ny i 2,50$ wtd?

#1| 0

sidder med 1920 chips i en 2,50 180mans turbo,100/200blinds en efter knappen.
Jeg har QTs og vælger at limpe ind selvom jeg godt ved det er farligt og bliver så reraiset all in af ham der sidder BB med en stack på 7940chips hvad er standard at gøre her .tænker selv call fordi jeg er relativ smallstacked og på den side fold fordi jeg ikke ved bedre?hvad siger i drenge og piger?og hvis i har andre råd omkring dette spil så sig endelig til ..god weekend ps...første håndting jeg prøver at dele så bær over med mig

Redigeret af HEYN79 d. 22-06-2012 16:04
22-06-2012 16:05 #2| 2

dont limp, og nu må du folde, og så lader vi være med at limpe igen.

22-06-2012 16:05 #3| 0

10Qs kan både foldes eller skubbes i dette spot. ALDRIG calles. som spillet ville jeg folde og finde et bedre spot

22-06-2012 16:07 #4| 0

I min verden er det et fold PF.

Er der virkelig værdi i at skubbe?

22-06-2012 16:11 #5| 0
kris_rem skrev:
I min verden er det et fold PF.

Er der virkelig værdi i at skubbe?


den skal skubbes medmindre man har en dynamik med nogen bagved og ved de kalder for light imod en. (hvilket ofte sker fordi der er et ton regs i dem)
22-06-2012 16:11 #6| 0

Er der nogen, der har limpet før dig?

Hvis ikke skal du skubbe dine 10bb ind. Det skal du faktisk gøre med any two i det spot. Især i turbos er det ekstremt vigtigt at få hugget blinds.

Edit: Var i tvivl hvad du mente med efter knappen og troede du sad i small-blind.
Hvis du sidder en før knappen (Kaldes Cut-Off) skal du også skubbe QTs, men måske kun dine top 40% hænder i stedet for any two.

Redigeret af ratatatata d. 22-06-2012 16:13
22-06-2012 16:22 #7| 0
OP

Jeg plejer heller ikke at limpe , men havde godt på fornemmelsen at denne kunne shoves . Er TAG vejen frem eller skal man være mere loose end tigth ?

22-06-2012 16:22 #8| 0

for at uddybe en smule og tage vores defend range med i dette spot hvis vi er sb eller BB og vi ser ind i et shove fra knap/+1

der er sick mange der insta snapper med A-2/3/4/5 hvilket er et massivt leak, fra bb defender vi med kjo+ A-8s+ fordi her kan vi ofte have deres shove range domineret, men sick vigtig ikke at kalde lightere end det, og ikke kalde meget tyndere.

22-06-2012 16:23 #9| 0
OP
ratatatata skrev:
Er der nogen, der har limpet før dig?

Hvis ikke skal du skubbe dine 10bb ind. Det skal du faktisk gøre med any two i det spot. Især i turbos er det ekstremt vigtigt at få hugget blinds.

Edit: Var i tvivl hvad du mente med efter knappen og troede du sad i small-blind.
Hvis du sidder en før knappen (Kaldes Cut-Off) skal du også skubbe QTs, men måske kun dine top 40% hænder i stedet for any two.
nej jeg var eneste limper
22-06-2012 16:26 #10| 0

klart skub pre flop fra min side. Går ud fra du har spillet tight.

22-06-2012 16:32 #11| 0
OP
Kartze skrev:
klart skub pre flop fra min side. Går ud fra du har spillet tight.
ja det var min 2. hånd jeg spillede
22-06-2012 16:36 #12| 1
Live skrev:
for at uddybe en smule og tage vores defend range med i dette spot hvis vi er sb eller BB og vi ser ind i et shove fra knap/+1

der er sick mange der insta snapper med A-2/3/4/5 hvilket er et massivt leak, fra bb defender vi med kjo+ A-8s+ fordi her kan vi ofte have deres shove range domineret, men sick vigtig ikke at kalde lightere end det, og ikke kalde meget tyndere.


Umuligt at sige uden at komme ind på hvem der skubber, hvor meget de skubber, og om vi er sb/bb. Men mod regs vil det være et leak at have så tight en range, self afhængigt af stack sizes.
22-06-2012 16:36 #13| 0
OP
Live skrev:
for at uddybe en smule og tage vores defend range med i dette spot hvis vi er sb eller BB og vi ser ind i et shove fra knap/+1

der er sick mange der insta snapper med A-2/3/4/5 hvilket er et massivt leak, fra bb defender vi med kjo+ A-8s+ fordi her kan vi ofte have deres shove range domineret, men sick vigtig ikke at kalde lightere end det, og ikke kalde meget tyndere.
caller man ikk med Aoffsuit
22-06-2012 16:42 #14| 1
oliu3 skrev:
Live skrev:
for at uddybe en smule og tage vores defend range med i dette spot hvis vi er sb eller BB og vi ser ind i et shove fra knap/+1

der er sick mange der insta snapper med A-2/3/4/5 hvilket er et massivt leak, fra bb defender vi med kjo+ A-8s+ fordi her kan vi ofte have deres shove range domineret, men sick vigtig ikke at kalde lightere end det, og ikke kalde meget tyndere.


Umuligt at sige uden at komme ind på hvem der skubber, hvor meget de skubber, og om vi er sb/bb. Men mod regs vil det være et leak at have så tight en range, self afhængigt af stack sizes.


at kalde lightere end den range vil medføre at vi at best flipper selv imod en der skubber ultra bredt fra knap og imod std villains i dem er vi bare fucked imod deres range, men vi bliver aldrig enige om noget som helst i 180 mands.

A-2 er måske nok stærkere end K-J men KJ spiller så uendeligt megetbedreimod deres shove range.

std spillere skubber 56s+ Q-9s+ K-9s+ A-x 22+ hvis vi giver dem den bredest mulige range du må selv legemed hvordan din calling range virker imod det
22-06-2012 16:48 #15| 0

Shoooooooooooooove!!!

22-06-2012 16:49 #16| 0

Har vist misset HH - sidder du i SB?

I så fald se bort fra min moronpost.

22-06-2012 16:50 #17| 0

ja er det bare mig... eller stod det UTG+1 til at starte med`??? er vi i CO- SB or what ever... så er det easy shove

Redigeret af Gumple d. 22-06-2012 16:52
22-06-2012 16:53 #18| 0
HEYN79 skrev:
Live skrev:
for at uddybe en smule og tage vores defend range med i dette spot hvis vi er sb eller BB og vi ser ind i et shove fra knap/+1

der er sick mange der insta snapper med A-2/3/4/5 hvilket er et massivt leak, fra bb defender vi med kjo+ A-8s+ fordi her kan vi ofte have deres shove range domineret, men sick vigtig ikke at kalde lightere end det, og ikke kalde meget tyndere.
caller man ikk med Aoffsuit


Rigtig mange spillere i dem kalder med A-2+ jo

A-2-6 spiller imod en shoving range fra knappen ufatteligt skidt, hvorimod KJ spiller kanon fordi folk skubber Q-J-K-10, J-10 osv og vi dominerer den range.

at tro vi profitbaelt kan kalde lightere end det jeg satte op ved jeg ikke hvad jeg skal sige til, vi er ca 38% med a-2 vs en std shove range. hvorimod KJ spiller ca 46% hvilket er omkringdet vi vil have for at kalde fra bb med antes derude.
22-06-2012 17:06 #19| 0
Live skrev:
oliu3 skrev:
Live skrev:
for at uddybe en smule og tage vores defend range med i dette spot hvis vi er sb eller BB og vi ser ind i et shove fra knap/+1

der er sick mange der insta snapper med A-2/3/4/5 hvilket er et massivt leak, fra bb defender vi med kjo+ A-8s+ fordi her kan vi ofte have deres shove range domineret, men sick vigtig ikke at kalde lightere end det, og ikke kalde meget tyndere.


Umuligt at sige uden at komme ind på hvem der skubber, hvor meget de skubber, og om vi er sb/bb. Men mod regs vil det være et leak at have så tight en range, self afhængigt af stack sizes.


at kalde lightere end den range vil medføre at vi at best flipper selv imod en der skubber ultra bredt fra knap og imod std villains i dem er vi bare fucked imod deres range, men vi bliver aldrig enige om noget som helst i 180 mands.

A-2 er måske nok stærkere end K-J men KJ spiller så uendeligt megetbedreimod deres shove range.

std spillere skubber 56s+ Q-9s+ K-9s+ A-x 22+ hvis vi giver dem den bredest mulige range du må selv legemed hvordan din calling range virker imod det


Igen er det lidt svært at snakke calling ranges uden stacksizes, men den range du har sat op svarer til 30%, og det passer måske til nogle med med 8-10bb, mens hvis det er en reg der skubber med 6-8bb vil han skubbe en del bredere end det.

Men hvis vi sidder i bb og skal kalde 9bb for at vinde en 21bb pot, så skal vi have 42.8%, og det er et ret stort leak imo, ikke at tage et flip imod hans range her.

Og vi er sikkert enige i det meste omkring 180 mans, tilfældigvis har vi bare været uenige omkring de sidste par ting der har været oppe til diskussion herinde.

Edit: Btw, har du ret i at der er en tendens til at folk overvurderer deres små off suit esser generelt
Redigeret af oliu3 d. 22-06-2012 17:08
22-06-2012 17:17 #20| 0

hvis vi snakker 6-8bb stack når vi er i midgame så kalder jeg sygt bredt, har vi 20.000 med blinds 15-30 og en anden skubber 20k, så kalder jeg obv sick tight.

men tager vi std spots i disse, altså omkring avg.

Min defend range er ment til midgame og 12-20bb effektivt hvilket er det spot hvor de fleste fucker up.

jeg går efter at have ca 45% når jeg kalder såsnart der er ante på, der mener jeg min range er spot-on, i hvertfald imod de spillere jeg selv møder, og de små esser er simpelthen inde for ringe.

mange spillere skubber for tight: her er vi sygt crushed med a-x, hvis vi tager regs så er deres shoving range tilrettelagt netop på det princip at selv hvis de bliver kaldt af A-X (dvs for light) så er de stadig rigtig godt inde med 100% af deres range, og toppen af deres range bringer så bacon hjem.

29-06-2012 10:22 #21| 0
OP

altså 45% i winodds for et kald eller misforstår jeg dig live

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar