er OOP eller IP. Er det en multiway pot og han ikke har ramt better han ikke medmindre floppet er indbydende (f.eks. 533 eller J72).

Live, jeg er helt enig med dig i at man får meget mere ud af at se en film som denne end bare et par hh.

25-11-2007 15:52 #13| 0

halabalousa, kan du finde en eneste hånd hvor han leader hvis han ikke har ramt ?

den eneste hvor han rammer flop og ikke leader er 74 hvor flop er 4-a-k.

må hellere se den anden video, men i denne synes jeg der er en klar tendens

25-11-2007 16:05 #14| 0
OP

Takker begge to for responsen, og live... som Hala siger betyder det om jeg er OOP eller IP meget lidt for c-bet, det er strot set kun i 3ways hvor jeg får god info fra 2checks, at jeg better hænder i position som jeg ikke ville bette OOP. AJ hånden er 3way og flopet er max klamt, ville aldrig c-bette den fra position heller.
Omkring at leade i unraisede pots er jeg som sagt klar over at det er helt anderledes og at jeg har nogle leaks, ser på det ud fra dine kommentarer til det.

Er i øvrigt helt enig med jer i at videorne er meget bedre end at poste hænder, bl.a. fordi man får respons på ting som man ikke selv har været opmærksom på og derfor ikke har gidet poste hænder om. Bagsiden er så at sidder man i spil med mange regulars fra pn kan man give dem en masse info

25-11-2007 16:18 #15| 0

tror det var en uheldig sample size i denne video, ikke samme tendens i den første, med kun at leade hvis du rammer.

angående videoer, så lærer læserne af posten ligeledes meget mere end hvis det var en serie med hhs, og ja os om dit spil, skal insta ind og se om jeg ikke kan udnytte dine c bets : O ) til at gafle et par buy ins

25-11-2007 17:02 #16| 0

@PScmid

Hvis du på et tidspunkt sidder i et game hvor du bliver floated 2TM er det nok Live eller jeg :D

22-12-2007 22:28 #17| 0

Jeg leder efter flere af sådanne videoer.. kan I hjælpe? På forhånd tak!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar