NL400: TP vs turn raise

#1| 0

Villain spiller 27/24, 3b 9.5 , Aggfreq 16, CO steal 40%.

Villain ser os nok som 34/28 ish 10% 3b


No-Limit Hold'em, $4.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

SB ($366.50)
BB ($376)
UTG ($829.50)
Hero (Button) ($398)

Preflop: Hero is Button with Q, 10
[color=#CC3333]UTG bets $12, Hero calls $12, [color=#666666]2 folds

Flop: ($30) 6, Q, 9 [color=#009B00](2 players)
UTG checks, [color=#CC3333]Hero bets $22, UTG calls $22

Turn: ($74) 5 [color=#009B00](2 players)
UTG checks, [color=#CC3333]Hero bets $56, [color=#CC3333]UTG raises $225


Er det tid til et hero shove?

12-10-2010 23:23 #2| 0

Over mit limit, men hvorfor shove?

Du folder alle hans bluff og kommer ind mod alt der slår dig?

12-10-2010 23:37 #3| 0

Ved call har vi ca $140 tilbage og potten er på ca $525. Der er så godt som ingen bluffs, som ikke ville blive nødt til at calle de sidste $140 alligevel - og det er netop på grund af denne mærkelige raise size hvor han totalt committer sig uden rigtig at reppe noget der gør spottet interessant.

12-10-2010 23:51 #4| 0

Ville din modstander raise mindre end toppar på turn?
Jeg tror det ikke, det bliver et fold.

Mvh Simon

12-10-2010 23:57 #5| 0

@ST
Det mere interessante spørgsmål er, hvilken hånd som slår os, kan villain have?

13-10-2010 00:01 #6| 0

@magli og ST...han kan have en del FD, fx 89, som bliver nød til at calle et all in, men som kan folde når river blanker.

Men spottet er vel meget feel baseret, da han er aggro og begynder at c/c flop, hvorimod du også er aggro hvilket rykker hans linje over mod slowplay, hvis han altså adjuster.

13-10-2010 00:22 #8| 0

Jeg tror at villian har en stærk hånd,mit gæt er et set.
Jeg tror ikke at han har flush-draw.

13-10-2010 00:22 #7| 0

Havde overset pottens størrelse og stacks :)

13-10-2010 00:32 #9| 0

Jeg tror det regner i Kina lige nu...

Hans betsizing ligner mere et draw, som vil comitte sig til et all in. Men måske vil han lige netop ligne et draw og ikke et set. Det kræver som sagt en del viden om villian. Men dette er måske et spot for at få noget info.

13-10-2010 01:16 #10| 0

Hvor godt kender du villain?
Hvor ofte c-better han?
Har I nogen form for dynamik i sessionen?

Umiddelbart svært at svare på noget konkret, uden at vide mere om ham. Når han checker flop er det jo ofte med en hånd med some kind of value. Så hans c/C flop skewer imo hans range mere mod semi-svage made hands, når jeg nu ikke ved noget om I har dynamik eller ej.
Her bliver værdien af en halvmærkelig 55 og 65s forbedret, mens han kunne tage denne linje med 9x, hvor x oftest vil være de svagere 9'ere han har i sin range. Kan jeg ikke rigtig svare på synes jeg.

@ST
No offence, men hvis du skal svare kan det så i det mindste ikke være noget man kan bruge til noget?
Hvis du bare slynger dit eget gæt ud, uden at begrunde det, så ville jeg ihvert fald, ved ikke med andre, sætter pris på at du holdt det for dig selv og undlod at kommentere.

13-10-2010 11:47 #11| 0

selv om der er et par straight draws derude, så er det forholdsvist tørt flop.. han kan vel have masser af hænder, som han spiller lidt tricky risky for at reppe draw på turn... jeg tænker AA, KK, AQ, sets.. outside chance m 87s, JT.. har svært ved at finde de hænder, som du er god mod i det her spot, men ved ikke om han har airy moves i sig..
hans raise størrelse på turn fortæller vel kun, at han er villig til at spille for hele stakken, presse eventuelle draws væk og blive betalt af hænder a la den du har...
Jeg ville normalt folde, det her spot medmindre dynamikken gør det sandsynligt, at han er på et move..

13-10-2010 15:51 #12| 0

@Meincke

Mine svar er bedre end dit svar.

13-10-2010 17:21 #13| 0
"Ville din modstander raise mindre end toppar på turn?
Jeg tror det ikke, det bliver et fold."


"Jeg tror at villian har en stærk hånd,mit gæt er et set.
Jeg tror ikke at han har flush-draw."


Enig med ST !
Jeg tror han AA, men hvis du finder et call frem så kommer der nok en 10'er på river og du shipper derfor potten.

Om nødvendigt - IA

13-10-2010 18:47 #14| 0

Nu skriver du ikke, hvor tit villian cbetter, men jeg går ud fra, at han gør rimelig tit jf. hans aggresive stats. Samtidig forstår jeg det som om i ikke har nogle speciel dynamik.

Det er godt nok en underlig linje, villian tager.

Det giver absolut ingen mening whatsoever, at villian skulle spiller et floppet set eller AA sådan der. 78 er en svag mulighed, men jeg vil tro, han cbetter den stort set hver gang.

Umiddelbart er det eneste, som giver mening noget 9X.

Hvis vi sætter hans range til A9, J9, T9, 98 samt en enkelt 55 og to 78s komboer (da jeg vil tro, han folder en del af dem til flopbettet eller cbetter flop)

Mod den range har du 39% equity og skal bruge 35% (hvis man regner den som ai).

Så kan man selvfølgelig godt lægge nogle random hænder på i hver ende, men tror mest på skum, da Hero har spillet godt til.

Jeg mener derfor, det er et marginalt skub. Vi skubber selvfølgelig for at få value fra de draws, der har committet sig, da vi alligevel altid betaler resten på river mod en bedre hånd.

13-10-2010 19:13 #15| 0

Hvorfor better du turn?
For value(og dermed også for at charge)?

Jeg vil formode at villain enten leader flop eller CR flop med JT og det efterlader villain med ret få draws på turn og mod denne villain syntes jeg faktisk godt om at chk'e bag på turn.

13-10-2010 19:42 #16| 0

@Meincke
Har ingen dynamik udmiddelbart kørende med villain, ud over at vi jo begge to er friske, og da vi sidder i pos kan det jo godt være han er blevet lidt muggen. Jeg havde eller nogenlunde samme tanker som dig.

@Capt:
Med store made hand der tager en chance med et flop check kan jeg ikke se ideen i at raise turn så stort, da det får alle heros draws til at folde. Det ville give langt mere mening at raise til noget som hero kunne komme ind over med bare ens mule følelse af FE.

@Knudsen
Tror du er spot on (selvom du godt nok ikke gættede villains holding)

@sakii
Fordi vi nærmest er gode hver gang og der er opsamlede flushdraws /gutter+pairs der kunne finde på at peele igen? En enlig 9er kunne måske endda være gå i hero mode. Ved et check, hvad håber du der sker på river?

13-10-2010 20:30 #17| 0

@ST
Udover at der i linjen "Kan jeg ikke rigtig svare på synes jeg" skulle have stået, at jeg synes det er svært at svare på, hvad der er bedst uden større kendskab end hvad der var givet af info. Ellers synes jeg mit indlæg er langt mere konstruktivt end dit.

Hvorfor mener du at dit er bedre?
Jeg bliver ret tiltet af at læse dit svar kl 23.22 fx.

@Knudsen
Nu ved jeg obv ikke hvordan villain spiller/tænker og hvor god han er. Men det giver ikke meget mening at raise med fx A9, da den har så høj SD-værdi at det er en bedre bluff-catcher. Så imo hans range mere skewed med mindre 9x. Det kan også sagtens diskuteres om han overhovedet bør raise 9x.

13-10-2010 21:01 #18| 0

@Meincke

Enig i din A9 betragtning.

65 bliver også nævnt af en anden og det er bestemt også en mulighed.

13-10-2010 22:52 #19| 0

@OP
Min tanke var nu bare at potcontrolle i en singleraised pot med denne marginale hånd, SD value, undgå at skulle committe og alt det øvrige lirum-larum som der ofte argumenteres for med disse medium-value hænder.
Et check på turn kunne godt induce denne aggro villain til at lave numre på river.

Hvis du mener at villain peeler så light og at vi er bedst nærmest hver gang, så er beslutningen om at shove turn vel ikke til diskussion?

13-10-2010 23:27 #20| 0

Jeg er hero i hånden.

Kan ikke helt huske dynamik, men jeg husker, at villain indtil videre kun har spillet rimeligt solidt/standard. Han har med muligvis følt, at jeg ofte var ude i spass, da jeg std angriber spilleren til højre for mig (ofc).

14-10-2010 00:59 #21| 0

I diskussionen omkring bet eller potcontrol føler jeg umiddelbart også bet som superior. Hvis vi ikke vil bette TPMK her, så tror jeg at vores value/bluff ratio bliver alt for høj i dette spot.

Som nævnt tidligere så er villains handske imo skewed mod svagere made hands, og dem laver han næppe ballade med alligevel. Derudover ses b,c,b-linjen oftere som value-linje, og det er villain nok klar over.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar