Ny bærbar til max 5.000!?

#1| 0

Min computer har valgt at sige tak for denne gang, så jeg skal derfor have investeret i en ny. Problemet er bare, at jeg ikke aner noget om computere, så derfor håber jeg, I kan hjælpe!

Mit budget er max 5.000, men det vil være skønt, hvis jeg kan finde en til 4.000. Den skal bruges til arbejde og dagligt brug, og jeg spiller ikke nogle spil, så jeg har ikke nogle krav til grafik osv. udover at den skal kunne afspille en film.

Håber der er nogen, der har konkrete forslag til en maskine, men input til hvad man skal kigge efter vil også være fornemt.

Edit: Nåh ja, der skal være normal størrelse skærm. 15,6" eller hvad det er nu om dage. Eller det kan jeg sgu nok godt gå på kompromis med, hvis der dukker noget andet godt op.

Hvad med disse, der vist begge er med SSD-harddisk
www.edbpriser.dk/baerbar/acer-aspire-timelineu-m3-581t-33216g12makk-id-7059993.aspx
www.edbpriser.dk/baerbar/lenovo-thinkpad-edge-e531-6885-id-7296387.aspx

Redigeret af SørenSnegl d. 07-10-2013 11:36
07-10-2013 12:15 #2| 0

Selvom du helst vil finde en computer til 4k, så vil jeg mene at Lenovoen er en no brainer udfra dine krav.

07-10-2013 13:02 #3| 0

Lenovoen har desværre en kedelig design fejl, der gør at tasteturet efterlader mærker i skærmen, bare den er udsat for det mindste tryk i tasken. Så anskaffer du den skal du sørge for at lægge en stof klud eller lign, mellem tastetur og skærm når du pakker ned i din taske. Har selv samme model med en lidt større processer.

07-10-2013 13:16 #4| 0

Tak for svarene. Jeg har også en Lenovo nu - eller havde indtil touchpad'en stoppede med at fungere - og den har jeg egentlig været ganske glad for, så en Lenovo igen vil være fint.

07-10-2013 13:57 #5| 0

Hijacker lige tråden da jeg lige skal høre omkring en bærbar også.

Er denne Bærbar et godt køb?

Kan se den er sat markant ned nemlig.

Opgaver på den:

- Poker
- FM13/FM14
- Film til tv'et i ordentlig kvalitet
- Afgangsprojekt DTU, det vil sige tekstbehandling, excel, maple, evt. Auto-cad (ikke kæmpe tegninger) og Matlab (simple scripts).

Har også set på denne Bærbar der er lidt billigere.

Evt. andre/bedre alternativer der kan dække mit behov på den mest optimale måde?

Redigeret af ktothep d. 07-10-2013 13:58
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar