NL600: 3 i reraised pot

#1| 0

Ingen nævneværdige reads. SB er 24/20/3 over ~300 hænder, og SB 25/15/3 over 800 (nede 3700$). Begge har jeg set på flere borde samtidig.

Jeg er i tvivl om, hvad det bedste spil er i denne hånd.

Party Poker No-Limit Hold''em, $ BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: pokernet.dk)

SB ($600)
BB ($1138)
Hero ($770.36)
MP ($521.30)
Button ($611.40)

Preflop:/ Hero is UTG with A, A. SB posts a blind of $3.
Hero raises to $21/, 1 fold//, Button calls $21, SB (poster) raises to $79/, 1 fold//, Hero calls $61, Button calls $61.

Flop:/ ($252) K, 9, Q (3 players)/
SB checks, Hero checks, Button checks.

Turn:/ ($252) K (3 players)/
SB bets $158/, Hero calls $158

17-05-2006 10:50 #2| 0

Jeg tror jeg ville have rasiet den igen PF. Button som har callet dit første raise skal kun betale 60 mere for at se en pot på 200. Da potten allerede er stor, og du har meget svært ved at komme væk hvis en af dem rammer trips, synes jeg det er vigtigt at lukke ham ude og/eller samle potten op.

IMO bliver du også nød til at stikke ud på floppet for at finde ud af hvor du står.I hvert fald hvis du har tænkt dig at calle et bet på turn.

Jeg kan heller ikke se hvilke hænder du slår på turn, da kongen kommer udover AQ. De mest sandsynlige hænder AK, KK, QQ har dig alle slået. Udover det sidder der en mand bag dig, der sagtens kunne have JT eller 99 i hulen.
Så et sikkert fold turn da kongen kommer, men ville selv have stukket ud på floppet og foldet til et evt. raise.

17-05-2006 11:02 #4| 0

Hvad er dine tanker bag PF flatcall? Det er da på ingen måde optimalt at kommer 3way til floppet med AA.

SB har helt sikkert en god handske, og han skal da isoleres. Ok, han kan squeze med mange hænder, men igen, hans raise er jo ikke stort nok til at i ikke ender 3way til floppet.

Floppet er totalt ulækkert jo... Hvorfor ikke stikke ud og finde ud af om det er lige så ulækkert for JJ,PP, SC eller lign.

Bryder mig slet ikke om at tjekke det flop.

Er det en "jeg er ikke Hero men vil lige se om hans linje ikke er helt i skoven" ?

17-05-2006 11:02 #3| 0
OP

"Se efter hvor jeg står bets" er ikke noget jeg praktiserer.

Reraiser jeg igen preflop, spiller jeg min hånd face up, og det er jeg ikke interesseret i.

9 ud af 10 gange har button et lille til mellem pp, eller han kan have en suited connecter af en art. SB kan squeeze med en masse pis, og det behøver ikke kun være QQ+.

Better SB floppet, folder jeg. Eftersom Button checker bag mig, har han hverken JT eller 99, og han har ikke 2 par på det board. SB stikker så, da der falder endnu en K. Hvordan skal den hjælpe ham, når han ikke stikker ud på floppet? Boardet er farligt for både KK og QQ.

Så et sikkert fold kan det aldrig blive.

17-05-2006 11:08 #5| 0
OP

Nu reraiser jeg selv en del i sb/bb, når der er en flatcaller i late position. Det er ganske standard procedure.

Derfor smækker jeg ikke et raise ind.

EDIT: Nej, jeg er hero i hånden.

17-05-2006 11:15 #6| 0

All in preflop. Du har den bedste hånd. Du ønsker ikke to modstandere i den pulje.

17-05-2006 11:18 #8| 0
OP

Elendigt råd, LarsCph.

Jeg stikker i seng og kigger herind i morgen. Så må vi se, hvad folk siger.

17-05-2006 11:18 #7| 0

Hvis det er en standard procedure kan han jo sidde med mange hænder, men ikke nogen som betaler dig af på floppet, medmindre du er slået.
Så mere fart på de esser PF.

Btw. hvad er planen hvis der falder en blank river?

17-05-2006 11:20 #9| 0
OP

Hald:

Hvis han skyder på en blank river, må jeg antage, at han ALLIGEVEL har slowspillet floppet (som han ikke burde, hvis han har en hånd).

Eller også bluffer han :)

G''nat

17-05-2006 11:21 #10| 0

hald8240 -

"Hvis det er en standard procedure kan han jo sidde med mange hænder, men ikke nogen som betaler dig af på floppet, medmindre du er slået."

Lige præcis! I second that.

17-05-2006 11:22 #11| 0

hehe, det er jo ikke alle der spiller som Doyle og skyder ud i en monster. De fleste er jo meget passive når de rammer en stor hånd.
Tror ikke du har et +ev call på turn sådan som hånden har udviklet sig.
nat nat

17-05-2006 11:25 #12| 0

Pethie: det kan godt være du synes det er et elendigt råd jeg giver, men...

Du raiser preflop og det er fint. Så bliver du reraiset og tredjemand følger trop. Her vil jeg mene at en kraftig reraise eller all in er på sin plads. du har jo AA, den bedste hånd preflop.

Er det der ikke nogen, som vil bakke mig op her?

17-05-2006 11:29 #13| 0
OP

Nu fik jeg børstet tænder og kiggede herind igen :)

LarsCph: Ja, jeg har bedste hånd, men jeg vil gerne have action fra andet end AA og KK.

Hald8240: Nej, det er meget normalt at fastplaye sine hænder på dette limit.

17-05-2006 11:31 #14| 0

Pethie: Ok det er selvfølgelig et spørgsmål om temperament. Jeg spiller altid AA meget hurtigt. Jeg vil hellere vinde en lille pot med dem end tabe en stor.

17-05-2006 11:37 #15| 0

all-in preflop duer selvfølgelig ikke her, så er din handske jo helt åbenlys, og vi får ingen action overhovedet.

Ved et flatcall,hvorved vi spiller AA multiway,er alle tænkelige sets dog også i spil, og derfor gælder det om ikke at holde alt for fast i AA her.

Et check fra SB på floppet virker meget mystisk. Det virker jo som et flop, han bør repræsentere at have ramt godt, medmindre han squeezer en JJ/TT.

Det er lidt forskelligt om jeg kalder eller folder turn her. Hvis jeg kalder og button også kalder eller raiser, er jeg helt færdig med hånden.

17-05-2006 11:41 #17| 0

Pum35: All-in preflop er et spørgsmål temperament. Jeg mener ikke du sige det ikke duer her. Det kommer an på hvilken type man er som pokerspiller. Jeg har erfaring med at Slowpay''et esser kan koste en stor pulje, da de er så svære at lægge fra sig.


Men ok, det siger måske mere om mit pokerspil at jeg sjældent magter at lægge AA fra mig.

17-05-2006 11:41 #16| 0

Synes bare det er lidt uldent at han selv reraiser preflop for så at checke et så giftigt board. Det må næsten have ramt ham. Han ville jo vise enornm styrke ved at skyde ud i den 3vejs pot i første position. Så var der måske mere value i et check-raise.
Ellers kan han have AK og i det tilfælde ville jeg ikke fastplaye min hånd. Men den slår dig også turn.

@ LarsCph
Er dit rigtige navn Doyle!?

17-05-2006 11:43 #18| 0

Hald8240: Hehe. Nej det er det ikke, men gid det var så vel.

17-05-2006 11:46 #19| 0

Hvilken handrange kalder du selv med her Pethie?

Altså efter reraiset?

Dit cold call på turn, kan vel kun laves af KK, KQ, (AK/QQ??), men ville du ikke have stukket ud på flop, med alle disse hænder?



17-05-2006 11:50 #20| 0

@LarsCpH

nej OK, kan du ikke lægge AA kan det være fint nok at samle potten op preflop med et all-in bet, men mere sker der så heller ikke.

Alle spillere på +NL600 kan dog lægge AA uden større problemer - det er et par !

Der er noget psykologisk/mytisk over AA, som nogle bare ikke kan slippe. Jeg har engang set et desperat kald med AA på et 5679J bord, hvor både sb og BB er all-in.

Det sidste er penge i lokummet !

17-05-2006 12:24 #21| 0

Jeg er også all in preflop, hvis han er så meget nede er det MEGET sandsynligt at han caller med QQ-JJ og helt sikkert han caller med KK

Så ind med skidtet, og så regner han sikkert ikke med du smider det hele ind preflop med AA...

17-05-2006 14:59 #22| 0

Semi bump.

@Pethie
Hvilken hånd ønsker du at repræsentere med at call på turn, som du ikke better på flop?

17-05-2006 15:29 #23| 0

Til dem der siger allin preflop:

1) Tredjemand er ikke med endnu og der er ok chance for at han folder.
2) I modsætning til NL50/100 så forstår folk på 1000 at læse hænder. Der er ikke nogen der betaler med QQ/AK med mindre de er på monstertilt.

@ Pethie

Mod den rette spiller kan det være fint, mod de fleste folder jeg bare turn though.

17-05-2006 15:35 #24| 0

Jeg forsår bare stadig ikke chack-call, på flop-turn.

Er der ikke en der gider at forklare det?

Hvis villain er nogenlunde tænkende, er det vel ikke så svært for ham at skyde os af på river, idet ingen af de rigtig stærke hænder som KQ, KK, (QQ) checkes på floppet, right?

Og da vi ikke har lyst til at raise turn i blinde med et rigtig grimt bord, ser jeg ingen anden udvej end at folde turn...

17-05-2006 15:49 #25| 0

For mig at se er all in PF rigtigt. Når du her vælger at calle, skal du da stikke ud på turn, eks. 75 % pot. Vil insta folde ved bettet på turn.

Han checker for at byde stort på turn, han havde nok rimeligt sikkert c/r på flop hvis du havde stukket ud.

17-05-2006 15:54 #26| 0

Problemet med ikke at skubbe preflop er vel at alle flops der indeholdet et af flere kort i rangen (T), J, Q og K kan give paranoia hvis det er en tremandspot.


Callet på turn er helt hen i vejret i min bog. AK, KK, QQ, TJ osv. har os big time domineret. Kan ikke se hvad hero slår.

17-05-2006 15:57 #27| 0

Jeg må indrømme, at jeg reraiser også her (altså, preflop). Ser ingen grund til at lade button får 3:1 preflop velvidende, at han har virkelig gode implied odds.

Det er muligt, at det afslører min hånd, men så simpelt er det ikke. SB ved godt, når jeg reraiser, at jeg har en hånd, men han ved også, at jeg gerne vil isolere aktion mellem ham og mig selv. Hvis han folder KK, QQ, AKs i det spot, så fred være med det. Så har jeg taget en 20bb pot ned.

17-05-2006 15:58 #28| 0

@løp
Hvis hans range er så bred, slår vi da stadig SC, lave par, osv., der efter 3 checks beslutter sig for at prøve og købe puljen på turn.
Problemet, som jeg tidligere har pointeret, er for mig at se, at tænker han sig bare en lille smule om, vil han se at HERO ikke kan have en af de store hænder, og derfor bør kunne skydes af på river.

Så selvom vi kan være foran her, folder jeg her... (hvis jeg en dag spillede 3/6)

17-05-2006 17:19 #29| 0

@jeg raiser til 200-240 PF, så jeg får position på SB, hvis han kalder.
@Xizor Hvis folk er så gode til at læse hænder på + 600NL, er de vel ret lette at bluffe?? Har bare set argumentationen før, og kan ikke helt følge den...hvorfor så ikke rykke all-in i en raisede/reraised pot PF med tre mand med, når man har f.eks. 10-10, hvis det samler potten op hver gang, der ikke er AA på banen??

17-05-2006 17:57 #30| 0

@ Kasperoviz

Det er der også nogle der gør. AA og KK betaler, resten mucker. Det er standarden anyway, det kan godt være at hvis du gør det ofte så løsner de lidt op..

Notér at jeg ikke nødvendigvis er imod et raise preflop, men bare at et allin er forkert.

Jeg er i øvrigt enig med Jungleras i at det er svært for hero at repræsentere en hånd på turn, ligeså svært som det er for villain, men i denne situation er det nok first to bluff der tager hjem - med mindre altså at villain har besluttet at checke sit set i konger på floppet.

17-05-2006 19:32 #31| 0

@Pethie:
Jeg har fuld forståelse for, at du ikke har lyst til at spille din hånd face up, men at flatcalle i det her spot har nogle massive drawbacks. Jeg coldcaller selv fra tid til anden,

Button folder jo aldrig med mindre han sidder med noget crap som 93off eller lign., så den går helt sikkert 3-way på floppet.
1 - I en re-raised pot, vil du altid overreppe din hånd hvis du viser interesse for den. Det betyder at modstanderne har meget svært ved at begå en fejl alligevel (jf. 4-bet preflop). Til gengæld giver du dem rigtigt gode odds til at udfloppe dig.
2 - Det er ikke helt så åbenlyst at skubbe hér, som du gør det til. Kender jeg din spillestil ret, har du været super-aktiv ved bordet, og kan derfor IMO sagtens få nogle semi-crazy calls fra dårlige hænder.
Se fx hér: [a:http://www.pokerhand.org/?339614][a] ;-)

Når du endelig har coldcallet preflop, synes jeg helt bestemt du skal leade for potten på floppet når SB checker. Det er praktisk talt din eneste mulighed for at kunne vinde hånden og få din modstander til at begå en fejl ved at calle med AK/Kx lign. hænder.
På turn folder jeg helt sikkert, med mindre du har tænkt dig at tyrecalle en brick på river. Hvis villain bare tænker sig lidt om, kan du aldrig spille en stærk holding sådan dér, og så skubber han river ud i dig.

- AB

17-05-2006 21:11 #32| 0
OP

All-in preflop overvejer jeg ikke. Begge spillere er regulars og smider alt andet end AA og KK.

Ja, jeg kan vælge at raise til ~250, men gør I også det med KK? (Folk plejer at sige, at man kun calles af AA). Det der med at spille AA anderledes end KK og QQ holder ikke :)

@Jungleras:

Det kommer an på modstanderen. Er han i stand til at lave 3-barrel bluffs med A-high, caller jeg kun med de stærkeste par + AK.

Går han ned i gear, når han ikke har the goods, caller jeg med alle par + AK og nogle små fancy suitede.

@Kasperovitz
Får du så mange penge ind preflop, er position stort set ligegyldig. Resten ryger ind på de fleste flops alligevel

@Asger
Jeg har ikke lavet andet end nogle raises preflop i position, som har taget potten ned. Jeg spiller altid temmelig aktivt, men jeg skubber sjældent preflop.

SB har meget ofte ikke en god hånd, når han checker floppet på et så farligt board. AK better, KK og QQ det samme, og 99 og JT er ikke i de flestes squeezing range.
Jeg better ikke, da jeg ikke har lyst til at se hverken et coldcall eller et raise. Jeg vælger at spille den passivt, da jeg har lavet 2 spillere se et farligt board.
Når button checker bag mig, er jeg 95% sikker på, at han har ren air.

Der kommer så en K, og sb vælger nu at lave et semi-svagt bet. Er han typen, der vil slowspille KK på det board, better han heller ikke ud, når han rammer quads.

Kan det være en scared QQ?

Jeg er klar over, at jeg ikke repræsenterer en monster, men i en reraised pot, laver spaderne sjældent mere end 1 bluff.




18-05-2006 00:56 #33| 0

Jeg 3 better også preflop, ingen grund til at give dem noget gratis, du vil ofte få action selvom du 3 better. Synes folk her i tråden overvurderer niveauet, 600 nl på Party er meget soft!!

18-05-2006 13:20 #34| 0

"All-in preflop overvejer jeg ikke. Begge spillere er regulars og smider alt andet end AA og KK."

Så begynd at skubbe med langt flere hænder preflop. Alle suitede esser, AKo, måske AQ og suitede connectore i ny og næ. Især når "SB er 24/20/3". For at få en 20''er i PFR% skal man ofte være ude i noget skæg preflop.

Dvs. jeg 3-better til $240 eller AI her, hvilket jeg dog gør med flere hænder end QQ+. Og det er alene pga mellemmanden. Og så er der heller intet galt i at samle en pot på 21 big blinds op; så meget average''r jeg ikke på AA.

Men meget af det afhænger selvfølgelig også af hvor aggro DU har været preflop.

En anden ting: hvad er din CALLING-range i denne situation preflop?


Jeg tror jeg better floppet, men et check synes jeg også ofte er fint.

På turn folder jeg. Du vil ofte skulle calle stacken væk på river med INGEN idé om hvad Villain har plus du på turn stadig har en mand bag dig. Situationen virker bare næsten FOR ulækker til at fortsætte. Jeg synes ikke du skal undervurderer chancen for, at SB har AK. Han ved jo, at et flop-bet fra hans side næppe får meget positiv action.

Hvad er dine planer på river?

Peter

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar