NL600€ TP møder overbet

#1| 1

HERO raiser UTG KJ 18€
UTG+1 VILLAN caller. 18€
MP folds
SB folds
BB folds

Flop: JT9 (45€)

HERO checks
VILLAN bets 30€
HERO calls

Turn: 2 (105€)

HERO checks
VILLAN bets 100€
HERO calls

River: 4 (305€)

HERO checks
VILLAN bets 481.84€ AI
HERO? (HERO dækker)

VILLAN 3better 4% vs. EP, W$SD% 45. Har dog kun en sample på 860 hænder på ham.

Hvis folk er interesseret i min check-call range, vil jeg mene jeg er ret højt oppe.

Redigeret af Joanna47 d. 10-09-2013 19:03
10-09-2013 18:58 #2| 2
Pokernets ME vinder !

Jeg tror ikke - uden at have regnet på det - at du må komme til river med en range, hvor du må folde KJ (hvis denne indgår heri). Tør ikke andet end at trykke på min call knap uden nogen reads, der giver mig grund til andet.

10-09-2013 18:59 #3| 3

Jeg er ikke i tvivl om at du caller Henze :)

Redigeret af Joanna47 d. 10-09-2013 18:59
10-09-2013 19:01 #4| 0

Hvorfor er det du ikke cbetter?..som spillet kan jeg også kun se at river er et kald

"Jeg tror ikke - uden at have regnet på det - at du må komme til river med en range, hvor du må folde KJ " +1

10-09-2013 19:07 #5| 0

@Walth

Er vi indifferente overfor overbettet?

@Dj

Jeg tænker at KJ er en fin handske, at have i min check calling range.

Redigeret af Joanna47 d. 10-09-2013 19:08
10-09-2013 20:12 #6| 0

Flop c/c må være klart det fedeste især hvis du ønsker en c/c range. I like it. Hvis KJs er den bedste hånd i din c/c range, så er turn og river betalt herfra i forhold til din range. Men kommer vel også an på hvor mange KQ/sets du c/c med her. Går udfra at boardet ikke er 2tal ynglings at CB på.

Kender ikke til spillet på NL600, så kan ikke udtale mig om river overbet.

Hvordan vægter folk deres call range river med tanke på at villian nok har svært ved at have bluffs som spillet, såfremt villian ikke flatter bredt, ? Villians flat range kunne være 88-QQ/AJs+/AQ/KJs/KQ

Redigeret af zonki d. 10-09-2013 20:16
11-09-2013 00:06 #7| 0

Hvad er villians cold call MP? Call er self fint for vores egen range, men mod nogen villians tænder du bare ild til dine penge ved at call her, så jeg vil nok passe lidt på ifht hvem vi spiller imod.

11-09-2013 00:46 #8| 0

Uden at have noget der bare minder om NL600 erfaring, så ligner det godt nok et spot, som becks er inde på, der meget ofte kan ende bittert når man rammer kald knappen. Når det så er sagt, så tror jeg det ville være kriminelt at folde her - specielt med det runout - når du vælger, at have en c/c range på det flop her (hvilket imho er fint).

Redigeret af AubreyGraham d. 11-09-2013 00:47
11-09-2013 01:27 #9| 0

Uhm, jeg har ikke helt let ved at tælle nok kombinationer af hans MP flat range, der giver et Call på river. Hj turn hjælper obv lidt, men det er stadig optimistisk.

11-09-2013 01:36 #10| 0

@Asger_b

Så du vægter Villians flat range mod din egen range, om hvor meget du bør flytte din c/c range på river, og dermed mene at Hero aldrig kan have en c/c range på river?

11-09-2013 03:41 #11| 0
Pokernets ME vinder !

Hvorfor er det folk antager at villain spiller godt? I mean, det er da svært at udtale sig om hvorvidt folk bluffer nogle helt åndssvage combos her eller ej.

Redigeret af walth d. 11-09-2013 03:43
11-09-2013 08:17 #12| 1

@zonki:
Hvis vi antager, at hero kan spille næsten hele sin PF range på flop/turn/river måden, så tror jeg ikke at KJ er et call. Men som walth pointerer, så forudsætter det naturligvis at villain ikke begynder at bluffe QJ eller QQ fx.

11-09-2013 08:44 #13| 1

@ AB

Mener du, at hero bør c/c hele sin range på floppet?

Redigeret af Fitty d. 11-09-2013 08:45
11-09-2013 09:48 #14| 0

@ Walth - ren interesse og håb om indsigt - Hvordan regner du på det?

11-09-2013 10:10 #15| 0

@Walth

Hvorfor er det folk antager at villain spiller godt? I mean, det er da svært at udtale sig om hvorvidt folk bluffer nogle helt åndssvage combos her eller ej.

- Hvilke åndsvage kombos mener du Villian kan dukke op med her når han har flattet vs UTG?


Helt enig, men er det for vildt at gå udfra at der ikke er synderligt mange når han flatter vs UTG. Jeg har lidt svært ved at se bluffs udover AQ/88. Andre random hænder som AT/Tx/Axs må flatte med en meget lav frekvens / slet ikke flatte de hænder som han kan lave om til random åndsvage bluffs. Det efterlader 99-QQ/KQ/AJs/KJs/TJs som villian hakker den af for value. Så vi er ude i at villian skal flatte hænder som spiller direkte skidt vs en UTG range og at villian skal begynde at lave SD om til bluff.

Jeg er enig i at hvis Hero c/c flop med KJs som det bedste så bør Hero calle ned. Der hvor jeg nok vil hen er om vi vægter vores range mere end den range Villian har som er svært at se ham have bluffs.

Redigeret af zonki d. 11-09-2013 10:12
11-09-2013 12:53 #16| 0

Fitty: yea, det synes jeg er en rimelig strategi.

11-09-2013 15:09 #17| 0

Jeg forstår ikke pointen ved at check flop?
Synes at man bevarer teten ved at C-Bette her.
Synes at det er lige friskt nok at åbne KJs UTG.


11-09-2013 15:41 #18| 0

@-ST-

Man skal finde noget andet at lave, hvis man ikke åbner KJs 5vejs UTG. Jeg cbetter ikke, fordi jeg gerne vil have en check-call range på det her board, og her tænker jeg KJs er en lækker kandidat til en af de stærkere kombis. Derudover har jeg svært ved at se mig better 3 streets, og få modstanderen til at betale med dårligere.

@Asger_b

Check calle hele min range på floppet, synes jeg lyder ret skørt. Hvorfor skulle vi gøre det? Jeg mener, at har vi en balanceret c/c range på floppet, så er det da federe at have nogle større valuebets og bluffs på det board.

@Becks

Jamen det er præcis mine tanker, at mod rigtig mange, er call et burning money play. Udfra et poker teoretisk synspunkt, så bør jeg nok betale river her, fordi jeg er for højt oppe i min range. Jeg er nok meget tæt på det stærkeste - muligvis har nogle få overpairs som jeg også spiller sådan, men formentlig ikke særlig ofte. 860 hænder er jo ikke en sample, som man kan bruge til noget i det her spot. Situationen her er helt sikkert første gang den er opstået. MEEN; jeg føler bare vi yderst sjældent er god her i sådan et spot - deraf tråden.

11-09-2013 16:51 #19| 0

Jeg tror, ligesom Asger, at c/c hele din range på floppet er en fin ide. Range vs range tror jeg ikke vi klarer os specielt fedt her - hvad er det lige for en range vi vil bloate potten oop med på det her board? Det er også sværere at skulle balancere to eller flere ranges på det her board, det kan i hvert fald nemt blive meget transparent.

Hvorvidt du skal calle her, kan du nok bedst selv svare på :-)

11-09-2013 16:54 #20| 0

Bør vi ikke hellere calle KJ fremfor et overpar her?

11-09-2013 19:29 #21| 0

_toche og AB

Spændende tanker

Hvorfor KJ> OP?

11-09-2013 19:58 #22| 0

Jeg har over en rimelig sample eksperimenteret med en balanceret 0% flop c-bet OOP
strategi.

Broadway flops og UTG vs MP-cutoff er nok der strategien havde mest succes. Men det virker mere enkel en det faktisk er. Og som altid er der pros and cons når man vælger.
Kan godt se at i OPs HH vil det være fedt at have nut combos med til river og generelt
c-better foks det flop her for meget, eller i hver tilfælde forkert.

Når det så er sagt, så har OP valgt en flop c-bet strategi hvor denne her er i toppen
på river ved C/C C/C. Det kan sagtes være den bedste strategi vs denne modstander og bare den bedste for OP overall.

Og når det forholder sig sådan, så er det CALL knappen vi trykker på :-)


11-09-2013 22:12 #23| 0

@Suffer Well

Du er super skarp til at formidle viden! Tak for din post, den er super.

11-09-2013 22:22 #24| 0

Thx

12-09-2013 08:38 #25| 1
Joanna47 skrev:

@Asger_b

Check calle hele min range på floppet, synes jeg lyder ret skørt. Hvorfor skulle vi gøre det? Jeg mener, at har vi en balanceret c/c range på floppet, så er det da federe at have nogle større valuebets og bluffs på det board.


Skørt og skørt ;-). Pointen er, som Suffer og Toche er inde på, så er vores range-fordel hvis overhovedet eksisterende, så at best marginal på det her flop. Men selvklart - der er mange interessante strategier på de her flops, fordi vi naturligvis holder en rimelig andel gode hænder og halv-fine blockers. Min primære bekymring er manglen af visibility. Dvs. en rimelig andel villains arbejder med en non-raise strategi på det her board, hvorfor vi bare må GTO'e den fra OOP positionen. Med en cc strategi på floppet, har vi andre interessante options - såsom cr turn, cc turn, overbet river, lead turn (etc.), hvor vi (mod de fleste, ikke alle ofc) har bedre mulighed for at analysere hans range, og kan adjuste accordingly. Men ja - det koster naturligvis på flere niveauer (manglende vb's/freecards fx).
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar