NL400:86s, TP i sb vs. bb raises på flop

#1| 0

Har lige en hånd som jeg godt kunne tænke mig at få lidt feedback på? Vi tager den lige lidt i etaper...

Villian i hånden, dudemaster11, spiller 28/23/4.1, 3-bet på 7.9. 1.2k hænder. WTSD = 17%, W$SD = 45% (sample på 29 hænder). Virker som en god spiller.

Hero spiller normalt noget 21/18/3.7, men har dog spillet noget mere tight ved dette bord.

$400.00 USD NL Texas Hold'em
Seat 3 is the button
Seat 3: Destroger ( $400.00 USD )
Seat 1: TpuToH ( $603.10 USD )
Seat 2: VividVisions ( $532.50 USD )
Seat 5: dudemaster11 ( $645.10 USD )
Seat 6: freeeeeeedom ( $400.00 USD )
Seat 4: HERO ( $400.00 USD )
HERO posts small blind [$2.00 USD].
dudemaster11 posts big blind [$4.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ 8 6 ]
freeeeeeedom folds
TpuToH folds
Destroger folds
HERO raises to [$14.00 USD]
dudemaster11 calls [$10.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 3, 8, 7 ]
HERO bets [$18.00 USD]
dudemaster11 raises to [$50.00 USD]


Hans calling range i BB vs. SB er IMO ret bred. Dog formoder jeg at han så godt som altid 3-better sine store hænder, 99+, AJ+. De hænder som han flatter med må derfor være: små par, SC'ere, og semihænder som 9J, 10J, 10Q, KJ osv.

Jeg tror sådan set han er i stand til at raise dette flop med hele denne range netop fordi dette flop ikke ofte rammer mig. Tror dog at han kalder med hænder som 89, 810, 67 osv. som har showdownvalue.

Så hvad gør en klog mand nu?


Kalder vi og giver op til yderligere action på fleste turns?

Hvad gør vi på turn hvis vi rammer en 8'er eller en 6'er, eller hvis vi samler et farve- eller straighttræk op?

Og hvis i lige kort vil fortælle om i spiller flop anderledes med følgende hænder:

1) 33

2) AA

3) 10 10

4) A8

Håber at få en god diskussion af hvordan man bedst muligt slipper ud af disse spots.

Når jeg har fået lidt input, så poster jeg næste del af hånden...

Mvh.

Rasmus

16-04-2009 10:18 #2| 0

Mod en så aggresiv spiller så folder jeg nok 86s preflop, men det er nok på grænsen.

Desuden kan du overveje at check/calle floppet og se hvor mange streets han skyder.

Som spillet kalder jeg flop-raiset og check/folder turns som ikke improver mig. Jeg check-jammer , 8, 6, 5 turns.

Jørn

16-04-2009 10:37 #3| 0

@Thyssen

Tak for det hurtige svar.

Mht. Check/call linien på flop, så bliver du vel nødt til at gøre dette med store hænder også? Ellers vil en god spiller vel ret hurtigt være i stand til at sætte dig på præcis den rigtige (marginale) hånd og så skyde os af senere?

Kan jeg lige hurtigt få dig til at kommentere på hvordan du spiller floppet med 33, aa, 10 10 og A8?

16-04-2009 10:56 #4| 0

Jeg byder som udgangspunkt alle de nævnte 4 hænder og stacker af med dem alle givet villains stats.

Som variation check-raiser (~15%) og check-caller (~5%) jeg dem for at beskytte mine checks med svage hænder.

Hvis villain er så dygtig en spiller, så folder jeg helt sikkert 86s pre, netop for at undgå den slags spots. Hvis villain ikke er så dygtig, så sker der ikke noget ved at raise 86s og så spille den forsigtigt når vi rammer par.

Jørn

16-04-2009 11:08 #5| 0

Stacke af = 3 bet-call allerede på flop?? Eller giver du hellere villian chance for at bluffe turn og så c-r AI.

Eller i tilfælde af at du har check-raiset flop, 4-bet AI over et evt. 3 bet fra villians side?

Skal helt sikkert til at gøre mig nogle flere overvejelser omkring variation for at beskytte mine checks. Det sker stortset aldrig at jeg c-r et flop efter jeg har raiset pf.

16-04-2009 11:53 #6| 0

Jeg vil veksle mellem 3-bet flop og CRAI på turn med 33,AA,TT,A8.

For 33 og AA vil jeg have overvægt af turn CRAI (da de bedre kan tåle overkort) og TT/A8 med overvægt af flop 3-bet (da de ikke er glade for overkort)

Jørn

16-04-2009 12:53 #7| 0

Jeg synes jeg ser det hele tiden, og men det sker tilsyneladende også for gode spillere på højere niveauer end jeg selv spiller, og jeg må indrømme, at jeg ganske enkelt ikke forstår det!

Du åbner, efter foldet til dig i SB, med 86s - i BB sidder en dygtig 28/23/4,1 spiller med en 3bet % på 7,9. (Jeg mener i øvrigt, at den i en magen til scenarie er højere) Han spiller generelt mange hænder, han åbner mange hænder PF, han 3better mange hænder og han er aggressiv PF, og han er dygtig = FOLD hænder a la 86s mod sådan en modstander!

Der er nok mindst 1 million andre situationer, hvor du får bedre value, end at åbne 86s i lige netop dette tilfælde. Jeg siger ikke det er horribelt dårligt, men jeg antager, at du antager, at han er bordets bedste spiller, og hvis ikke, så i hvert fald den næstbedste - hvis ikke, er du så ikke lidt galt på den med table selection? For disse type modstandere er uhyre svære at spille mod!

Jeg vil ikke opsætte en range for villain i dette spot, da det er utrolig svært. Jeg forventer ikke han folder ret meget PF, og givet ud fra den PF antagelse, så forventer jeg han popper dette flop rigtig ofte, naturligvis også baseret på hans høje agg. faktor.


Som spillet - jeg caller, og jeg caller nok de fleste turn, enkelte laver jeg et CRAI, og det er de åbenlyse turns - jeg siger nok også check-stakken på en blank 5'er på turn.

16-04-2009 13:24 #8| 0

@Mancini

Giver dig helt ret i at 86s ikke spiller ret godt i det her spot. Men er for tiden oppe og give den et skud på NL400 og vil derfor alt andet lige møde flere kompetente modstandere, som spiller en del tilbage mod mig. Derfor bliver jeg også nødt til at finde ud af (ofte på den hårde måde) hvordan disse skal spilles og i hvilke spots de helt skal undgås.

16-04-2009 15:57 #9| 0

God hånd at poste da det er et tough spot og samtidigt et yderst frekvent spot. Håden kan på et generelt plan vel omskrives til "Hvordan spilles en weak hand oop vs en kompetent agro modstander."

Argh, man kunne sikkert flere sider om hvordan disse spots kan optimeres, det orker jeg ikke lige pt.

"Kårl flop, check alle turns, så ser vi på det" er min default linje...

16-04-2009 23:59 #10| 0

Jeg syntes Thyssens line er rigtig god (som ofte)
Og husk at jam turn på Mr Ts range

Hvis du har spillet lidt små stram i denne session. Lav Att steal/ pfr
osv. kan en dygtig villain let sidde med to overs, som han ikke
vil 3bette/lave til bluff preflop.

Da han ikke ønsker allin med eks AQ.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar