NL400 TPGK møder turn AI OOP.

#1| 0

Hej!

Jeg har spottet en fin donk, og har derfor sat sig ved bordet. Jeg spiller ikke dette stake fast, men once in a while hvis der er gode borde. Jeg har ikke siddet ved bordet i særlig lang tid. Har spillet ganske std. so far.

Indtil videre har villain ikke gjort noget væsen af sig. Første gang han kalder et raise fra min side af. Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad I tænker om situationen når I facer et AI som i spottet.
Det er værd at bemærke, at donken på floppet er last to act efter mit c-bet. Jeg forventer derfor at alle sets er i spil, jeg er dog i tvivl om hvor ofte villain raiser dem AI på turn. Ditto kan siges om hans FDs. Derfor kunne jeg mest af alt godt tænke mig at høre lidt om, hvordan I forventer frekvenser er på dette niveau?

Vi skal i øvrigt have 33% for at kunne kalde AI.

Hand Information
, 4 BB (6 handed).

Table Information
Seat 1: Player 1 ($955.5) Dealer
Seat 3: Player 3 ($438.5) Small Blind
Seat 5: Player 5 ($360.2) Big Blind
Seat 7: Player 7 ($304.2)
Seat 8: Player 8 ($511.9)
Seat 9: Hero ($437.3)

Dealt to Hero


Preflop (Pot: $6)
Player 7: CALL $4
Player 8: FOLD
Hero: RAISE $16
Player 1: CALL $16
Player 3: FOLD
Player 5: FOLD
Player 7: CALL $12

Flop(Pot: $54)


Player 7: CHECK
Hero: BET $41
Player 1: CALL $41
Player 7: FOLD

Turn(Pot: $136)


Hero: BET $87
Player 1: ALL-IN
Hero?
[replay]8443[/replay]

08-02-2012 19:35 #2| 0

Jeg har ikke talt alle combos, det kommer der en anden og gør :-). Vil tro du har
ca 45-50% hvis vi antager han jammer en semi vægtet range: 34 til KK

Jeg synes det ligner et spot hvor villain må forvente en fair chance for et hero call.
Det betyder han ofte vil vælger at kalde turn med hans super draws.

Fold!

Edit:

Når det så er sagt er mere info om villain altså afgørende, et fold er jo et level-play gto wise tror jeg ikke du må fold her (læs spørg steenV)

Din turn betfold range bliver jo kæmpe, så afgørende om det er bumhunter john eller
en dygtig reg du spiller.

Redigeret af Suffer Well d. 08-02-2012 19:47
08-02-2012 21:19 #3| 1

Er det kun mig, som kan lide at c/c turn?

08-02-2012 22:43 #4| 0
OP

@SW
Jeg har absolut intet på villain. Har spillet omtrent 16 hænder med ham.

@Sailor
Hvad er det vi opnår ved at c/c turn?

08-02-2012 23:05 #5| 1

Bet/fold turn er rigtig fint i det her spot. Draws bliver self jammet turn til tider, men tror kun det er de stærkeste draws + jeg tror de bliver flattet oftere end de bliver jammet.

Kan ikke rigtig se nogen fordele ved c/c turn. Hvad er planen på en blank river? en spar? en klør? Synes egentlig c/f turn er bedre end c/c hvis villian er kompetent. Dog er b/f bedste option imo.

08-02-2012 23:42 #6| 0
OP

Altså hvis vi bet/folder KQ her, så folder vi jo også AA,AK. Der er ingen forskel. Vi fortsætter dermed kun med set + KT. Dvs. vi folder 30/57 kombier = 63%. Dette er vel og mærke uden draws + svagere vb's. Der ser ikke godt ud gto wise.

Beslutter vi os for at begynde at kalde med nogen af ovenstående hænder, så bør vi jo obv gøre det med dem, der ikke indeholde .

Af nysgerrighed hvor ofte shover i KTs (antager han ikke betaler KTo pre) og sets i villains spot?

Redigeret af Meincke d. 09-02-2012 02:22
09-02-2012 00:41 #7| 0
Meincke skrev:
@SW
Jeg har absolut intet på villain. Har spillet omtrent 16 hænder med



Var heller ikke ment som en kritik af manglede info, Det er jo bare det springende
punkt, mit første indlæg forklare hvorfor.

Men jeg kan jo læse du forstår problemet....

Hvis din tilgang til det her spil er GTO baseret skal du kalde den her-Det må være
den rettet tankegang uden info. Det er vel her GTO har sin force.
09-02-2012 00:47 #8| 5
Sailor skrev:
Er det kun mig, som kan lide at c/c turn?


Nej det er dig og max_EV(U)_ftw (NICO ? )
14-02-2012 14:18 #9| 0
OP

En hurtig udregning viser at villain direkte printer penge ved at raiseAI, hvis vi HERO folder 63% af tiden.

Han vinder 223 de gange vi folder. Taber 380 de gange han taber, forudsat han ingen equity har.

Så hvis vi betaler med nogle af hænderne KQ,AK non- burde vi ikke direkte kunne udnyttes. Så fold må være bedst play unknown.

Jeg betaler obv og taber til 22, men får dog en note :-)

Redigeret af Meincke d. 14-02-2012 14:19
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar