NL50 - AA i 3b pot 130 bb deep

#1| 0

Hey,

Det er meget langtid siden jeg har posted en hånd her på PN, men nu vil jeg lige prøve med en enkelt en og se hvordan det går.

Villain spiller 20/18/2.6 og 3-better 7% over 7.6k hænder. Han folder 55% til 3-bets.

Hero har spillet 21/17 og 3-bettet 9.5% og har så vidt jeg husker 3-bettet villain et par gange, dog uden de store konfrontationer



***** Hand History for Game 5151554267543 ***** (On Game)
$50.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, June 15, 09:55:32 ET 2011
Table Sikasso (Real Money)
Seat 5 is the button
Seat 4: RuudBallit_x ( $35.74 USD )
Seat 5: murrr1 ( $78.10 USD )
Seat 8: HERO ( $65.51 USD )
aph003 posts small blind [$0.25 USD].
HERO posts big blind [$0.50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ A A ]
RuudBallit_x folds
murrr1 raises [$1.50 USD]
aph003 folds
HERO raises [$6.00 USD] < til 6.5 pga stacks
murrr1 calls [$5.00 USD]
** Dealing Flop ** [ Q, 5, 3 ] - 13$ ca
HERO bets [$8.00 USD]
murrr1 calls [$8.00 USD]
** Dealing Turn ** [ T ] - 29.25 ca
HERO bets [$16.00 USD]
murrr1 raises [$42.00 USD]
HERO?

Så preflop og flop må være rimelig standard. På turn sidder jeg lidt og brækker mig. Er det QQ, QT, TT hver gang? Tror ikke han har specielt mange bluffs i sin range, men kan han overspille Qx til tider?

Er der merits for at check/call turn for at undgå disse spots? Eller vil folk hellere b/f evt b/c?

15-06-2011 23:50 #2| 0

Jeg kan ikke se at den kan spilles anderledes,jeg stacker af her fordi at det er en 3 bettet pot-vi har ca 50% af vores stack investeret i puljen.Men man bør re-evalulere et par hænder når man bliver raiset på turn hvis potten ikke er 3 bettet altså skal man tænke over stack-to-pot ratioen.
Mvh Simon

15-06-2011 23:53 #3| 0

Hmm.. en smule over mit limit, men jeg vil da forsøge.
Umiddelbart et smule klamt spot, idet han nærmest comitter sig selv med hans raise på turn. Synes vi kan udelukke q10, da han vel sjældent kalder et reraise med sådan en hånd. Spiller vel sjældent godt.

Umiddelbar range ser jeg som værende 55, 1010, måske en aqoff.
QQ reraiser han vel i position pre?

15-06-2011 23:54 #4| 0

nej, jeg mener vi better turn hver gang. med hans stats tror jeg at QT er i mucken pre for ham, men er ikke helt sikker.

AQ og KQ kunne måske tage hans linje.

hvor aggro er han postflop? kunne han finde på at floate AKspar i spottet?

i spottet rester jeg her

16-06-2011 01:18 #5| 0

Han kalder næsten halvdelen af de gange han bliver 3-bettet + At han sidder på knappen overfor en semi-aktiv 3-better i blind, OOP. Hans range kan være ret bred her imo - Forskellige QX combs, AKs og måske en skidt spillet kk/jj, samt en lille chance for bluff taget setup'et in mente.

Et check/call på turn ville være alt for weak. En sane spiller her med Qx kunne sagtens checke bagved og vente river-action grundet pf-action, så du mister en masse value i de spots hvor du er bedst inde her. Desuden er farve-parringen også et farligt kort, at weake turnet på. B/F eller B/C syntes jeg ikke kan komme på tale i denne situation med det info du giver.

Fint spillet til spottet imo - nu ind med resten...

16-06-2011 03:01 #6| 0

Tror næppe han tager den line med AQ eller KQ, hvad skulle han raise og få value fra?
QTs tror jeg derimod godt kan være i hans range.

Det må være luft eller nuts, og luft har han, som du selv siger, sjælden her.
Så hvis gutten virker sane kunne jeg godt finde på at finde et fold frem.
OG ja det kan exploites, men han ser jo aldrig hvad du mogger her
Tror bare det er for sjælden han viser AK eller AJ op her.

16-06-2011 06:00 #7| 0

Det er muligt, at jeg er en dør til pokerstove, men selvom villains range er KK/QQ/TT her, har vi stadig et flip i det givne spot. Hvis man så inkluderer stærke draws, yderst sjældne bluffs og potodds, har vi vist et ret nemt skub.

Men kan vi ikke blive enige om, at AQ, KQ og JJ ikke er i villains range her? Imo er dette ikke et spot, hvor man generelt ser gennemsnitlige NL50-spillere overspille deres hænder. Ydermere er det et jævnt dårligt bluffspot, hvorfor en dårligere villain, nok sjældent har bluffs/dårligere made hands i sin range.

Jeg vil påstå, at jo bedre villain er, jo flere semibluffs har han i sin range.

16-06-2011 08:24 #8| 0

Er det kun mig der tænker at villain i en 3bettet pot ville give TT op med floppet, der er altså lang vej til showdown for TT i det spot selvom der kun er 1 overcard. Derudover tror jeg ikke på QT den var røget i mucken. Hvis du desuden har 3bettet ham en del tror du så ikke han vil 4bette med QQ ?

Hvis vi går ud fra ovenstående så giver det ham en en range på: 33, 55, AQ, AQs, KJs, og mulighvis AKs og AJs, Her er den altså ca 50-50

16-06-2011 10:39 #9| 0

Better folk altid turn her?

Netop for at få value fra AQ,KQ og den slags virker det fint at c/c turn - også ikke for at valueowne os selv, når villain har noget, der slår os.

16-06-2011 10:44 #10| 0

Vi stacker af her hver gang!

Den eneste information vi skal bruge er postens overskrift:
-AA
-3bettet pot
-130bb deep

At bordet så derudover hedder Q53Ttt gør bare beslutningen til en nobrainer beslutning.

Ind med lortet.

19-06-2011 01:52 #11| 0

I teorien er det sygt at folde her, fordi det er ondsvagt exploitable, og fordi villain repræsenterer så smal en range.
MEN jeg kan virkelig ikke forestille mig, at en sane, stram NL50 regular fyr vil exploite dig her, og jeg kan endvidere ikke se, hvad fanden kan skulle bluffe med.

19-06-2011 02:45 #12| 0

Rask +1

Hvis villain er nospazz typen, så synes jeg et fold er helt fint her, selvom han repper få combos.

Kan ikke se hvilke holdings han smider ind over på turn, medmindre han er så ringe at han gør det med AQ.

19-06-2011 02:49 #13| 0

Okay tak for svar alle

I virkeligheden gik hånden sådan at jeg checker turn, han better 15 jeg kalder. Og river er blank og går check check. Var bare lidt i tvivl om b/f er bedst.

19-06-2011 04:54 #14| 0

Synes det er ret skidt at checke turn her. Du giver villain muligheden for at potcontrol enten turn eller river med Qx, som nok ofte havde callet 3 streets. Derudover er vi voldsomt ubalanceret, når vi ikke engang better turn med noget nær toppen af vores range.

Mod 66-99, andre random par + måske nogle random floats er check muligvis bedst, men selv de hænder vil ofte bare forsøge at komme til showdown. Mod hans samlet range, som indeholder ret mange Qx hænder, er bet nok en del bedre.

Generelt synes jeg det er lidt underligt at have en c/c range på turn i det her spot, mod en sane spiller, af den årsag at vi ofte turner vores hånd faceup (til svage TP hænder/2nd pair type hænder) og det er ret svært at balancere, fordi det ikke er fedt at checke stærke hænder, så bliver det noget underligt rod med vores bet range på turn.

Hvis vi somehow har en rigtig god grund til checke turn, fordi villain evt ikke ret god og har nogle underlige tendenser, at check specifik mod ham er bedst, så er det meget muligt man kan tage en alternativ linje og c/c turn. Pointen er bare, at det LANGT fra bør være standard

19-06-2011 08:55 #15| 0

Som sådan er jeg helt enig med nico, men forstår ikke hvor check turn kommer ind i regnestykket.

Synes hånden er nice spillet, og jeg kommer gerne ind som spillet. Altså dit 3b image siger lidt, hans fold til 3b siger også noget. Jeg tror du er god her like 98% mod en god sane reg da han ikke ville raise sets her på en opstået bagdørs. Så ville jeg som std vente til river med at raise hvis man tænker logisk, og søger det mest +ev. Men det er langt fra standarden i min bog på nl50 og også på nl100 imo. Men faktum er at jeg kommer ind grundet overstående, og hvis villian viser set på turn så ved jeg han reader dårligt og kan bruge det til fremtidig pots og pratisktalt udnytte det level vi ved han er på til rigtigt meget. Shove turn og kom ind mod KK/AQ det ville være det mest logiske som spillet, ellers har vi imo en fordel i fremtidige pots. Så i min bog er turnshove + ev no matter what ;)

19-06-2011 09:38 #16| 0

Synes det er helt væk at bet-folde turn. Bet-call med smil på læben. Han kan også have både KK og AQ. KQ kan han sagtens skubbe for at beskytte mod draws.

19-06-2011 10:09 #17| 0

Villain raiser jo aldrig turn med KK og AQ. Så overrepper han sin hånd.

19-06-2011 17:11 #18| 0

@zonki

Fordi Proletaren skriver at han valgte at checke, så kommenterede jeg bare det nok ikke var for godt.

Anyway, jeg er meget uenig med Royal i det er et fedt spot og vi skal få det ind med et smil. Jeg tror som rasken heller ikke, at villain nogensinde raiser en dårligere hånd for value, så ville ikke hade et fold her - den er dog ret close. Det er trods alt muligt for villain at have alle sets og QT + det er ret svært for ham at have nogle hænder at bluffe med.

22-06-2011 16:48 #19| 0

Fin linie. Check turn er udelukket. Det er bet, bet, bet hele vejen....
Eneste vi er bange for er TT. 55 og 33 må formodes at ryge i mucken pre, især grundet dit forholdsvis høje 3 bet selvom du har 3 bettet lidt mere end normalt og har 3 bettet ham et par gange.
Jeg smider stacken til midten her.
QQ ville han nok 4 bette pre samt KK især da du har pos på ham
Tror vi ser en del AQs her...

Hvad viser han op?

22-06-2011 16:51 #20| 0

JJ.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar