NL600 en god haand paa papiret men...

#1| 0

BB er ny regular, der virker loose og bing bang preflop, men har ikke rigtig set noget mindevaerdigt postflop. I f0lge PTR er han dog en stor vinder siden han startede.
Hero har vaeret rimelig loose i denne session.


BTN: $1313.05
SB: $635.50
BB: $710.20
UTG: $585.25
MP: $856.00
Hero (CO): $654.00

Pre Flop: ($9.00) Hero is CO with Q A
1 fold, MP raises to $18, Hero calls $18, 2 folds, BB calls $12

Flop: ($57.00) Q 9 5 (3 players)
BB bets $36, MP calls $36, Hero calls $36

Turn: ($165.00) 2 (3 players)
BB checks, MP bets $123, Hero calls $123, BB calls $123

River: ($534.00) A (3 players)
BB bets $265, MP folds, Hero ?

Det er svaert at saette BB paa ret mange haender, som Hero slaar, men faar dog 3:1 paa et river call...

17-01-2010 04:36 #2| 0

Caller. Kommer vi over toppen ser jeg ham ikke calle med ret meget, og de gange han gør må vi formode at han har os slået.

Tvivler på at villain giver os action med et shove på river grundet board og action i hånden selv med AK (meget unlikely), Qx og dårligere.

Har han ramt et set eller en bagdørsfarve ønsker jeg tillykke og ser frem til næste hånd :)



17-01-2010 05:21 #3| 0

Det er selvfølgelig et snapcall. Som du selv siger, får du 1:3, og din hånd ser jo noget weakere ud end den er.

17-01-2010 10:13 #4| 0

Fold turn !!!

MP flatter et dry flop, og byder så selv på et helt blank turn. Du er yderst sjældent god her.

På river får vi selvfølgelig gode pot odds at må betale.

Jørn

17-01-2010 12:34 #5| 0

@ Thyssen

Hvordan kan du sige at MP ser så stærk ud. Jeg spiller selv en del nl400 og nl600 og der ser jeg altså tit initialraiser der kalder flop hvis der bliver donkleadet med mange hænder.. For derefter at byde forholdsvist stort ud på turn, da han regner med at BB checker.. I min bog betyder det ikke synderligt at MP har en monster hånd, så jeg vil ikke kunne folde turn. Den eneste hånd jeg egentlig er mest bange for må være KK..
BB kan have utrolig mange hænder i dette spot, så han kan sagtens have ramt bagdørsfarven eller 2 par..

På river er den svær. Du får odds til det, da han godt kan have nogle 2 par kompinationer. Så det kan være ok at betale. Og i hvert fald få noget info. Men tror sjældent at vi er gode..

17-01-2010 14:16 #6| 0

@mrJBK

Jeg spiller selv en del nl400 og nl600 og der ser jeg altså tit initialraiser der kalder flop hvis der bliver donkleadet med mange hænder..For derefter at byde forholdsvist stort ud på turn, da han regner med at BB checker

Så MP floater floppet og tager et stab på en blank turn og er dermed fuldstændig ligeglad med at vi har kaldt bagved på et 59Qr flop ??

Hvilke hænder ville du spille som MP gør?

Jørn

17-01-2010 15:31 #7| 0

jeg ser en meget bredere range end en monster hånd som du siger...
Nu har OP ikke beskrevet hvor tit MP åbner... Hvis han kun åbner <15-20% så ja.. så kan hans range nok indsnævres... Men ellers ser jeg da en meget bredere range med TJ/QT/QJ/QK/TT/JJ/KK osv... så her er det kun KK jeg er bange for..

Og siden MP folder på river så er settet meget usandsynligt (medmindre han er 100% sikker på at BB har farven)..

17-01-2010 16:19 #8| 0

Så du floater dette flop med AK eller QT, ser en turn 3-way og tager et stab?

Informationen om at MP folder river har vi desværre ikke tilgængelig på turn (ellers ville poker være for nemt).

Jørn

17-01-2010 17:15 #11| 0

Nej jeg floater ikke med AK..
Og jeg vil ikke kalde det at floate hvis man kalder BB's floplead med QT...

Så jeg mener stadig er der er større chance for at hero har MP slået end omvendt..

17-01-2010 17:48 #12| 0

@mrJBK

Hvis du (som MP) havde kaldt BBs floplead med QT ville du så bette turn?

Jørn

17-01-2010 18:45 #13| 0

Jeg siger ikke at JEG vil!!
Jeg siger bare at jeg oftere ser folk lave netop det move med QT end med en monster...

Men vi bliver vel ikke enige.. det er bare hvad mine erfaringer siger mig, når betting foregår på denne måde..

17-01-2010 19:04 #14| 0

Jeg er sådan set enig med mrJBK. Jeg ser også mange dårlige spillere som better for protection på turn med QT-KQ. Desuden kan MP sagtens peel med en masse gutters + backdoor fd som prøver at steale potten på turn, da han repper rigtig stærkt med hans bet. JT er også likely i hans range. Sat op mod de kombinationer han har af 2 par + sets som han ikke reraiser på floppet, så synes jeg egentlig et call ser fint ud på turn.

River er close mellem call og shove, men call er vel fint selvom jeg er tilbøjelig til at shippe pga. villians betsize.

18-01-2010 02:55 #15| 0

@becks

Hvis du overvejer et shove river, hvad tror du så han er tyrret nok til at calle med?

Jeg mener hans range er ved at være rimelig polariseret og at esset på river mest af alt bare virker som et godt scare card imod os.

Han kunne obv sagtens tage denne linje med et set men så kunne vi også give på nakken enten postflop/turn for at vide hvor vi står eller peele ham af hans bluffs/semibluffs.

18-01-2010 08:41 #16| 0

@becks

Hvor får vi oplyst at MP er en dårlig spiller? (Han sidder trods alt med 1,5 BI på NL600)

Min pointe er blot at der er ikke mange gode spillere som byder turn med noget dårligere end AQ, så derfor bør vi folde til MPs udstik på turn (med mindre vi har nogle reads som ændrer situationen).

Jørn

18-01-2010 09:16 #17| 0

I øvrigt er det jo ikke udelukkende interessant, om MP har hero beat eller ej - men at BB har leadet i 2 mand, og har et ret fint check-raise spot serveret, såfremt hero flatter MPs bet.
I skal i øvrigt være opmærksom på, at med mindre MP er 100% og totalt hjernedød, så er der ikke nogle Qx'ere i hans range (andet end AQ), og vi taber derfor til hele hans valuerange. Jeg kan dog se en række draws og semidraws, der bluffer her, fordi det ser så stærkt ud.

Til selve spillet? Hmm.. Jeg plejer at vide, hvad jeg skal gøre, når jeg sidder i situationen, ud fra timing og feel i løbet af hånden.

Jeg har overvejet lidt, om man bør skubbe river, og jeg tror det er close. BB kan nødvendigvis ikke have ret mange flushes i hans range. På den anden side kan hero have en del flushes, så det bliver nok et overrepped. Betaling ser fint ud.

/AB

18-01-2010 11:37 #18| 0

KhQh? Semi-bluff på turn ved top-par, flush draw...

Aner som ikke om MP kunne finde på at åbne med den hånd?

Ellers som Thyssen...

18-01-2010 12:48 #19| 0

Jeg har svært ved at se, hvad han better ½ pot med i billetten, som vi slår - specielt hans lead/call/lead må betragtes som værende über-stærkt i en 3-vejs til river.

For mig virker linien som om, at han samler ekstra outs op på turn, men vurderer, at FE ved at skyde videre vs. implied ved at ramme ikke er god nok, hvorfor han tager den valgte linie.

Hvis han er virkelig dygtig, kan jeg dog godt se ham tage denne linie med air/busted draw (og nærmest aldrig med Qx), primært pga., at linien ser så über-stærk ud.

Prisen er dog særdeles tiltrækkende, så den er sgu close...

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar