NL400, TPTK i rr oop 160bb deep?

#1| 0

Villain er en russiks LAGtard, 25/21/4 med 3bet på 10%

Han er en HUGE non believer, og har før kaldt mig ned med bundpar. Jeg har ligeså lavet et par A high calls vs ham, så vi har en aggro dynamik, og tror ikke meget på hinanden.

Er min linje for FPS? Turn play?

Seat 2 is the button
Seat 3: Hansi ( $400.13 USD )
Seat 5: Hero ( $774.40 USD )
Seat 6: Pingopower ( $214.20 USD )
Seat 2: Villain ( $672.88 USD )
Seat 1: asianbreaker ( $853.71 USD )
Seat 4: zied64 ( $756.07 USD )
Hansi posts small blind [$2.00 USD].
zied64 posts big blind [$4.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ K A ]
Hero raises [$12.00 USD]
Pingopower folds
Villain raises [$42.00 USD]
Hansi folds
zied64 folds
Hero calls [$30.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 8, T, A ]
Hero checks
Villain bets [$52.00 USD]
Hero raises [$168.00 USD]
Villain calls [$116.00 USD]
** Dealing Turn ** [ J ]
Hero checks
Villain checks
** Dealing River ** [ 2c ]
Hero checks
Villain bets [$225.00 USD]
Hero calls [$225.00 USD]

20-12-2009 16:01 #2| 0

Super fint spillet, når du checker turn :)

Jeg ved ikke helt, om man kan CRAI på river, for umiddelbart er det ikke noget for mig.

Jeg synes, du spiller den fint.

20-12-2009 16:20 #3| 0

Hvad er dine tanker på turn? Check / fold?

Hvis du alligevel stacker af på turn skal du bare fortsætte med at bette. Turn check er imo rigtig skidt hvis du stacker alligevel. Bet / call turn ser fint ud med din beskrivelse.

På river tror jeg ikke villian valuebetter noget du slår, men han har vel lidt draws i sin range som han kan bluffe. check / call er nok optimalt, primært fordi jeg ikke kan se mig selv bet/folde.

4-bet btw. preflop. Villian ejer dig når du caller OOP i det her spot. Det er især udstillet ved at du checker turn i her imo. Det ligner du ikke har ret meget ide om hvor du er i hånden.

20-12-2009 16:33 #4| 0
Pokernets ME vinder !

Villain er en russiks LAGtard, 25/21/4 med 3bet på 10%

.. og du 4better ikke preflop fordi?

Jeg er klar over vi har et super juicy spot de gange vi flatter pre og klonker, men de gange vi ikke rammer, smadrer vi vores hånd totalt fordi vi er OOP.

20-12-2009 16:34 #5| 0

Enig med becks.

Der er vel ikke en god grund til IKKE at 4bette preflop:
1. 3bet 10%
2. Aggro dynamik
3. Dybe stacks
4. Ude af position
5. Initiativ imod aggro


Spørgsmål 1: Hvorfor er en 25/21 en LAGtard??

Spørgsmål 2: Hvad er din range ved 3b-call oop og CR AT8r flop??

20-12-2009 17:00 #6| 0
OP

@becks
Turn check er OBV ikke for at folde! Better han ryger vi ind, checker han, spiller vi en river. Jeg har et meget godt read på villain, og jeg har fint styr på hvor jeg er i hånden!

@andre
Ved at 4bet bygger jeg bare en stor pot oop mod en tricky type, han folder ALDRIG. Er det scenarioet som man ønsker som default? Jeg 4better obv nogle gange her, jeg kan bare ikke se at det er ens default play.

Jeg VED han 3better mig med masser af rags, hvorfor ikke bare spille kort postflop med dybe stacks, vs en KLART domineret range? Jaja det suck at være oop...

Fwf så auto folder jeg IKKE de gange jeg misser her!

20-12-2009 17:11 #7| 0

@Mr_Hit

Problemet ved at checke turn er at du lader villian spille sin hånd perfekt. Hvis han har klonket et stort draw på turn checker han ofte da stacks er super dårlige til at skyde, og han må tro han kan udspille dig på river ret ofte de gange han blanker. Når du checker turn vil jeg mene at en god sane villian better de fleste hænder du er bagud mod og checker de fleste hænder du har slået. Alle de hænder du har slået har dog stadig rigtig pæn equity.

Jeg kan bedre lide check/fold turn fremfor check/shove.

Mente btw. at check/call river var optimalt med den linje du har taget, skrev forkert i min første post.

20-12-2009 19:02 #8| 0

Cr river obv. Resten ser super ud, wp sir.

20-12-2009 19:21 #9| 0

+1 c/r river

20-12-2009 20:57 #10| 0

Kan sagtens følge jeres tankegang; hvad er det vi c/r floppet og checker turn og c/r river. Hero ligner lort og villian bør snappe med alt han VB'er river hvis han når at tænke så langt.

Men bør villian ikke indse dette og kun VB bedre på river? Jeg tror langt de fleste villians checker AQ bagpå, da den eneste måde de realistisk set får value er hvis hero c/r bluffer river. Jeg tror kun villian better 2 par+ og air. Der skal helt klart calles på river, men er ret sikker på vi valueowner os selv ret hårdt i længden ved at c/r river.

Højere limits bliver der valuebettet langt tyndere og dynamik er vigtigere, så der kan det måske være profitabelt pga. nogle long run effekter, men på nl400 kan jeg vitterlig ikke se c/r > call på river. Og pga. alle disse argumenter vil jeg altid mene b/c turn er mere profitabel.

20-12-2009 21:20 #11| 0

Ud fra beskrivelsen af villain, så synes jeg sgu det er sløjt.
4-bet pre klart.

Som spillet, så bet turn, bet river. Sådan en lagtard, der caller løst og er non-believer. Hvorfor fanden pot-controller vi så en godt skjult TPTK, der slår stort set hele hans range for 150 BB's i en 3-bettet pot? WTF!

Fatter jeg ikke en meter af. Enten er din beskrivelse ikke specifik nok, eller også er det ringe spillet IMO.

MVH Skod

21-12-2009 12:40 #12| 0
OP

Lidt forskellige meninger.

I ovenstående hånd tager jeg hjem imod 62s. Så fik max value ud af en huge non beliver! Jeg ved dog stadig ikke om jeg synes linjen var super fed.

21-12-2009 22:03 #13| 0

Foretrækker også 4 bet pre.

Flop, turn og river ser std. ud.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar