NL600€ - Planlægning i 4bet pot

#1| 0

Villain har spillet 30/21 over 275 hænder. Han har 3bettet hele 15%, og mange af gangen har været mod mig. Jeg har ikke rigtig spillet tilbage på ham endnu, har faktisk folded (omg nit) alle de 3-4 gange, han har 3bettet mig. Han virker som en vild nordmand.

***** Hand History for Game 3562031064 ***** (Prima)
$600.00 USD NL Texas Hold'em - Friday, October 08, 11:54:11 ET 2010
Table Come Undone 2 (Real Money)
Seat 1 is the button
Seat 1: SHAROFEN ( $722.80 USD )
Seat 2: TeamEE ( $268.75 USD )
Seat 3: BareAre_ ( $1822.53 USD )
Seat 4: Yarzurf ( $588.00 USD )
Seat 5: 3rd_time ( $930.65 USD )
Seat 6: Hero ( $1258.00 USD )
TeamEE posts small blind [$3.00 USD].
BareAre_ posts big blind [$6.00 USD].
Dealt to Hero [ 5K ]
3rd_time folds
Hero raises [$18.00 USD]
SHAROFEN folds
TeamEE folds
BareAre_ raises [$60.00 USD]
Hero raises [$118.00 USD]
BareAre_ calls [$70.00 USD]
** Dealing Flop ** [ Q, T, K ] (275€)
BareAre_ checks
Hero checks?

Check for induce-aments, bet/fold flop, bet/call flop?

** Dealing Turn ** [ 3 ] (275€)
BareAre_ bets [$234.00 USD]
Hero calls [$234.00 USD]
** Dealing River ** [ 4 ] (743€)
BareAre_ bets [$486.00 USD]
Hero?

26-11-2010 15:06 #2| 0
OP

Bump

26-11-2010 15:56 #3| 0

Fint spillet men jeg folder river, tror sjældent at vi er gode nok her med top par skod kicker, det meste han vælger at bette turn med må være for value.

26-11-2010 16:52 #4| 0

@caladin

så skal vi vel folde turn.

26-11-2010 17:14 #5| 0

.

26-11-2010 20:07 #6| 0

Paa river stinker vi af pot control => god spot for en multi barrel bluff.

PF er vi dybe. 3x 4b med position og 4x 4b oop. Naar du goer det under 2x, saa kalder han jo med hele sin 3b range!

Derfor Cbetter jeg floppet, naar du har 2x 4bettet ham. Hvis du havde 3x 4bettet ham, saa ville jeg tjekke bag om.

Naar vi tjekker floppet, saa inducer vi paa turn. Derfor et let kald.

Paa floden skal vi bruge post flop reads. Uden post flop reads, og med den givne beskrivelse. Saa kalder jeg ham ned. Forventer over 50% af gangene at vaere slaaet af flush og 2 pair+, og ogsaa at vaere mod par han har valgt at bluffe med, og oppe mod luft ogsaa.

26-11-2010 20:16 #7| 0

@allwind

du vil simpelthen gøre det til 192 IP og 258 OOP?

alt for stort imo. 2,2x hans 3bet må være fint IP, og så måske 2,5x OOP.

26-11-2010 21:13 #8| 0

@yarx, dyb ja. Foerste gang folder de altid uden premium hands. Senere bliver de bange for at 3bette os, og saa skifter vi rangen ud med noedder.

26-11-2010 21:34 #9| 0

@allwind

Det er imo et leak at 4bette i de sizes, du nævner.

26-11-2010 21:52 #10| 0

jeg bliver sgu ikke bange for at 3bette en der 4x'er mit 3bet

27-11-2010 00:11 #11| 0

Flop action skal varieres meget ifht modstander. Mod den der type, foretrækker jeg faktisk at holde initiativet og forsvare heros preflop range. Styrkemæssigt ligger hero's range meget tæt på villains på det der flop, hvilket oftere end ej gør det afgørende at have "kontrol" over potten / initiativet / eller hvordan det nu ellers beskrives.

Mht turn/river, så ser hans turnsizing tilpas polariseret ud, til at du skal ud og regne på nogle frekvenser. Jeg tror bare, jeg folder turn... Men jeg har som oftest heller ikke et specielt "weak" image :).

/AB

27-11-2010 01:07 #12| 0

I gamle dage var der slet ikke snak om 4betteri. I gamle dage havde folk en meget snaever rangle naar de 3bettede.

Saa kom det frem i pokervideoer, hvor effektivt det var at 3bette. Og hvordan kan vi saa spille mod det? Jov, hvis vi 4better, saa maa ikke putte mere end 27-28% af stack ind. Og saa er det vi faar de der under 2.2x og 2.5x sizes. For rent teoretisk, skal det jo vaere stoerre ude af position.

So far so good. Men det var dengang der kun fandtes 100bb borde. Og tankegangen er blevet haengende i folks hoveder i de dybe situationer. Jeg forstaar vitterlig ikke, hvorfor de taenker 2 komma lille x, i stedet for ikke ogsaa at taenke procent del af skillinger, der gaar ind inden floppet.

Og saa ved jeg ikke om bange er det rigtige udtryk at benytte paa dansk. Bare jeg faar respekt er jeg glad. Mod en stram 3bet rangle, der 4better jeg ikke saa let.

PS: 2 andre maader at forsvare sig paa mod aggressiv 3betting er:
1) at kalde og raise en masse flops, eller
2) at tighte op PF, saaledes at man har en staerkere rangle.

27-11-2010 03:30 #13| 0

cool story karsten. raiser du også til 5bb på knappen fordi at vi er blevet 500bb dybe?

det er slet ikke nødvendigt at justere så ekstremt pga dybe stacks, specielt ikke i position. prøv at se på hvor meget du satser i forhold til hvor meget du vinder når du 4bet-bluffer. hvis du 4better til 4x hans 3bet, så skal det virke ca. 73% af gangene for at være breakeven. af de hænder som han folder til den size der vil langt størstedelen af dem også folde til en mindre size, så hvorfor ikke spare de ekstra skillinger?

27-11-2010 09:42 #14| 0

@Yarx
Dyb goer mig til at foretraekke stoerre bets, raises og reraises genrelt. Med position har vi raad til at mixe det op og 2x. Dyb er ikke den stack size jeg er bedst til, saa maaske det er mig der har mest at laere i denne snak her. Jeg har daarlige erfaringer med at 4bette billigt. Maaske fordi tankengangen var anederledes hos mig i sin tid da vi fik dybe borde.

Nu spiller jeg mest paa full tilt, men er ogsaa super nova hos stars. Her er en lille side note, der kan argumentere vi begge har ret. Hver server har sin egen stil. Det gaelder om at justere til serveren. Paa stars spiller de bare bedre. Det er der det meste 10/20 action. Saa de skrappe fra anders servers, der gerne vil rykke op i takst, fra 5/10. De tager deres skud paa stars. Supernova dealen er fin, og grund rake er billig. Saa stars er faktisk et de mest attraktive steder at spille i forhold til rake udgifter. Men lad os nu komme til mine 2x 4bet situationer de forskellige steder. Paa full tilt bliver jeg altid kaldt. Paa stars folder de foerste gang, for senere at spille tilbage paa de lave sizes. Jeg bryder mig hverken om at de spiller tilbage, eller at de kalder mig med position. I min erfaring er den bedste medicin at 4bette stoerre, naar man er dyb.

Med hensyn til dit oprindelige spoergsmaal. Jeg varierer mine PFR (og andre) sizes. Specielt afhaengig af hvem der er i blinds. Nogle gange i forhold til SB, andre gange i forhold til BB. Hvis vi overbetter fra knappen, bliver 3bettet langt faerre gange. Saa det er faktisk ikke helt skidt at goere med folk der 3better meget. Det er indtil de faar reads og justerer. En anden ting jeg goer mod folk, der er aggressive bag mig er at limpe, og saa ofte 3bette mod dem. Det er typisk haender og stack sizes, der ikke oenser at se en 3bet. Og det at putte 15% ind af stack PF, det er ret svaert at spille mod i mine erfaringer. Mod en tyr vil jeg begynde at 4x PFR. Og hvis der er anter, saa vil jeg 5x PFR. Det open PFR jeg snakker om, uden limpers.

27-11-2010 09:54 #15| 0

Hvis de folder til de billige 4bets 200bb dyb, saa anbefaler jeg at lave de billigere reraises.

Det goer de ikke de steder jeg spiller. Som jeg naevnte tidligere. Der kan vaere forskellig stil de forskellige steder.

27-11-2010 10:54 #16| 0

Er jeg den eneste der syns at det er virkelig loose at raise K5s utg1?

Jeg betfolder floppet

Har svært ved at finde en range vi slår på turn og river, så jeg folder et af stederne.

27-11-2010 13:05 #17| 0

@yskhyr

det er også CO her, men jo det er stadig løst, dog ikke noget der ikke kan forsvares hvis det er de rigtige spillere der sidder efter os.

@allwind

ok, i det mindste forstår du hvad man prøver at forklare modsat mange andre på det her site. hvis det virker for dig med de her store 4bets, så fino. jeg kan dog fortælle at jeg ikke kender til nogen store chefer der 4better så stort, heller ikke når de har dybe stacks. jeg synes det giver rimelig meget intuitiv mening hvorfor det er skidt at 4bette så stort. jeg kan nok godt forklare det, men det vil kræve en længere roman, så lad os bare lade den ligge.

27-11-2010 13:21 #18| 0

@Yskhyr
Fra MP eller CO. Jeg synes det er lose at PFR Kxs. Men omvendt, saa stiger den slags haender i vaerdi, naar er dyb, da man faar mulighed for at over flushe.

@Yarx
De fleste video producers anbefaler som dig at lave en lille 4b. Hvis jeg husker korrekt ,saa er Phil Galfond (OMGClayAiken)fra bluefire poker en af de video producers, der anbefaler stoerre sizes ude af position og dyb. Han gaar ogsaa imod stroemmen med 28% ind foer PF. han kan sagtens putte mere end 30% ind med en haand der ikke er god, men ikke med en god haand. Der ud over saa anbefaler raptor (jeg husker maaske den forkerte david), at kalde med alle haender til en 2x 4b i position.

Jeg tror Yarx og jeg har forskellige erfaringer, fordi jeg spiller paa amerikansk side og jeg antager, at yarx spiller paa euro sites, saa derfor udvikler spillet sig ind i mellem anderledes.

Og jeg er enig, lad diskussion ligge for nu.

27-11-2010 13:21 #19| 0
OP

@ Allwind

Vi har vel ikke noget imod villain caller med hele sin 3bet-range til et lavt 4bet? Vi giver os selv meget bedre mulighed for at spille noget kort postflop, og som helhed bliver vores økonomi nok også bedre af at 4bette lavt. Vi kan bedre sætte multistreet-bluffs etc. med et lavt 4bet.

@ AB

Hvad gør du til et cr og hvor meget foretrækker du at taste ind i din dertil indrettede bet-rubrik?

@ YSK

Virker det ikke som et oplagt spot for villain at cr hele sin range, hvilken nok indeholder mere lårt/semi-lårt (som vi er foran) end value-hænder? AK og KK 5towner nok pre (måske endda også QQ), så han repper nærmest kun to/par og straights, hvilket altså er ret svære at floppe i Unlimitied Texas Hold 'Em.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar