nl600: Riverbluff betsize?

#1| 0

Villain er en af de største vindere på dette level i følge min DB. Han er meget loose på bt, men åbner ikke lige loose på CO, ca 27%. Hvis jeg husker korrekt havde jeg 3bettet ham en smule, dog ikke noget overdrevet.

Han cbetter 73%, og følger op på turn 43%. WWSF er 47%. WTSD er 25%.

nok tal.....!


Seat 1: xxx ( $715.55 USD )
Seat 2: yyy ( $594.00 USD )
Seat 3: Hero ( $881.55 USD )
Seat 8: zzz ( $1276.15 USD )
Seat 9: Villain ( $880.00 USD )

yyy posts small blind [$3.00 USD].
Hero posts big blind [$6.00 USD].

** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ A J
zzz folds
Villain raises [$21.00 USD] - CO
xxx folds
yyy folds
Hero calls [$15.00 USD] - BB

** Dealing Flop ** [ T, 6, 9 ] 45
Hero checks
Villain checks

** Dealing Turn ** [ 6 ] 45
Hero checks
Villain bets [$33.00 USD]
Hero raises [$128.00 USD]
Villain calls [$95.00 USD]

** Dealing River ** [ 2 ] 301
Hero bets ...?

Jeg er lidt i tvivl omkring mit optimale betsize på river. Mit std bet med made hands er stort her - op mod potsize. Men spørgsmålet er om overbet er endnu bedre.

Fordelene er naturligvis at det bliver endnu sværere for villain at kalde et overbet. Men han spørger sig måske hvorfor jeg vælger at overbette når nu han har vist så stor svaghed...?

Så hvad kan i bedre li': 280ish vs 375ish? (eller noget helt tredje?)

Måske opnår jeg det samme med begge bets, hvorfor jeg bør vælge det billige?

21-04-2009 15:16 #2| 0

kan bedre li cc eller lead turn. hans sansynlige holding er 6x eller 9x, ved ik om han folder dem til river bet.

Synes din linje ser ret fishy ud...

21-04-2009 15:21 #3| 0

Jeg synes et mindre bet er bedre. For det første virker et bet på omkring 180, som et rigtig valuebet, derudover er der jo trods alt også stor chance for at villian kun har været på et draw, så et mindre bet er vel i teorien nok til at tage potten ned.

Tror ikke han har den helt store handske her, da han C-better en stor del af sine hænder, men hvis du virkelig tror på han kunne lave et call og villian er kendt med at du better stort med made hands skal der måske skydes pot eller måske lidt mere.

Houdinini

21-04-2009 15:22 #4| 0

Jeg kan ikke li' at villain kalder check-raiset på turn.

Man må gå ud fra en spiller som c-better så meget havde budt overpar, overpar med , alle AXo, flushes, to par, straights, etc etc. Så når han bet-caller turn, så ligner det meget en svag 6'er (65, 76) eller svagt draw/svag made hand. Derudover kan vi ikke udelukke en slowplayed flush.

Han folder selvfølgelig ikke flushes eller 6'ere, så vi skal gå efter at folde hænder som Tx, 98 (med en spar), etc. Jeg tror jeg ville bette ~180-200 ish som burde være nok til at få ham til at folde JT, 98 etc. Øvrige hænder i hans range folder han ikke med mindre vi jammer.

Jørn

24-04-2009 13:33 #5| 0
OP

glemte lige den her

thyssen
går ud fra at du også valuebetter ca 180-200ish ?

25-04-2009 13:29 #6| 0

Ja, som udgangspunkt.

Hvis jeg spiller exploitive så kan det være jeg vælger en anden betsizing afhængig af modstanderen.

Jørn

25-04-2009 16:28 #7| 0
@Thysen

Jeg tror jeg ville bette ~180-200 ish som burde være nok til at få ham til at folde JT,

LOL. Hero's checkraise-linie på turn (næsten et 4X raise) virker pretty fishy/overdramatisk i mine øjne. Hvis man havde en hånd der er værd at raise på turn, hvorfor så checke, og risikere at villain checker efter på et i øvrigt draw-heavy board.

Ville da bestemt som Villain calle et 180-200 riverbet med any-T her.

Kan desuden slet ikke tro du foreslår andet end et rivercheck ;o)

Loki
Som spillet virker Villain ikke overdrevet stærk på floppet. Han beskytter sig ikke mod et drawheavy board, og valuebetter ikke hvis han har en stærk hånd. Dette betyder dog IKKE at han ikke kan have en god hånd på floppet. Han kunne godt have checket en made flush, betcallet på turnet, i håbet om at du skyder på riveren. reraiser han turnet vil han både se ud til at reppe flush og trips, hvilket virker meget stærkt. Det ville ihvertfald ligne end god hånd mere end et draw...

Drawer Villain til en river har han ikke ramt. Men ville han ikke have c-bettet med et draw, mon?

Du får ham obv ikke af flush, OP, 2par, straights
Og ofte vil du se et call med trips, to-pair, toppair. Ved nogle få spillere kan du endda se et call med et par 9'ere.

Det bedste du kan håbe på er at han smider et par 9'ere...Er du heldig så 10'ere også.

Kan derfor ikke anbefale dig at bette.

Det åbner også op for en bluffmulighed for villain. Husk at du checkraisede turnet istedet for at leade, hvilket godt kan virke lidt bluffy. Og som du nok selv ved, så folder du til et riveraise...

Easy check.





25-04-2009 16:44 #8| 0

Im with sonic on this one...

26-04-2009 01:42 #9| 0

Der er masser af gode turn bluffkort for dig på turn, en 6´er er imo ikke en af dem. River er igen et dårligt kort at bluffe.
Jeg forstår ikke riigtigt de alternativer du opstiller, 280 vs 380. Er din normale vb-sizing på river 95% af potten?

26-04-2009 21:55 #10| 0
OP
Jeg forstår ikke riigtigt de alternativer du opstiller, 280 vs 380. Er din normale vb-sizing på river 95% af potten?

Jeg ved (formoder) villain ikke har en stor hånd og villain ved, at jeg ved det. Han kalder næsten aldrig turn, fordi han tror hans range er stærkere end min "rep-range" - altså har han en bluffcatcher.

Jeg synes et stort bet ligner mere et bluff end et 40-60% potbet på river.
26-04-2009 22:11 #11| 0

Jeg kan klart bedre lide at skyde turn og skyde næsten alle rivers.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar