NL500: Turned trips og NFD blir barrelet deep

#1| 0

BTN er bordets fisk og er 59/6/1.7 og target.
SB er tag 24/19/4.2 og jeg har taget ham i at bluffraise mig på et KT4r bord hvor han havde 67s. Han checkede bag på turn 4 og bluffshovede da jeg bettede ud på en river Q, jeg havde 45s.
Har også set ham donke TP type hænder ud med en donk i potten 3way, fx flattede han QJs og donkede 3way ud på et Q92r flop. Hans sq % er ikke helt vildt høj. Den skal nok justeres op fordi donken er med, men måske ned fordi vi er deep og jeg kan 4bet bluffe så tror egt. TT er i hans range relativt ofte.
SB ser hero som 29/23/3 og jeg ved at når jeg cbetter lidt lavt, fx 35/60 spiller han meget tilbage, jf. ovenstående 67s hånd.


SB ($1,474)
BB ($2,085)
UTG ($500)
Hero ($1,144)
CO ($364)
BTN ($802)

Dealt to Hero Q A

fold, Hero raises to $17.50, fold, BTN calls $17.50, SB calls $15, fold

FLOP ($57.50) 6 Q T

SB checks, Hero bets $42, BTN folds, SB raises to $144, Hero calls $102

TURN ($345) 6 Q T Q

SB bets $170, Hero calls $170

RIVER ($685) 6 Q T Q 8

SB bets $362, Hero folds?



Nogen der spiller den anderledes?
Synes turn er et interessant spot også.

31-05-2010 15:13 #2| 0

Jeg kan meget godt lide din linje, flop er obv std.

Turn er lidt klam, fordi vi kan være tæt på døde eller have små implied odds. Eller endnu være grumme reversed implied odds. Men mod en spiller, som godt kan lide at lave lidt ballade kan jeg ikke folde, når vi er så stærk, som det er tilfældet, når måske det klammeste kort i decket for vores range danser ind. Men altså vores tre ens er nok reelt en bluff catcher, fordi et c/r med Kq-ish virker jævnt retardo på floppet.

River er lidt so so, men i og med, at vi kun slår pure bluffs og han ganske troværdigt repper en række huse og flushes synes jeg det er at overtænke at calle river også. Nu kender jeg ikke hans bettingpattern, men det der dobbelt halv pot slår mig bare ikke som bluff. Snarere måske et turnet hus, som tilbyder gode odds til FD eller et riverbet som kan b/f mindre flushes eller have villain til at spasse ud.

Så er der selvfølgelig " caller jeg turn caller jeg også river"-argumentet, men det synes jeg ikke er validt. Vi må jo tage den bedste mulige beslutning på hver street og jeg tror bare ikke på, at vi har den bedste hånd i 25% af tilfældene. Omvendt har vi næsten lige meget, hvordan man vender og drejer det fin equity på turn.





31-05-2010 16:18 #3| 0

Jeg har meget svært ved at se logikken i din linie; på hvilket street mener du, at vi går fra at have den bedste til den næstbedste hånd?

Hvad er din re-raising range på floppet?

Hvad er din raising range på turn?

Hvad er din calling-range på river?

31-05-2010 17:54 #4| 0

@ CHJ

1) Synes det er svært at sige hvornår vi går fra at have den bedste til næstbedste hånd. Tror en stor del af hans range på floppet er 66,TT,QT og FD, måske J9 og KJ. Jeg tror egt. han er foran på turn oftest, men jeg har 4 outs til super nuts og NFD og tænkte han måske slower ned på river og han better relativt småt så derfor caller jeg. Synes du det er skidt ud fra det du ved om villian ?

2) Min reraising range på dette flop når vi er +200bb deep er super nuttet (sets og QT måske AK, AJ, KJs men dem caller jeg nok også en vis %)

3) Turn tror jeg sq ikke jeg har en raising range når jeg bare caller floppet..

4) Calling range på river, tja?! Det er jo det jeg spørger om!

01-06-2010 13:33 #5| 0

Ift. din seneste post, slår det mig, at du generelt overpolariserer din hånd i spottet; selvfølgelig skal vi ikke bare stikke stakittet ind blindt +200 BB dyb, men at top 2, OESFD o.l. skal begynde at trække tempoet ned kan yderst sjældent være en god ide.

Jeg synes generelt, at der i al for høj grad er en tendens til, at man kun må komme ind med nuts, så snart vi har mere end 120 BB's, hvilket bør være super-exploitable for dygtige spillere. Tænk nu på, at villain altså ikke har nuts, hver gang vi møder modstand selv om vi er 200 BB's dyb, så vi har således også muligheden for at sætte ham i endog meget svære spots, hvis vi begynder at spille med stakken. Egentlig mener jeg, at vi bør vende det til vores fordel (uden at være spewtard), at vi spiller dybt og dermed får flere værktøjer i kassen, som vi kan operere med.

I den aktuelle hånd har jeg lyst til at raise/re-raise både flop og turn af flere årsager - hvis vi fx raiser turn, hvilken range tror du så villain har for at fortsætte i hånden OOP? Den største merit for ikke at raise bør være, at villain har vist FPS-tendenser, som vi kan udnytte IP med en fin hånd, men det lader bare ikke til at være planen.

Mht. river... hvad er din calling range og din raising range (jeg opfatter dit spørgsmål som om, du spørger om det ok at folde AQ i spottet; ikke hvad vores calling range er)?

01-06-2010 14:27 #6| 0

@CHJ

Hvorfor vil du bluffe-raise turn?

01-06-2010 14:32 #7| 0

@Løp

"...hvis vi fx raiser turn, hvilken range tror du så villain har for at fortsætte i hånden OOP?"

01-06-2010 14:39 #8| 0

Ja en ekstremt stærk range...Hvad opnår vi ved det udover indimellem at folde 23 ud?

01-06-2010 16:38 #9| 0

Raise turn er fjollet, med mindre det er for at checke river og få billigt SD eller vi kan nå flushes/små huse til at folde.

01-06-2010 17:08 #10| 0

Jeg føler mig overbevist om, at der er en del mid-flushes a la 8-høj flush, som ikke vil fortsætte, hvis vi raiser turn; altså får vi bedre hænder til at folde, dog tror jeg, at det er ønsketænkning, hvis vi tror på, at villain smider et lille hus her som pow9199 skriver, men det er obv. ulækkert for villain at have 66 og få på nakken på turn.

Jeg føler mig også overbevist om, at de gange villain bliver stædig på turn med fx 78, så kalder han vores raise, men viser ikke yderligere aggression og således kan vi udnytte vores position til at value-owne ham til døde, når vi forbedrer og checke bag, hvis vi ikke føler for at skyde/bluffe igen i billetten.

Jeg føler mig meget overbevist om, at vi praktisk talt aldrig bliver re-raised af den bedste hånd, hvis vi raiser turn - isf. er villain meget dygtig og kreativ.

Umiddelbart er ovenstående gode argumenter for at raise turn, hvis antagelserne er korrekte. Desuden må vi ikke glemme, at hvis der er hold i ovenstående, giver det i stedet villain de svære beslutninger og ikke os selv, hvorfor sandsynligheden for, at han begår fejl er større og vores fejlprocent forventeligt må formindskes.



01-06-2010 18:06 #11| 0

@CHJ

Ja, jeg overvejede også at raise turn, men synes det så for mærkeligt ud at lave min hånd om til et bluff - går ikke ud fra du vil ind hvis han shover?!

Dog havde jeg tænkt mig at bluffshove en K på river hvis han bruger samme betsize.

01-06-2010 21:53 #12| 0

Jeg vil vaedde en mindre husmandsejendom i nordvestjylland paa at villain har en flush her.

Hvis han har et hus giver det bare rigtig god mening at bette relativt tungt da hero ofte har en haand der betaler, hvad enten det er trips eller en flush. Med en flush ved han godt han ikke faar action af vildt mange daarligere haender hvis han better stort.

Derfor kan du jo overveje at skubbe river, men det kraever du tror han kan folde en flush i det spots her hvilket ikke alle regulars kan.

@ CHJ

Jeg kan altsaa ikke se hvordan det kan vaere fornuftigt for os at bygge potten st0rre i et spot hvor vi aldrig faar action af daarligere haender og sjaeldent faar bedre til at folde.

01-06-2010 22:41 #13| 0

@CHJ
Jeg føler mig meget overbevist om, at vi praktisk talt aldrig bliver re-raised af den bedste hånd, hvis vi raiser turn - isf. er villain meget dygtig og kreativ.

Og i så fald er raise turn knapt så fjollet....

@uffefh

Fordi vi overtager initiativ i potten og kan styre potsize på river, da han ofte bare caller vores raise og checker til os på river...

01-06-2010 22:51 #14| 0

@ pow9199

Hvori ligger vaerdien i at have initativ i potten paa river? Og hvad hjaelper det vi kan styre potsize naar vi med et turn rr alligevel smider ligesaa mange penge i potten som hvis vi aktuelt kalder river?

Sagen er jo den at vi aldrig faar action af daarligere haender med et turn raise - saa hvori ligger det gode i aldrig at blive re-raised af den bedste haand?

EDIT:

Saa lad os forestille os vi reraiser turn og villain checker til os. River kommer en - betaler en daarligere haand et bet fra vores side? River kommer en 6'er - betaler villain med andet end maaske TT? River kommer en T, betaler villain med noget vi er foran?

Det eneste kort der er godt for os er et A og det leader han sikkert selv ud i paa river alligevel hvis vi bare flatter turn og vi kan selvf0lelig raise. Hvis han ikke betaler et raise der betaler han heller ikke altid et riverbet efter at have callet vores turn rr og checket til os paa en A h0j river.

Vaerdien i at have intiativ her er ikke-eksisterende.

IMO :)

01-06-2010 23:37 #15| 0

@uffe

Jeg er ikke nødvendigvis fortaler for spillet, men jeg har vidst allerede forklaret hvor fordelen ligger. Og vi kan faktisk folde en del bedre hænder ud v at raise turn imo...

01-06-2010 23:44 #16| 0

@ pow9199

Fair nok mht at det ikke n0dvendigvis er din mening. Noget lidt andet er - raiser vi nogensinde turn med et hus?

02-06-2010 00:13 #17| 0

Jeg er meget enig med uffeh.

Der er ikke den store fordel ved at have initiativ i dette spot og hvad søren skulle vores raising range lige være på turn?

Jeg er dog ikke vild med at reste river. Jeg synes ikke, at der er grund til at tro hans range er vægtet mod flush med hans sizing. At han principielt giver sig selv mulighed for at b/f behøver langt fra betyde, at han har tænkt sig at gøre det.

02-06-2010 02:32 #18| 0

CHJ,

"Jeg føler mig også overbevist om, at de gange villain bliver stædig på turn med fx 78, så kalder han vores raise"

Hvad raiser du til da? Selv et meget lavt raise til eksempelvis 400 efterlader effektivt halv pot, så i langt de fleste tilfælde vil han folde eller shove. Og det bliver nok et shove langt de fleste gange, når han ikke er ude i en air-ball.

"Jeg føler mig meget overbevist om, at vi praktisk talt aldrig bliver re-raised af den bedste hånd, hvis vi raiser turn - isf. er villain meget dygtig og kreativ."

Mener du at han prøver at 3-bet bluffe AI, eller at han 3-better AI med flush+? Det første er jeg uenig ii, men som sagt ikke det sidste. Ved ikke, om jeg misforstår dit indlæg, men jeg forstår det lidt som om, du vil raise/folde turn, og det synes jeg også er et ret dårligt move, ligesom jeg i øvrigt heller ikke er helt vild med at 3-bette floppet.

Hvordan "overpolariserer" man i øvrigt sin hånd ved at calle et flop cr og betale en turn barrel efterfølgende? ;)

02-06-2010 10:48 #19| 0

Til de som synes turn-raise er en dårlig ide og implicit ønsker at tage samme linie som OP: hvad forventer I, at villain fortsætter med, hvis vi raiser turn til fx. 444?

Som en lille spoiler er en del af mine tanker her, at vi har A, så han kan ikke have top-fløden, og vi har en Q, som efterlader villain med 3 combos af Q10. På trods af, at OP skriver, at han godt kan se villain flatte 1010 i dette spot, vil jeg dog antage, at han squeezer noget oftere med denne hånd, når fisken kalder på knappen; havde knappen ikke været indblandet, havde 1010-flat måske været mere plausibelt.

Bonus-spørgsmål: hvis vi tager samme linie som OP på turn, men villain sizer sit turn bet, så det passer med et river shove... hvad gør vi så?

02-06-2010 18:44 #20| 0

@ CHJ

Jeg tror sjaeldent villain folder noget af sin valuerange paa turn faktisk - det er vel ret skidt poker i hero's spot at raise turn med et FH medmindre det er for at range-merge i et spot vi alligevel sikkert aldrig ender i igen. Det ved villain nok godt hvorfor jeg sjaeldent tror han folder noget vi er foran.

Hvad forskel g0r det i0vrigt vi har A? Tror du villain folder en 9 h0j flush fordi han tror vi raiser et parret bord saa dyb med en A h0j flush?

I forhold til dit bonus sp0rgsmaal tror jeg i praksis turn er et fold hvis han better st0rre ud - om jeg saa selv kan folde den haand i praksis er nok tvivlsomt, men jeg er ogsaa en callingstation.

02-06-2010 20:10 #21| 0

@uffefh

Der er vel alt andet lige større ssh for at han kalde med nut flus fremfor en baby flush

Jørn

02-06-2010 20:16 #22| 0

@ Thyssen

Teoretisk har du selvf0lelig ret, men i praksis i det her spot?

Skal btw snart ud at l0be for ikke at ende op med stor regning.

02-06-2010 23:25 #23| 0

Givet effektive stacks så vil jeg overveje at raise et hus på turn, da det ellers er svært at komme allin.

Jørn

06-06-2010 23:44 #24| 0

@ CHJ

Men er det ikke uheldigt at lave vores hånd om til et bluff når vi har rimelig god equity og sandsynligivs ikke ændrer vores FE mod hans FD på river hvis vi vil raise?

Ved at flatte turn og shove nogle rivers tjener vi også mere de gange han har tænkt sig at folde.
Mod en vægtet range med kun 2 comboer af TT og kun QTs (er temmelig sikker på QTo ikke er i hans range) og lidt random FD har vi 24%.

equity
Hand 0: 24.026% { AsQh }
Hand 1: 75.974% { TdTs, ThTs, 66, KsJs, QTs, 8s7s, 5s4s }

Så spørgsmålet er IMHO om vi profitabelt kan bluffshove nogle rivers. Hvad synes PN fx om at bluffshove alle rivers der slår en K ?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar