NL600 Store draws, hvad gør vi?

#1| 0

Har 2 hænder som jeg gerne vil have PN til at se på. Jeg vil mene at preflop er ret std. men er der bemærkninger til preflop spillet tager jeg det med.

HÅND 1
Jeg har lige sat mig ved bordet så ingen reads overhovedet.

$600 USD NL Texas Hold'em
Seat 5 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: Vallian ( $777.30 USD )
Seat 2: Spinogryz ( $532.50 USD )
Seat 4: robotbrain ( $2,121.01 USD )
Seat 5: MnogoBabla ( $1,797.10 USD )
Seat 6: Deza06 ( $1,196.20 USD )
Seat 3: Hero ( $600 USD )

Deza06 posts small blind [$3 USD].
Vallian posts big blind [$6 USD].

** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ J 9 ]
Spinogryz folds.
Hero raises [$21 USD]
robotbrain folds.
MnogoBabla folds.
Deza06 folds.
Vallian raises [$30 USD]
Hero calls [$15 USD]

** Dealing Flop ** [ Q, 4, T ]

Vallian bets [$150 USD]
Hero....?

I min bog kan et str8-flush draw ikke foldes, men hvad siger PN er det bare at skubbe stakken til midten...?

HÅND 2
Har heller ingen reads her udover at Vallian3 er 55/10/0,65
Han kan stort set ikke folde hvis han har ramt bordet.
De andre kender jeg intet til.

$600 USD NL Texas Hold'em
Seat 1 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: Chopster333 ( $137.88 USD )
Seat 2: uskrto ( $104.60 USD )
Seat 4: Vallian1 ( $768.35 USD )
Seat 5: Vallian2 ( $674.46 USD )
Seat 6: Vallian3 ( $361.19 USD )
Seat 3: Hero ( $600 USD )

uskrto posts small blind [$3 USD].
Hero posts big blind [$6 USD].

** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ K Q ]
Vallian1 raises [$22 USD]
Vallian2 calls [$22 USD]
Vallian3 calls [$22 USD]
Chopster333 folds.
uskrto folds.
Hero calls [$16 USD]

** Dealing Flop ** [ T, 4, J ]
Hero checks.
Vallian1 checks.
Vallian2 bets [$78 USD]
Vallian3 calls [$78 USD]
Hero....?

Skub/call/raise......

Er der nogle som leader floppet her og hvis ja, så venligst begrund.

Kom med al den kritik I har :-)

Mvh Slot

26-03-2008 05:32 #2| 0

hånd 1: skub all in

Hånd 2 leader jeg tit, da jeg gerne vil have en reraise, for at skubbe stakken til midten.

Som spillet skubber jeg stakken til midten, for at være fri for at tage en svær beslutning på blank turn

26-03-2008 08:01 #3| 0

Skub begge steder.

I øvrigt staves det "Villain" :)

26-03-2008 08:15 #4| 0

Hånd 1: skub hurtigere end man kan nå at sige Stefan Raffay

Hånd 2: Jeg kan også godt lide at donke ind i raiseren her, for at 3bette AI, som spillet gør jeg det til 300ish med håb om at komme ai på flop, sker det på turn er jeg også fint tilfreds med det.

Jeg kan også se mening i at slowplaye hånd 2, for at få flere folks $$$ i gryden, men det betyder også at du kan miste en masse fold equity.

Det er meget sandsynligt du kun vinder hvad der ligger i potten ved at skubbe/raise hånd 2, fordi boardet er scary, så hvis et flatcall kan comitte en spiller mere i hånden, kan du måske få en højere ev. Er hånden spillet heads up giver det spil ikke mening, men i en 4way pot mod min 1 fisk synes jeg det er fint

26-03-2008 08:36 #5| 0

Når du har en OESFD vil du altid have pengene til midten. Worscase er mod A,x hvor du har ca. 30% equity. men der er SÅ mange hænder du er foran her.

Du må IMO aldrig slowplaye her, for hvis du rammer (specielt flushen) er det en actionkiller og pludselig bliver dit draw uproffitabelt, når du ikke får betaling når du rammer.

26-03-2008 10:29 #6| 0

Easy push begge steder

Du er godt inde mod hans/deres calling range, og det er ikke så fedt at stå på turn med meget af stacken inde og J høj.

26-03-2008 10:40 #7| 0

Hånd 1: insta-jam!

Hånd 2: jeg foretrækker b3b (dvs. lead flop og raise allin hvis nogen raiser dig). Som spiller checkraiser jeg allin (et potsize reraiser er til $420, og så kan vi ligeså godt jamme)

Jørn

26-03-2008 10:48 #8| 0

Insta AI i begge hænder.

Nu er jeg ikke NL600 spiller, men jeg mener at med disse hænder gælder det om at få så meget ind på flop som muligt, da det er her vi er foran, rammer vi ikke på turn er vi pludselig bagefter og vores beslutninger kan risikere at blive svære. Derudover har vi muligheden for noget FE, hvis vi rykker ind.

26-03-2008 11:01 #9| 0

Hånd 1: Easy Shove

Hånd 2: Der foretrækker jeg som mange andre også et Lead

26-03-2008 11:36 #10| 0

Ryk ned i limit. Sorry to say, men det lyder ikke engang som du kan nogle basic odds, eller ihvertfald blir du så kraftigt påvirket af varians, at du glemmer at bruge din sunde fornuft.

26-03-2008 11:42 #11| 0

Selv fra en TAG varianshader som mig, er der kun en ting..... skub skub skub (og ja ville også leade i hånd 2)

26-03-2008 11:46 #12| 0

"Det er meget sandsynligt du kun vinder hvad der ligger i potten ved at skubbe/raise hånd 2"

... øh, de hænder der caller er nok min 2 par+. Mod dem flipper vi, dvs vi vinder i gennemsnit halvdelen af hvad der ligger i puljen. Lidt mere mod to par, lidt mindre mod sets. Med pottens størrelse vil man i gennemsnit også kun vinde ca det der ligger på bordet hvis man bliver callet af en donk med et par. Ergo er det da kun godt hvis villains folder, så man vinder mange $ uden varians.

Anyway må det da vist være skub i begge hænder. Det passer oven i købet nogenlunde med potsizes til ikke at være for overbet-ish.

26-03-2008 12:08 #13| 0

@OP

Jeg er enig med Turbofluen.

Hånd 1 er der kun én option!

Hånd 2 er mere diskutabelt, men alligevel relativ simpel. Som spillet ville jeg have et relativ easy push, der er masser af døde skillinger i potten. Det er usandsynligt at villains leader i potten uden at have en hånd, men har du bare lidt FE, er det klart mere +Ev at pushe end at calle. i er 3 vejs på turn, og spiker du, dræber du al action, hvorimod du med marginal FE har et godt udgangspunkt på floppet, og bliver du kaldt flipper du i en pot med døde skillinger, som også er fint.

26-03-2008 14:05 #14| 0

@alle der leader i haand 2
Det er formodentlig det bedste move i situationen, men jeg savner argumentation for at leade fremfor at CR.

26-03-2008 14:11 #15| 0

Hånd 1 er no brainer og det er hånd 2 fsv. også - push

26-03-2008 14:19 #16| 0

@Turob+Whiskey

læs lige min post igennem inden std. kommentaren kommer på banen.

"I min bog kan et str8-flush draw ikke foldes, men hvad siger PN er det bare at skubbe stakken til midten...?"

Jeg intet imod varians og hånd 1 skubber jeg naturligvis også indover.

Turn og river blanker og Vallain tager den ned med AQ

Det er mest HÅND2 jeg er interesseret i, da vi spiller den OOP i 4-way pot.

Som sakii vil jeg også godt høre lidt flere argumenter for et lead. Da et lead her IMO skriger af styrke,

Mvh Slot

26-03-2008 14:20 #17| 0

Begge er push, no doubt

Kan btw. ikke lide lead i hånd 2, det stinker af styrke 4way, og vi har ret gode chancer for at squeze en masse døde penge mod callers med Crai

26-03-2008 14:39 #18| 0

Lead i hånd 2 kan afhænge af din egen cont-bet% på floppet i raised pots - en faktor jeg iøvrigt selv altid har på skærmen med %-sats.

En villain, der normalt cont.-better>90% i raisede pots får mig ikke til at smide 2 cent ind på floppet, hvis han pludselig checker. På samme måde vil vildænderne her selvfølgelig vurdere din flop-action

26-03-2008 14:48 #19| 0

@OP

Jeg er rimelig ligeglad med hvad du skriver. Der er ingen tvivl og bare det at du poster, antyder din tvivl. Jeg holder på min statement.

26-03-2008 14:55 #20| 0

@Turbo
Tror du ligger for meget i "min tvivl". selvf. er HÅND1 en no brainer, hvilket resten af PN også giver udtryk for, men lad nu det ligge.

Det er, som jeg skrev sidst HÅND2 jeg er mest interesseret i. Hvordan vi skraber flest $$ til os når vi er næsten readless.

Mvh Slot

26-03-2008 18:03 #21| 0

@Poker-Slot

"Som sakii vil jeg også godt høre lidt flere argumenter for et lead. Da et lead her IMO skriger af styrke"

Jeg vil ikke konkludere om der skal leades eller andet, det kommer an på dit image og dit standard. Personligt ville jeg leade, da jeg som regel har et aggro image. readless er den mere diskutabel og jeg tror ikke det kan være helt skævt at variere sin linie her.
Men det at det skriger af styrke er vel ikke helt skævt, vi har K høj, så hvis vi skriger af styrke har vi jo dækket vores hånd.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar