NL600 river

#1| 0

Hey

Spillede lige en hånd som jeg gerne vil have lidt input på. Comments til alle streets er velkomne, men er mest interesseret i river.

Villian er LAG reg. til den dårlige side efter min mening. Har ca. 5k hænder på ham og han spiller: 36/27/8,3 og agg. 2,3. Aggression er jævnt fordelt over alle 3 streets og jeg har flere gange set ham tripple barrell med air.

Har bl.a. spillet denne hånd med ham i samme session:

PartyPoker, $3.00/6.00 Hold'em Cash Games, 4 Players

Board:
HERO (Button): $600
rakkopopo (SB): $667.35
VILLIAN (BB): $636.30
usefulidiot (CO): $837.90

Dealt to HERO 8J

Pre-flop:
(1 folds), HERO raises to $15, (1 folds), VILLIAN calls $9

Flop: ($33) 826 (2 Players)
VILLIAN checks, HERO bets $24, VILLIAN raises to $74, HERO calls $50

Turn: ($181) J (2 Players)
VILLIAN bets $135, HERO calls $135

River: ($451) 5 (2 Players)
VILLIAN bets $412.30, HERO calls $376
HERO Showed 8sJh
VILLIAN Showed 9hAh
VILLIAN wins $36.30
HERO wins $1,200.50

Ovenstående hånd havde en del indflydelse på min betsize på floppet i den næste hånd.

PartyPoker, $3.00/6.00 Hold'em Cash Games, 6 Players

Board:
HERO (Button): $1,190.95
kdfsl (SB): $114.48
splashjimmy1 (BB): $150.50
VILLIAN (UTG): $932.93
zambesi (UTG+1): $232.50
mistaho (CO): $438

Dealt to HERO QK

Pre-flop:
VILLIAN raises to $21, (2 folds), HERO calls $21, (1 folds), splashjimmy1 calls $15

Flop: ($66) K96 (3 Players)
splashjimmy1 checks, VILLIAN checks, HERO bets $32, (1 folds), VILLIAN calls $32

Turn: ($130) 7 (2 Players)
VILLIAN checks, HERO bets $92, VILLIAN raises to $265, HERO calls $173

River: ($660) K (2 Players)
VILLIAN bets $614.95
hero ?

31-03-2010 03:22 #2| 0

Grundet de omtalte tendenser du har set fra ham, samt action i J8 hånden kan jeg ikke se mig selv komme væk. Om han er på et thinking-level hvor han gør dette for value skal jeg ikke kunne sige, men umiddelbart synes jeg ikke hans linje giver nogen mening hvis det er for value at han spiller den, og jeg må nok bare calle en hel del lightere mod den type hyper-aggro typer end andre (fordi jeg ved de laver meget snavs).

31-03-2010 03:44 #3| 0

Jeg må indrømme jeg ikke rigtig kan se hvad vi slår her andet end et helt sygt bluff, men ja den anden hånd er han godt nok lidt en abe og ved ikke lige hvad han forventer du kalder stort turnbet med som du ikke kalder river med der.

Den er close, flip en mønt, hælder muligvis til fold, men han er bandit, ARRRGHRR :)

31-03-2010 19:57 #4| 0

Godt nok en alternativ linje villain tager sig her. På turn giver hans raise mening med 77,67,97.T8 completer også turn, men mon ikke han better den ca. hver gang på floppet. c/C er da i hvert fald hen i vejret.
Så 77 er den eneste hånd vi reelt frygter på river, så i min verden er det et snap.

31-03-2010 20:28 #5| 0

Jeg folder bare turn. Den der retard linje fra initial, er satme sjældent et bluff.

Og du kalder kun turn, med et håb om at villain slower down på river, da du kun har en bluff catcher, hvilket bare næsten aldrig sker.

31-03-2010 21:33 #6| 0

Må man spørge, hvem Villain er?

31-03-2010 23:02 #7| 0
Pokernets ME vinder !

Jeg havde lige skrevet en ordentlig smøre, da jeg indså at villain rent faktisk var initial i hånden.. Altså, jeg ser aldrig nogen sinde 36/27 folk checke nuts som initial raiser, så vi kan stille og roligt udelukke KK, K9, 99 og 66 fra rangen imo, og han kan slet ikke check-calle 77 eller T8, så det giver heller ikke meget mening.

Kan sgu ikke se mig selv komme væk her.. Men aner ikke lige hvad han skal have, jeg synes bare ikke vi skal smide toppen af rangen når jøden repper så tyndt, derudover virker han halv-bandittet så jeg tror ikke det er muligt at mucke her.

I øvrigt perfekt du better turn mod hans range, gigant fejl at checke bag her som mange sikkert har som default i deres game fordi de er bange for C/R.

@Mr_Hit
Hvis du folder toppair som standard mod 36/27 folk i dette turn spot, så har du helt klart et leak i dit game.

31-03-2010 23:59 #8| 0

Retard linje? Wtf? Villain repper super stærkt, og i og med han er LAG, kan han nok godt læse hænder og tænke på et nogenlunde niveau. Jeg beslutter mig på turn her, og folder eller caller hans raise og caller any bet river. Men fordi vi har set ham lave et stort bluff (som givet texturen ikke var helt dårligt) en enkelt gang, kan vi obv ikke sige han bluffer her også.

Så ud fra det, caller jeg obv river, da vi faktisk bliver marginalt stærkere ift hans raise-turn range

01-04-2010 00:32 #9| 0

Han har så tynd en value range (hus) at det her bliver et easy call grundet hans løs-abe-stil.

01-04-2010 03:22 #10| 0

Straight er 100 også i value range her, imo... Især hvis han er bandittet og kan balancere sine bluffs...

01-04-2010 13:55 #11| 0
OP

Min tanke er at villian skyder stacken på en blank river nærmest hver gang han har air og planen er derfor at betale river.

Når river er en K regner jeg dog med at villian slower ned med sine bluffs ret ofte, da han må regne med jeg betaler med Kx på river ca. hver gang.

Eneste villian reelt kan regne med jeg folder på river er QQ-TT og counterfitted 2 par kombinationer (som jeg dog stadig hero caller med en gang imellem).

Jeg er ret sikker på villian aldrig har lightere value end min hånd og jeg har derfor stadig blot en bluffcatcher. Jeg er også ret sikker på at villian shover ALT for showdown value der er bedre end min hånd, da han regner med jeg betaler med Kx.

Jeg er desuden enig i at villian nok aldrig har floppet set eller 2 par ligesom jeg aldrig tror han har AK-KT. Jeg tror dog ikke det er urealistisk at han har T8, 77 og K7.

Det tiltede mig ret meget at folde river når villian intet repper, men jeg kan bare ikke se ham shove den her river med en så retarded linje? Ligner jeg ikke en som betaler nærmest hver gang?

Jeg foldede altså aktuelt, men med odds 1-2 + hans barreling tendenser har i måske ret i at det er et call. Han er dog tænkende spiller og vindende på 2-4 - 5-10, så han har ikke bare taget hovedet under armen (i hvert fald ikke altid).

Ingen andre der kan se merrits for et fold i det her spot?

tak for inputs!

03-04-2010 06:49 #12| 0
Pokernets ME vinder !

@becks

sure, der er skam merrits for at mucke.. Man skal være ret psykotisk for at bluffe i det spot her, men bottom line: Hvis han kan få dig til at mucke Kx, så bør hans range bestå af pæææænt mange bluffs, no? Det handler jo et eller andet sted om, hvordan han føler du tænker poker osv, og den eneste der kan aflæse dynamikken og hans tendenser er dig selv.

03-04-2010 13:46 #13| 0

@Såderkaf

Er ret sikker på at villain er Jore007, og hånden er spiller på pacific :)

Villain må helt sikkert sætte dig på tpmk, tptk, kan ikke se hvilken range at villain tror du ellers skulle calle turn c/r med..

Men fatter ikke villains linje. Han er pfr, men vælger at c/c et flop som er 3vejs også perfekt size c/r turn..

River er stadig et dunno for mig..

04-04-2010 14:25 #14| 0

Jeg hader virkelig den der "han er LAG, altså hand-reader han som en ungarnsk spåkone"-logik. Man kan sagtens spille en masse hænder meget agressivt uden at ane, hvad man foretager sig.

05-04-2010 21:06 #15| 0

det er så fuldstændigt vanvittigt dårligt et spot for ham at bluffe i, især givet den anden hånd... virkeligt mærkeligt, hvis han har dig slået... Det er han nok selv godt klar over...

Medmindre han flyver rundt på månen i en rumraket og spiller 8level thinking poker, så tror jeg sådan set godt du kan folde... but dont tell anyone...

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar