NL600 HU - 140 bb dybe - Mega weird spot

#1| 0

Vi har spillet ca. 150 hænder fordelt over to borde, men vi har spillet tidligere, det er dog flere måneder siden, så tror ikke det har indflydelse.

Villain spiller aggr. HU spil, men er ikke set ude i noget vildt snavs endnu. Han folder 60% til 3-bets, men 4-better ikke meget og derfor 3-better jeg K,Q for value.

Seat 3: HERO ( $792.00 USD )
Seat 8: VILLAIN ( $1427.00 USD )
VILLAIN posts small blind [$3.00 USD].
HERO posts big blind [$6.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ K Q ]
VILLAIN raises [$15.00 USD]
HERO raises [$54.00 USD]
VILLAIN calls [$42.00 USD]
** Dealing Flop ** [ K, A, 9 ]
HERO bets [$70.00 USD]
VILLAIN calls [$70.00 USD]
** Dealing Turn ** [ J ]
HERO checks
VILLAIN checks
** Dealing River ** [ 4 ]
HERO checks
VILLAIN bets [$120.00 USD]
HERO raises [$360.00 USD]
VILLAIN raises [$1177.00 USD]
HERO skal calle 296 mere ind i en Pot på 1276

Mine tanker:

Indtil nu har han ikke Trappet det store og har oftest bare brugt selv at bette hvis han havde noget godt. Derfor tror jeg at han ville bette Turn bagved med to par, sets, stærke draws, straight. Og derfor er hans range på River som jeg ser den, svage esser og random Floats, og disse er ikke hænder han bør Bet/3-bet Shove River med.

Grunden til jeg C/R River er at jeg vil tro han meget ofte har et svagt Es her. Og det vil være svært at calle med et svagt es her, da jeg sjældent vil Bluffe i dette spot, på trods af jeg ikke repper det store.

Da han så Shover efter jeg har C/R, er jeg klar til at folde, men kommer derefter til at tænke på hvad hans Range for et shove her er...


Det jeg er interesseret i at vide er hvad i synes om at C/R River..?

Og hvad synes i om et evt. call af hans Shove bagefter?

Så hvad synes i?

31-07-2010 15:32 #2| 0

Jeg synes som sådan ikke dårligt om C/R river, men som hånden er gået kan jeg ikke se ham spille nogle hænder vi slår på denne måde. Derfor må et call af hans shove bagefter være penge ud af vinduet (i min bog).

Han laver vel noget lignende aldrig det move på river med et bluff, med mindre han har et read der siger du aldrig kan ha A der. Men ud fra måden hånden er spillet tror jeg ikke han gør det (hvis du ikke tror jeres tidligere match måneder tilbage har betydning). Ergo tror jeg som sagt at det er penge ud af vinduet at calle river da han ved det move han laver ved at du altid betaler med Ax osv, og han næsten ingen FE har.

31-07-2010 15:34 #3| 0

På river havde jeg nok brugt min K mere til en bluff catcher, frem for at begynde at lave det om til et bluff. Men kommer selvfølgelig også an på hvordan din 3bet procent er?

hvis du 3 better 35% kan han aldrig sætte dig på K/A, og tror han kan reppe netop dem.

Ved ikke hvad jeg synes om kald på river. NL600 er dog langt over mit level, men kan ikke se han skubber der er dårligere end din hånd.

Desuden ville potsizes være rare. men sådan hurtig regning er potten på 248 når han better sine 120, hvilket ligner super meget et value bet, når du repper så svag en linje, og forventer måske et kald fra svage konger eller værre.

31-07-2010 17:13 #4| 0

Grunden til jeg C/R River i stedet for at bruge K,Q som Bluff catcher er at jeg som sagt ofte vil mene han har A,x der og jeg er dermed bagud til hans Range. Men jeg tror ikke han kan calle et C/R med A,x og derfor laver jeg min K,Qo om til et Bluff.

Mht. hans Shove på River, så er mine tanker at eftersom han normalt plejer at bette sine stærke hænder i stedet for at Trappe, så kan jeg ikke se hvilke stærk hænder han skulle have på River, udover hvis han har valgt at Floate mig med 4,4 på Floppet og så har ramt set på River. Og hvis han fx. skulle have K,J og valgt at checke bagved på Turn, så tror jeg ikke på Han Bet/3-bet shover den på River, da min Range er Nuts eller Air.

31-07-2010 17:18 #5| 0

Jeg synes, det sejler. DU repper så smal en range, og når manden ikke har været ude i noget snavs endnu, ser jeg ingen grund til at spasse sådan.

Hvis KQ IKKE er et value 3-bet, spiller du mod en MEGET stram spiller. Når manden folder så relativt meget til 3-bets OG heller ikke 4-better, bør du udvide din 3-betting range.

31-07-2010 17:45 #6| 0

Jeg ved godt jeg repper tyndt, men som jeg siger, kan jeg ikke med hans spillestil se ret mange stærke hænder i hans Range. Det skal da kun være hvis han har skiftet gear pludseligt..

Mht. min 3-bet Range, så ved du jo ikke hvad min 3-bet Range mod ham her er. Jeg forklarede bare hvorfor jeg netop 3-bettede K,Qo... :)

31-07-2010 17:54 #7| 0

Hehe, det er rigtigt :)

Nu har du spillet ham tidligere, og lige nu har I spillet en del hænder. Havde du noget indtryk af, han havde skiftet gear før?

Det kan godt være, han repper tyndt, men jeg kan ikke se, hvad det er, du prøver at reppe. Spiller du et set således mod sådan en type? Umiddelbart tyder hans stats på, at 3 barrels mod ham ofte vil tage den hjem

31-07-2010 17:54 #8| 0

det gør det nemmer at analysere hvis du skriver hvordan han ser dig, altså hvor mange hænder du 3 better mod ham.

men det lyder som om du er ret overbevist om at hans rivershove er et bluff, da han spiller sine stærke hænder mere ligefrem.?

31-07-2010 17:56 #9| 0

Nu siger du, du godt ved du repper tyndt. Men hvad er det egentlig, du saa proever at reppe praecist?

Jeg kan godt lide dine tanker omkring et river c/r, men jeg synes bare din linie slet ikke giver mening nok til i praksis at goere det. Derudover, saa synes jeg din sizing paa river er skaev, forstaar ikke hvorfor du siger til 360, hvorfor ikke bare 285?

En sidste ting, naar du naevner han ikke er set i noget skum endnu, saa kan jeg ikke se hvordan vi kan betale river. Altsaa, for at han shover river med luft, saa skal han satme vaere tricky.

31-07-2010 18:14 #10| 0

@GodteTerkel

Kan ikke huske det præcist, men jeg 3-better nok ca. 20% mod ham.

Jeg er langt fra overbevist om hans river shove er et Bluff. Men synes det er sjældent man ser en mand der gerne selv better i stedet for at Trappe, lige pludseligt vælge at gøre det. Men Man kan naturligvis tage fejl. Især fordi han ikke bør regne med store FE fra min side da jeg får gode odds på et call.

@Tinamus
Nope, har ikke set ham ændre sin taktik endnu, men det kan jo være tidspunktet er kommet ;)

@Alle

Jeg prøver at reppe nogle to par combi's og sets. Dette er baseret på at jeg har spillet lidt Tricky mod ham. Og jeg ved som sagt godt det er en tynd value range at reppe, men eftersom jeg tror han er typen der kan VB A,x og tænke "*****" når han ser et C/R, så synes jeg det er mindre betydeligt hvad jeg repper, da han ikke virker som typen der kan lide at Hero calle.

Mht. til min bet sizing, så er den 3 gange hans bet, og jeg overvejede at gøre den større da jeg gerne vil have ham til at folde sin A,x hvis det er det han har.

Hvorfor ville du gøre det til 285?

Jeg er enig i din sidste antagelse Snowking. Og jeg havde også musen på "fold" med det samme han Shovede, men begyndte så at overveje hvilken Range han kan shove med her, især med tanke på den måde han tidligere har spillet. Jeg kan ikke se ret mange ting han bet/3-bet Shover med på River...

31-07-2010 18:16 #11| 0

@OP

Reverse, ikke? Jeg har svært ved at se dig cr river til 360 med de stacksizes, dog uden at kende dit spil...

Anyway, for at gå til dine spørgsmål

1: CR river kan være helt fint her og jeg synes ikke du repper så smalt endda, det kræver bare at du er stabil i dine linjer, dvs du 'ofte' bruger b-c-c som linjen, også med stærkere hænder på våde boards... Hvis du gør det, er din raisesize dog lidt underlig, jeg ville typisk enten give plads til at villain shipper over, eller overbette helt sygt.

2: Nej, jeg hader call her, men gutfeeling supersedes stats, så det kan obv være korrekt i visse spots...

31-07-2010 18:28 #12| 0

Enig med pow omkring betsizing.

En anden ting, som intet med analyse har at goere, eller jo, det er vel en analyse af SirThomas, er at det imo er ret obv at vi caller og er gode. Ellers tror jeg ikke den blev postet:)Men maaske mit read er off,hehe:)

31-07-2010 18:30 #13| 0

og så +1 på snowking der, sad og tænkte det samme, enten er det en brag el oss er det en reverse ;)

31-07-2010 18:33 #14| 0

Hvorfor er det i mener den bet sizing er skæv?

@snowking
Normalt når folk poster en hånd er det fordi de tabte... :)

31-07-2010 18:42 #15| 0

Fordi vi formentlig opnår det samme med 250-310 som 360, og det giver ham plads til at bluffe hans luft... Han skal være den sygeste lille hundehvalp, for at bluffe her. Omvendt kan i naturligvis have levelled hinanden til at det kan være korrekt, men det ville være sygt så relativt tidligt, så hellere gå efter det sikre.

31-07-2010 18:45 #16| 0

Jeg er tildels enig. Men hvis han har A,x og han indtil videre ikke har virket som en der gerne vil Hero Call "light" ,vil han så ikke være en del mere tilbøjelig til at calle et C/R fra 120-250 end 120-360?

Jeg tror hans andel af "crying calls" stiger jo mindre vores Raise er.
Jeg kan dog tage fejl

31-07-2010 18:54 #17| 0

Og jeg er enig i hvad du siger, dit spil er bare så stærkt, at jeg ikke ofte ser ham calle Ax, men du kender dynamikken bedre end jeg gør

31-07-2010 18:58 #18| 0

Okay...

Men vil du tro hans andel af Crying calls stiger jo lavere mit raise er?

Fordi hvis den ikke gør det, så er det jo bare dumt at bette stort.

31-07-2010 19:04 #19| 0

Men tror du ikke ogsaa hans bluff frekvens falder relativt meget fra 260-85 og op til 360?

Jeg ville personligt som udgangspunkt, der er selvfoelgelig undtagelser, have det langt bedre med at calle hvis jeg skulle betale noget mere paa river.

Jeg er egentlig enig med dig i, at der ikke er mange andre haender end 44 som giver mening fra hans side, men jeg synes bare det er saa urealistisk at han skal vaelge at bluffe i det her spot. Han maa vel ogsaa antage at du ikke raiser saa meget, for at skulle folde til et rest paa river.

31-07-2010 19:14 #20| 0

@snowking

1: Jo det tror jeg helt sikkert den gør, også derfor jeg jo i første omgang har musen over fold knappen.
Hvad tror du med andelen af crying calls?

2: Det ville jeg også som udgangspunkt, men ham her virker som typen der ikke kan lide at Hero call "light" og derfor vil jeg tro at jo mere pres man lægger på ham, jo mere folder han.
Det er naturligvis en antagelse der meget vel kan være forkert.

3:
Præcis, 4,4 giver mest mening. Dog tvivler jeg på han Floater med 4,4 på det board. Men hvis han gør, giver hans linie 100 % mening.

Det er et mega mærkeligt spot at Bluffe i, men som du er inde på, så repper jeg jo ret tyndt. Jeg ved dog ikke om han er klar over dette.

Og en lille indskydelse til din sidste sætning. Spots hvor folk "aldrig" bluffer, gør det ikke netop disse spots til perfekte steder at bluffe?

31-07-2010 19:20 #21| 0

Syntes dine tanker på river er fine og kan godt li dit C/r. Som Pow havde jeg nok valgt at raise lidt lavere (eks. 300 ish), men ja, det er jo en vurdering af om han drysser sine Ax oftere nok.

Callet på river må komme ned til en mavefornemmelse. Som udgangspunkt bluffer folk jo ikke i det spot af obv. grunde. Men første spørgsmål er selvfølgelig om villan er dygtig nok til at vide det = kan han faktisk prøve at udnytte det.

Men uden du har set ham lave ballade før, så tror jeg ik vi er gode 20% her, så ender nok med at drysse.

31-07-2010 20:41 #22| 0

Har læst alle tanker, og synes det er et mega spændende spot.. Men jeg syntes det er en smule mærkeligt, at nuts altså Q10 ikke en gang er blevet nævnt..

@Sir Thomas
Jeg giver dig ret i, at han ikke ligner særlig mange hænder, især hvis han better sine gode hænder, og du aldrig ser ham checke bag på turn med fx set, hvilket en tricky spiller sagtens kan finde på, da du ikke ser stærk ud på turn.. Har han checket bag på turn med set b/shover han aldrig river, så kalder han bare.. Men synes bestemt Q10 sagtens kan spilles på den måde han gør, evt i klør.. I min bog er det selvfølgelig den hånd han har.. Han kalder oplagt med den pre, det er ikke ilde set, at kalde med den på flop, da han kan få fuld betaling, hvis han rammer, især hvis den muligvis er i klør..

Har han Q10, er det super godt spillet i mine øjne, netop fordi du tror han better den på turn..

31-07-2010 20:52 #23| 0

Han har ikke Q10 det er 100

31-07-2010 20:55 #24| 0

Haha ja det er 100;)

01-08-2010 04:45 #25| 0

Meyer, det er ikke standard at lave out of line plays, når man ikke plejer at gøre det. At kalde QT for perfekt spillet fra villains side er so-so.

Hvis du overvejer de evt draws, som Hero vil CRAI på turn samt Heros made hands, vil du se, at QT misser en del value ved ikke at bette her.

Det er et turn bet 90-95% af gangene fra villains side, såfremt han sidder med QT.

01-08-2010 05:55 #26| 0

+1 Tinamus.

01-08-2010 12:24 #27| 0

@SirThomas

"Og en lille indskydelse til din sidste sætning. Spots hvor folk "aldrig" bluffer, gør det ikke netop disse spots til perfekte steder at bluffe?"

øh nej.? Grunden til det er så skidt et spot at vælge at bluffe er jo netop fordi han næsten aldrig har noget som helst FE.

01-08-2010 14:52 #28| 0
01-08-2010 18:32 #29| 0

@ Tinamus

Det jeg mener med perfekt spillet er fra turn.. Jeg mener langt fra, at et kald på floppet er perfekt, men man ser det meget tit, at villain er små træt af 3-bets preflop, og kalder derfor et street af med inside uden den store plan, egentlig bare for at ramme, samt fortælle hero, at denne ikke bare kan tage alle 3-bet pots ned uden kamp.. Som Haarby siger det, er jeg ligeledes meget uenig med, at det 90-95% af gangene er et turn bet med Q10 fra villains side, et check her er netop super godt spillet imo..

Om villain mister value ved ikke at bette turn, ved jeg ikke om jeg er helt enig i.. Hero checker ikke særlig mange hænder på turn, som villain mister value af ved at checke tværtimod.. ved at checke ligner villain i meget større grad et bluf ved at bette på river, synes det ligner mere value, at spille den således som villain, sæt at han har q10..

03-08-2010 04:26 #30| 0
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar