Nl5 - Hvad er jeres plan ? 200bb+ eff

#1| 0
Administrator

Han spiller 35/18 med 3-bet på 13% over ca 100 hænder

 

Hvordan fortsætter i herfra ?

 

 

 

Hvis i vælger bare at kalde - hvad gør i så på blanke rivers hvis han hhv tjekker, eller better stort

 

Hvis i vælger raise - jammer i så  - og hvorfor ?

Og hvad gør i hvis i bare 3-better på turn, og han jammer ?

02-01-2023 13:48 #2| 2

Jeg vil flatte her med 100% frekvens. 

 

Du slår alle hans 2 par kombi, og AA, JJ burde have 3-bettet pre, 88 burde raise flop så dyb, så de eneste kombi vi er bagud imod er 9T og KT hvor han har alle kombi af disse.

 

Vi stacker alle de kombi på river hvis vi fylder op til huset. Better han stort på blank river, så kan et fold overvejes, men kun som exploit på NL5, hvor folk har for få semibluff. Checker han river, så better vi klart for value.

 

Jeg spiller ikke cash til dagligt, men kun tours.

 

Redigeret af Niceriver d. 02-01-2023 13:49
02-01-2023 15:56 #3| 0

Jeg lyder snart som en revnet grammofonplade men ville nok folde. Det er vel kun QJ eller en bluff du slår nu. Og der er kun 4 outs til at fylde op. (Har ikke regnet på om implied odds er OK hvis du stacker ham når du rammer.)

 

Godt jeg ikke spiller dybt mod nogen af pokernetterne. Så ville jeg  blive bluffet hele tiden.

02-01-2023 16:57 #4| 0
Administrator
KimN skrev:

Jeg lyder snart som en revnet grammofonplade men ville nok folde. Det er vel kun QJ eller en bluff du slår nu. Og der er kun 4 outs til at fylde op. (Har ikke regnet på om implied odds er OK hvis du stacker ham når du rammer.)

 

Godt jeg ikke spiller dybt mod nogen af pokernetterne. Så ville jeg  blive bluffet hele tiden.

 

 Jeg tror det er fint at folde turn. Hans sizing er høj

Men jeg kunne ikke 😂

02-01-2023 17:00 #5| 0
Administrator
KimN skrev:

Jeg lyder snart som en revnet grammofonplade men ville nok folde. Det er vel kun QJ eller en bluff du slår nu. Og der er kun 4 outs til at fylde op. (Har ikke regnet på om implied odds er OK hvis du stacker ham når du rammer.)

 

Godt jeg ikke spiller dybt mod nogen af pokernetterne. Så ville jeg  blive bluffet hele tiden.

 

 

Bridgeking skrev:

 

 Jeg tror det er fint at folde turn. Hans sizing er høj

Men jeg kunne ikke

 

 Min chef siger ofte følgende:

vejen til at være vindende på micros er at valuebette konstant og folde når du møder modstand 


selvom han er irriterende god - har han nok ret 😀😀

02-01-2023 19:55 #6| 5

Hey Bridge

jeg spiller kun plo.

 

Understående af fra GTO wizard-

 

Jeg vil bruge tid i den solver og forstå hvilke kombinationer du kan tage fprskellige actions med.  Du behøver ikke finde alle kombinationer, men finde fx hvad er den bedste kombination du better, og hvad er den dårligste, og er der mix strategier. Det gør det mindre kompliceret at huske på alle hænder, men du ret hurtigt kan identificere. Her er et spot med blockers, range fordel, capped range, potcontro. Jeg kan bette JJ fori han caller Mange Ax kombinationer eller whatever du finder ud af.

Forstå hvilke hænder vil man gerne calle, er AK, KK bedre at calle end AQ, fordi fx KK blocker straight, eller er AQ bare 100% call som GTO.

Jeg har ikke svaret for dig, men tror hvis du bruger 30 min på sådan et spot, så får du en lang bedre forståelse for 100 andre situationer også. Tag en  uge med cbets, en uge med 3bet pots, en med check raises flop, og byg stille og roligt på. 

 

Jeg er sikker på det er vejen til at blive bedre for dig. At folk siger fold gør altså ikke end meget bedre. Du må ned og forstå hvorfor og bygge lidt mere teori på.

kan du så ikke forså outputtet når du har sat det op i en solver, så lav dit indlæg. Jeg forstår ikke hvorfor solveren vil bette turn med fx KK men checker AQ. Hvordan vil i gøre med jeres range på turn hvis jeg åbner utg preflop, og cbetter med den her range, og møder er CR turn. Folder jeg alt som ikke er nuts?


Det blev lidt en lang smørre, men kvaliteten af ens spørgsmål får ca. samme modsvar i analysetråde, og ofte derfor bliver det, jeg folder sku bare, eller call og se hvad der sker river, og det bliver du ikke bedre af.

 

Håber at se flere indlæg.

god aften :) 

02-01-2023 20:00 #7| 0
Administrator

@RekiB


tak for et fint indlæg


er det gtowizard du har smidt billede op fra ?

Jeg hsr aldrig brugt så meget som 1 minut i en solver - men gtow er det jegvhar fået anbefalet 

02-01-2023 20:07 #8| 0
Bridgeking skrev:

@RekiB

 

tak for et fint indlæg

 

er det gtowizard du har smidt billede op fra ?

Jeg hsr aldrig brugt så meget som 1 minut i en solver - men gtow er det jegvhar fået anbefalet 

 

 Hvis du læser min post så står det i første del :)

 

Gto er blot et udgangspunkt som du bruger til at justere efter dine modstandere. Nogle folder ALT for meget i sb / bb de spiller kun 3% af hænderne. Så åbner jeg btn meget bredt for at stæle deres blinds. Er BB en som 3 better 25%, så ændre strategien sig tilsvarende, så må du åbne mere stramt, da du forventer han 3better, og ikke kan calle, med noget af det skrammel du åbner med fra knappen, men du er som udgangspunkt nød til at vide om du på knappen kan åbne 46s K3s eller hvad er din ringeste hånd fra knappen du åbner i et gto spil.

 

 

02-01-2023 20:39 #9| 0
Administrator
RekiB skrev:

 

 Hvis du læser min post så står det i første del :)

 

Gto er blot et udgangspunkt som du bruger til at justere efter dine modstandere. Nogle folder ALT for meget i sb / bb de spiller kun 3% af hænderne. Så åbner jeg btn meget bredt for at stæle deres blinds. Er BB en som 3 better 25%, så ændre strategien sig tilsvarende, så må du åbne mere stramt, da du forventer han 3better, og ikke kan calle, med noget af det skrammel du åbner med fra knappen, men du er som udgangspunkt nød til at vide om du på knappen kan åbne 46s K3s eller hvad er din ringeste hånd fra knappen du åbner i et gto spil.

 

 

 Sorry - havde misset den linje

 

Men ja - jeg er ret bevidst om at det ikke er et mål at spille gto på mit niveau

Men tanken om at studere lidt tiltaler mig - og jeg har både svært ved at komme igang, og at finde ud af hvordan jeg bedst gør det 

 

02-01-2023 20:43 #10| 1
Bridgeking skrev:

 Sorry - havde misset den linje

 

Men ja - jeg er ret bevidst om at det ikke er et mål at spille gto på mit niveau

Men tanken om at studere lidt tiltaler mig - og jeg har både svært ved at komme igang, og at finde ud af hvordan jeg bedst gør det 

 

 

 

;list=PLBa17YS1Bd7oDvfuWimAcsHFvq_T5nqio

så er du i gang.
02-01-2023 21:19 #11| 1

Er vi virkelig derude hvor det er optimalt at spille GTO på NL5? Lang tid siden jeg har spillet på NL5, men jeg vil vove den påstand at suboptimale linjer kan være mere givende end GTO?

02-01-2023 21:48 #12| 0
Administrator
SanderM skrev:

Er vi virkelig derude hvor det er optimalt at spille GTO på NL5? Lang tid siden jeg har spillet på NL5, men jeg vil vove den påstand at suboptimale linjer kan være mere givende end GTO?

 

 Selvfølgelig er vi ikke det - det er jo også det jeg skriver gang på gang alle steder :-)

 

Men - derfor er det velsagtens den vej en som mig skal gå, hvis jeg vil studere - og dygtiggøre mig

02-01-2023 22:26 #13| 0
Bridgeking skrev:

 

 Selvfølgelig er vi ikke det - det er jo også det jeg skriver gang på gang alle steder :-)

 

Men - derfor er det velsagtens den vej en som mig skal gå, hvis jeg vil studere - og dygtiggøre mig

 

   hvorfor skal man ikke spille gto?


02-01-2023 22:43 #14| 0
Administrator
RekiB skrev:

 

   hvorfor skal man ikke spille gto?

 

 

 Imo vinder du mere ved at exploite - og ved at spille strammere pre end hvad diverse charts siger pga raken


Vores modstandere er jo ikke i nærheden af at spille gto - hvorfor det også er umuligt at opstille gto ranges.


men jeg vil bare gerne dygtiggøre mig - og hvis jeg ikke selv lærer mere teori - er det jo umuligt at blive bevidst om hvornår jeg (bevidst) afviger fra gto


Muligt det er lidt rodet formuleret - men håber det gir mening 

02-01-2023 22:50 #15| 0
Bridgeking skrev:

 

 Imo vinder du mere ved at exploite - og ved at spille strammere pre end hvad diverse charts siger pga raken

 

Vores modstandere er jo ikke i nærheden af at spille gto - hvorfor det også er umuligt at opstille gto ranges.

 

men jeg vil bare gerne dygtiggøre mig - og hvis jeg ikke selv lærer mere teori - er det jo umuligt at blive bevidst om hvornår jeg (bevidst) afviger fra gto

 

Muligt det er lidt rodet formuleret - men håber det gir mening 

 

 Jeg ved godt exploit er det bedste, jeg ville blot høre det fra dig.

Hvad bruger du af redskaber til at se om folk spiller gto?


02-01-2023 23:09 #16| 0
Administrator
RekiB skrev:

 

 Jeg ved godt exploit er det bedste, jeg ville blot høre det fra dig.

Hvad bruger du af redskaber til at se om folk spiller gto?

 


Regnede jeg med. Giver min måde at tænke på mening ? 

 Altså jeg bruger pt4 og min HUD

Men derudover ingenting


jeg tænker bare ikke man spiller NL5 hvis man er dygtig - mig selv inkluderet :)

Og der er virkelig mange helt store tosser som jeg mener er dem man snildt kan tjene på her på micros


der er ikke mange sessioner hvor der ikke kommer en 70/5 eller en 80/75 dude forbi

03-01-2023 00:10 #17| 0
Bridgeking skrev:

 

Regnede jeg med. Giver min måde at tænke på mening ? 

 Altså jeg bruger pt4 og min HUD

Men derudover ingenting

 

jeg tænker bare ikke man spiller NL5 hvis man er dygtig - mig selv inkluderet :)

Og der er virkelig mange helt store tosser som jeg mener er dem man snildt kan tjene på her på micros


der er ikke mange sessioner hvor der ikke kommer en 70/5 eller en 80/75 dude forbi

 Min point er blot en hud kan være ret irrelevant hvis du ikke ved hvordan du bruger den.

Hvad stats bruger du i det her spot til at navigere i ?


Jeg går ud fra de preflop starts med han 3 better total 13% samlet set over 100 hænder fx. er irrelevant, og derfor må basere dig på noget gto. Dertil tilbage til gto wizard som skal danne dig en calling range på turn.

 

 

03-01-2023 00:28 #18| 0
Administrator
RekiB skrev:

 Min point er blot en hud kan være ret irrelevant hvis du ikke ved hvordan du bruger den.

Hvad stats bruger du i det her spot til at navigere i ?

 

Jeg går ud fra de preflop starts med han 3 better total 13% samlet set over 100 hænder fx. er irrelevant, og derfor må basere dig på noget gto. Dertil tilbage til gto wizard som skal danne dig en calling range på turn.

 

 

 

 13% samlet 3-bet er vel ikke irrelevant ?

Havde obv været federe hvis jeg havde hans positions stats for sig selv - men det kan jeg ikke overskue at have i en hud


gto siger kald turn - hvilket jeg i spottet gjorde

jeg tror faktisk grundet hans høje sizing man kan folde turn prifitabelt

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener tror jeg ? 

03-01-2023 08:54 #19| 0

Jeg har nogle hænder på villain.

 

Jeg har set ham :
ISO-raise en fisket limper på btn med 76o og barrelle af 3 streets uden equity.

Flatte 63s på btn og ikke C/R flushdraw på flop, men X-R stort da flush rammer.

Defende J4o i BB vs et min-raise, X/R turn 5686ts men et lille raise 3vejs

 


Han har nok alle T9 og KT. Om han ville raise så stort med QJ og Q8 er nok tvivlsomt, men bestemt en mulighed. Med den sizing tror jeg ikke denne spiller bluffer.

Tror jeg ville calle turn og se river an. 

03-01-2023 09:46 #20| 0

For at vi kan kalde turn, skal villian kunne lave made hands om til bluffs (8x, Jx) samt finde KxXx.

Selvom villian finder de bluffs, eller at han har raiser for tyndt med weak 2P, så er det stadigvæk et meget marginalt kald.

 

 

03-01-2023 13:36 #21| 0
Bridgeking skrev:

 

 13% samlet 3-bet er vel ikke irrelevant ?

Havde obv været federe hvis jeg havde hans positions stats for sig selv - men det kan jeg ikke overskue at have i en hud

 

gto siger kald turn - hvilket jeg i spottet gjorde

jeg tror faktisk grundet hans høje sizing man kan folde turn prifitabelt

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener tror jeg ? 

 

 Jeg er enig med dig. Hvis man spiller GTO spiller man jo netop ikke exploitativt. (OK man vinder stadig -men oftest mindre- hvis den anden ikke spiller GTO).

 

Det exploitative (forfærdeligt ord)  spil er også efter min mening at folde.

Redigeret af KimN d. 03-01-2023 13:38
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar