NL400: Skvis mod ukendt, flop donk

#1| 0

Første hånd ved bordet. Har aldrig set villain før, men han spiller kun et bord, så regner heller ik med han er reg der har skiftet nick.
Button spiller noget 60/40 værk, så vel et oplagt squeezespot selvom villain er ukendt.

Seat 1: miro_bul1 ($313.55)
Seat 2: Bandit ($382.98)
Seat 3: Villain ($557.62)
Seat 4: Hero ($400.00)
Seat 5: -Tristan- ($548.30)

Villain posts the small blind of $2.00
Hero posts the big blind of $4.00
Bandit is the button

Dealt to Hero 7 A
-Tristan- folds
miro_bul1 folds
Bandit raises $14.00
Villain calls $14.00
Hero raises $56.00
Bandit folds
Villain calls $56.00

*** FLOP *** 9 A 2 ($126)
Villain bets $126.00
Hero?

Villains range, og vores action?

23-09-2008 06:46 #2| 0

caller, caller turn hvis han moser. hvis han chk chk jeg efter, hvis han chk river chk jeg efter. kommer kun til bunds hvis han byder den.

23-09-2008 07:12 #3| 0

Som macstarr, men jeg shover river hvis han checker til mig.

23-09-2008 07:48 #4| 0

og regner med at blive betalt af hvad vi slår?

23-09-2008 08:43 #5| 0

Underpar obv

23-09-2008 15:19 #6| 0

Jeg syntes ikke at A7o er en oplagt squeezehånd, når det er din første hånd ved bordet og hvis man ikke ved mere om donken end han er ultra loose... En mere polariseret range a la AK,AQ, AA,KK,QQ,JJ eller 98s 78s, 67s er imo meget bedre.. Man sætter sig selv i en klam situation, når man rammer floppet som her og gør hånden utrolig svær at spille.. Som spillet må flop være et call, selvom vi får næsten halvdelen at stacken til midten uden at vide om vi er committet. Imo ligner villian et mellem/højt PP eller måske 9x, og shutter formentligt down på turn, hvis vi caller.. Det ville være top strange at donke fuld pot med toppar.. Checker bag any turn pånær af en 7er og det samme med river..

24-09-2008 13:44 #7| 0

Kan også bedre lide at tage et flop med A7 her 3-way. Det er et oplagt squeeze spot, hvorfor vi netop kun skal squeeze med hænder der er foran deres rangee; AT+, 77+. Nu shover jeg bare floppet da jeg mener villian har et flushdraw og andet sjov ret ofte her. Alternativ linie er at call flop og shove/call alle turns der ikke er .

24-09-2008 15:29 #8| 0

Er nødt til lige at spørge.

Hvordan finder i stats på jeres pokermodstandere, er det på selve sitet? eller fx på en side noget lignende sharkscope, men bare i forhånd til cash games?

24-09-2008 16:08 #9| 0

Ever heard of a little thing called Poker Tracker?

24-09-2008 16:23 #10| 0

eller Holdemmanager.

24-09-2008 16:43 #11| 0

Svenning.

Jeg havde håbet på noget jeg ikke behøver downloade, men så vidt jeg kan se er det en krav med pokertracker

25-09-2008 00:13 #12| 0

@ Svenning

Når folk begynder at 3bette A7o uden reads, er det ikke nødvendigvis dårligt - alt for mange går op i PF, men NLHE handler bare så lidt om PF spil. Det er postflop vi i bund og grund skal være bedre end vores modstandere. Det er selvfølgelig en smule overfladisk, men ikke desto mindre gør sig gældende jo højere du kommer op i limit. På de lave niveauer mener jeg det er helt fint at være mere selektiv med dine hænder, og så kan jeg meget godt lide din range.

@ becks

Et call er direkte horribelt - altså hvad vil du opnå med A7o OOP 3way uden initiativ?

@ Kadang

Du skal ikke bare downloade, men også købe det. Det koster vist en 50-60$, så det er til at overskue.

25-09-2008 13:54 #13| 0

Mancini@

Imo handler NLHE meget om pfspil, når vi kun er 100BB dybe. Commitment beslutningerne kommer ofter pf eller på floppet i RR pots..
På det her flop er der 126$ i potten og hero har 344 bag. Stack-to-pot ratio på 2.7:1. Vi er således allerede forbi commitment-tærsklen og vi har imo meget begrænsede postflop muligheder..Når villian lige donker fuld pot, hedder den; pot 252$, mindste stack villian 374$ : STPR 1:1.4 Commit eller fold?! Med toppar (uanset hvor skod kickeren så er) må hero føle sig committet, når villian donker, hans range ku sagtens være JJ,TT, draws, men det her må stadig være et spot med høj varians ..

25-09-2008 14:00 #14| 0

Mancini@

For mig handler det også meget om at definere sine 3bet hænder, således at man ikke er i tvivl om det er for value eller som bluff. Den her er et prima eksempel på hvorfor... Hånden er røv svær at spille postflop..

25-09-2008 14:20 #15| 0

@ Mancini

Kunne ikke være mere uenig med dig, mht preflop spil.

25-09-2008 14:22 #16| 0

@ Svenningsen

Så må du jo os fortælle en gut som AB, at han ikke skal sidde og 3bette sin K3s, 75o og Q8s OOP! ;) Det er af netop samme grunde en type spiller som ham, 3better sådanne hænder. NLHE er netop _ikke_ om PF spil, og det tror jeg du med tiden vil lære er rigtigt, hvis du er uenig. Nu siger du kun 100 bbs, jaja rolig nu, det er altså alligevel ikke så lidt. :)

Du virker meget fokuseret på den en af de meget få kombinationer af floppet, hvor hånden bliver lidt tricky. Det er forkert at sige, "du burde have foldet PF, for nu står du i et skidt spot postflop". Pointen er, at i den længden bliver den aggressive pokerspiller belønnet, og det gælder sådan set alle niveauer. Grunden til jeg mener det er lidt mere okay på de højere niveauer er, at folk har nemmere ved at spille disse spots, end på de lave niveauer.

Som sagt igen - din opsatte range er fin på lavere limits. På disse limits er det aaaalt for stramt.

25-09-2008 16:41 #17| 0

Squeeset er fint. De bastards skal bare have kniven.

Siden det er første hånd, autoshover jeg floppet og kigger på udfaldet og tager en mental note af, hvordan villain opfatter mig, og jeg ham, hvis den skulle komme til showdown.

- AB

25-09-2008 16:45 #18| 0

@ Thomas

Okay? :S

25-09-2008 16:56 #19| 0

@ Mancini

Udover "LOL" er jeg mundlam.

25-09-2008 16:59 #20| 0

Er folk på stoffer i dag?

25-09-2008 17:02 #21| 0

Når det er villan der overcaller i midden har jeg det fint med at få pengene ind her.

25-09-2008 17:25 #22| 0

@ Mancini

Jamen jeg gider slet ikke uddybe ;-)

Fair nok hvis du mener at preflop ikke har meget at sige i holdem, det ville jeg ønske der var flere der mente.

25-09-2008 17:32 #23| 0

@AB

Husk nu på at vi sidder i et sane 2/4 spil og ikke et Laggish 10/20 spil. Hvis vi skubber A7 på det her flop er det altså et bluff. (nogengange kommer vi måske ind mod et FD, men det CR villain nok 99/100 gange fremfor b/c)

25-09-2008 18:23 #24| 0
OP

Selvfølgelig har PF-spillet meget at sige i 100xBB NL, men at sige at det udelukkende handler om det fordi pot to stack ratio ~ 3 på floppet er noget vrøvl. Det er ikke sådan at vi nødvendigvis behøver at committe os på any flop.

Hvilke hænder vi squeezer, kommer selvfølgelig an på villain's calling range, men i lige så høj grad om gappet mellem deres åbnings/SB calling range, og deres call/dobbelt call range. Generelt er der et stort gap mellem en 60/40s button åbningsrange og calling range (især med en imellem), og en dobbelt calling range fra SB OOP (som for mange spillere begrænser sig til mid-high PPs + lidt blandet).
Vi skal tage ned godt 60% PF for at det er neutral EV, hvilket jeg tror vi gør.

Som Mancini er inde på, bliver det ikke nødvendigvis et dårligt PF squeeze fordi vi står med et svært spot her - det hører trods alt til sjældenhederne at en villain caller 2 gange, for derefter at potte OOP.
Dermed ikke sagt at det er et godt spot, men jeg er ikke overbevist om at det er dårligt endnu :-)

25-09-2008 18:32 #25| 0

Så NL handler altså om PF-spillet og ikke så meget om PF-spillet?

26-09-2008 00:10 #26| 0

@ ThomasJJ

Hvis ikke du gider uddybe, er der ingen grund til du skriver - det er jo netop formålet med VIP forummet, så undskyld mig, hvis jeg ikke føler for, at bruge mere tid på din comment. Men for at afrunde din comment, så er det ikke det jeg skriver! Det er kontra postflop!

26-09-2008 01:39 #27| 0

@ Mancini

Np, forventede ikke noget respons.

Uanset hvad der er vigtigst, pre- eller postflop, kan man da aldrig komme ude om at preflopspillet i holdem ER meget vigtigt.

A7o er imo en forholdsvis dårlig hånd at squeeze med. Du kommer i mange marginale spots postflop, hvilket til dels kan undgås hvis man squeezer med de rigtige hænder. - Så ja, preflopspillet er MEGET vigtigt.

26-09-2008 03:20 #28| 0

Preflop er jeg lidt ambivalent overfor, men det er sikkert at hvis man holder sig til Svennings range, bliver man tromlet midt over på NL400+.

Hovedårsagen til at 3bette er som oftest at tage en masse raised pots ned uden modstand, samt at strømline sit preflopspil til de gange man faktisk har en stor hånd. Men i praksis er det self også for at tage initiativet med marginale/crap hænder mod løse raisere, og i det hele taget ikke sidde og calle andres raises.

Derfor ser jeg intet problem i at squeeze med A7 pre, så længe man har en ide om hvad man vil, og hvad man laver postflop. Ikke at man undgår tricky spots, for jo løsere man spiller, jo flere marginale beslutninger opstår der self, men man bør nok ikke comitte sig hovedløst hver gang.

Aktuelt synes jeg hans lead stinker af styrke, men for lidt goodwill ved bordet stacker jeg glædeligt af ;)

Jeg er ikke sikker på hvordan post 2,3,4,5 får villain sat på et par TT-KK som bet shover alle streets? Nok den sidste hånd jeg ville sætte ham på var KK. Ax, 99, 22, XX er imo lidt mere likely her.

GA

26-09-2008 10:28 #29| 0

@GunPats: Eh what? Knappen spiller 60/40 og SB har netop dobbeltcalled preflop og leader nu for fuld pot ud i squeezeren? Sane? Please altså. Desuden er 2/4 noget af den mest retardoaggro takst, jeg umiddelbart kender til. Tro det eller ej, så er folk ikke agressive på samme måde på de højere takster..

- AB

26-09-2008 10:31 #30| 0

Som AB: autoshove floppet

(when in doubt shove; desuden kan vi ikke lave flere fejl i hånden efter vi har sendt stakaterne til midten)


(jeg tabte dog en pot i går hvor jeg har 4-bettet ace-rag og calleren fuldpot-donker et AKx board med AK)

26-09-2008 12:19 #31| 0

Fold preflop?

Som spillet: Fold flop?

26-09-2008 12:27 #32| 0

Go around@

Min opstillede range var bare for at indikere at jeg hellere squeezer en polariseret range... De hænder jeg nævner udgør kun 4% (så JA du har ret i at det er alt for snæver en range til NL400 og for den sags skyld også NL10 :-) .Blir du mere glad hvis jeg nævner 3bet 8 % ? (TT+,AJs+,KQs,97s+,86s+,75s+,64s+,54s,AQo+)

Rooger Mancini@

Vrøvl at nævne stack to pot? WTF? Det er sq da et glimrende værktøj, som finder perfekt anvendelse her. Den siger jo at du har en commiment-beslutning på floppet! Så hvor meget postflop spil har vi lige tilbage her? Shove or fold!

26-09-2008 16:11 #33| 0
OP

Sagde ikke at PTSR er noget vrøvl, men at det er vrøvl at vi ikke skal spille postflop fordi den er ca. 3. Vi vil ofte komme til at spille 2-3 streets alligevel - det er trods alt ikke så ofte villain donker pot, på et flop hvor det tilsyneladende ikke giver så meget mening.

26-09-2008 16:48 #34| 0

@ Thomas

Jeg undskylder, hvis jeg har udtrykt mig forkert. Det jeg mener er, at selvf er PF en vigtig del af NLHE - postflop er bare vigtigere, og det holder jeg fast ved. Men vi bliver tilsyneladende ikke enige.

@ Svenning

Jeg må være med Rooger her. PTSR er bestemt et fint værktøj, men at sige vi committer os selv ved at calle er forkert. Og som Rooger siger, det er så ufatteligt sjældent, at vi står lige netop i dette spot, hvor villain donker fuld pot på 29Attw flop.

Jeg siger ikke jeg laver samme nummer PF, højst sandsynligt gør jeg ikke. Mine postflop skills er vist ikke lige så gode som Roogers, så jeg tror sq bare jeg gør det med 34o i stedet for :)

26-09-2008 16:54 #35| 0

@Mancini

I teorien (jvf Sklansky&Miller NLHE TAP) bør man lave dette move med den bedste hånd -- altså den som spiller bedst postflop -- som det lige nøjagtigt ikke er profitabelt at kalde med.

Spørgsmålet er som om du helst vil have 34o eller A7o postflop. Jeg tror umiddelbart jeg foretrækker A7o over 43o, men jeg mener der er andre hænder som er bedre (men det afhænger af den aktuelle modstander).

Jørn

26-09-2008 17:00 #36| 0

@ Thyssen

Ofc, pointen var nu os bare, at jeg bluffer. Jeg gør det selvf hellere med lidt mere spekulative hænder, ala 78, 89 etc, you know what i mean.

Hvad synes du ellers om OPs spil? PF og det spot vi har på floppet, og hvad gør vi evt videre hen?

Hvilke hænder foretrækker du vi squeezer med uden reads i dette spot? og jeg er med på de oplagte valg :)

26-09-2008 23:10 #37| 0

Hero kommer naturligvis aldrig væk her.

I modsætning til andre chefer i tråden mener jeg, at det er bedre at calle villains lead og lade ham hænge sig selv, såfremt han er ude i noget grisseri.

Vi folder jo alligevel aldrig her, så hvorfor ikke lade villain dumme sig ekstra i de tilfælde hvor han ikke har en hånd i stedet for at få ham til at folde sit junk??

A7o ER en dårlig squeeze-hånd når det er heros første hånd ved bordet.

27-09-2008 02:48 #38| 0

call

og

call

27-09-2008 03:20 #39| 0

At 2/4 er mere aggro end 10/20 vidste jeg ikke, men vi får stadig aldrig nogensinde et call fra dårligere hænder ved at skubbe dette flop medmindre villain er fuldstændig (!!!) væk. Han ved hvor stor en del af vores range inkluderer et A.

Jeg siger ikke jeg folder, men call og call er da langt mere profitabelt end at shove floppet.

27-09-2008 12:37 #40| 0

Først og fremmest syntes jeg det er dårligt at squeeze første hånd ved bordet.

Din idé med at isolere fisken på knappen er dog selvfølgelig fin, men du må forvente at han caller med alt mulig crap, og derfor vil jeg hellere lave dette move med en hånd ala AJ hvor man med et smil på læben kan få alle pengene ind på et A høj flop. Og jeg vil som minimum lige observere 10 hænder for at få en feel med dynamiken på det givne tidspunkt. Men det hører heller ikke til sjældenhederne at jeg bliver kaldt en nit :p

I den givne situation tager den ukendte villain en meget stenet linje, og den kan ikke foldes. Jeg ser gang på gang donks være skeptiske overfor squeezes, så jeg er ikke i tvivl om vi er langt foran hans range, som jeg formoder indeholder en stor del air.

Og derfor er linjen med at calle flop og få det hele ind på any turn det bedste, fordi som det er sagt, at lade ham hænge sig selv.

27-09-2008 12:56 #41| 0

Shove floppet!!!

27-09-2008 16:15 #42| 0

Hvorfor shove flop i stedet for at calle?

27-09-2008 18:22 #43| 0

RESULT?

29-09-2008 16:13 #44| 0
OP

Jeg skubbede, villain instafoldede. Han viste sig at være en rigtig bandit, der godt kunne potte alle streets med luft, så mod ham ville det generelt kunne betale sig at calle floppet, call any turn.
Tror også den linie er at foretrække mod en ukendt fremfor pushet?

29-09-2008 16:47 #45| 0

Grunden til, at det er bedre at shove floppet, er at et call ligesom bør få ALLE klokker til at ringe hos selv den mest aggro tard. Derimod kan man lemfældigt skubbe alle pairs, fd's etc etc, så det er rangewise bedre at skubbe sine toppar også.

Men ok, hvis manden bare var mega donk, så er call, call turn, nok bedre.

- AB

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar