NL$200 AA i pos - 275BB deep

#1| 0

Spillet er NL$200 6-max - 6 aktive spillere.

Hero sidder med AA i cutoff og en stack på $550
Villian sidder UTG og dækker

Villain har følgende stats:
30/22 3bet preflop:6.5

Der har været en del 3bet og 4 bet mellem Villain og Hero. Men vores stacks kommer ikke fra indbyrdes kampe.

Aktion
Villain åbner $6
UTG+1 folder
Hero re-raise til $24
Rest folds
UTG re-re-raise til $60

Hvad er vores linie herfra ?



EDIT:
Rettede til så det passer med at det er UTG der er Villain.
Anført stack size

04-02-2010 13:35 #3| 0

Flat, du har pos og holder alt crap inde, og han 6bet shover nok næppe noget andet end AA og muligvis KK.

04-02-2010 13:35 #2| 0

hvad er jeres stacks?

edit........ så ikke ordentligt på overskriften

04-02-2010 13:50 #4| 0

Hmmm UTG folder, men umiddelbart bagefter re-re-raiser han og er samtidig Villain?

Jeg caller nok pre og giver den et los på floppet.

05-02-2010 06:30 #5| 0

@Joonas

Hvordan vil du så spille forskellige flops ?
F.eks.
Flop's med 2 billedkort og UTG leader ind i dig .... ?
Flops med billedkort og faevetræk og UTG leader ind i dig ... ?


@Jones
Jeg har vist tilrettet teksten så denne smutter er fjernet.

05-02-2010 08:25 #6| 0

Reklik'ish pre er oplagt, 111 lyder fair. Det committer villain mere pre og får ekstra 51 i potten, hvad næsten svarer til et postflop-bet. Hvis villain er "god nok" til at 4bet-folde fx JJ, så betaler han næppe mere end max et bet unimproved post anyway. Desuden har han stadig plads til at spasse ind med AK med FE.

Mangler desværre reads. Kald bliver også mere oplagt, hvis du selv laver ballade i 3bettede ofte, end hvis du er mere fit or fold-agtig. Samme gælder for villain. Hvis han er typen, der kan skyde 3 barrels med marginalt/air for 275bb, er kald selvfølgelig bedre, men så mange nl200 regs findes der heller ikke af den slags.

05-02-2010 11:51 #7| 0

Ok, det er obv god mening i både call og 5bet her:

Call: Super sweet, vi mixer det up og underrepper vores hånd, og villain kan begynde at tro hans KK er god og vi kan rundspille ham godt og grundigt. Ulempen er K høj flops, for villains range er obv JJ+, AK+ og meget lidt skum. JJ-QQ kan ikke li K, AK kan li K, KK kan rigtig godt li K: Vi misser value mod den del af hans range vi skal malke her. Og selvom vi spiller hånden i pos, kan det være svært at spille hånden.

5bet: Vi er forhåbentlig i stand til at 5bet bluffe her, men jeg tvivler på villain nogensinde har set os gøre det, så vi får 100 mega kredit v det. Hvis vi 5better småt, caller hans 4bet 'value' range som minimum preflop, men selv KK kan en kompetent spiller nok drysse på et lavt flop. Hvis han caller for meget, skal vi obv 5bette pre.

Jeg tror, fordi vi er så dybe, at der er mest value at hente v call, fordi hans c-bets vil være større end hvad vores 5bet er. Plus, han får det meget sværere i hånden på senere streets... Villain virker som typen der hellere v bette (jf hans stats) end calle, så vi lader ham bette her imo

05-02-2010 13:49 #8| 0

Så den generelle holdning er at man bør call - satse på et lavt flop og så raise et udstik fra Villain ....
Og så ellers være parat til at smide på any flop med billedkort hvis Villain viser for meget styrke ...

Er det der vi ender ?

05-02-2010 13:52 #9| 0

hvis du flatter preflop er det obv. for at mose 95% af alle flops :) ..

07-02-2010 14:08 #10| 0

5-better nok oftest fordi vi får lidt grimme reversed implied odds ved at betale her, med mindre villain ikke er typen der kan bluffe for 275 BBs :)

09-02-2010 23:34 #11| 0

Xnuu: Hvilke 5% flops ville du ikke mose ? :)

10-02-2010 01:07 #12| 0

@soga

Jeg har ét!

TJQ og vi holder A A

:D

10-02-2010 03:27 #13| 0

@mads

Problemet her er jo så at han nok ikke 4better TT her OOP med de stacks, det virker ihvertfald stenet.


@DanishWiking
Jeg kommer bare ind på alle flops basicly, der ikke så meget i det andet end at raise hans bet, eller calle, og rense ham.


@pow

Realistisk, er det jo et spot vi får så sjældent, hvorfor at merging af en 5bet bluff range bliver overflødigt. Villain felter nok med stor sandsynlighed aldrig nogensinde andet end AA og et nærmest næsten til KK. Endnu mindre sandsynligt er det at han flatter et 5bet =)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar