Nordicbet låser penge igen, igen

#1| 1

Hej


Nu er det 2. gang NordicBet laver en dobbelt hævning på min konto. Sidste gang drejede det sig om $100. Jeg gjorde ikke noget videre ved det, for jeg vidste at det ville blive frigivet af sig selv efter en måneds tid. (måske mere?), og det blev de også.

Og nu er det sku sket igen!! De laver to reservationer i min bank af et tilfældigt deposit man har lavet. Også denne gang var det et deposit på $100. Jeg kan godt undvære pengene, men det provokerer mig lidt at denne fejl opstår, og tilsyneladende ret ofte. Næste gang er det måske $500 de låser en måned, eller $1000.


Så jeg tager fat i chatten, og forventer de fjerner denne reservering, for det er fandeme frækt de bare kan låse penge på deres kunders konti på denne måde. Men der var ikke meget hjælp at hente fra deres support medarbejder, som i kan læse nedenfor. Især slutningen syntes jeg var lidt sjov...trunten fatter jo hat af hvad jeg prøver at få svar på.


Er der nogle af jer andre der har fået låst penge af NordicBet på denne måde? Er det rimeligt de ikke engang vil fjerne reserveringen? Jeg holder i hvert tilfælde en laaaang pause fra NordicBet, hvis jeg da vender tilbage. Vil ikke risikere de pludselig har reserveret et par tusinde dolores på min bankkonto.


Malin
: Hej, mit navn er Malin.
Malin: Hej Thomas!

Thomas:
Hej
Malin: Hur kan jag hjälpa dig idag?

Thomas:
Jeg har opdaget at i endnu engang har lavet et dobbelt træk på min
bankkonto. I har gjort det en gang før, og selvom det var en fejl, gik
der 30 dage før pengene blev frigivet på min bankkonto. Det drejer sig
om et træk på $103, og jeg vil ikke vente 30 dage igen med at få dem
frigivet
Thomas:
Jeg har tjekket min NordicBet konto, og sammenlignet den med mine egne
notater og min bankkonto, og der er reserveret et træk på $103 som er en
fejl

Malin: Okej, låt mig ta och kolla upp detta Thomas!

Malin: Skulle jagvänligen kunna få ditt födelsedatum, bostadsadress samt din senast
använda insättningsmetod av säkerhetsskäl så ska jag ta och titta på
det.

Thomas:

XXXX

Thomas:

XXXX

Thomas:
XXXX
Thomas:
De sidste indbetalinger jeg har lavet var 9/10 $100 og 10/10 $200. De
$100 fra d. 9/10 er netop blevet hævet idag d. 13/10. Men de $200 fra d.
10/10 er stadig reserveret på min konto, men samtidig er der pludselig
en anden indbetaling på $100 der er reserveret. Dette er en fejl

Thomas:
Jeg ved godt jeg ikke mister de penge, men på grund af fejlen er de låst i 30 dage, og det går ikke

Malin: Jag är hemskt ledsen för detta Thomas, men jag kommer inte kunna göra någonting
åt detta. Du kommer tyvärr behöva vänta tills pengarna kommer till ditt
konto. Hemskt ledsen för detta!

Thomas:
Det er 2. gang i gør dette? hvad sker der? Man tør jo ikke sætte penge
ind hos jer mere? Næste gang låser i måske $500 uretmæssigt
Malin: Jag är hemskt ledsen för detta Thomas och jag önskar verkligen att det fanns
något jag kunde göra för att du skulle slippa vänta, men jag kan tyvärr
inte göra det.

Thomas:
Ok, men i må da undersøge jeres systemer, og finde fejlen. Det kan jo ikke blive ved? Jeg håber da i finder en løsning?

Malin: Jag förstår att du tycker detta är frustrerande, men det finns ingenting jag
kommer kunna göra idag för att lösa detta åt dig Thomas.

Thomas:
Nej nej, det har jeg forstået....jeg prøver at finde ud af om dette
bliver sendt videre hos jer, til nogen der løser problemet fremadrettet.

Malin: Okej, finns det något mer jag kan göra för dig idag?

Thomas:
Nope, guess not. Farvel igen
Malin: Ha en trevlig kväll Thomas! Hemskt ledsen att jag inte kan hjälpa dig mer än detta.

14-10-2015 00:56 #2| 0

Er vel din bank du skal tage fat i ?

14-10-2015 01:03 #3| 0

Havde samme problem på paradisepoker(sportingbet) for efterhånden mange år siden, og de mente det var banken, og banken mente det var dem. Fandt aldrig en løsning og måtte bare skære ned i deposits + deres daværende manager strøg om sig med bonusser, det var happy times dengang, han ringede jeg forklarede problemet 10 min efter stod der 500€ i goodwill pga problemet. (Og rakede ikke sygt meget)



Anyway: min erfaring er du ikke kan gøre en skid ved det, mener jeg på daværende tidspunkt havde visa elektron, er det kortet du bruger også?


Edit: Den dobbelt bookede beløbet ca hver anden gang dengang.

Redigeret af Lillie d. 14-10-2015 01:05
14-10-2015 01:03 #4| 0

Nej jeg mener den har været oppe at vende i andre sammenhænge, og der blev skrevet at banken netop ikke kan gøre noget, at det skulle være dem der har foretaget reserveringen der skulle fjerne den igen. Giver meget god mening, for banken kan vel ikke se at det er en fejl. Det er kun dem der har lavet dobbeltposteringen der ved de har begået en fejl.

14-10-2015 01:06 #5| 0

http://www.pokernet.dk/forum/bet365-har-laant-penge-af-mig.html

14-10-2015 01:06 #6| 0

Ja, det kan godt være det er en fejl der er relateret til VISA electron, men det er sjovt nok aldrig sket på andre sider...og nu er det sket 2 gang på forholdsvist kort tid hor NordicBet

14-10-2015 01:07 #7| 0
Lillie skrev:Havde samme problem på paradisepoker(sportingbet) for efterhånden mange år siden, og de mente det var banken, og banken mente det var dem. Fandt aldrig en løsning og måtte bare skære ned i deposits + deres daværende manager strøg om sig med bonusser, det var happy times dengang, han ringede jeg forklarede problemet 10 min efter stod der 500€ i goodwill pga problemet. (Og rakede ikke sygt meget)



Anyway: min erfaring er du ikke kan gøre en skid ved det, mener jeg på daværende tidspunkt havde visa elektron, er det kortet du bruger også?

Edit: Den dobbelt bookede beløbet ca hver anden gang dengang.

#ThoseWereTheDays

14-10-2015 01:09 #8| 0

Hvis du bruger visa elektron må det næsten være det tænker jeg.

Min gjorde det os kun ved dem, ikke ved mermaid (samme netværk), ladbrokes, fulltilt og Stars, hvilket var dem jeg benyttede dengang.

14-10-2015 01:12 #9| 0
Lillie skrev:Hvis du bruger visa elektron må det næsten være det tænker jeg.

Min gjorde det os kun ved dem, ikke ved mermaid (samme netværk), ladbrokes, fulltilt og Stars, hvilket var dem jeg benyttede dengang.

Så er det da endnu mere problematisk at hendes svar på min forespørgsel om det ryger videre i systemet, bliver svaret med et: "ha en god dag"..

14-10-2015 01:33 #10| 0
Majoren skrev:http://www.pokernet.dk/forum/bet365-har-laant-penge-af-mig.html

Har lige læst tråden igennem. Kan forstå at det nok ikke er hos udbyderen fejlen opstår. Men det er nu alligevel spøjst, at det er sket 2 gange hos Nordic, og 0 gange alle de andre steder jeg har brugt kortet... Nå, gider ikke lave en sag ud af det, må bare vente. Jeg regnede faktisk bare med, at Nordicbet kunne fixe den på 10 sekunder.

14-10-2015 01:54 #11| 0

Kan det være samme problem som svenske og norske kunder har når de tanker på benzinautomater. Der reservere den også et beløb. Som vi i butikken ikke kunne gøre noget ved. Det samme gjaldt deres bank. Der var det visa der var problemet.


14-10-2015 15:56 #12| 2

Helt std., det er banken der kan slette den og kan de kun såfremt de modtager en mail direkte fra NordicBet hvor de skriver alle oplysninger om transaktionen og at de ikke vil hæve pengene. Skyldes typisk tabt signal/data i forbindelse med købet og formodentlig en fejl på din egen linje. Og ja sker meget tit

14-10-2015 16:49 #13| 0

har lige haft samme problem på Betfair. Du skal give dem navn og mail på din bankrådgiver, og bede dem skrive, præcis tidspunkt på reservationen, samt deres accept for at banken må sætte pengene retur på din konto. Få dem til det hurtigst muligt så er problemet løst!

14-10-2015 16:52 #14| 0

Jeg har haft lignende problem ang. rejsekort, og jeg måtte sende info fra fejlen som jeg fik fra rejsekortet til min bankrådgiver. Så fjernede hun det reserverede beløb.

14-10-2015 16:59 #15| 0

Reservationen sker udelukkende pga. du bruger et debet kort. (Visa Elektron / Visa Debet / Mastercard Debet) whatever man nu kalder dem.


Det kan altså også ske andre steder du betaler med det kort (på nettet) - hvis eksempelvis forbindelsen ryger i et kort moment eller sådan.

14-10-2015 20:13 #16| 0

Tak for svarene. Det spøjse, som jeg også nævner, er at det kun er sket for mig to gange. Begge gang hos NordicBet. Og jeg har brugt det kort tonsvis af gange andre steder...Betfair, Unibet, 888sport, osv., og selvfølgelig også til alm handel på nettet. Der har aldrig været noget. Så om det er min forbindelse der har lagget lidt, eller om det er NordicBets forbindelse til deres secure server or whatever...ja der hælder jeg nok til det sidste. Det ville være lidt af et tilfælde at det lige skulle ske to gange på Nordic, især fordi jeg ikke bruger dem særligt tit.


Men vi er da enige om, at vores svenske veninde i chatten ikke gør meget for at afhjælpe problemet, eller henvise mig til en måde at få det løst. Hun siger bare, jeg er ledsan, det kan jeg ikke hjælpe dig med. Øh tak. Nå fuck det, jeg gider ikke at bede om at få sendt mails til min bankrådgiver, for han er også en hat, så han siger nok bare, at det kan han ikke gøre noget med...selv med flere mails i hånden fra NordicBet. Nu er det kun $100 og ikke $1000 det drejer sig om. Men eftersom det kun er sket hos NordicBet, trods masser af transaktioner mange andre steder, vælger jeg at konkludere at NordicBet tilsyneladende er specielt udsat for denne fejl. Så jeg holder mig fra dem i et stykke tid. (til de har et tilbud jeg ikke kan sige nej til, sikkert)

14-10-2015 23:15 #17| 0

Det er noget vrøvl, men må du selvfølgelig selv om.

14-10-2015 23:24 #18| 0

Se at få Neteller eller Skrill op og køre.. 1000 gange nemmere.

15-10-2015 00:44 #19| 0

Du kan gøre det uden at skulle kontakte din bank, bare send informationerne ( transaktionsnummeret fra netbank ) fra det reseveret beløb, til NordicBet sammen med en kontaktmail i banken.

Så kontakter NordicBet din bank og beløbet bliver frigivet.

Jeg har selv prøvet det flere gange før, bare utroligt at dem i banken ikke hjælper mere med problemet, de burde forklare at det er sådan man gør.

15-10-2015 00:50 #20| 0

Jeg har skam begge dele, selvom de muligvis har lukket min neteller, efter nogle års inaktivitet. De sendte nogle mails en overgang som jeg ignorerede, da jeg ikke brugte dem mere. Har stadig Skrill, men de giver den lige lidt for meget gas med gebyrene, når jeg depositter på konto med anden valuta end den på Skrill.


@Emirates. Tak for tippet. Det kan være jeg gør det, bare af principielle årsager. Men igen....er det ikke også noget damen i nordiicbet supportchatten burde have informeret om? De må jo have været ude for det mange gange, hvis man dømmer udfra svarene i denne tråd.

02-11-2015 03:33 #21| 0
Emirates skrev:Du kan gøre det uden at skulle kontakte din bank, bare send informationerne ( transaktionsnummeret fra netbank ) fra det reseveret beløb, til NordicBet sammen med en kontaktmail i banken.

Så kontakter NordicBet din bank og beløbet bliver frigivet.

Jeg har selv prøvet det flere gange før, bare utroligt at dem i banken ikke hjælper mere med problemet, de burde forklare at det er sådan man gør.

OP har ikke oplyst at han har kontaktet/spurgt sin bank.

Enhver bankrådgiver burde i øvrigt vejlede korrekt angående problemet.

Derimod kan man løbe ind i kreditorer der ikke orker at sende den nødvendige skrivelse til banken. Jeg har selv prøvet en webshop der ikke ville, selvom beløbet var over 6k.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar