NL600 - To par i multi

#1| 0

Party NL600 - 6 max (5 handed)

Jeg har været ret aktiv ved bordet indtil videre og taget meget ned på floppet.

Button er ikke specielt god. Lidt for passiv og overspiller sine hænder.
BB er ret ny ved bordet.

BB har $670, jeg har $790. Button dækker os.

Preflop:
UTG folder, jeg åbner i CO med 97 for $21. Button og BB caller.

Flop: 3 9 Q ($66)
BB checker, jeg stikker $54 ud. Både button og BB betaler.

Turn: 7 ($228)
BB leader for $100....

Øhh hvad så?

09-08-2006 02:28 #2| 0

Hvilke hænder leader han her? AQ, KQ, et flush/straight draw?

Umiddelbart siger jeg ~300.

Mickey

09-08-2006 02:40 #5| 0

Mulige hænder han kan have.. 33, QA, QK. og en tricky spiller kan også ha 10J.
jeg reraiser, og kalder også et allin, da set mod 2 par, bare er for ærgerligt..! medmindre man har godt read på modstanderen, vil jeg ikke smide den hånden.

irelli..

09-08-2006 02:40 #4| 0

ligner meget et set.. Ikke mange man vil check-calle og så leade turn med da han ved at der med garanti vil være en caller der har Q eller bedre.

så 33 er en sandsynlig hånd i mit hoved

09-08-2006 02:40 #3| 0

ligner meget et set.. Ikke mange man vil check-calle og så leade turn med da han ved at der med garanti vil være en caller der har Q eller bedre.

så 33 er en sandsynlig hånd i mit hoved

09-08-2006 02:43 #7| 0

Jeg caller her og ser river an.

09-08-2006 02:43 #6| 0

Ghost, caller en Villain bare med 33 på et så farligt board? Man er godt nok halvringe så imo.

Det er godt nok ikke et TJx board med 2 i samme suit, men still.

Hvorfor stikker han endvidere 100 ud i 228? Det ligner for mig at se, et blocking/info bet, hvor han har planer om at smide til mere action - med button i hånden stadig, må han vel gå udfra der er min. 1 draw derude.

Mickey

09-08-2006 03:00 #8| 0

raise til ~300, fold til push

09-08-2006 03:04 #9| 0

"raise til ~300, fold til push"
Seriøst?

09-08-2006 13:51 #10| 0

hvad skete der så?

09-08-2006 13:56 #12| 0

Not cool at commite halvdelen af stacken hvorefter der foldes til et push.... :/

Jeg ville gøre som pethie og calle et push, velvidende at jeg nok er slået..

09-08-2006 13:56 #11| 0

~350 og call et push.

09-08-2006 14:40 #13| 0

@Yskhyr

hvis han reraiser til 300 ville det da være snot dumt at folde til et push. se hvor mange penge der er i potten. hvad hvis han er oppe imod KK. eller AA.- ¿så er han langt foran.!


09-08-2006 16:05 #14| 0

Nogle gange har jeg altså svært ved at forstå, hvor folk der kommenterer analyse indlæg får deres hand ranges fra?

@Ghostface

Der er ingen umiddelbar ide for villain i, at spille et set på denne måde. For det første er et slowplay på floppet ikke super smart, men fair nok, det vil du se nogle spillere gøre. Men derefter så at lede direkte ud i en halv blank turn er helt væk. Han giver jo sine modstandere drawet billigt uden at få værdien af et turn check/raise med. Som han spiller hånden her, kan han ligeså godt beskytte den på floppet ved at raise med det samme den kommer rundt. Det ved de fleste også godt og derfor vil jeg ikke give ham credit for et set i en speciel stor del af tilfældene. Det eneste set som jeg kan være rigtig keen på er 77, men i så fald har han foretaget et meget loose flop call, da han må formode at han er bagud til enten Hero eller button, som hånden er spillet.

Jeg vil ikke mene settet er specielt sandsynligt.

@Danger9

Hvordan skulle vores villain dog kunne sidde med KK eller AA her? Der er absolut ingen logik i at have de hænder med i hans range.

Efter min bedste overbevisning, er der kun 1 made hand villain kan spille på denne måde, som er spillet godt og det er Q7s. Nuvel, det er et loose call før floppet, men absolut ikke grotesk. Man vil se tons vis af spillere (som mener de er superior post flop) lave disse calls og mange vil kunne spille en hånd som denne med positiv forventning. Man kan også godt give noget credit til 77 efter et ganske loose flop call, men under alle omstændigheder ser jeg ikke en sane modstander lave dette move med mange hænder vi slår og jeg ønsker derfor på ingen måde at comitte mig til at spille for stacken. Jeg tror derfor jeg siger 260 og folder til et skub. Den eneste hånd man kan bede til gud om at villain har er 86s eller T8s i hjerter, men det er igen ikke super sandsynligt.

/Mikael

09-08-2006 16:26 #15| 0

@DTM

Du har selvfølgelig set på pottens størrelse, og derfor forstår jeg ikke dit valg af størrelsen på dit raise.

Villain kan sagtens have Qx, Ax eller K[x]h, desuden kan han have TJ eller et eller andet crap. Vi aner altså ikke, hvilket draw han har, og han trækker for det meste.

Altså er dit valg af raise noget skidt :)

09-08-2006 23:34 #16| 0

"Villain kan sagtens have Qx, Ax eller K[x]h, desuden kan han have TJ eller et eller andet crap. Vi aner altså ikke, hvilket draw han har, og han trækker for det meste."

Jamen, hvis det er OK at antage at en ukendt villain på NL600 ikke kender op og ned på spar es, så har du nok ret. Så kan han vel også have 2 3

Jeg ser bare ingen logik i, at en spiller checker floppet med et draw for så at leade for halv pot med samme draw på turn i en 3-vejs pot.

De eneste hænder jeg ser villain spille OK er hænder der slår os. Jeg er tilbøjelig til at sige, at jeg ikke har problemer med at give et hjerter draw odds til at trække (selvfølgelig kun hos BB), så længe jeg slipper for at stacke af hver gang han har en bedre hånd (hvilket jeg mener er i en stor del af tilfældene).

/Mikael

10-08-2006 01:25 #17| 0

Enig med Pethie. Det lugter af et blocking bet med JT eller flushdraw...reraise til 300-350 og kald et push...

Jeg kan ikke se en made hånd som set eller større to par byde så lidt ud, når der er så mange træk og to andre med potten.

Jeg mener faktisk, at det mest oplagte, er at BB sidder med JT eller
et A/K-høj hjertertræk...måske Q høj, der også har ramt TP

10-08-2006 15:49 #18| 0
OP

Jeg folder, og bb tager den ned.

Jeg har virkelig ikke lyst til at spille om min stack med en hånd, der vitterligt kun er en tak bedre end TPTK - specielt ikke fordi der sidder en mand bagved med en lidt dybere stack. Vil dog medgive, at bb''s svage lead ligner en marginal made hand eller et draw.

Flere af jer foreslår at raise til $250-300 og bagefter folde til et push. Jeg kan godt se idÚen i det, men problemet er, at det enormt inkonsistent. Hvis jeg havde et set, ville jeg jo aldrig nogensinde raise til $300 her. Desuden, hvis bb pusher til mit raise, får jeg 4:1 på mine penge or so og kan aldrig folde.

Hvad med at calle? Andre der har nogle tanker om denne hånd?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar