NL500, top set på one color board

#1| 0

Hej PN

Første post, så håber at den er læselig.

Spillet er 500 NL SH. Effecktive stacks er 700.

Villain har lige sat sig og jeg har ingen noter på ham.

Preflop: UTG limper, jeg raiser med JJ til 25, BB (villain) caller og limper folder.

Flop: J72 (pot 55)

villain stikker 45 ud og jeg raiser den til 150,villain caller.

Turn: J723 (pot ca. 350, rest stack 525 )

villain checker, jeg stikker 250 ud, BB CRAI, jeg caller.

Jeg er lidt itvivl om jeg fik taget den optimale linie, da jeg har været lidt i et lille downswing. Det der generer mig at jeg på turn bliver "prized in" (Jeg får pot odds til at calle med top set imod flush) hvor jeg evt. kan være meget bagud. Dvs. at jeg ender med at risikere 525 for at vinde 350 => så villain må ikke have flushen mere en omkring 40 % af gangene... er dette sandsynligt? (givet at alle andre hænder en flush folder turn)

Alternative linier er:

1) CC hele vejen givet at der ikke falder en hjerter mere.

2) raiser flop, men tjek turn, og reevaluer river.

Håber at der er nogle der vil byde ind her.....

Mvh Rune


06-03-2008 21:29 #2| 0
OP

Bump

Er alle enige i linien?? Ingen kommentarer overhovedet?

07-03-2008 00:42 #3| 0

Hej

Jeg spiller den på samme måde, du må ikke byde turn, hvis det ikke er for at calle et skub.

Kan ikke lide c/c linien

07-03-2008 00:46 #4| 0

Fint spillet imo.

07-03-2008 00:57 #5| 0

Hej Rune

Du spiller hånden fint, og har han farven, spiker du bare båden på river.

Som Todd siger, bør du egentlig ikke være i tvivl på turn, når du har bettet - du bør overveje hvad du gør til et raise INDEN du byder.

07-03-2008 05:44 #6| 0

Hej Rune,

Du skal ikke tænke så meget i, om hvis han nu har en flush, men nærmere om, at du sikrer dig at få value fra alle de hænder, du har beat, samt at du sætter din range godt sammen.
Fx er det svært at overbevise modstanderen om, at du har flush, når du reelt kun har A, eller måske slet ingenting, hvis du ikke kan spille et set agressivt også.

Hvis du mener, at alle andre hænder end en flush folder turn, skal du nok undlade at bette (og derimod bette ALLE de gange, du ikke har noget), men checker top-set. Det er selvmodsigende med ovenstående mht. at sammensætte sin range, men det skyldes, at modstanderen er dårlig nok, til at du ved, at han folder alt andet end en flush. Så kan du adjuste meget præcist i forhold til dette.

Mvh. Asger

07-03-2008 09:46 #7| 0

Jeg syntes at linien er fin - er det en meget passiv eller har han en lav Agg faktor checker jeg turn bag for at C/C på blank eller shove med huset.

07-03-2008 15:30 #8| 0
OP

Tak for svarene. Ser ud til at der er konsensus om at linien er ok.

@Todd, Fitty
Jeg er helt med på at hvis vi better turn så er det for calle shove (det er netop dette faktum jeg ikke er så vild med :-))

@Asger
Nu har jeg ingen fornemmelse for villain da han lige har sat sig. Spm. er nemlig præcis hvad en NL500 spiller normalt har her. Dynamikken er ikke helt så vild som længere oppe, og derfor vil jeg tro at han kun har set, flush, og måske et nut flush draw.

@Abehjerne
Han er meget passiv ELLER har en lav agg .faktor? Er dette ikke det samme (passiv=lav agg. faktor)? Eller er jeg bare en donk til poker-terminologi? ;-)
Desværre har villain lige sat sig, så jeg ved ikke om han er passiv, men din pointe er jo god nok.

Igen tak for svarene. Lækkert lige at få den vendt.

Mvh Rune

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar