NL600 møder 3bet og 3barrel

#1| 0

Vi har kun spillet omkring 15 hænder, så derfor har jeg ikke den store info. Villain har været aktiv, men det her er første hånd, hvor han går rigtig dybt.

Han pushede riveren relativt hurtigt. Jeg får næsten 2:1 på river.
Hvad siger PN?

Seat 1: Villain ($600)
Seat 2: Hero ($627)
Hero posts the small blind of $3
Villain posts the big blind of $6
The button is in seat #2
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero 6 5
Hero raises to $12
Villain raises to $42
Hero calls $30
*** FLOP *** 5 4 7 $84
Villain bets $48
Hero calls $48
*** TURN *** 5 4 7 T $180
Villain bets $102
Hero calls $102
*** RIVER *** 5 4 7 T K $384
Villain has 15 seconds left to act
Villain bets $408, and is all in

30-01-2010 11:45 #2| 0

hov autologin

ligner godt nok et bluff, ville insta snappe river hvis jeg havde bare den miste fornemmelse af at villain var en tyveknægt....

det gode ved hånden er også at han fjerner en af del af de hænder man kunne være bange for at han rammer med på river, ved at shove (med mindre han læser dig helt perfekt og/eller er et par levels over expected)

///sayallin

30-01-2010 13:00 #3| 0

Tak for input :)

Forholder du dig på samme måde til A, Q eller J på river i stedet?

Lader den stå lidt endnu :)

30-01-2010 13:17 #4| 0

Jeg ville spille denne hånd anderledes!
PF: Jeg folder til 3bet
Flop: Jeg raiser floppet til $228 og caller push.
Turn: folder turn
River: folder, Det eneste du slår er et missed Ax draw

30-01-2010 14:34 #5| 0

@leeq

Jeg er ihf. helt enig med preflop og floppet :)

30-01-2010 15:05 #6| 0

Du reper jo intet her - jeg tror sgu ikke et call er helt væk, omend jeg intet kender til dynamikken på de her stakes. Jeg er btw også lost på, at du ikke raiser floppet, når du caller med skrald preflop og flopper gin?

30-01-2010 15:17 #7| 0

@ leeq og Grizzly

Nu er det her laaangt over mit normale limit, men jeg synes det virker helt retardo at raise/comitte til $228 i ovenstående spot. Gør vi det nogensinde med air? Med 68? Med 45/57/44/55/77?

Tvivler på at vi får comittet halvdelen af stakken med ren air, hvorfor Villain altså kigger ned i en range, der hedder to par+ og stærke draws. Så er det rimelig svært for Villain at lave særlig mange fejl i hånden.

Men altså - hvis vi hejser floppet til $228 og Villain shover, så kommer vi altså bare elendigt ind, fordi Villain godt ved, at han ingen FE har.

Jeg kan godt lide OPs linje omend jeg synes preflop er rigtig skidt. River vil jeg tro er et muck. Tror Metal undervurderer hvor "light" folk shover river i ovenstående spot. HERO har jo nærmest aldrig T/K i sin range, hvorfor jeg tror Villain shover river med JT+ og måske endda også 88+. Det kan selvfølgelig også tale for at calle, da vi har en ufattelig weak range, men jeg ser bare rigtig få bluffs i Villains range, medmindre vi decideret soulreader en 89s/AJ/AQ-agtig hånd.

30-01-2010 15:49 #8| 0

Hej igen :)

@ MHau

Nu lagde jeg ikke så meget til det eksakte beløb, $228 er nok unødvendigt. Så lidt som $150-160 klarer arbejdet fint, og sparer os nogle penge, de gange vi bluffer.

Nu er det jo ikke så ofte, at han har to par og bedre her, så vores equity er imo stadig rigtig fin, de gange han sender stakken til midten. Meneh, han mucker da ofte til vores raise? 60% af gangene vil jeg tro.

30-01-2010 16:24 #9| 0

$150 er for stort. 120-130 må være bedst, da han så vil have en del mere FE mod din overordnede range. At raise til 228 på floppet er totalt off imo.

30-01-2010 16:27 #10| 0

@Mhau

hvordan er det at vi kommer skidt ind på floppet med ca. 12 outs??

30-01-2010 16:37 #11| 0

Ok, jeg tager den lige et street af gangen her.

Preflop er helt væk imo, især når du ingen info har på ham. Jeg er selv for tight vs 3bets, især i starten af en match, til jeg har fået en årsag til at åben min calling range/4bet value range. Så vil jeg hellere calle pre med en hånd der har bedre tp værdi, når vi connecter.

Flop: Ok imo, han rammer srsly aldrig det her flop, så call kan være cool. Især fordi han formentlig forventer at vi raiser vores draws, dvs at nogle af hans bluff kort, er super value for os. Jeg vil hellere selv raise i begyndelsen, indtil jeg har en idé om hvor barrel-glad han er.

Turn: Ok igen, i like 10% af det her spot er raise ok, men det har vi ikke read til nu. Når vi caller flop, synes jeg det oftest vil være en fejl at raise turn, da det fucker vores linje up.

River: Jeg tror han checker mange af sine Kx hænder på turn (eller, det bør han i hvert fald) fordi hans c-bet range i en 3bet pot vs vores call range i ditto, er meget svagere end vores, og vi ikke folder mange af de hænder vi caller flop med. T er ikke det fedeste kort for vores hånd, men gør faktisk bare vores range stærkere, så hans bet er virklig polariseret mod klonkede T og overpar.

Når han så også shover river, virker det lidt lame, altså, han skal virklig have ramt godt, og vi repper egentlig meget godt hvad vi har. Jeg tror det er alt for tidligt i matchen til v-bet-shove m A7+, så han laver ikke noget super tyndt. Jeg læner mig op af et call, men aktuelt vil jeg nok give ham kredit denne ene gang, og notere at han tager nogle lidt sjove linjer, i spots hvor det ikke gir mening ift boardet (eller, jeg ville ønske jeg tog den note ;). Fordi jeg tror de fleste Kx hænder, checker turn, er jeg dog på call-vognen her, selvom det sikkert er mere marginalt end jeg tror

Har vi fat i en reversed HH her?

30-01-2010 16:44 #12| 0

90 % sikkert reversed

30-01-2010 19:25 #13| 0

@ flyfly

Hvis man sætter Villains range op for at shove indover henholdsvis et $228 raise og et $135ish raise, så kommer man værre ind mod førtnævnte. Hence the skidtness.

30-01-2010 21:37 #14| 0

@leeq

/thread imo

var lidt kort for hovedet først, og som spillet synes jeg det må være et call hvis vi tror skurk er en abekat

shover skurk A river folder jeg muligvis...

30-01-2010 21:43 #15| 0

Fatter ingenting af dit call på turn. Hvis du tror han er på luft, som jeg må formode siden du caller, så caller du vel også river? Eller hvad er din plan med det call?

30-01-2010 22:18 #16| 0

Hvor er I gode...:)

Jo, det er skam en reverse :)...jeg forestillede mig, at jeres svar ville blive mere brugbare på denne måde.

I kan måske gætte, hvad der skete her. Jeg kunne kun vise Q9 op, og følte mig temmelig owned efter hans snapcall. Jeg kan godt forstå hans (og jeres logik) her, så spørgsmålet melder sig: hvad kan vi gøre bedre her?

Inden vi gik i gang, slog jeg ham lige op på TBLR, og konstaterede at han er solidt tabende. Så man går ud fra, at han ikke tænker så langt, før andet er bevist. (Og NÅR andet er bevist, er de som regel smuttet, lol)

Der er jo nogen spillere, der ikke folder så meget, men der snakker vi ofte top par, der bare caller ned (endda i situationer, hvor vi har ham owned alt for ofte). Det er selvfølgelig unlikely, og heller ikke tilfældet her. Han lavede en god analyse af hånden, men jeg mener nu godt, at jeg kan have KJ+ her. Netop fordi slowplays virker unlikely med det her board, og han næsten altid har noget marginalt.

Får vi ligeså mange folds ved at bette $220-ish? Skal vi overhovedet bette river? Det er nemt at være bagklog, synes selv at jeg har haft mange lignende 3-barrel situationer, hvor jeg føler at først river-bettet er rigtig profitabelt.

Ty all :)

30-01-2010 22:32 #17| 0

@MartinB

Nu er det jo sådan, at villain næsten har odds til at calle turn her mod AA - dvs. masser af outs - plus at visse rivers vil spare ham penge, hvis han er slået. Desuden ved han, hvad han skal bruge, og hans hånd er ikke defineret -> gode implied odds.

PS.

Jeg 3-better rimelig wide, så selv floppet kunne have ramt mig hårdt. Vi kan så ikke snakke om nogen perceived range a la det endnu :(

31-01-2010 03:59 #18| 0

Altså, du spiller den ok, det suxxx bare at villain kan regne ud (?) at du ikke repper noget. Hvis man skal gøre noget anderledes, kan jeg godt li at checke turn, og bette river, men i det her spot, ved vi ikke om vi nogensinde kan gøre det, da villain meget vel kan bette på turn (hvis vi går ud fra han er en fisk, better han også tit turn her). Men v at checke turn og bette river, repper vi en lidt bredere range (aktuelt repper vi bedre Kx der rammer river), og samt at vores check-turn-bet-river range, stort set kun indeholder value hænder. Om villain her kan regne den ud, skal være usagt, og det er sikkert intet nyt for dig, men jeg kan godt li at merge mine bluffs ind med størstedelen af mine valuehænder, og det er trods alt kun toppen af min value-range jeg better 3 streets. Derfor better jeg oftest kun mine bluffs 2 gange, med mindre jeg har et rock-cock-solid read...

01-02-2010 00:42 #19| 0
Pokernets ME vinder !

Satans!

Var sikker på det var en reverse allerede da jeg ser du defender et 3bet med 65o.. Giver ikke megen mening ud fra de posts jeg har set dig skrive herinde.

01-02-2010 01:29 #20| 0

TBLR ??

01-02-2010 02:13 #21| 0

Jeg forstår ikke, jeres tanke om, at hero ikke repper noget. Jeg tager ovenstående linje med følgende hænder:

AA, KK, QQ, JJ, TT, 99, AT, KT, QT, JT, 77, 55, 44, 54, AsKs, og jeg har samtlige i min 3bet range. Javel, der er nogle enkelte kombinationer (spar træk uden Ks) jeg bluffer river med, og nogle enkelte helt blanks (uden Kx).. Men altså, ovenstående er jo like 80% af min 3bet range, og bluffer da ikke hver gang, jeg lige ser det der board.

/AB

01-02-2010 02:15 #23| 0

@ MartinB

Nu er river jo ikke just et blankt kort - et oplagt barrel kort, ja, men den rammer jo fint i villain range. Går ud fra han også skubber T'eren.

@ Leeq

At raise floppet til 228$ er ret skidt, af åbenlyse grunde som du sikkert allerede kender til, og også er skrevet af andre længere oppe.

01-02-2010 02:15 #22| 0

@ MartinB

Nu er river jo ikke just et blankt kort - et oplagt barrel kort, ja, men den rammer jo fint i villain range. Går ud fra han også skubber T'eren.

@ Leeq

At raise floppet til 228$ er ret skidt, af åbenlyse grunde som du sikkert allerede kender til, og også er skrevet af andre længere oppe.

01-02-2010 04:04 #24| 0

@AB

Det var sgu en del hænder alligevel :)

@pow og jer andre

Jeg kan ikke lide at give initiativet op på turn her. Man kunne sagtens forestille sig, at han better de samme $102, hvis vi checker, og hvad gør vi der? Lidt svært at blive betalt hvis vi rammer river. Downsiden er selvfølgelig, at vi kan blive sat all in på turn, men jeg tror bare, at han raiser draws/made hands/whatever langt oftere på floppet allerede.
Hvis vi nu ramte den her spar, og pushede, så er vores range vel mindst ligeså polariseret som her?

Jeg kan godt følge det med, at bet-check-bet for det meste er stærkt, men dels kommer vi ikke nødvendigvis så langt, dels bliver vi nok callet en del gange alligevel. K er et fint barrel-kort, og prisen noget mindre for ham.

Er der nogen der vil bette mindre på river?

01-02-2010 22:25 #25| 0

Mht mindre riverbet, syns jeg i første omgang shove var ok, men jeg er egentlig mere til halv pot-ish, fordi vi bedre repper en lidt wider value range. Normalt er jeg rigtig glad for overbets og at shove river, men obv kun hvis vi allerede har vist at vi gør det med value. Hvis det her er første gang vi shover river, er jeg klart mere på noget der ligner et typisk v-bet mere, fordi de fleste forventer det med std value hænder.

Og jeg kan snildt forstå hvad du mener på turn, aktuelt better jeg formentlig også selv her.

@AB: Yes, du gør, fordi du er i stand til at se f.eks. 99 egentlig er et semi std valuebet på river, men ved villain det i dette spot? Han tror vi nu checker størstedelen af vores range, som better flop og turn for value.

02-02-2010 11:17 #26| 0

Jegf er 100% med på AB i denne her hånd. Hvis jeg var Hero og spillede mod en kompetent modstander ville jeg sgu nok finde et fold frem på riveren.

Udover det ville jeg klart raise flop 100% af gangene for at balancere med mine bluffs.

02-02-2010 11:54 #27| 0

@AlexX

Det er altså stadig en reverse :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar