NL600 Deepstack, set vs solid shark

#1| 0

Har spillet et par timer ved bordet. Villain virker som en ret dygtig LAG spiller (har set ham smadre mange borde før, men ikke spillet mod ham ellers). Vi har ikke spillet nogen potter forbi floppet mod hinanden endnu.

***** Hand History for Game 6333262397 *****
$600 USD NL Texas Hold'em - Sunday, September 16, 20:58:07 ET 2007
Table Jackpot #1305022 (No DP) (Real Money)
Seat 3 is the button
Total number of players : 6
Seat 4: FearNLoatheMe ( $143.04 USD )
Seat 6: Yourdaddylovesyou ( $1 959.78 USD )
Seat 3: HERO ( $1 306.13 USD )
Seat 5: WhatEvilLurks ( $844.10 USD )
Seat 1: miheba19 ( $359.74 USD )
Seat 2: tuckandroll1 ( $433.09 USD )
FearNLoatheMe posts small blind [ $3 USD ].
WhatEvilLurks posts big blind [ $6 USD ].

Holecards:
Dealt to HERO [ 66 ]
RAISE Yourdaddylovesyou, $24 USD
miheba19 folds
tuckandroll1 folds
CALL HERO, $24 USD
FearNLoatheMe folds
CALL WhatEvilLurks, $18 USD

Flop:
[ J65 ]
WhatEvilLurks checks
BET Yourdaddylovesyou, $60 USD
CALL HERO, $60 USD
WhatEvilLurks folds

Turn:
[ Q ]
BET Yourdaddylovesyou, $150 USD
CALL HERO, $150 USD

River:
[ T ]
BET Yourdaddylovesyou, $333 USD
HERO ???

Jeg raisede ikke på floppet, fordi jeg ville have BB til at CR villain/leader, samt vise svaghed, da jeg ikke tror villain spiller et overpair for 217 BBs. Såfremt villain har overpair, er det nemt at vinde en sund pot, og spare en stor del af stacken hvis jeg er/kommer bagud. Han kan også ramme et overkort. Hvis jeg er foran, har han umiddelbart højst 2 outs. Det passer iøvrigt til min egen nitty, trappy stil.

Turn er jeg usikker på hvad jeg skal gøre. Hvis jeg raiser, ved jeg ikke om jeg kan calle et skub. Jeg regner med at ku få et godt bet ind på river de fleste tilfælde.

River kommer backdoor scarekortet. Jeg giver jeg ham følgende range: 55/JJ/QQ, KK/AA, JQ, flush, en sjælden gang AK (straight), og en ret sjælden gang ren bluff (eksempelvis missed straightdraw m/ 78), da jeg mener mine calls virker for stærke til han kan 3-barrel bluffe (for hvad sætter han mig på? Jeg caller et raise preflop med pos, og caller knap et potbet på flop J65r, og et solidt turn bet).

Ergo valuebetter han, og det er enten et solidt malkebet med en stærkere hånd, eller et blocking bet med AA/KK/QJ, der ville folde til et raise. Nutflush burde CR mig, da jeg selv vil valuebette alle sets bag ham, og i ny næ selv bluffe et missed straightdraw.

Er det bare straightforward, standard calldown? Har jeg 29% chance for at være bedst her?

Udover det, er det er spastisk line at undlade at raise 2nd set på floppet mod stærk LAG spiller der raiser i EP med 213 BBs ?dækket?

17-09-2007 05:00 #2| 0

fin post, spændende spot

17-09-2007 05:08 #3| 0

På en cash donkey som undertegnede er det komplet ubegribeligt at du ikke raiser ned af streets.

Vil du ikke gerne have skillinger til midten, eller er du reelt bange for at du er slået ?

17-09-2007 05:14 #4| 0

Raise floppet nogle gange og call nogle gange, hvad der skal gøres hyppigst afhænger af din og modstanderens spillestil (Om du floater meget, hvor ofte han skyder 2nd barrels på overcards etc). Jeg ville klart raise floppet for det meste, især med de stacks i har.
Turn den skal raises 8-9/10 gange når der lander sådan et kort. Det er selvfølgelig lidt klamt hvis han skubber indover men grundet hans spillestil kan du stadigvæk calle med god samvittighed.
Som spillet, call river. Han kan sagtens VB'e værre grundet din passive linje.

17-09-2007 05:15 #5| 0

jeg har, i mit spil, en meget bred range for et flopraise mod den type modstander og med de her stacks, (dvs alt fra marginale par hænder og luft til draws og sets) det gør at jeg pga at jeg har position kan styre pottens størrelse alt efter hvor stærk jeg er og hvor stærk jeg tror min modstander er.
Udover det giver det, relativt billigt, min modstander en ret svær beslutning hver gang og det bliver svært for ham at fortsætte profitabelt med de fleste af hans hænder og forhåbentlig få ham til at lave en stor fejl når jeg vil ha ham til det. Du skal udnytte din position til fulde, specielt når i er dybe.

Når du flatcaller floppet og så raiser enten turn eller river kommer der alt for mange penge i potten på én gang til at han vil betale dig af med mindre end toppen af hans range, specielt hvis du er tight (det er ikke skidt at være tight, efter min mening skal det bare følges op med en god portion aggressivitet) hvor du efter et flopraise ikke behøver at bette så stor en del af potten på de senere streets for at gøre den rigtig stor på river (ie. flop raise til 160, turn pot 400, du better 300, river pot 1000, du smider resten ind)

17-09-2007 05:25 #6| 0

ps. ja, jeg mener det er en spastisk linje ikke at raise floppet her, trappy nits vinder kun i filmene og i livegames :P

17-09-2007 05:36 #7| 0

Når du har spillet den så mærkværdigt så betaler du selvfølgelig, men er du gal hvor skal du raise flop og når du caller er turn verdens nemmeste raise.

K

17-09-2007 05:46 #8| 0

1. Raise flop
2. Raise turn
3. Betal river

17-09-2007 06:14 #9| 0

Raise knappen sidder altså lidt til højre for call :)

Men ja, raiser nok flop 50/50, og 100% turn.

Som spillet kan du kun calle river (imo)(Og god post!)

17-09-2007 06:41 #10| 0

Hvad i alverden sker der for det der call, call, call, call, call værk ? Få da bygget den pot.

17-09-2007 14:27 #11| 0

Præcis det samme som alle har nævnt... Desuden må du have gjort dig nogle overvejelser om hans range før river, hvad var de?! For du spiller den, uden at vise særlig hensyn til at din modstander sidder med to kort på hånden, som du også skal tænke på.

17-09-2007 18:50 #12| 0
OP

@ c_hope

Naturligvis vil jeg have skillingerne til midten. Hvis jeg ku vælge at han skulle calle min allin på floppet, skubber jeg naturligvis, da jeg er lysår foran mod hans brede range. Sagen er mere at få max value fra dårligere hænder. Her er det jeg ikke tror jeg kommer til bunds mod AA, hvis turn og river er to blanke kort - han må nødvendigvis sætte mig på settet, og ikke betale af (dette er selvf. stærkt farvet af jeg ikke er over-aggro, og så godt som aldrig bluffer 200 BBs af - og at han er god nok til at vide det og spille mod min stil (Jeg spiller iøvrigt 20/12/2))

@ hardkAre & Yskhyr

Tak for input, enig.

Der er tydeligvis bred enighed om at tankegangen for hånden hedder "Du har floppet middle set og vil til bunds, punktum."

Efter at have sovet på det, er jeg enig med at river er et forholdsvis easy call. Jeg er nok foran mod over 29% af hans range, selv efter 3 barrels. Iøvrigt bør jeg raise flop og håbe på action. Hvis jeg er slået eller bliver ramt ned, er det bare en 213BB cooler.

Jeg var meget farvet af at respektere ham som rigtig god spiller, og bl.a. aldrig set ham være out of line, men derfor betyder det ikke jeg er slået for ofte her. Netop som god spiller, burde han vel også CR turn med JJ/QQ sets, for at fange flere weak hænder på min side, samt tvinge mig allin med et lavere set.

Mod de fleste andre raiser jeg da også, med savl i mundvien.

Det var sidst på natten, jeg var træt, og havde ikke lyst til at tabe en kæmpepot som jeg havde gjort til sidst natten før. Det var svagt og uprofessionelt. Jeg stoppede da også instantly efter jeg foldede river (!), da jeg ku mærke den vistnok ikke var spillet helt optimalt.

@ GraPhreax

Om noget har jeg måske gjort mig for mange overvejelser omkring hans hånd! :)

29-09-2007 18:45 #13| 0

Hey Jan, fik hånden refereret og har lige læst tråden. Synes hånden er interessant i forhold til at diskutere exploitable poker.

Preflop: dit call m 66 er standard. Dog er du nok exploitable, hvis du aldrig er i stand til at reraise mellemparrene mod en bred range som hans.

Flop: du er lysår foran hans range, og raise må være standard. Hvis han som du siger kan skubbes af et overpar på det her board, lyder han exploitable. Hvis du omvendt er så nitty at han korrekt kan slippe fra et overpar her, lyder du klart exploitable.
Men selvom raiset med middle set er standard, er det nok også exploitable hvis du ikke i ny og næ caller stærkt i pos. på det her flop, da du ellers mangler styrke i din range på turn. Så callet kan forsvares - som undtagelse.

Turn: hvis han kun skyder her med stærke hænder, er han helt sikkert exploitable.
Fra dit synspunkt er et raise igen standard, da du stadig er storfavorit mod hans range. Omvendt skal du nok også her være i stand til både at raise og calle med dit set, for at undgå kun at komme til river med draws og marginale par.
Callet kan igen forsvares - som alternativ til raiset.

River: her tror jeg aldrig du skal folde dit set. Det virker klart exploitable, hvis din strategi indebærer at folde en hånd så stærk som 66 på det her board. Logikken bag er, at han er exploitable, hvis han kun better primahænder.

Det ræssonement du er ude i, med at han giver din hånd voldsom respekt og nærmest kun better hænder der slår et set - på trods af at du ikke har raiset ham på noget tidspunkt i hånden - virker fortænkt. Hvis du endelig tror han har så dyb respekt for din nittyness, kan du bluff-raise river all in, hvorefter han vel bør folde alt svagere end en mellemhøj flush :-D

- Thomas

29-09-2007 22:19 #14| 0

Jeg synes hele denne tråd er exploitable !

29-09-2007 22:52 #15| 0

jeg trykker den sku stacken ind på river, ved godt at han godt kan have QQ,JJ, men han kan også have QJ, jeg spiller sku for stacken her.

30-09-2007 01:22 #16| 0

Ham Yskhyr virker ret smart og god til teh pokers.

30-09-2007 03:17 #17| 0

Hey Gnug -
On a more serious note. Det er lidt "skræmmende", at du stort set ikke i din analyse tager højde for hans opfattelse af dit spil.

30-09-2007 18:51 #18| 0

Jeg føler mig meget exploitable lige nu :s

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar