Nokia Lumia 800

#1| 0

Hey.

Overvejer at købe Nokia Lumia 800, men ville lige høre om nogle PN'er har telefonen og kan fortælle lidt om den er pengene værd eller ikke??

31-01-2012 02:28 #2| 2

Jeg lytter med!

31-01-2012 02:47 #3| 1

design, kvalitet, kamera etc.. Denne telefon er undervurderet, grundet Nokia og alt det postyr der har været omkring den. Win 7 er rigtig lækkert, og skærmen virker super flydende. :)

Det eneste minus lige pt, er at der ikke er så mange apps, da det primært bliver lavet til apple og android.

Kan varmt anbefales, og du kan selv prøve den i de forskellige butikker, hvor du kan se hvor flydende og godt det virker.. :)

31-01-2012 04:02 #4| 0

Synes sku' ikke det apps er det store problem, tror der er omkring 50k apps nu. Dog mangler at wp7 bliver mere populært så der også vil blive implementeret funktioner til styring af TV mv.

Jeg har haft min sidden engang i december og har været rigtig glad for den. Nokia er okay til at komme ud med opdateringer, jeg glæder mig dog meget til de kommer ud med den opdatering hvori det bliver muligt at bruge sin telefon som modem. Det savner jeg fra min iphone.

Du får meget mere for pengene end du får hos iphone, iphone er helt klart en lækker telefon - men til overpris. Hvem vil ikke gerne have gratis gps system mv. hehe.

Ved ikk' lige hvad jeg skal sige, prøv kom med nogle spørgsmål så skal jeg besvarer dem bedst muligt.

31-01-2012 04:20 #5| 1

Overvejer også Nokiaen. Ikke det nymodens Apple-pjat, back to basics med Nokia. Styresystemet virker enormt lækkert.

Men er der ikke en Lumia 900 også, som ser endnu bedre ud? Jeg har ikke set den i UK overhovedet, men mener da at huske fra reklamer at den hed det? Er den ikke kompatibel med europæiske net, eller hvordan?

Det med kort er smart. Men et spørgsmål til NiMROD:

Kan man installere Dropbox på Lumia 800? Og behandle sine Office-dokumenter på telefonen?

31-01-2012 04:38 #6| 0

Der sku' være en Lumia 900 under udvikling, som har større skærm og front camera. Jeg foretrækker dog ens telefon ikke er en monster så som mange Androids.

@Skod

Der er noget der hedder SkyDrive på den, som er windows version af Dropbox. Derudover er Officepakken derpå. Hvilket er super lækkert. One Note, Word, Excel og PowerPoint.

P.S. tror du vil være rigtig glad for Nokia maps og Nokia drive, nu når du render forvirret rundt i London og leder efter noget nyt og spændende :p

Redigeret af NiMROD d. 31-01-2012 04:40
31-01-2012 05:39 #7| 0

Har lige bestilt en Lumia 800 og jeg glæder mig som et lille barn.

Så nogle anmeldelser på nettet og de fleste af dem sagde, at de godt kunne finde erstatninger for deres gamle apps med Lumia'en.

31-01-2012 07:53 #8| 0

Overvejer at købe den KUN baseret på hvor fede reklamerne er. ;) Men ville dog være lidt overkill siden jeg allerede har en Iphone, men den ser ivhertfald super cool ud.

13-04-2012 02:10 #9| 0

Jeg har lige bestilt en Lumia 900, og nu vil jeg gerne ha' den låst op. Er der nogen let metode til det?

13-04-2012 05:25 #10| 0

Har haft min ca. en uge. Er helt grøn på smartphone-området, men ville gerne holde mig til Nokia. Det er virkelig et lækkert design, den kører helt smooth. Eneste minus er batterilevetid, men det skulle være hele vejen rundt for alle smartphones, såvidt jeg er informeret.
Mht. til apps, så er der mere end rigeligt for mit behov :) Jeg kan kun anbefale den!

Nogle tips til must have apps?

HURRY UP AND BUY!

13-04-2012 05:28 #11| 0

Der kommer vist noget software opdatering, der skulle hjælpe på batterilevetid. Men find lige ud af, hvordan jeg får den låst op. :)

13-04-2012 08:17 #12| 0

Hvad er det du vil have låst op ?

13-04-2012 09:19 #13| 0

Jeg har haft min Lumia 800 i en halvanden måneds tid og jeg er stadig vild med den.

Så den er pengene værd, synes jeg.

Hop bare med på vognen ven.

13-04-2012 09:21 #14| 0

Styresystemet fejler ikke noget, telefonen er også ok. Lumia710 har er samme processor, men dårligere kamera og mindre plads samt en anden type skærm.

13-04-2012 10:28 #15| 0

Jeg vil gerne ha' min Lumia 900 låst op. Jeg har købt den i USA, og AT&T har monopol på dem indtil videre. Jeg har ikke købt abonnement hos AT&T, men for at bruge telefonen, skal jeg køre den gennem dem. Det vil jeg gerne være fri for.

13-04-2012 10:31 #16| 0

Det er en fryd for øjet, at ikke alle er gået over til Iphone osv.!

Jeg kører dog stadig med min N8, som stadig fungere fint!

13-04-2012 12:19 #17| 1

Omkring de få apps til Lumia sakser jeg lige noget fra en anden skribent på et andet forum:

" Og ligeledes har Microsoft/Nokia for et par uger siden sat hmmm var det $100 mio på højkant til app developerne så mange flere af de vigtigste apps også bliver udviklet til denne platform"

19-04-2012 16:49 #18| 0

Hej
kan i sige mig hvordan man kan se hvem der er online på facebook ? altså hvem man kan chatte med

19-04-2012 19:21 #19| 0

Jeg er positiv overrasket over denne tråd..

Er selv Nokia bruger og skal også have 800. Men havde frygtet æblejunkierne ville spamme for vildt i tråden...

Tak til de tilbagemeldingen i har givet OP, det bekræfter også mig i, at min næste også skal være nokia

19-04-2012 20:19 #20| 0

Jeg er æbletilhænger, men det ser ud til at der endelig er kommet en mobil jeg kunne overveje i stedet for iPhone...

Var iPhone ikke på markedet ville jeg helt sikkert vælge en af de nye Nokia telefoner.. Windows styresystemet fungerer utrolig godt!

19-04-2012 20:21 #21| 0

Har også været den lykkelige ejer af en 800 i et par uger nu :-)

Er ikke den store teknik-nørd, så valgte den pga. de fine anmeldelser og fordi jeg haft KLART flest Nokia telefoner gennem årene med et par enkelte afstikkere til Samsung og Sony Experia X10(som fik mig HELT på tilt!).

Glæder mig dog til at Windowstlf bliver lidt mere udbredt, så der kommer nogle flere fede apps...

19-04-2012 20:45 #22| 0

Please lad vær med at købe denne telefon, hvis du skal MMS ;)

19-04-2012 20:54 #23| 0
Mio23 skrev:
Please lad vær med at købe denne telefon, hvis du skal MMS ;)


Why? Fungerer fint hos mig!
19-04-2012 20:58 #24| 0

sjovt nok at det er den telefon der har flest problemer med opsætninger af apn, hvis man ikke har bare lidt forstand på hvordan man gør.

Redigeret af Mio23 d. 19-04-2012 20:58
19-04-2012 21:01 #25| 1

ville anbefale dig klart at først GOOGLE Nokia Lumia 800, og derefter lige tjekke, gsmarena.com for kommentar fra brugere ;)


www.gsmarena.com/nokia_lumia_800-4240.php



Kan se folk hater Apple folket, men skulle jeg anbefale en IKKE iphone, skulle det være mellem Samsung Galaxy Nexus, eller HTC One X.. Op i røven med Nokia for 10 år siden kunne de finde ud af at lave telefoner. Idag er det eneste gode i Nokia telefoner Kameraet, resten er bs.

19-04-2012 21:06 #26| 0

@Mio23

Den har 8 på gsmarena i snit - 0.3 bedre end Iphone 4S, det hænger ikke rigtig sammen med det du skriver?

19-04-2012 21:10 #27| 0
Mio23 skrev:
sjovt nok at det er den telefon der har flest problemer med opsætninger af apn, hvis man ikke har bare lidt forstand på hvordan man gør.


Jeg ved ikke engang hvad apn er lol, men jeg kan stadig sende og modtage MMS´er?!?!


"Idag er det eneste gode i Nokia telefoner Kameraet, resten er bs."

Kameraet er så det eneste, der fået dårlig kritik i de anmeldelser jeg har læst!

Men som sagt, jeg er ikke teknisk anlagt...jeg er bare glad for min telefon :-)
19-04-2012 21:14 #28| 0

Nokia havde altid godt kamera, pga Carl Zeiss optiken i det. og det kan jeg da selv huske helt tilbage før n95 tiderne.

Men hvis Kameraet er lort i den, så ville jeg siger den er komplet lort ;)

19-04-2012 21:16 #29| 0

For det andet kører denne enhed Windows, og hvis du lykkelig ejer af en Lumia, hvordan kan det være at i Nokias Windows store, i deres "collector" findes netværksopsætning?

19-04-2012 21:22 #30| 0

Fik en mail fra Oister da jeg bestilte mit microsim-kort, hvor de skrev at jeg skulle gå i netværksopsætning og vælge "3" som operatør...det er det eneste jeg har gjort(og kan finde ud af lol).

21-04-2012 13:38 #31| 0
Standard skrev:
Fik en mail fra Oister da jeg bestilte mit microsim-kort, hvor de skrev at jeg skulle gå i netværksopsætning og vælge "3" som operatør...det er det eneste jeg har gjort(og kan finde ud af lol).


Sådan noget BURDE VÆRE AUTOMATISK!
Tro mig ikke ALLE fatter hvad man skal gøre for at få mms til at virke.

Grunden til jeg er så Pessimistisk akurat overfor Lumia, er fordi jeg sidder i DKs STØRSTE telefon selskab, som teknikker på telefoner, og 80% af kaldende er folk der har købt Nokia Lumia, som ikke kan sende eller modtage mms.

Ergo, giver jeg standard svar.
1. Vær sikker på det er den nyeste Windows version på telefonen.

2. Har du netværksopsætning, skal du slette
3. ind i Windows shop og hente netværksopsætning
4. vælge Selskabet du er i, og HÅBE på at MMS indstillinger kommer på via masterne, DA MAN IKKE SELV MANUELT KAN INDSTILLE APN, SÅ DE VIRKER!!!
21-04-2012 13:47 #32| 0

@Mio

Vi hader ikke apple folket... Det er ofte dem som hader alt andet end Apple

21-04-2012 14:14 #33| 0
simon900 skrev:
@Mio

Vi hader ikke apple folket... Det er ofte dem som hader alt andet end Apple


haha, siger hvem?
Jeg har selv en iPhone, men derfor kan jeg sku sagtens anbefale al mulige andre telefoner.

Med de telefoner idag, skulle den stå mellem Samsung Galaxy 2, Samsung Galaxy Nexus, eller HTC One X.. ALDRIG NOKIA!
21-04-2012 14:39 #34| 0

jeg har idag HTC One som firma telefon, og jeg skal absolut ikke have sådan en igen.

Har selv den gamle nokia X6

Når jeg på fredag tiltræder mit nye job, er det igen med valgfri telefon, og det bliver 100% ikke HTC

21-04-2012 14:42 #35| 0

Du har en HTC One X???
eller S?

Skal heller ikke selv eje en HTC, men med Tegra3, samt den skærm at den tåler lys uden at spejle betyder en del.

Men Simon, brug din X6 og sid fast i fortiden ;)

21-04-2012 15:36 #36| 0

Microsofts Nuno Silva udtalte sig for nyligt vedrørende Windows Phone 7-enheders mulighed for opgradering til Windows Phone 8, og her lovede Nuno Silva, at alle eksisterende Windows Phone 7-telefoner ville bliver opdateret til Windows Phone 8 når dette blev udgivet.

Nuno Silva trækker nu sin udtalelse tilbage, og siger, at han i sin første udtalelse forvekslede applikations-kompatibilitet med muligheden for opdatering, og at han bare forsøgte at sige, at nuværende applikationer vil kunne køre på Windows Phone 8.
“I mistakenly confused app compatibility with phone updateability, which caused the rumors we saw yesterday. I did not intend to give the impression I was offering new guidance on any products under development or their upgradeability. The point I was attempting to make was simply that existing Windows Phone applications will run on the next version of Windows Phone. This is the same guidance that Microsoft shared late last year”

Nuno Silva
Med Nuno Silvas tilbagetrækning af sin udtalelse er man atter tilbage, hvor man startede vedrørende mulighederne for opdateringer af nuværende Windows Phone 7-modeller, og der ventes således fortsat på, at Microsoft forsvarer sig overfor de kritikkere, der tidligere har udtalt, at ingen eksisterende Windows Phone 7-telefoner vil blive opdateret.


Dejligt med Windows telefoner, først A så B. Glem windows telefoner, ligemeget hvad mærke det er. Android er kongen PT, og der er MASSER modeller du kan vælge imellem.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar