NL600 mellempar OOP

#1| 0

Seat 2 is the button
Total number of players : 6
Seat 3: Hero ( $594 USD )
Seat 5: bloodhunt77 ( $1,150.65 USD )
Seat 6: ollyboy79 ( $597 USD )
Seat 4: Bratzkolino ( $928.90 USD )
Seat 1: HAHAImBLUFFI ( $600 USD )
Seat 2: PrettyGirl_7 ( $110.25 USD )
Hero posts small blind [$3 USD].
Bratzkolino posts big blind [$6 USD].

** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 9 9 ]

ollyboy79 folds
HAHAImBLUFFI raises [$24 USD]
PrettyGirl_7 folds
Hero calls [$21 USD]
Bratzkolino folds

** Dealing Flop ** [ 4, T, 5 ]

Hero checks
HAHAImBLUFFI bets [$42 USD]
Hero calls [$42 USD]

** Dealing Turn ** [ 5 ] Pot: ~$140

Hero checks
HAHAImBLUFFI bets [$120 USD]
Hero calls [$120 USD]

** Dealing River ** [ 3 ]

Hero checks
HAHAImBLUFFI is all-In [$414 USD] Pot: ~$400
Hero?

Villain har spillet 26/23/oo med en att to steal på 40%
Jeg er generelt ikke ret tilfreds med min linje, jeg 3-better nogle gange preflop.. men ikke altid.

26-12-2007 18:12 #2| 0

Muck turn. Som spillet fold river.

26-12-2007 18:13 #3| 0

den skal du folde, han viser stor styrke. Jeg ville ligesom som sennels også folde turn.

26-12-2007 18:14 #4| 0
OP

Du ser ham ikke sætte mig på præcist det jeg har og skyde en 2nd barrel her nogensinde?

26-12-2007 18:17 #5| 0

Overvej at 3-bette preflop

Problemet med calling-station-linjen er at en spiller med oo aggression skyder dig af for ofte og du bør i stedet leade eller check-raise.

Jørn

26-12-2007 18:18 #6| 0

Jeg ville foretrække et reraise preflop. Alternativt leader jeg floppet og folder til et raise.

Som spillet folder jeg turn. For at lave et rivercall, skal man have et rigtig godt read IMO.

/Anders

26-12-2007 18:24 #7| 0
OP

Problemet med et flop lead er at jeg aner ikke hvordan han reagerer. Nogle folk raiser pr. automatik. Nogle folk floater hvis de har overcards (hvilket obv. stinker her). Nogle folk folder alt jeg slår og caller med alt der har mig slået.

Jeg tror måske det er bedre at CR floppet og så ikke putte flere penge i potten? Han spiller sandsynligvis perfekt mod et CR, men han cbetter nok floppet med 100% af sin range så det må have lidt værdi alligevel.

Jeg raiser preflop det meste af tiden, men jeg synes ikke altid det er den bedste linje, selvom det måske i højere grad er nødvendigt mod en modstander som ham her.

26-12-2007 18:45 #8| 0

Synes preflop er fint, og vil i langt de fleste tilfælde helst flatcalle. Umiddelbart elsker jeg linjen lidt dybere inde i en session med noget historie, men til at starte med overvejer jeg nok bare at mucke turn (Omend jeg sjældent gør det anyhow). Et flop raise, fortæller dig faktisk hvor du står her vil jeg mene, en af de sjældne gange .

26-12-2007 18:48 #9| 0

Hvis du caller turn, skal du også calle river. Ja det lyder underligt, men fra villains perspektiv er hans 2nd barrel frekvens=3barrel frekvens, hvis han er god.

Anyways, jeg bryder mig ikke om at calle ned OOP, selvom det kan være udmærket en gang imellem imod folk du ved du kommer til at spille en del mod.

Jeg c/r flop ret ofte, men det gør jeg også med så mange andre ting.

26-12-2007 18:55 #10| 0

Jeg 3-better oftest PF mod en CO med disse stats - folk der ikke gør det, hvorfor? Villain åbner vel ca. top 25% i CO?

Mht. flop CR - c/f eller b/f i turn?

26-12-2007 18:57 #11| 0

@Xizor

Check-raise flop er bestemt heller ikke problemfrit her! Du skal raise stort for at smide mange hænder af. Så får du risikeret en pæn del af din stack med kun mellempar (=stor risiko for en pot der endnu ikke er voldsomt stor).

Caller han (evt et lidt mindre raise) står du stadig OOP og kigger nu ind i en stor pot, der bestemt ikke gør resten af hånden nemmere og er noget du generelt gerne vil undgå.

Et andet problem med CR flop: Er det overhovedet troværdigt at vi er virkeligt stærke? Er flop ikke så safe, at vi ofte slow player trips her?

Hvis du vil lette dine beslutninger må du nok lead'e flop eller evt prøve varianten med call flop og lead turn (med intentioner om ofte at fold'e til raise). Det giver nogle af de samme fordele som raise flop (giver meget bedre besked end check), men lægger et pres over på ham turn fremfor at du skal act'e først ind i en allerede stor pot.

Hvis du vil have max value fra en maniac, check-call'er du hele vejen inkl river (ja INKL all-in) - men det kræver kendskab til at villain netop er i stand til at skyde løs med luft, hvis du ikke viser nok modstand og det kræver naturligvis accept af stor varians :-)

Faktisk er der noget muggent med hans all-in. Er han slet ikke bange for at du slow player et flop'et set? At du spillede noget A5s-gris og ramte en pengekortet turn? At du sidder på tricky QQ-AA fra start og måske er bedst? Hvorfor så meget river? Ofte er modstander her monster stærk eller ude i bluff. Mavefornemmelse må bringes i spil på turn/river :-)

26-12-2007 19:00 #12| 0

Som standard re-raiser jeg i øvrigt også ofte pre-flop med 99 her, men det interessante i hånden sker jo netop fordi du vælger at tage et flop - så pre-flop kommenterede jeg ikke umiddelbart ...

26-12-2007 19:41 #13| 0

Jeg kan faktisk godt lide et c/c flop og b/f turn. Jeg er begyndt at tage denne linie af og til med sets på raggy boards, og synes umiddelbart det fungerer fint.

Af og til c/r jeg også floppet.

26-12-2007 19:54 #14| 0

@Fitty

Naturligvis en vigtig point'e du kommer med - altså at man også finder dette spil frem med rigtigt gode hænder i ny og næ - hvis det skal virke som pot kontrol med de svagere hænder mod tænkende modstandere.

Hvis han læser Hero til ca. mellempar med denne linie raiser han jo bare turn med en AK der ikke har ramt ...

26-12-2007 19:59 #15| 0

Jeg foretraekker at flatcalle med 99 da jeg mener den spiller langt bedre i en raised end en reraised pot, specielt oop. Jeg checkraiser floppet og byder ikke turn uden reads/dynamik hvis han caller. Hvis jeg flatcaller floppet er det med en tanke om de fleste gange ogsaa at kalde turn/river da din haand er saa nem at laese.

26-12-2007 20:18 #16| 0

Vi har et easy 3-bet preflop. Specielt mod denne modstander med Att. to steal på: 40%.

Jeg synes selv at c/c flop og efterfølgende b/f turn virker som en meget god linje her. Selv om jeg meget sjældent benytter mig af den.

Som spillet ved vi slet overhovedet ikke hvor vi står og vores hånd er 100% transparent.

26-12-2007 21:18 #17| 0

@ Xizor

Hvis vi ser bort fra preflop spillet, så ville jeg ofte spille den som dig. Dette både for at holde potten lille på floppet, men også fordi jeg ikke forventer at ret mange skyder igen såfremt de "IKKE" er foran. Som spillet set jeg ikke meget andet end at folde på turn. Du er stadig rimeligt billigt inde, og reelt har du ikke lyst til at betale 120 samt det eventuelle skud der kommer river.

Han kan dog sagtens have spillet AK på den måde, men det væsentlige spørgsmål her er vel om potten som er 132USD efter floppet kan retfærdiggøre at du opsøger variansen samt ikke mindst risikoen for at du reelt spiller til 2 outs et utal af gange, men risiko for at miste hele stakken.

Andreasen mestrer det med mavefornemmelsen for hvornår de laver noget griseri, men da det ikke er min force holder jeg mig forhåbentlig til det lette fold på turn som spillet her.

26-12-2007 21:41 #18| 0

@Jensen

Hvis jeg er villain i denne hånd så vil jeg forsøge med alle midler at skyde Hero af sit underpar, Tx, eller 5x. Jeg skyder gerne 3 barrels hvis det skal være.... Det er problemet ved at tage en passiv linje mod en hyper-aggresiv spiller.

Jeg vil hellere forsøge at tage initiativet i hånden: (1) 3-bet preflop, (2) lead flop eller (3) cr flop.

Jørn

26-12-2007 22:27 #19| 0
OP

Så lige for at opsummere mulighederne:

1) Reraise preflop

2) c/c flop, lead turn, fold til raise og c/f river

3) CR flop, c/f turn hvis han caller

4) c/c alle streets med mindre scarecards falder (kræver at man ved ens modstander kan skyde 3 barrels med en bred range)

5) Lead flop (bruger jeg personligt ikke mod denne type villain)


Jeg foretrækker 1 eller 2 og måske 4 med reads.

Jeg valgte selvfølgelig den spewy linje og callede ned, han vendte KK og jeg så rigtig klog ud..

Tak for kommentarene

27-12-2007 00:15 #20| 0

@Xizor

Mht mulighed 4 og hans KK

Husk at HVIS han faktisk er i stand til at skyde 3 x med luft/bred range og hans turn/river giver dig mistanke om høj bluff sandsynlighed må du ikke bebrejde dig at gå broke i ny og næ mod den type spiller, når han har en hånd. Aggresive spillere blivere ofte betalt med en hånd.

Nu skal det naturligvis ikke tolkes som et generelt forsvar for at ende all-in med lavere end top par, men når først man er tunet ind på en modspiller og fanger ham ofte nok til det er profitabelt, skal man jo ikke sidde og betvivle sit eget spil første gang det koster. Bare det er profit "in the long run".

Klart at dit primære spil må være 1) re-raise pre-flop og fold til hans 4-bet. Herefter må dit foretrukne spil være at få besked mix mellem 2,3 og 5 lidt efter din generelle spillestil. Men hold fast i variant 4 i ny og næ mod spillere hvor det ligner profit.

27-12-2007 00:49 #21| 0
OP

@ Andreasen

Det er selvfølgelig korrekt, det er vigtigt at holde fokus på at når man laver marginale beslutninger, så går det også den forkerte vej nogle gange.
Jeg _tror_ i øvrigt at mit read er semi-korrekt og at han relativt ofte vil skyde 3 barrels her (som Thyssen og jeg selv i øvrigt vil være tilbøjelig til).

Problemet er at jeg ikke kender ham godt nok. Over 30 hænder kan han ligeså godt bare have fået gode kort.
Jeg må vælge de andre linjer indtil jeg ved mere om hans spil, hvilket i så fald kan validate mulighed 4.

God kommentar nonetheless.

Note to self: Lav ikke FPS plays på folk du ikke kender ordentligt.

27-12-2007 02:15 #22| 0

Som du selv - og som andre også skriver i tråden, kræver det et specifikt read på villain før du bare kan kalde ned (readless) på alle streets.

Du finder vel aldrig nogensinde ud af hvor du står i hånden?? (jf. ovenstående)

27-12-2007 02:28 #23| 0

Fold flop er også en mulighed imo. Jeg 3-better oftest preflop. Som spillet caller jeg river.

Lead/fold flop er klart den værste linie.

27-12-2007 17:49 #24| 0

@ Thyssen

Mit svar bliver vist ret uklart, da jeg ser ud til at mangle et "IKKE" i sætningen ovenfor (sat ind nu).

Selvfølgelig skal der skydes både anden og tredie gang, men betting frekvensen er trods alt faldende fra flop til turn, og mere det jeg havde i tankerne.

@Paula

Lead/fold er da fint. Hvis du leader og han raiser må du ofte respektere det og folde, ellers giver det jo ikke mening at leade, hvis ikke du vil bruge info til noget såfremt han raiser.

27-12-2007 19:10 #25| 0
OP

Lead/fold giver ikke mening fordi han folder (eller raiser) alle hænder vi slår og caller (eller raiser) med alle hænder vi taber til. Hvilket gør at han spiller perfekt og vi er -ev.

27-12-2007 19:26 #26| 0

Det her gut vil rigtig rigtig ofte bluff raise floppet mod et lead, specielt hvis han ikke ved du er god/reg.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar