Ny bil til omkring 400.000.

#1| 0

Vi står og skal have ny bil, da min kæreste har fået nyt job.

Hun kommer til at kører ca. 20.000km/år, så der skal være rimelig komfort, og da vi har et par hoved og en hund, skal den være af en rimelig størrelse.

Vi har kigget på VW passat Comfortline og Skoda Superb. Jeg har kigget på brugte der har været 1-2 år gamle, men syntes besparelsen, har været for lille i forhold til at have garanti og en helt ny bil.

Jeg ved ingenting om biler, så tænkte at der måske var nogen herinde der kunne give nogle gode råd.

Kan i anbefale andre mærker/modeller i den størrelse?

Er der noget ved at importere en brugt fra tyskland?

Kom gerne med gode råd omkring købet:-)



03-03-2016 14:07 #2| 0

Hvad med en vw tiguan?? Opfylder dine krav og kan fås i god stand for 400.000

03-03-2016 14:16 #3| 0
OP
japper skrev:Hvad med en vw tiguan?? Opfylder dine krav og kan fås i god stand for 400.000

En mulighed :-) checker den lige ud, tak.

03-03-2016 14:17 #4| 0

Ford Mondeo eller Ford Focus?

03-03-2016 14:29 #5| 1

I40, evt. lidt brugt, 5 års garanti.

03-03-2016 14:41 #6| 4


jenskrn skrev:Vi står og skal have ny bil, da min kæreste har fået nyt job.
Hun kommer til at kører ca. 20.000km/år, så der skal være rimelig komfort, og da vi har et par hoved og en hund, skal den være af en rimelig størrelse.
Vi har kigget på VW passat Comfortline og Skoda Superb. Jeg har kigget på brugte der har været 1-2 år gamle, men syntes besparelsen, har været for lille i forhold til at have garanti og en helt ny bil.
Jeg ved ingenting om biler, så tænkte at der måske var nogen herinde der kunne give nogle gode råd.
Kan i anbefale andre mærker/modeller i den størrelse?
Er der noget ved at importere en brugt fra tyskland?
Kom gerne med gode råd omkring købet:-)


1. Du bedes uploade et billede af kæresten, da det er umuligt for os at vide hvilken bil der vil klæde hende.

2. Hvad fanden er "et par hoved"?

03-03-2016 14:50 #7| 0

Nu indikere det jo at I kigger efter noget Station-car ... men ellers kan man få rigtig gode SUV'er i det prisleje.

Som alternativ til SuperB vil jeg overveje denne her : Octavia Combi Ambition 1,8 TSI DSG 7 trins DSG

Der sparer I så lige DKK 100.000,.- ift. SuperB .. og med mindre I er nogle pænt store mennesker kan I reelt ikke mærke forskel i dagligdagen.


Hvis I kigger på SUV vil jeg se på følgende hvis det var mig, med jeres behov:

Mazda CX5

Kia Sportage (grundet lang garanti)

03-03-2016 14:52 #8| 6

måske det bare er mig, men at give 400000 for en Kia eller en Mazda.. Det lyder ikke super spændene.

03-03-2016 14:56 #9| 1

Den nye SUV fra SEAT. SEAT Ateca - Dog ingen priser ude endnu, men den ser super fed ud. Kommer helt sikkert ikke over 400.000 på et ok udstyrs niveau.

03-03-2016 15:46 #10| 1

I april kommer årets bil 2016, opel astra, som stationcar. Ret lækker og sprød imo

03-03-2016 16:10 #11| 0
Nitrrrrrram skrev:måske det bare er mig, men at give 400000 for en Kia eller en Mazda.. Det lyder ikke super spændene.

Kia Sportage SUV der køre 22,7 km/l og 7 års garanti til DKK 350.000,-

Men igen afhænger det af hvad type man kigger efter .. SUV eller stationcar.

03-03-2016 21:10 #12| 0
OP
DanishWiking skrev:Nu indikere det jo at I kigger efter noget Station-car ... men ellers kan man få rigtig gode SUV'er i det prisleje.
Som alternativ til SuperB vil jeg overveje denne her : Octavia Combi Ambition 1,8 TSI DSG 7 trins DSG
Der sparer I så lige DKK 100.000,.- ift. SuperB .. og med mindre I er nogle pænt store mennesker kan I reelt ikke mærke forskel i dagligdagen.

Hvis I kigger på SUV vil jeg se på følgende hvis det var mig, med jeres behov:
Mazda CX5
Kia Sportage (grundet lang garanti)

Nej, vi er ikke super store. Men vi vil gerne have godt med plads, både foran og på bagsædet, derfor kiggede vi på Passaten, frem for Octavia'en.

Men det kan være vi lige skal prøve den igen.


Vi er jo jyder, så det er vigtigt at den også kan handles til en rimelig pris om 4-6 år og jeg har bare hørt at biler som Kia, skulle falde mere i pris, end VW og Skoda... ;-/

03-03-2016 21:11 #13| 0
OP
Razga skrev:Ford Mondeo eller Ford Focus?

måske Mondeo, tænker Focus'en er lidt lille.

03-03-2016 21:36 #14| 0

Enig. Mondeo'en er lige den tand større (som man selvfølgelig betaler for). Lige for tiden kører Ford en del tilbud. Bl.a. på en Mondeo med en del ekstraudstyr for 330k (førpris vidst omkring 400k). Det er værd at kigge på.

03-03-2016 21:42 #15| 0

Jeg ville nok vælge en Superb hvis jeg var dig. Måske mazda 6 da den ser lidt federe ud imo. Men altså prøv bare de forskellige, insignia, passat, mondeo osv også.



03-03-2016 21:52 #16| 11
Nitrrrrrram skrev:måske det bare er mig, men at give 400000 for en Kia eller en Mazda.. Det lyder ikke super spændene.

Det er bare dig. Hej hej

03-03-2016 22:17 #17| 1

Havde valgt en Opel Insignia med 1.6 turbomotor, hvis jeg var til komfort/udstyr og følelsen af at sidde i et schweizisk urværk og pengeskab.

Havde valgt en Ford Mondeo 1.5 Ecoboost, hvis jeg var til at køre hurtigt om hjørnerne og synes det er sjovt at køre omveje, når jeg skal besøge svigermor på bøhlandet.

Havde valgt VW Passat, hvis jeg bildte mig selv ind at jeg så fik lidt streetcredit fra folk, der havde råd til en rigtig premiumbil som fx Audi, BMW, Mercedes eller Volvo.


I Virkeligheden, ville jeg dog nok vælge at tage en ca 1 år gammel Volvo V70/V60, Audi A4, BMW 3-serie eller Mercedes C-klasse, alene fordi det er federe biler at køre i, igen lidt afhængig af om man vægter komfort over sport eller omvendt. Og, så ikke mindst: Værditabet. En spritny bil af de nævnte, ellers meget populære mærker, smider ca ½-delen af deres værdi over de næste 3-4 år. Desværre. Ligesom de forskellige mærker ikke ligefrem er flinke til at være søde ved deres kunder: Tænker lidt på ekstreme kampagnemodeller osv.. Som man let render ind i at gå udenom, i fald man ikke kender markedet: Et eksempel fra min egen mor og hendes mand: De var, sidste år millimetre fra at skrive under på en spritny Opel Insignia 1.4 st.car, som med lidt udstyrsdetaljer og træk, metallak osv, løb op i præcis 340.000kr, med 40k i kontantrabat. Alt åndede fred og idyl, lige til de fik talt med mig om det, for så kunne jeg oplyse at Opel var på vej med særlige "business-modeller", med præcis nogen af de udstyrsdetaljer, som min mors mand vingede af i ekstraudstyrslisten. Bl.a. panoramaglastag, afl-lygter(kurvelys), parkeringssensor både for og bag med bakkamera osv inden i kabinen. Udover et let opgraderet navigations- og musikanlæg. Altsammen ville ha' betydet at den business-model, skulle koste 390.000kr.. Men, dem solgte de så lige op til nytår, for 330.000kr. Ved at vente godt 4 måneder, sparede de 10.000kr og fik mer-udstyr for 50.000kr. Altså, det er en jungle på det marked der, så vær virkelig omhyggelig, måske du kan finde nogen supertilbud på andre flådeejerbiler, jeg ved at både VW og i særdeleshed Ford kører med markant billigere biler til flådeejere. Og, når de kommer ud i hobetal, som brugtbiler om 2-3 år, saver de enorme summer af de private folks biler, der er købt til fuld/næsten fuld pris. Og jeg er seriøs nu: Du skal vide at, giver du 400k for en spritny Mondeo st.car som privatperson, så kan en forretningskunde, gå ud af præcis samme dør, samtidig med dig, med en slutseddel på præcis samme bil, til 330k. Så store er forskellene og rabatterne. Så nej, jeg ville ALDRIG betale fuld pris for en helt ny bil, blot for at betale rabatten til flådeejere, så hellere en 2-3 år gammel "næsten" ny bil. Og, det er særligt her i firmabilssegmentet og over, de her enorme prisforskelle- og rabatter ligger.


04-03-2016 00:12 #18| 2
Supportprofil

Har lige anskaffet mig en 3 år gammel DS5 Hybrid med alt ekstraudstyr muligt. Den har smidt næsten 550K i værdi på 3,5 år, så det var et klassekøb.

Som familiebil, så vil en DS5 Style version være ideel til en middelfamile, da der både er elektronik i overflod til drengerøven, design og komfort til hende og 5 stjernet NCAP sikkerhed til børnene, samt rigelig plads i bagagerummet og langt på literen

Der er ca 50-60 til salg på bilbasen i forskellige versioner.


04-03-2016 01:40 #19| 0

Vær i øvrigt opmærksom på, at også Citröen kører med voldsomme flådeejer-rabatter, særligt hvis du leaser gennem credit-citröen (Del af Danske Bank).

04-03-2016 12:39 #20| 0
OP
GrimGladGris skrev:Havde valgt en Opel Insignia med 1.6 turbomotor, hvis jeg var til komfort/udstyr og følelsen af at sidde i et schweizisk urværk og pengeskab.
Havde valgt en Ford Mondeo 1.5 Ecoboost, hvis jeg var til at køre hurtigt om hjørnerne og synes det er sjovt at køre omveje, når jeg skal besøge svigermor på bøhlandet.
Havde valgt VW Passat, hvis jeg bildte mig selv ind at jeg så fik lidt streetcredit fra folk, der havde råd til en rigtig premiumbil som fx Audi, BMW, Mercedes eller Volvo.

I Virkeligheden, ville jeg dog nok vælge at tage en ca 1 år gammel Volvo V70/V60, Audi A4, BMW 3-serie eller Mercedes C-klasse, alene fordi det er federe biler at køre i, igen lidt afhængig af om man vægter komfort over sport eller omvendt. Og, så ikke mindst: Værditabet. En spritny bil af de nævnte, ellers meget populære mærker, smider ca ½-delen af deres værdi over de næste 3-4 år. Desværre. Ligesom de forskellige mærker ikke ligefrem er flinke til at være søde ved deres kunder: Tænker lidt på ekstreme kampagnemodeller osv.. Som man let render ind i at gå udenom, i fald man ikke kender markedet: Et eksempel fra min egen mor og hendes mand: De var, sidste år millimetre fra at skrive under på en spritny Opel Insignia 1.4 st.car, som med lidt udstyrsdetaljer og træk, metallak osv, løb op i præcis 340.000kr, med 40k i kontantrabat. Alt åndede fred og idyl, lige til de fik talt med mig om det, for så kunne jeg oplyse at Opel var på vej med særlige "business-modeller", med præcis nogen af de udstyrsdetaljer, som min mors mand vingede af i ekstraudstyrslisten. Bl.a. panoramaglastag, afl-lygter(kurvelys), parkeringssensor både for og bag med bakkamera osv inden i kabinen. Udover et let opgraderet navigations- og musikanlæg. Altsammen ville ha' betydet at den business-model, skulle koste 390.000kr.. Men, dem solgte de så lige op til nytår, for 330.000kr. Ved at vente godt 4 måneder, sparede de 10.000kr og fik mer-udstyr for 50.000kr. Altså, det er en jungle på det marked der, så vær virkelig omhyggelig, måske du kan finde nogen supertilbud på andre flådeejerbiler, jeg ved at både VW og i særdeleshed Ford kører med markant billigere biler til flådeejere. Og, når de kommer ud i hobetal, som brugtbiler om 2-3 år, saver de enorme summer af de private folks biler, der er købt til fuld/næsten fuld pris. Og jeg er seriøs nu: Du skal vide at, giver du 400k for en spritny Mondeo st.car som privatperson, så kan en forretningskunde, gå ud af præcis samme dør, samtidig med dig, med en slutseddel på præcis samme bil, til 330k. Så store er forskellene og rabatterne. Så nej, jeg ville ALDRIG betale fuld pris for en helt ny bil, blot for at betale rabatten til flådeejere, så hellere en 2-3 år gammel "næsten" ny bil. Og, det er særligt her i firmabilssegmentet og over, de her enorme prisforskelle- og rabatter ligger.

Super svar.

Vi prøvede Insignia, men vi syntes kabinen var lidt speciel. Måske vi skulle prøve den igen.


Snakkede med min svoger igår, og kom lidt ind på BMW, overvejer at hive en hjem fra tyskland. Dog fra 5-serien, var det en grund til at du foreslog 3'er ud over prisen?

Men skal lige ud og prøve den.


Men det er rigtigt som du skriver, det er en jungle...

04-03-2016 12:41 #21| 0
OP
kkdk skrev:Har lige anskaffet mig en 3 år gammel DS5 Hybrid med alt ekstraudstyr muligt. Den har smidt næsten 550K i værdi på 3,5 år, så det var et klassekøb.
Som familiebil, så vil en DS5 Style version være ideel til en middelfamile, da der både er elektronik i overflod til drengerøven, design og komfort til hende og 5 stjernet NCAP sikkerhed til børnene, samt rigelig plads i bagagerummet og langt på literen
Der er ca 50-60 til salg på bilbasen i forskellige versioner.


Kender slet ikke det mærke, den ser lidt lille ud i forhold til det jeg søger. Men må lige se om jeg kan komme ud og se en.

04-03-2016 21:53 #22| 0

Hold dig væk fra Insignia. Den har alt for lidt kabine plads.



Køb en BMW 520d SW eller en frikørt Mercedes E220. Du vil ALDRIG fortryde den luksus og komfort du får i de biler. Den eneste bet er værksteds regninger, men vil man have kvalitet, koster det også.


Har selv en 2013 E300 hybrid. Den kører som en drøm

Redigeret af fijiviking d. 04-03-2016 21:54
05-03-2016 04:28 #23| 0
OP
fijiviking skrev:Hold dig væk fra Insignia. Den har alt for lidt kabine plads.



Køb en BMW 520d SW eller en frikørt Mercedes E220. Du vil ALDRIG fortryde den luksus og komfort du får i de biler. Den eneste bet er værksteds regninger, men vil man have kvalitet, koster det også.

Har selv en 2013 E300 hybrid. Den kører som en drøm

Det virker meget som det jeg når frem til. Dog har jeg ikke nået at prøve modellerne.

Havde en kammerat der havde en Volvo xe70, den skal jeg lige også ud i.

Men efter alle kommentarer mm. Er jeg nået frem til at en ny bil er no-go. Så skal jeg bare finde ud af om den skal hives hjem fra Tyskland eller bare købes brugt i dk. :-

05-03-2016 07:26 #24| 0
jenskrn skrev:

Det virker meget som det jeg når frem til. Dog har jeg ikke nået at prøve modellerne.

Havde en kammerat der havde en Volvo xe70, den skal jeg lige også ud i.

Men efter alle kommentarer mm. Er jeg nået frem til at en ny bil er no-go. Så skal jeg bare finde ud af om den skal hives hjem fra Tyskland eller bare købes brugt i dk. :-



Jeg syntes der var noget bøvl at skulle hente bilen hjem selv + ventetiden bliver lang.

Hvis du køber frikørt taxa, så husk at køb en der er kosmetisk og mekanisk klargjort. Jeg kan kun anbefale Skillingbro ved Aalborg. Ejeren Claus er super fair. Jeg havde lige lille service, 1.400kr. 👍🏼

En måned efter garantien udløb, gik der en kompressor til luftundervognen, det skiftede han på hans regning.

Ellers står en 520d også godt. Hvis det ikke var fordi jeg er 2m høj, havde jeg købt den. Der er lige lidt mere plads in Mercedesen.

Du kan nok godt få sådan en her forhandlet ned i 400k
www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/520d/20-touring-aut/2782274

Har du overvejet flexleasing?
05-03-2016 17:09 #25| 0

^^

"Du kan nok godt få sådan en her forhandlet ned i 400k"

www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/520d/20-touring-aut/2782274"


Øh, 2011-2012-modeller handles på auktioner nu, til priser omkring 300k.

Jeg har selv lige solgt en detail, via forhandler med klargøring og garanti for 320k og stadig scoret en fin lille detailgevinst, både til mig og forhandler. Den eneste forskel på den du linker til og så den jeg lige har skudt af er, at min ikke havde den lækre aut-gearkasse og havde løbet 42tkm mere. Men stadig 100k i difference. Imo skal den du linker til handles ned i max 350k, medmindre OP føler for at brænde 70-100k af, på at køre den ud over kantstenen. ;)


Den jeg solgte, VAR i øvrigt her:


I øvrigt, så er en Insignia rigtig nok ikke SÅ stor, som man skulle tro indvendigt, men det er jo et behovsspørgsmål. Bilen er trods alt 4.91 cm lang, og dermed faktisk præcis lige så lang/stor som en Mercedes E-klasse stationcar.


Sidst men ikke mindst, synes jeg det er ret omsonst at rådgive manden til at købe en brugt dieselbil, når han har et kørselsbehov som skriger på en benzinmotor. Det vil alt andet lige, være væsentligt dyrere at vedligeholde en dieselmotor og der skal køres MANGE flere kilometre om året, for at brændstofforbruget skal udligne den mérudgift. Vi taler 40tkm om året, mindst! Og, så er billedet straks meget mere mudret end som så, for der er ikke RET mange BMW 5-serie eller Mercedes E-klasser fra 2012 og frem, til priser der er til at betale, inden for 400k-prislappen.


Redigeret af GrimGladGris d. 05-03-2016 17:31
12-05-2016 21:22 #26| 0
OP

Tak for jeres bud og input. Vi var tæt på at flex-lease, men der var for mange minusser i det regnestykke. Blev bilen handlet ned, skulle selvskabte have 50%, vi måtte efter endt leasing periode kun sælge til CVR-registeret.

Blev bilen solgt under prisen fra kontrakten skulle vi betale diff. Blev den solgt over tog firmaet overskuddet.

Så vi endte med købe denne BMW 520d fra november 2010.


← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar