NL600 HU funky hånd

#1| 0

Hånden er fra et 3-max table på ongame, jeg spiller villian for at starte games og har ham HU på både et 6-max og 3-max bord og vi sidder også på et par andre borde sammen. Har 1k hænder på villian og det er en blanding af HU og 6max. Jeg har ingen specifikke reads på ham udover at han godt kan lide at c/r (click) floppet og at han caller click-raise bredt ud af bb. Jeg har dog ingen nogen specifikke reads på hvilke hænder han gør det med, men da jeg ser ham som dygtig antager jeg at han har en ret balanceret range.

Hans stats er: VPIP 43, PRR 33, 3-bet 10,3, F-to-3bet 78, aggf 2,1, c/r 20.

Hand Information
, 6 BB (2 handed).

Table Information
Seat 8: Hero ($641) Dealer
Seat 10: lnternet ($606) Small Blind

Dealt to Hero


Preflop (Pot: $9)
Hero: RAISE $12
lnternet: CALL $6

Flop(Pot: $27)


lnternet: CHECK
Hero: BET $18
lnternet: RAISE $36
Hero: CALL $18

Turn(Pot: $99)


lnternet: CHECK
Hero: BET $72
lnternet: CALL $72

River(Pot: $243)


lnternet: CHECK
Hero: BET $182
lnternet: ALL-IN
Hero: ?

17-03-2012 16:50 #2| 0

Spørgsmålet er, om han ikke raiser sine stærke 2 par og sets på turn, da han er ude af position. Samtidig tror jeg ikke han er så bange for at du har flushen, da han ofte vil forvente du 3better den på floppet.

Tilgengæld synes jeg han har en ret smal air range her, nogle streg træk og et par kombis han laver om til bluff.

Jeg synes dog det vil give mening for ham at spille sin flush sådan her. Så synes den er lidt svær.

Jo mère dit image er en 3-tønde maskine, jo mere synes jeg det taler for fold, da jeg tror det er større sandsynlighed for han vil spille sine stærke to par, sets og flush på denne måde.


Redigeret af Vidx d. 17-03-2012 16:51
17-03-2012 17:59 #3| 0

Altså, hvis vi er nede i sådan en GTO analyse, så er AsA nok et check bag på river, og følgelig også et b/f.

Hvis du vil indarbejde lidt reads, så har jeg ham der til at være mere str8-up med sine valuehænder og mere random med hans air / bluff range - og jeg betaler derfor.

17-03-2012 18:48 #4| 0

Er ikke helt vild med at b/f river med så stærk en hånd, vil faktisk aldrig gøre det i dette spot. Du bliver snappet af 2par/sets/.. og 1par type hænder folder en del.

Med den tynde argumentation vælger jeg at check river bag.

Jeg har der imod ikke noget imod et bet call, det kræver lidt info som jeg ikke
har. Dog er det en reg du åbner bord med og ofte spiller HU imod, det hjælper lidt
til at gøre B/C mere attraktiv. Sucks du har A, Han har nok heller ikke ofte K
(lidt små stærk made hand at lave til bluff, selvom det er muligt)
Selvom ranges er brede og antallet af flushkombier er mange, især for en gut som
kalder løst fra BB, så vil AA føles betydelig bedre at B/C med.

Som sagt vælger river check, som spillet kaster jeg en mønt i luften og håber
den lander på call.

17-03-2012 21:56 #5| 0

Det kommer naturligvis an på villain og hans CR frekvens på river, men synes jeg skal have en god grund for ikke at valuebette river i dette spot, taget i betragtning han clicker floppet "bredt"?

18-03-2012 14:58 #6| 0

@ vidx

Jeg tror ikke vi mister et ton value ved ikke at valuebet river. Hvis vi tager hele linjen i betragtning, har villain næppe et stort overtal af dårlige hænder vs bedre
han kalder et river bet med. Hænder som Kx kan vel dårligt kaldes for hero folds og
jeg tror villain folder dem ud en del. Hvor imod stærkere hænder (2 par) ofte bliver
et "toppen af min folding range call"

Det betyder at vi valuebetter tynd, uden en god ide om hvad vi gør vs shove, det kan
jeg ikke lide. Tror ikke valuebettets værdi er stort nok til at gøre det op for den
fejl vi kan lave ved at enten B/C eller B/F.

Når det så er sagt. er jeg sikker på at hero uden problemer kan have et godt B/C
mod denne modstander, det ved han bedre end vi gør.

Derfor fortrækker jeg Check, med den info vi har. Så allerede beskrevet hader jeg
B/F. Men er helt med på B/C i det tilfælde vi har info som understøtter det.

18-03-2012 17:01 #7| 0

@suffer well

Jeg kan godt forstå dine betragtninger, og synes sådan set at de holder et godt stykke.

Jeg synes dog der er to ting der (kan) tale for at valuebette river:

1) Villains linje ser ikke stærk ud da vi når river. Tror der er en hel del Kx i hans range, med den villain-info vi har fået af OP. Og dem tror jeg også han kan kalder "ofte" (se argument 2))

2) Det kan (meget vel?) være en del af vores gameplan at ligge pres på ham når han clicker os så ofte på floppet. Det forstærker argumentet med han vil betale os lightere af. Samtidig kan det svække argument 1).

Det er lidt de argumenter der, hvorfor jeg synes det er en rigtig fin hånd at søge value med. Jeg synes ikke umiddelbart det er skidt at fyre turn og river i det han checker turn og river til os, men en middel hånd.

Men jeg kan også se rigtig fine argumenter i din post, hvilket leder mig til at reads omkring hvilke hænder han checker til os på turn osv. kan være ret afgørende i dette spot imo.

Hvilken gameplan jeg/man ligger afhænger selvfølgelig af ens fornemmelse af hvordan man kan maksimere valuen ved sin nuværende villain, og det ved OP kun. Jeg skal dog slet ikke påstå check bag planen er bedre, i dnu.

Hvis du gider, vil jeg sidst gerne høre, om du synes den argumentation jeg fremfører er forkert? Jeg spiller ikke "så højt", og der kan bl.a. ligge nogle fejltagelser omkring hans range og calling range på river alene på den.
Hvordan vil du spille T9, ingen spar, på turn og river? Vi antager at du c-betterm hvilket jeg godt kan finde argumentation for, på trods af han clicker en del tilbage.

18-03-2012 18:04 #8| 0

Er lidt presset med tid så det bliver kort, Er mere eller mindre enig i alle dine
betragtninger.

Jeg argumentere ikke imod riverbet, men imod B/F. Det er korrekt at vi vil justere
mod denne type ved at "spille tilbage" Derfor har både villain og hero lidt wirdranges
på river i dette spot. J river er også et kort som påvirker hvor mange flopfloats hero
er ved at lave til bluffs.

Er enig i vi vil bet river light mod denne type, villains respons bliver lightcalls
og riverbluffs. OP mener han er fint balanceret, så ender han på river med bluff catcher/slowplays. Hvis jeg ikke ved hvad hvad han gør med hans bluffcatchers kan jeg
jo gætte:
-Han folder de værste
-Han kalder de bedste
-Han tager x-procent og laver om til bluffs

Det kan koges ned til hvor ofte villian jamme bluffcatchers. Det har Hero sikkert
en god fornemmelse af, derfor vælger han B/C (gætter jeg på)
Jeg har ikke denne info, så vil vælger et små weak check bag.

Det er klart at info om villains turn spil, eller anden info spottet ved showdowns
er guld værd i sådan et spot.


-

Redigeret af Suffer Well d. 18-03-2012 18:06
18-03-2012 18:28 #9| 0

Tak for svar.

Jeg tror jeg havde misforstået dig lidt. Men gode betragtninger i sidste post, og er jo deri enig.

18-03-2012 18:30 #10| 1
OP

Tak for inputs!

Jeg synes hans linje er ekstrem underlig og i min verden giver den ikke meget mening. Jeg synes selv jeg repper en ret polariseret range. Jeg kan have alle flushes, alle sets, en del 2 par combos og en helt masse random jeg floater floppet med og bluffer turn + river mod hans linje. Det er heller ikke et oplagt spot for mig at vb light. Af den årsag følte jeg ikke han ville c/r specielt ofte på river.

Enig i at river er ret close mellem b/c og check back, tror f.eks. jeg checker AK bagved ret ofte. Jeg synes dog AA er for stærk til at checke bagved HU.

Min linje taget i betragtning synes jeg altså min hånd bør være død ret ofte på river, men hans linjer giver bare heller ikke meget mening. Jeg tror sjældent han har sets. Jeg tror sjældent han spiller en flush på den her måde, specielt når jeg har A. Jeg er ikke sikker på han c/r KJ på river.

Jeg er enig med SW i at b/c er bedst (ihvert fald ifht hvordan jeg spiller, eller gerne vil spille), men i situationen endte jeg med at b/f hvilket jeg hurtigt blev træt af bagefter. Det var primært dynamikken der gjorde at jeg foldede, jeg havde callet ham ret light i lignende spots kort forinden, så følte ikke rigtig han ville skumme. Derudover synes jeg også at det er et håbløst bluff spot for ham, men hans linje er bare så underlig at det helt sikkert er et call.

18-03-2012 19:21 #11| 0

Hvis han sidder med flush, er vi enige om han spiller den alternativt. Men nu lader jeg lige tanker flyde jeg godt ku tænke, hvis jeg villain:

1) Jeg har klikket flop tilbage og rammer min flush på turn. Jeg tror ikke villain (fremover OP) har flushtræk på floppet, da han ikke 3better.
2) Han kalder mig light flop, men vil nok folde en temmelig stor del af den range med den turn, hvis jeg fortsætter.
3) Jeg ved OP gerne vil ligge pres på mig for ikke at lade mig dominere for mange pots med mit CR på flop, og tror der er mest EV ved at håbe han skyder turn og river.
4) OP har tidligere betalt mig light af når jeg har raiset river (antyder becks i post 10)
5) Falder der en spar på river kan jeg komme "billigt" til SD, da min flush ikke er særlig god. (eller folde river hvis jeg føler for det)(supplere argument 3)

Lidt argumenter for hvorfor jeg synes at flush er den nok mest og måske eneste sandsynlige valuerange villain har her.

Du skriver desuden at det ikke er et oplagt spot at VB light med overpar. Helt enig, modargument er dog netop at hans linje indtil river ser svag ud. (sys jeg?) Meen, ellers er jeg enig i at den ligger lige omkring skillevejen mellem at check bag og VB.

Skyd mig bare ned hvis min idé med den flush der er helt væk.

Redigeret af Vidx d. 18-03-2012 19:21
20-03-2012 05:04 #12| 0

Tror ikke det giver vildt meget mening at ærgre sig over sin beslutning her.

SW har gode argumenter for check bag ( men de andre options er også gode)

Iøvrigt virker villain som en fisk

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar