NL500 River C/F C/C B/F B/C ??

#1| 0

Villain (btn) er 26/22 call open btn 11%/fold flop c-bet 43%/fold turn c-bet 37%
Han er et klik bedre end en standart-reg. Han er istand til at lave en del
moves postflop og er ikke super showdown happy.

Villain 2 som folder flop er en mærkelig type, som caller BB open 34%, ikke
en rigtig fisk blot lidt små dårlig, han er passiv post.

hero's image er lidt uklar har fået nyt nick, så han har ikke en kæmpe
sample 23/19 utg+1 open 18% (Yeah prøver lidt med pre nit stats) flop c-bet 70%
turn c-bet 49%/ river c-bet 62% Postflop har den fået ok med speed, men ved
som sagt ikke om han har lagt mærke til det.

Både flop og turn er spots som bestemt er til debat, men vil rigtig gerne
det kommer til at handle om river. Dermed ikke sagt jeg bliver harm over et
"jeg better ikke turn" :-)

100bb stakes

Hero (utg+1) 55

fold,Hero rasies to 15£, fold, btn calls 15£,fold, BB calls 10£

Flop: (47£) 46A
Check, Hero bets 30£,btn calls 30£, BB fold

Turn: (107£) 46A7
Hero bets 72£, btn calls 72£

River: (251£) 46A75

Hero har 383£ villain dækker. what to do

Check/fold?
Check/call?
Bet/fold?
Bet/call?
Open shove?

Redigeret af Suffer Well d. 17-11-2011 03:00
17-11-2011 03:14 #3| 0

Synes bestemt også 88 kan være i Villians range, men han folder den nok ofte vs en nit på turn. 89s/87s kan vel også, men hvis han er i stand til at lave moves så var de nok kommet på flop/turn. 5X. Ved ikke om han spiller 58s. Ellers er der et hav at 2par kombier. Tror Villain med langt de fleste draws/kombis raiser turn.

Så hvis han ikke er showdown happy, så bluffer han vel til check eller VBer sine 2par kombis. Der er jo ikke super meget en nit som dig kan kalde med på river så han har imo et godt bet/shove med 2pars/blufs når du checker river.

Jeg er på CRAI river. Men ser fremtil at høre fra andre :)

17-11-2011 03:23 #5| 2

check/call lad ham bluff sit farve træk og hvis han sidder os på es er den 5 også et godt kort at bluff på..

17-11-2011 04:07 #6| 0

Han har meget få hænder der har dig slået som når river, dog har han flere 2 par-kombinationer der nok kalder ned. Jeg har svært ved at sætte ham på andre 8ere end 78og med dit nitty image er du næppe ude i spew. Sets ville han komme over toppen med på turn på det board.

b/f -> c/c -> c/f -> b/c

Skyder 160 på river og lægger mig til et skub, han kommer ikke over toppen med værre, og jeg har også svært ved at se ham prøve at bluffe dig væk med dit image, da din fold equity er forsvindende lav efter 3 barrels på et a-højt bord, selvom straighten completer, skal han have kaldt flop og turn med fd + backdoor sd, det tror jeg sjældent vi ser.

17-11-2011 10:03 #7| 0

Med lidt dynamik og mod en non-believer kan jeg meget godt lide et shove, fordi villain har relativt få 8x og ingen sets i sin range. Og det ser helt spas ud at overbette ind i en mand, som i forhold til boardet ofte har en svag-ish range.

Jeg tror stadig, at vi tjener penge på det spil, men problemet er, at villain nok trods alt har nogle 88,78,68 i sin range, som han kan flatte på turn af forskellige årsager. Han kan have den bedste hånd, kan klonke eller bluffe på en del rivers. Jeg tror dog ikke, at han har 78 eller 68, da de to kombier altså er ret klare turnshoves.
- Selvom det ikke efterlader mange komboer, så taler det imod et shove, da vi trods alt må formode, at vi folder en stor del af den range, vi slår, ud ved et shove.

B/c er spew, men jeg synes også, at b/f ser lidt stenet ud. Hvad valuebetter vi på sådan et board der? Jeg synes, at det ser rigtig stærkt ud, og jeg tror, at vi folder vildt mange 2-parskombinationer ud.

Jeg vil meget hellere c/c og få ham til at valuebette some how light, eller bluffe den svagere del af hans range, som ikke vil give dig show down med AK/AQ/AJ.

Redigeret af Løpenthin d. 17-11-2011 10:06
17-11-2011 10:48 #8| 0

@Løpenthin
Med lidt dynamik og mod en non-believer kan jeg meget godt lide et shove, fordi villain har relativt få 8x og ingen sets i sin range. Og det ser helt spas ud at overbette ind i en mand, som i forhold til boardet ofte har en svag-ish range.
- Hvad regner du så med at få value af ved at shove? Tror aldrig villian finder et hero call frem med Ax?

@SW
Jeg tror ret ofte at villian kalder med pp's og SC's i og med han nok ret ofte ved han får villian 2 med i potten.. sets raiser han altid turn..
Kan ikke rigtig se hvordan vi kan få value fra noget og imo har vi ok showdown value, tror jeg c/c, hvis han shover er det self fucking klamt, men kalder anyway da han ikke er showdown happy og jeg går ud fra, at du med det mener, han ofte vælger at gøre noget aggressivt vs weakness?

Hvad er hans AF Frequency og W$SD? :)

Soulread JT!

Redigeret af krypto d. 17-11-2011 10:50
17-11-2011 11:32 #9| 0

krypto

"sets raiser han altid turn" - no gør han ikke.

Jeg tror shove er bedst løsning, da han checker majoriteten af sin range bag på river, og vi bør have relativt få 8'ere i vores range. Desuden er det ikke sikkert han forventer du shover sets for værdi, hvorfor han måske ser din range som værende mere polariseret end den egentlig er.

17-11-2011 11:44 #10| 0

Der er en del non-believer-typer, som elsker at lave store calls i spots som disse. Jeg kunne være en af dem;o)

Pointen er, at villain nærmest aldrig har straight eller set. Det vil sige, at hans range ser some how svag ud. Så når hero(der har sick få 8x i sin range) pludselig shover, så ser det altså rigtig mistænksomt ud. Det er slet ikke altid godt at lave sådan et stunt, men mod nogle typer kan jeg godt lide det i spots som disse.

17-11-2011 13:13 #11| 0
krypto skrev:


Hvad er hans AF Frequency og W$SD? :)


AFF: 56%/35%/23% W$SD: 48% W$SD (ex small) 46% 10k sample

AG factor 4.1/2.7/2.7
Redigeret af Suffer Well d. 17-11-2011 13:18
17-11-2011 16:35 #12| 0

@Muffies

"Jeg tror shove er bedst løsning, da han checker majoriteten af sin range bag på river, og vi bør have relativt få 8'ere i vores range. Desuden er det ikke sikkert han forventer du shover sets for værdi, hvorfor han måske ser din range som værende mere polariseret end den egentlig er."

Når Hero er UTG+1 og han har meget få 8ere i sin range, har han så ikke bare ofte mange store Ax i sin range, hvorfor det må være et godt bluf spot for villian hvis vi check-caller.

Jeg synes det er kanon spot for Villian at lave et stor del af hans range om til bluf på river fordi der ikke er så vildt meget Hero kan calle med ud over AA, da jeg ikke ser Hero have nogen 2par kombis eller 8x i sin range.

17-11-2011 18:02 #13| 0

@Zonki

Når Hero er UTG+1 og han har meget få 8ere i sin range, har han så ikke bare ofte mange store Ax i sin range, hvorfor det må være et godt bluf spot for villian hvis vi check-caller.

Tvivler stærkt på at villain laver Ax om til et bluff - kan ikke rigtig se hvorfor han skulle gøre det.

17-11-2011 18:36 #14| 0

Fordi Heros range indeholder stærkere Ax end Villians range gør. Hero kan ikke rigtig bette AK/AQ for value da AJ/AQ/AT hænder ikke kan kalde 3. tønde. Så Hero får ikke noget ud af at bette.

Villian kan derimod godt have kaldt 2 streets, men må folde til bet på river. Går den check/check river taber Villian ofte, og det må Villian være klar over, derfor mener jeg at Villian bør bet/shove bluffe river da der ikke er super meget i Heros range der kan kalde. + At Villian evt. VBer 2par kombier. Villian kalder alligevel ikke 3. tønde med AQish, men ja checker den bag nogen gange, og andre gange laver han de fleste af sine hænder om til bluf, med mindre han er en tyret dreng der caller 3streets med AQ vs. en nit.

Er mine tanker helt ved siden af?

17-11-2011 21:05 #15| 0

Zonki

Nej du har måske ret. Havde ikke lige set beskrivelsen af villain either, men synes bare spottet er godt at bluffe i, hvorfor vi også skal shove her.

17-11-2011 21:50 #16| 0

Er også på check/call vognen hvis villain er en forholdsvis kreativ spiller.

18-11-2011 05:20 #17| 1

BC > Shove > CC > BF > CF. Vil nok variere Shove og CC en del vs villains..

18-11-2011 14:13 #18| 0

@AB

Og du foretrækker b/c, fordi du mener, at han ofte forvandler svage to par og Ax til bluffs?


← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar