NL500: combodraw vs tilted nit

#1| 0

Villain er 19/15/1.5.

Jeg har åbnet alle mine SB mod ham da han er nit og taget ned de fleste gange enten pre eller ved et c-bet. For 2 minutter siden på et andet bord callede han og raisede et K98r flop over mit c-bet og jeg min 3bettede ham og han foldede så jeg tror han ser mig som en der prøver at køre ham over.

Han ser mig som 27/22/3.3.

Jeg laver et småloose call til hans minbet preflop - hvilket jeg iøvrigt ikke har set før og regner med er et missclick - da vi får gode odds, er semi dybe og han er halv tilted.

SB ($393)
Hero ($631)
UTG ($671)
CO ($492)
BTN ($497)

Dealt to Hero 2 3

UTG raises to $10, fold, fold, fold, Hero calls $5

FLOP ($22.50) A 3 4

Hero checks, UTG bets $16.87, Hero raises to $48, UTG raises to $124, Hero ?

Tror der er langt mere air i hans range nu end normalt så har umiddelbart ikke noget imod at shippe AI her selvom vi er 130bb dybe.

Men hvad synes I om at calle og shippe nogle turn kort hvis han better igen?

06-05-2010 01:48 #2| 0

Det virker umiddelbart som en super dårlig ide at lave bandit moves her, når han er tiltet og sikkert ikke vil folde AQ under nogen omstændigheder?

Jeg folder til 3bettet istedet, air eller ikke, bliver det et monster svært spot at spille, især mod en tiltet mand.

06-05-2010 18:54 #3| 0

Jeg har virkelig ikke lyst til at folde her da du får 2.54:1 eller 28% og du forbedrer med enten 5er, 2er, 3er eller FD på turn = 18 kort af 47 i 38.3% af tilfældene.

Derudover må der være gode implied odds og hans bluff% er væsentligt højere end normalt.

06-05-2010 19:00 #4| 0
Administrator

mmmmmmmm....
Hvis man tænker i implied odds er et push vel ikke det ritgige move hva ? Hvorfor så ikke bare c/c floppet ?

06-05-2010 19:04 #5| 0

Lidt over mit niveau, men jeg forsøger lige alligevel.

Hvorfor raiser du flop, når du ved han er ved at være træt af, at du kører ham over, og derfor sagtens kan 3bette en meget bred range?

Du har position, en relativt god hånd og meget lidt investeret. Hvorfor ikke bare gøre det simpelt og calle? :)

Det er rigtigt, at der er en del kort der forbedrer din hånd, men jeg synes det bliver alt for dyrt - især når halvdelen af de kort du skal ramme er en backdoor. Jeg folder i hvert fald.

Edit: Slet det med position.

06-05-2010 19:46 #6| 0

CykelNille

Hvis du er bange for han raiser med en bred range er det jo netop super at tage denne linje for at shove over hans 4bet da du tjener ekstra når han bluffer og folder.

06-05-2010 20:04 #7| 0

Du har par 3... du har helt sygt grimme reverse implied, du har begrænset med FE mod en tiltet mand. Implied odds fra hvad, en non-spar 5er eller en en 1 outer til den sidste 3er der ikke laver farve? Har svært ved at se det ske i praksis i nogle scenarier at det her er super juicy. Vi skal passe på vi ikke bliver for glade for at være på eventyr når vi ellers lige ser et "combodraw", med nogle gode backdoors og barrell muligheder, når virkeligheden forholder sig anderledes.

Jeg mener det er et stort fold pre udover det. Manden er tiltet, vi har 32s stille og rolig nut low mod en mand der formodes at være unfoldable. Grænser for hvor godt vi nogensinde kan floppe med den hånd. Specielt hvis vi så får talt os ud i at skulle på eventyr når det er osv, tror jeg det bliver svært spewy det her spot.

06-05-2010 20:18 #8| 0

Gode argumenter og gode svar du har givet joonas.

06-05-2010 20:28 #9| 0

1) Er han tilted, fordi du har vundet....én pot fra ham? Jeg kan ikke rigtigt se hvad min min3b-range er mod en nits CR-range på K87r, udover måske 23o eller lign.
2) Jeg synes bedre om at c/c flop. Jeg hader at skulle gætte hvad en utilregnelig nit laver, og hade at starte et guessing game op hvor jeg slutteligt vil hade mig selv for at give hans AQ action med 36% equity. Ok, meget had i den sætning, men altså, løb ham ned af gaden på 4 og 5 avenue.
3) check/call flop, bluff spades, bluff river hvis turn går check, valuebet dine outs, eeeventuelt CR turn på en 7ér og lidt andet lakrids, hvis du føler han kan b/f Ax. Size således du har noget at skyde med på 5. kortet.

Nit-pwnage.

07-05-2010 04:53 #10| 0

@hilb

1) du er close, jeg havde 94o. Han CR instant og det virkede bare så oplagt han ville spille tilbage så derfor 3bettet. Og ja han virkede tiltet fordi han havde tabt samtlige pots mod mig.

2+3) Lyder godt.

07-05-2010 16:03 #11| 0

Enig med c/c flop. Beskyt din svage draw og bagdørsfarve mod at blive raised ud at potten.

Hold stacks store ifht bets nu - så du har nogle implied odds der batter. Du har jo netop selv argumenteret for at situationen ikke er til at bluffe men derimod til at blive betalt, hvis du spiker!

Tror i øvrigt du kan tage ned mange gange på turn, da du vel har nogle AT-AQ flat calls i din range her? Ingen grund til at risikerer stort her og nu for desperat at ligne en Ax hånd ...

07-05-2010 20:06 #12| 0

Dine tanker er spot on her, og jeg tror du får mange fold, når du ikke gør, har du stort set altid +30%. SHIP-SHIP OHOY!

Hvis villain bare har AK uden bdfd, har vi faktisk 37% her, og han skal bare folde 27,8% for at vi har profit...

SHIP-SHIP-OHOY!

Iø hader jeg at c-c her, for mange af de kort der improver vores hånd, er scarecards for villain. Det er kun 3 og der er en smule skjulte, resten kan han, selvom han er tilted, spille nogenlunde fejlfrit imod, så lad os endelig skyde skidtet ind her. Eneste problem kan være Ax også er en god del af hans range, og her er vi obv crushed, dit read om at han er på abeT, er dog vigtigere imo, which leads me to

SHIP-SHIP-OHOY!

08-05-2010 02:14 #13| 0

Pow,

Mht om vores outs mangler implied. Nu er det jo ikke sådan at når man drawer til et eller andet, så SKAL man stackes. Såfremt man kan c/c m potodds må det nødvendigvis være +EV, uanset om der kommer flere bets ind. De fleste af de hænder du vil have ham af med et CR kan du formentlig få til at folde på senere streets, så det kan næppe være argumentet for at få 620 dols ind i 20 dols m 35% mod en nit på et Aboard.

08-05-2010 12:47 #14| 0

Mht implied odds eller ej :
Hvis skurk er så "god", at han aldrig betaler os når vi rammer her - så kan vi vel spille den slags borde med any two cards og bluffe ham ud på hvert eneste scare card, der rammer? 2, 3, 4, 5, 7 eller spar eller running ruder? Det kunne være en ok tendens at få afprøvet :-)

08-05-2010 13:24 #15| 0

Nu er dine 18 outs jo langtfra nutouts, og som en allerede skriver, hvad er det så for nogle hænder du får action fra når du rammer?

Der er spots til alt, men dette virker ikke som et spot hvor du behøver at spille helt. Som spillet kalder jeg også.

08-05-2010 15:24 #16| 0

@ Jensen

Han er tilted. Jeg får action fra hele hans range her ved at raise, men ikke fra air hvis jeg bare caller.

08-05-2010 15:27 #17| 0

Jeg har nemlig ikke set nogen nits min4bette TPGK/TPTK på sådan et bord. Det er ofte nuts men her er hans bluffrange altså forholdsvis stor og vi optimerer mod den hvis vi caller hans flop renakke og CR på turn eller caller igen.

Derudover tror jeg faktisk ikke 44 og 33 er i hans range da han åbner fra EP og derfor repper han næsten kun AA IMO.

08-05-2010 15:28 #18| 0

Er der ingen der synes det vil være super svedigt at calle floppet og CRAI på turn med ovenstående post in mente?

08-05-2010 16:28 #19| 0

Præcis hvilken range er det du mener han skal betfolde turn, efter du altså caller et 3bet på floppet mod en tiltet mand? Jeg har stadig rigtig rigtig svært ved at se det her være andet end bare end vilje til at overtænke situationer.

08-05-2010 18:41 #20| 0

Okay, men han havde altså air men vælger at give op på turn.

FLOP ($22.50) A 3 4

Hero checks, UTG bets $16.87, Hero raises to $48, UTG raises to $124, Hero calls $76.87

TURN ($272) A 3 4 8

Hero checks, UTG checks

RIVER ($272) A 3 4 8 5

Hero bets $136, UTG folds

08-05-2010 20:05 #21| 0

klonk

han folder vel AK

08-05-2010 20:29 #22| 0

@joonas

Jeg tror villain tilpas ofte 3better flop med totalt skrald her. Det er en god chance for at vi rent faktisk er foran, hvis han er så tilted. Vi repper nada, han kan reppe noget, og i hans syge tiltede sind, 3better han os så, og overser så, at langt de fleste Ax hænder han kan have, oftest blot vil calle. Derfor, når han 3better, repper han langt mere luft end noget andet. Problemet i at calle er så, at vi sidder m 3rd pair sukkkkky kicker, som han han en del outs mod. Ydermere kan han sidde m TT-ish super ofte, og kan styre spillet i pos...

09-05-2010 01:35 #23| 0

@ becks

Tror ikke han har AK da han ikke better turn. Virker usandsynligt at villain skal min3bette floppet for dernæst at tage en potcontrol linje med TPTK på en blank turn, no?

09-05-2010 01:36 #24| 0

@ pow

You read my mind.

09-05-2010 02:01 #25| 0

@pow

Jeg hentyder til KOP's ide om at CRAI turn, jeg er med på hvad det betyder at 3bette flop :)

09-05-2010 14:30 #26| 0

@Kid

That's what i do ;)

@Joonas

My bad, er for doven til at læse alle posts helt i dybden ;)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar